Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-04-16, 09:09   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

15/4
Inlämnat system 4368
Inspelat 87
Netto -4281
Totalt netto -65 904kr
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-17, 18:58   #77
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

17/4
Inlämnat system 4620kr
Inspelat 188 620kr
Netto 184 000kr
Totalt netto + 118 096kr
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-25, 06:39   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

23/4
Inlämnat system 4320kr
Inspelat 0
Netto -4320
Totalt netto +113 776kr
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-25, 10:28   #79
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
17/4
Inlämnat system 4620kr
Inspelat 188 620kr
Netto 184 000kr
Totalt netto + 118 096kr
Nu är du där och putsar siffrorna igen? Eller missar jag något?

Omgången 17/4 som gav 185k på 7 och 111 kr på 6 rätt missade han på att han spikade Whos Who där Born Unicorn vann, ingen struken, galopp Whos Who.

Däremot fick han tydligen in runt 83k veckan innan brutto.

Eller har jag fel?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-25, 10:30   #80
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

https://www.sharps.se/forums/service...mme-paskdagen/

Var hittar du "Statistiskt statistiskt" som tydligen inte hade 7 veckan innan då övriga system hade det?

Bytte han alltså spiken från tidningens tips bägge veckorna?

Vad handlar denna tråd om?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-04-25 klockan 10:38.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-25, 20:10   #81
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Nu är du där och putsar siffrorna igen? Eller missar jag något?

Omgången 17/4 som gav 185k på 7 och 111 kr på 6 rätt missade han på att han spikade Whos Who där Born Unicorn vann, ingen struken, galopp Whos Who.

Däremot fick han tydligen in runt 83k veckan innan brutto.

Eller har jag fel?
Ja, du har fel....
Veckan innan satte han tre andra andelssystem, då bommade han spik på kentucky river på statiskt statistiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+3)

Senast redigerad av Bullo den 2022-04-26 klockan 12:38.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-25, 20:11   #82
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
https://www.sharps.se/forums/service...mme-paskdagen/

Var hittar du "Statistiskt statistiskt" som tydligen inte hade 7 veckan innan då övriga system hade det?

Bytte han alltså spiken från tidningens tips bägge veckorna?

Vad handlar denna tråd om?
Gå till butikens andelsspel och klicka på tidigare spel, sen letar du rätt på den omgång du vill ge mig syn på....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-25, 21:07   #83
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Helt förvirrad.
Ändrar sig hans statistik efter tips och värmningar?

Och du orkar alltså inte bokföra de 4-n olika spel han kör på enbart V75 varje vecka?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-04-25 klockan 22:25.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-26, 12:41   #84
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Helt förvirrad.
Ändrar sig hans statistik efter tips och värmningar?

Och du orkar alltså inte bokföra de 4-n olika spel han kör på enbart V75 varje vecka?
De tidiga spelförslagen i hans krönikor är nästan aldrig helt exakt de system som spelas på hans butiksandelar.

Inte all statistik handlar om fundamenta kring ekipagen!

Det finns en sak som absolut ändrar sig ända fram till spelstopp och det är hur spelet fördelar sig. Och han använder sig av viss sådan statistik.

Såklart går det inte att lämna in "sist av alla". Men han väntar ( korrekt! ) till relativt sent innan han lägger spelen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-26, 12:48   #85
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Helt förvirrad.
Ändrar sig hans statistik efter tips och värmningar?

Och du orkar alltså inte bokföra de 4-n olika spel han kör på enbart V75 varje vecka?
Jag kan förstå din förvirring till viss del eftersom jag hade whos who i huvudet och råkade skriva det istället för Kentucky river, men det är ändrat. Vad jag inte förstår i din förvirring är varför du är så övertygad om att han spikat whos who? Läser du hans krönika från den tävlingsdagen så har han väl fyra tänkbara spikar, läser du premisserna för statiskt statistiskt så ser du att han spikar de TVÅ som HAN tycker har bäst vinstchans oavsett %.

Nej, jag orkar inte följa alla hans system - det är inte spelläggaren Jens jag har ett intresse av att följa, jag är intresserad av hur det går när man bygger ett system med de premisserna även om en värdering kommer in, enbart därför. Men jag skulle välkomna fler spelböcker där man följer de spelläggare som ofta läggs ut här, t ex Berglund och Jens så du får gärna bokför alla de systemen under ett år så man kan få se netto för dessa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50)
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-26, 13:45   #86
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
De tidiga spelförslagen i hans krönikor är nästan aldrig helt exakt de system som spelas på hans butiksandelar.

