Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-14, 12:42   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

1 av 2 satt på lunchen.

Såg att Nightbreed och Alus first line stod i bra vinnarodds hos bookie nu, tror att man får bättre betalt där än på ATG (borde landa på 15ggr+/-3 skulle jag gissa) om man nu tror på den DD-komben.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 12:49   #32
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
1 av 2 satt på lunchen.

Såg att Nightbreed och Alus first line stod i bra vinnarodds hos bookie nu, tror att man får bättre betalt där än på ATG (borde landa på 15ggr+/-3 skulle jag gissa) om man nu tror på den DD-komben.
Tar vi rygg på till 21.1 gånger pengarna!
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 12:59   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grezea Visa inlägg
Tar vi rygg på till 21.1 gånger pengarna!
Tror du gör rätt i det, jag la iallafall maxsumma på det, tror att det sitter minst 2ggr på 20 och om det stämmer så är det ju ett rejält överodds. Ska väl tillägga att jag anser vinnaroddset på Alus First Line mycket spelvärt ner till 3ggr jämnt.

Om någon vill spela högoddsare idag så står Cowboy Tooma (V64-3) i 20/3.75 på b365. Ser ut som ett V/P-spel med bra värde, platsoddset ser mer attraktivt ut än vinnaroddset dock, då det är hårt emot.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 13:44   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kvällens bästa H2H på b365:

Juan Person över Soccer @ 1.85
-Ska inte ha några problem med volten, kusken har kört tidigare med bra resultat, såg bättre ut än någonsin vid vinsten senast.

Ännu ett bra spelodds på outsider:

Mistrals Daughter (V64-4) 3.00 på plats på b365
-Såg läcker ut senast vid första barfota för Svanstedt. Kuskplus nu. Står väldigt hårt inne på pengar dock, men borde kunna fixa 2a-3e om Åke prickar ledning.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 13:54   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad menas med "plats" i detta fall? Är de att hästen ska komma som sämst 3:a?
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 14:00   #36
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fangtastic Visa inlägg
Vad menas med "plats" i detta fall? Är de att hästen ska komma som sämst 3:a?
Ja, i de allra flesta fall gäller plats de tre första slutplaceringarna i loppet. I vissa fall räknas bara de två första som "plats-placeringar", men det brukar enbart vara om det är 6 eller färre hästar som kommer till start i loppet (vilket är ganska sällan).
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 14:13   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Åke håller visst med mig, och låter uppåt värre på Mistrals Daughter så jag trycker på den igen!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 14:52   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 120
Sharp$: 1180


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ryggar dina lir lite i smyg Stekel o får tacka för att du delar med dig. Du lirar bara H2H's och V&P? Eller spelar du även hela system på v64/v65/v75 osv? Isf vore det kul o se hur dom ser ut också då jag e relativt ny till det här med trav.
Freee123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 15:15   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Freee123 Visa inlägg
Ryggar dina lir lite i smyg Stekel o får tacka för att du delar med dig. Du lirar bara H2H's och V&P? Eller spelar du även hela system på v64/v65/v75 osv? Isf vore det kul o se hur dom ser ut också då jag e relativt ny till det här med trav.
Spelar system också, men har inte haft några framgångar än. Spelar oftast för en hundring eller två, och då är det ju tufft att sätta de omgångar som betalar bra.

Har gjort det här ramsystemet idag:

5-6-9-10
3-4-6-8-10-15
2-4-5-8-9-11
1-3-6-7-8-12-15
2
2
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 20:47   #40
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Surt att man inte fick in sexan idag, hade inte Alvena Pampas varit så stor favorit hade jag nog garderat femte istället, men det är inte säkert att jag hade fixat det med utgångarna ändå (hade Alvena Pampas/Mistrals Daughter som utgångshästar). Som tur är blev det inte så mycket i utdelning, hade Jaguar Ruda tagit ner Alvena Pampas hade jag nog blivit lite förgrymmad över att inte ha varit lite bättre på det dock.

De idéer jag trodde mest på gick ju in (Mistrals Daughter plats, Alus First line vinnare), men jag spelade bort mig ändå idag genom att köra dubblar med andra mindre lyckade spel.

1/3 och back på H2H idag tyvärr, men det tar vi igen!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 21:49   #41
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Förhandsfunderingar inför V75


V75-1
Känns som ett ihåligt lopp i stoeliten. Bobtail och Jodas Julia ska rimligtvis vara de två som gör upp om det. Både Swept To Victory och Ibiza Broline imponerade stort i årsdebuterna, men de har väl för svåra utgångslägen för att kunna vinna det här? Resten känns alldeles för färska för att göra upp om segern...

