Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

eddieh 2011-08-16 14:26

Sanslöst svårtippade matcher tonight.Vi kan få fyra hemmasegrar...Eller fyra bortasegrar...

Får nog bli ett RoK-bet här;

Spoiler:
En fyrling med bara kryss,maxspel på det.:claps:

arfert 2011-08-16 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 135159)
jonas326, hur går dina tankar inför kvällens viktiga match för Valsarna hemma mot Lejonen?

Senaste nytt? :hattenav:

Ptja, tror den här gången på hemmaseger, där bolagen (åtminstone till en början) i sin vanliga ordning underskattade Valsarna. Ett odds på 1.85 som Nordicbet släppt känns mer korrekt.

Ser inte hur någon i Lejonen ska kunna rubba på G. Laguta och D. Nermark - den duon är alldeles för bra på Tallhult, och vet exakt vilka spår man ska välja. Och det är förmodligen här det avgörs, i heat 14 och 15. Bjerre har visserligen fått ett gynnsamt nummer på sin väst och bör kunna ta en del poäng, men Darcy och Troy kommer få det betydligt svårare. Och rätta mig om jag har fel, men har inte Fröjd (innan han fick kicken) sagt att Lejonen är byggt för större banor?

Sedan: att den engelska ligan är sämre än den svenska får vi kvitto på gång på gång. Watt har mer eller mindre kört fullt hela senaste veckorna för Poole, men är ändå petad. Tror A. Laguta i nuläget kan tillföra mer i par tillsammans med sin brorsa.

På reservsidan blir det antagligen jämnt, och säga vad man vill om Nicholls, men han har ändå skött sig helt okej på reserven i alla matcher. Kan sedan Lindgren slå Törnblom, vilket jag tror han gör, så har Valsarna ett övertag även där.

Kommer hursomhelst bli en kanonmatch ikväll.

PS. Vet inte just nu om det skett några förändringar i trupperna.

arfert 2011-08-16 15:00

Jag ser förresten gärna ett hcp-spel med Ruud. Han suger alltid i Hagfors.

Overkill 2011-08-16 16:11

WTF, kan Sportingbet och Bet365 bemöda sig med att släppa odds någon jävla gång?!!!

eddieh 2011-08-16 16:45

2011-08-16 19:00ElitserienIndianerna vs Elit Vetlanda +8.5 FT 2 1.900

Tycker bookies överskattar Indians.

lagavulin 2011-08-16 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 135180)
2011-08-16 19:00ElitserienIndianerna vs Elit Vetlanda +8.5 FT 2 1.900

Tycker bookies överskattar Indians.

Fint! Jag har lirat samma. Ska påpeka att jag inte är jätteinsatt och försöker mest lära mig mer av er här. Ska kolla om jag hittar något mer.

eddieh 2011-08-16 17:09

2011-08-16 19:00ElitserienArtem Laguta vs M.Max -1.5 FT 2 2.250

2011-08-16 19:00ElitserienArtem Laguta vs M.Max -1(Tie Hcp FT 0.2 9.000

Artem äntligen tillbaka i Valsarna.Han underskattas en del som förare pga att han inte har materialet att utmana med i GP.Han höjer sig alltid när han kör med brorsan,och har ikväll den smaskiga väst nr 2.Betyder att han står på innerbana i heat 1,och Max på ytterbana i samma heat.Goda chanser att Artem är före Max där,och sedan bör det rulla på.Max har haft det tungt i Sverige på slutet.5 poäng senast i Allsvenskan,det duger inte .

Artem 5-8 poäng?
Max 2-5 poäng?

Fegar ändå lite med att köpa Hcp-oddset,eftersom Artem varit skadad på sistonde.

arfert 2011-08-16 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av lagavulin (Inlägg 135181)
Fint! Jag har lirat samma. Ska påpeka att jag inte är jätteinsatt och försöker mest lära mig mer av er här. Ska kolla om jag hittar något mer.

Håller med.

Overkill 2011-08-16 17:20

Kvällens lir, blir kortkorta motiveringar.

Ogiltigt spel-ID: 470519

Ogiltigt spel-ID: 470529

Hemmalaget ska inte vara dogs här, tack för +0.5. Scott på reserven, hemmaplan, "enklare" heatschema. Kan vara bra för den gode britten att "börja om" igen. Andersson är duktig, men kan få svårt med banan uppe i Hagfors. -1 till dubbla pengarna är gott gott.