Inte all statistik handlar om fundamenta kring ekipagen!

Det finns en sak som absolut ändrar sig ända fram till spelstopp och det är hur spelet fördelar sig. Och han använder sig av viss sådan statistik.

Såklart går det inte att lämna in "sist av alla". Men han väntar ( korrekt! ) till relativt sent innan han lägger spelen.
Visst, barfota tex kan ändras fram till start.

Och det du pekar på stämmer inte, han påpekar o fallet spikar att han inte bryr sig hur folk spelar på de med "bäst vinstchans".

Men skit samma vad jag vänder mig emot mest är att tipsters flitigt vänder "survivorship bias" till sin fördel genom att lämna in ett gäng alternativa system. Äldsta tricket i boken och i särklass det mest effektiva.

Kul video på en klassiker, survivorship bias i ett nötskal:


https://documentaryheaven.com/derren-brown-the-system/
.

***
Berglund tycker jag inte är speciellt bra, och jag skulle aldrig lägga tid på att läsa hans alster, än mindre försöka bokföra då jag ser horisonten en livstid minst för spel på V75 för att ens ana kvalitén på spelbesluten.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-04-26 klockan 13:55.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-26, 13:59   #87
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Jag kan förstå din förvirring till viss del eftersom jag hade whos who i huvudet och råkade skriva det istället för Kentucky river, men det är ändrat. Vad jag inte förstår i din förvirring är varför du är så övertygad om att han spikat whos who? Läser du hans krönika från den tävlingsdagen så har han väl fyra tänkbara spikar, läser du premisserna för statiskt statistiskt så ser du att han spikar de TVÅ som HAN tycker har bäst vinstchans oavsett %.

Nej, jag orkar inte följa alla hans system - det är inte spelläggaren Jens jag har ett intresse av att följa, jag är intresserad av hur det går när man bygger ett system med de premisserna även om en värdering kommer in, enbart därför. Men jag skulle välkomna fler spelböcker där man följer de spelläggare som ofta läggs ut här, t ex Berglund och Jens så du får gärna bokför alla de systemen under ett år så man kan få se netto för dessa.
Länken jag postade går till Rommes omgång med Whos Who spik på hans system.

Kentucky River har jag inte sett någon nämna någonstans sedan Jägersro-omgången och inget jag skrev har med den att göra.

Citat "...funderar jag på att gå all-in på Who’s Who"
https://www.sharps.se/forums/service...mme-paskdagen/


Han har alltså inte ändrat sig, my bad, han har gjort ett system till (utöver den tidigare mängden system)

Det är nämligen så det fungerar, de tryckta systemen går inte gör otryckta och skulle ett sådant gå in kan man alltid peka på att ens första idéer var bättre. Att jag(är jag ensam om att inte hitta?) fortfarande har problem att hitta detta mystiska "statistiskt statistiska" som tydligen spelas som andelar gör det inte sämre.

Har själv ändrat både till det bättre och det sämre och har utan att ha bokfört noga 15 miljoner + på sådanda ändrade system eller av andra skäl oinlämnade utkast, vilket inte alls är konstigt om man räknar runt 4 utkast per omgång.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-04-26 klockan 14:18.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-04-27, 15:03   #88
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg

Berglund tycker jag inte är speciellt bra, och jag skulle aldrig lägga tid på att läsa hans alster, än mindre försöka bokföra då jag ser horisonten en livstid minst för spel på V75 för att ens ana kvalitén på spelbesluten.
Ok, man tycker olika - personligen tycker jag Berglund är en av de bättre på att analysera lopp och framförallt är han duktigare än mig på det. Mitt förslag till dig är faktiskt att du inte kolla denna speldagbok något mer, för den kommer inte hålla på en livstid och inte ge en rättvis bild av hur det går med de premisser du har - för mig(och kanske någon mer det vet jag inte) så ger den en iaf en indikation och stillar en nyfikenhet - hoppas någon annan uppskattar det också.

Lycka till med dina spelbeslut så du kanske får bokföra dina miljoner på kontot istället för i fiktiva system.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Skaegget (+7)
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-01, 07:56   #89
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

30/4
Inlämnat system 4320kr
Inspelat 0
Netto -4320
Totalt netto +109 456kr
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-09, 09:33   #90
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

7/5
Inlämnat system 4224kr
Inspelat 0
Netto -4224
Totalt netto +105 232kr
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td