Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-15, 09:25   #1
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Sprite spelar


Hej på er allesammans

Tänkte starta upp en dagbok istället för att kladda ner och starta diverse olika tennistrådar, skidtrådar och handbollstrådar.

Jag är uppe i en riktig formtopp vilket dessvärre kommer stagnera nästa vecka då jag ska göra det enda som är roligare än att betta eller utöva sport, exakt vad behöver man ju inte gå ut med till allt och alla men försvinner jag några dagar så har det sin förklaring

Summorna jag spelar är exakt det jag själv får in och kan spela. Jag låser givetvis alla spel, även de få livespel som kommer spelas och då kommer dåvarande resultatet skrivas in i inforutan.

Kommentera gärna hur mycket ni vill här. Bara tråkigt om detta blir en monolog


Till spelet idag:

Ogiltigt spel-ID: 1993056



Kan börja med att säga att spelet tyvärr finns på Bwin. Otroligt sällan jag spelar där men Expekt har 1.85 på samma spel för den som är kraftigt limiterad.

Johaug står i 1.60 på t.ex. Unibet och efter gårdagens sprint så tycker jag det är jättevärde! Kalla såg lite loj ut och när till och med kommentatorerna kommenterade det idag i "inför loppet" så är det tyvärr illa.

Johaug är tvärtom i väldigt bra form vad det verkar. Hon presterade mycket bättre än vanligt i sprinten och hade tyvärr en stentuff lottning och åkte ut i kvarten. Det är positivt för idag att hon inte tog ut sig mer igår.

Johaug slåss om världscupen där hon ligger 3 ynka poäng före Björgen! Kalla vill bara avsluta snyggt och har ingen chans på varken totalcupen eller liknande. Banan i Falun är dessutom riktigt tuff med rejäla stigningar. Det kommer gynna Johaug med sin lätta kropp och jag tror hon och Björgen drar ifrån Kalla redan på den klassiska delen då både hon och Björgen jagar bonussekunder.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)

Senast redigerad av Sprite den 2014-03-15 klockan 09:26.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 09:54   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Haha den är tokklar! Norskan leder med 43 sekunder efter 8,2km av totalt 15km

edit: 1min 12sek efter 11km
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)

Senast redigerad av Sprite den 2014-03-15 klockan 10:02.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 10:22   #3
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Tack för ögonöppnaren på detta race.

Hann inte med din h2h, men väl vinnare på Johaug till bra odds och ett par h2h med Niskanen före Weng och Wikèn.



smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 10:31   #4
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smak Visa inlägg
Tack för ögonöppnaren på detta race.

Hann inte med din h2h, men väl vinnare på Johaug till bra odds och ett par h2h med Niskanen före Weng och Wikèn.



Ber om ursäkt för det mycket sena spelet, tog lite för lång tid att skriva inlägget osv

Kul att du kommenterar!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 08:08   #5
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1994693



Niskanen går ut 18 sek före Kalla som i sin tur går ut 2 sek före Weng. Det är de som kommer slåss om tredjeplatsen. Kalla är sliten och när jag läser följande i Aftonbladet och tänker på det faktum att hon måste gå ikapp 18 sek på finskan ganska snabbt så tycker inte jag det är 65% chans att hon lyckas i hennes nuvarande form trots hemmaplan.

Citat:
Är det skönt att världscupen är slut efter jaktstarten i morgon?

– Ja, om formen ska fortsätta så här känns det skönt. Det är roligare att åka när det svarar bättre, säger Kalla.
Niskanens insats igår kommer såklart i skymundan på Johaug och Björgens kamp. Men finskan gick själv största delen av loppet i ingemansland bakom norskorna och före Kalla och gänget. Jag tycker hon undervärderas rejält här och hon kommer gå tufft för att inte släppa upp Weng och Kalla i rygg.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+1)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 08:29   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1994705



Hittat ett i mina ögon konstigt odds på Pinnen. Bergman går ut 7 sek efter Loginov då han var 7 sek efter i sprinten. Bergman hade en bom och Loginov sköt fullt. Så Bergman åkte ungefär 16-18 sek snabbare i spåret över 7,5 km.

Idag är det 12,5 km jaktstart. Bergman och Loginov kommer alltså vara rygg i rygg på varandra efter mindre än 1 km här och då Bergman har bättre fart i spåret samt har 80% träff denna säsong medans Loginov har 79% så förstår jag inte hur Pinnen motiverar helt jämna odds. Bergman borde vara favorit här sett till bättre åkform och bättre träffprocent.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 09:06   #7
 
simb chaplin 1s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 1608

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Bergman gjorde ett kanonåk igår, visade fin form och vill säkert avsluta karriären på bästa sätt med de sista tävlingarna. Håller med dig om att Bergman ska vara knapp favorit, men samtidigt har han varit för ojämn i skyttet för att man ska kunna lita på honom i en jakt med 4 skjutningar. Trodde personligen mycket på honom igår under sprinten, men i jakten känns han inte lika intressant.

För övrigt intressanta synpunkter/spel i denna dagbok!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 09:49   #8
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Tack simb chaplin 1. Kul med kommentarer

Fortsätter med ett till spel även om det tar emot att spela på en final där oddsen "ska" sitta rätt.

Ogiltigt spel-ID: 1994801



Federer har cruisat genom turneringen utan att släppa set trots att han mött Anderson och Dolgopolov som båda har knallform och slagit ut bland annat Wawrinka och Nadal.

Federer har sagt att han är mycket bättre i år än förra året och någonting har han ändrat för spelet ser ut att vara på en annan nivå än förra året.