V75-2
Alla har gjort bra ifrån sig på senaste (fattas bara när det är final), men det känns som att Lazer Crown och Proud Philip är de som stuckit ut och radat upp imponerande vinster. Vid gardering blir det nog dessa två och någon av bakspårshästarna om de rycker skorna. Funderar på om inte Lazer Crown kan vara ett hyfsat spikbud ändå...

V75-3
Sebastian K lär väl bli favorit trots bakspår, och han har varit bra, men han går mot värre motstånd än någonsin nu och Ludde har inte kört galopp med honom än, så det kan mycket väl vara dags nu. In Vivo Face har också varit bra vid vinsterna, men näst senast när hon stötte på lite värre hästar hängde hon inte med alls. City Hall var blek senast men hade vilat då, kan vara dags att plocka ut toppformen nu! De enda som känns avsågade är väl Unix Brodde och Midsummer King.

V75-4
Hade det inte varit för de svårbedömda fransoserna hade jag nog spikat Torvald Palema och bläddrat vidare. Får se hur jag gör, men vid gardering plockar jag nog med både Nu Pagadi och Beanie M.M, även om jag har lite svårt att se att de skulle räcka till här.

V75-5
Här är jag, trots stolopp med stort fält inne på att spika Gossips Queen! Har gått som tåget på slutet och fick en efterlängtad vinst senast. Gången före tog hon 100 meter på täten sista 200. Rania och My Lindy Star på start är normalt sett bra motbud, men Rania är krånglig att få fart på i volten, och My Lindy Star har bakspår. Victoria Island såg klart bra ut barfota förra starten, och är nog faktiskt mitt andra streck vid gardering.

V75-6
Silverloppet känns inte så värst mycket som en final, och jag tror att Hoity Toity Face plockar hem det, spets och slut. Om det skulle slå fel så har jag väldigt svårt att hitta en vinnare här, kanske Junction som jag gillat länge nu.

V75-7
Bra bronsfinal, men jag tror inte någon kan slå Yarrah Boko och Ghastly Face som båda var snuskigt bra senast. Svårt att säga hur de är bakom bilen, men jag har överlag lite mer feeling för Yarrah Boko. Tänkbar spik då jag ogärna vill dubbla, och inte hittar några andra streckvärda.

Preliminärt litet system:

2-3-7-9
2 Lazer Crown
1-2-3-6-8-9-10-11
1-5-6-7-9
12 Gossips Queen
2 Hoity Toity Face
1-2

Fan, nu måste jag ju lämna in det här också, annars kommer det ju bli lite jobbigt om det går in till en fin peng...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 21:55   #42
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Ja man ska aldrig, aldrig fylla i kuponger och sedan låta bli att lämna in...

/skulle haft 11-12 rätt vartenda gång
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 15:22   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ser att H2H för Olympiatravsfinalen redan kommit ut, och jag ser ingen anledning att vänta med att tipsa om, och lägga följande spel (rankade i ordning efter spelvärde):

Private Love över Simb Chaplin @ 1.65 (Unibet)
Go On Pale över Simb Chaplin @ 1.85 (Expekt)
Copper Beech över Simb Chaplin @ 1.70 (bet365)


Motivering:
Simb Chaplin har
1. Lottats till sämsta möjliga startspår.
2. Tjänat 280k på 13 starter förra året.
3. Inte visat någonting som duger i den här klassen vid sina senaste tre sverigebesök.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 15:27   #44
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

En annan reflexion över oddsen på Olympiatravet, är att fransoserna Private Love och Nelumbo just nu står i mycket högre odds än vad som borde vara rimligt (17.50 respektive 12 ggr på Unibet t ex). Men det är väl samma visa som när herrlandslaget spelar fotboll, alla goa gubbar lirar med hjärta hellre än hjärna.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 16:23   #45
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dagens H2H-tips


Burning Line Gral över Stigaxelsixten 1.85 Unibet
-Det här är ett riktigt fynd! Stigaxelsixten (snyggaste hästnamnet näst efter "Hästen"?) gör årsdebut, medan Burning Line Gral har bevisat sig som en kanon i flera av årets starter. Har några galopper i raden, men det är autostart nu, och det ska ändå till en stor galopp för att han ska torska den här duellen! Jag blir inte förvånad om den här till och med kan närma sig Raja Mirchi i mål.


Nowali över Helen Roc 1.80 bet365
-Ännu ett fynd! Dessa möttes 14/3, Helen Roc till tät då samtidigt som Nowali galopperade bort 50 meter på täten. Var ändå bara nosen efter i mål. Skynda fynda innan värdet försvinner!

Tänkte sluta leta när jag hittat två så fina redan, men det fanns visst fler redan i nästa!

Magic Space över Bull Trap 1.60 Expekt
-Inte favoritdistansen idag, men ska ändå slå en ostartad Bull Trap med tre ben bakom ryggen. Senaste starten kördes han helt enkelt bort av kusken, det lär inte bli någon repris idag.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td