Djokovic tappar set lite här och där i denna turnering och mot riktigt dåliga spelare. Serven funkade absolut inte optimalt mot retursvage Isner i semin där han förlorade serven 2 gånger och även hade breakbollar emot sig i alla 3 set!

Federer å andra sidan har servat riktigt bra och hade inte en enda breakboll emot sig mot Dolgopolov i semin. Dolgopolov som inte hade några problem emot Raonic där han hade 9 breakbollar eller Nadal där han hade 6 breakbollar. För någon vecka sedan hade han även 8 breakbollar emot Karlovic så hans servereturer är det absolut inga fel på.

Jag tror absolut inte att Djokovic tar detta i raka set om han ens vinner matchen. Värdet ligger på Federer!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 10:14   #9
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Va tror du om Johaug att vinna idag?

Spelade själv till 1.75 igår, men ser att Sv.Spel har 1.78 på vinnare.
Kan ju nämnas att Pinnacle har h2h 1.585 mot Björgen. ( Björgen 2.45)



Senast redigerad av smak den 2014-03-16 klockan 10:16.
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 10:22   #10
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Bergman skjuter 8 bom!!! Det är ganska bra att snitta 80% på en hel säsong och i denna tävling skjuta kassa 60%...

Man får väl glädja sig åt att han åkte betydligt snabbare än ryssen iaf så hade båda skjutit normalt sett till hela säsongens skytte så hade denna suttit med ca 20 sek så oddset var riktigt bra om man inte kunde förutse skytteprocenten i denna enskilda tävling.

Citat:
Ursprungligen postat av smak Visa inlägg
Va tror du om Johaug att vinna idag?

Spelade själv till 1.75 igår, men ser att Sv.Spel har 1.78 på vinnare.
Kan ju nämnas att Pinnacle har h2h 1.585 mot Björgen. ( Björgen 2.45)


Jag har faktiskt för dålig koll på banan förrutom att den inte är lika tuff som igår. Björgen var ju självklart mer sliten igår efter sprinten som hon vann jämfört med Johaug som bara körde kvarten. Kommer Björgen ikapp Johaug vinner hon lätt men 15 sek är 15 sek. Tycker oddsen ligger där dem ska. Dock kan det vara riktigt smart att vara snabb på livespelet här.

Men runt 1.65-1.75 ska väl oddset ligga på prestart i mina ögon.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-03-16 klockan 10:25.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 10:50   #11
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1994950



Jag kan fan inte motstå vinnarspelet på Alex Harvey. Han vann skiathlon igår och är en erkänt bra spurtare, speciellt om man jämför med de två jagande Sundby och Legkov.

Han går ut 26 sek före både Sundby och Legkov och kan göra sitt eget lopp medans förföljarna måste gå ikapp. Skulle dem komma ikapp vilket ändå är troligt så hakar Harvey på och spurtar förbi dem på upploppet precis som i skiathlonen. Han borde ju ha bäst krafter kvar i ett sådant scenario då han var bäst igår och gått 26 sek långsammare här om de kommer ikapp. 26 sek är ganska mycket på 15 km då det nästan är 2 sek per kilometer mellan så jämna skidåkare.

Svenska Spel och Nordicbet ger 2.25 för en jämförelse!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 12:54   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1994950



Jag kan fan inte motstå vinnarspelet på Alex Harvey. Han vann skiathlon igår och är en erkänt bra spurtare, speciellt om man jämför med de två jagande Sundby och Legkov.

Han går ut 26 sek före både Sundby och Legkov och kan göra sitt eget lopp medans förföljarna måste gå ikapp. Skulle dem komma ikapp vilket ändå är troligt så hakar Harvey på och spurtar förbi dem på upploppet precis som i skiathlonen. Han borde ju ha bäst krafter kvar i ett sådant scenario då han var bäst igår och gått 26 sek långsammare här om de kommer ikapp. 26 sek är ganska mycket på 15 km då det nästan är 2 sek per kilometer mellan så jämna skidåkare.

Svenska Spel och Nordicbet ger 2.25 för en jämförelse!
Ger 2.54 nu på Pinnacle medan Ladbrokes är oddshögst och ger 2.75 på kanadicken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 12:57   #13
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Snyggt spelat smak! Johaug var lika bra idag och vinner lätt.

Skönt att Niskanen håller stången mot Kalla med lätthet. Hon gick ut 18 sek före och slutar 23 sekunder före i mål. Fattar inte hur oddssättarna tänkte när de gav 2.90 på finskan men jag tackar och tar emot

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ger 2.54 nu på Pinnacle medan Ladbrokes är oddshögst och ger 2.75 på kanadicken.
Det går bra nu
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), Izacfosho (+3)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 15:36   #14
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Sundby var för bra och vann till slut med 4,9 sek före Harvey. Han är säkert dopad

Det var riktigt skönt dock att sitta på 2.93 när liveoddset med bara ett par km kvar var 2.00.

Får hoppas på Federer ikväll nu
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-03-16 klockan 15:39.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-16, 15:39   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Snyggt spelat smak! Johaug var lika bra idag och vinner lätt.

Skönt att Niskanen håller stången mot Kalla med lätthet. Hon gick ut 18 sek före och slutar 23 sekunder före i mål. Fattar inte hur oddssättarna tänkte när de gav 2.90 på finskan men jag tackar och tar emot



Det går bra nu
Tackar för den jag med då, plockade Weng före Kalla när jag såg det du skrivit att hon sagt, och det gick ju bra det med! :-)

Många bra ideer förresten, keep up the good work!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td