Ogiltigt spel-ID: 470521

Ogiltigt spel-ID: 470526

Har också tagit smålänningarna ATS, Indianerna har blivit för upphaussade. De har ett jämnare lag men man ser vad som händer när 1-2 förare faller igenom som uppe på Gubbis förra veckan, denna match blir stentuff! Chanserna att gästerna får toppa ikväll är goda och då är Crump alltid med i snacket, han får 5-6 heat ikväll och då ska han fixa denna total på en bana som han och faktiskt flertalet i Vetlanda trivs på!

Ogiltigt spel-ID: 470537

Ogiltigt spel-ID: 470617

Vad i helvete sysslade Nicki med i helgen nere i Målilla? Ingen som vet, ingen som vet. Det alla vet är dock att han var TOKUSEL! Han kan så mycket bättre och det lär bli bättring ikväll men rår han på världens just nu bäste man? Kvittar ju ta mig fan egentligen var Greg kör, han kör in fina siffror ändå. Har haft en lite svagare form nu sista matcherna i ES men ligger ändå på uppemot 8-9 poäng ändå. Starkt! Kråkvilan är en bana han gillar, dessutom är chanserna stora att Piraterna får toppa i underläge och då är amerikanen rätt given att ta ett sådant heat.

Janowski som heatledare ikväll, har visat sig på styva linan två år i rad på Kråkis, på reservplats men faktiskt också från ordinarie. Tror mycket väl att han lyckas knipa 8 poäng ikväll, 2.75 motsvarar absolut inte chanserna han har till det.

Ogiltigt spel-ID: 470547

Ogiltigt spel-ID: 470551

Schlein är bra just nu, riktigt bra! Gillar oddset mot Zorro som känns lite sådär faktiskt, han är en bra lagförare nu för tiden men inte en sådan som tar drösvis med poäng. Schlein i den här formen är före med minst två poäng ikväll.

Kosciecha tillbaka efter skadefrånvaro, kan bli fisk eller fågel. Okoniewski är i grunden likvärdig IMO. Det som avgör för min del är hemmabanan. Till 1.83 så testar jag absolut.

:hattenav: :cheers:

arfert 2011-08-16 17:21

Oj, skulle vara reply på eddies rek. Skriver med mobil och jagar odds. Går sådär.

eddieh 2011-08-16 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av arfert (Inlägg 135186)
Oj, skulle vara reply på eddies rek. Skriver med mobil och jagar odds. Går sådär.

Går också sådär för mig med,snöa in på tuben istället:whoco5:;

Classic;
http://www.youtube.com/watch?v=IBGn8...eature=related

Men antar att Arfert lille,digga Laguta liret?

arfert 2011-08-16 17:36

Jag var inne på det själv och tror det kan sitta. Men är lite för feg att spela det - artem borde köra bra med greggy, men fortfarande: nyss tillbaka från skada och körde uselt i Målilla, way too avvaktande.

arfert 2011-08-16 17:37

Jag var inne på det själv och tror det kan sitta. Men är lite för feg att spela det - artem borde köra bra med greggy, men fortfarande: nyss tillbaka från skada och körde uselt i Målilla, way too avvaktande. Och Max har kört rätt bra på tallis tidigare.

eddieh 2011-08-16 18:03

2011-08-16 19:00PARLAY: 2 spel parlay 1.8 2.480
2011-08-16 19:00ElitserienVargarna vs Piraterna11.600
2011-08-16 19:00ElitserienVästervik vs Hammarby21.550

Sista för kvällen.

Äntligen har Vargarna med MJ.Jepsen på reserven,han är dynamit.Lill-Pawlicki tror jag kommer få problem med den svåra banan och det har inte Piraterna råd med.Woffy och Nicki verkar gå mot lite formtoppar.Men det krävs stabila insatser från Rico och Adrian M,för att Vargarna ska vinna.

Hammarby har Västervikaren Patrik Olsson som lagledare och han vet hur taktiken ska läggas upp på Ljungheden.Västervik har fått bjudit in primadonnan Ulamek i laget igen,eftersom Jedrzejak är skadad.Ulamek brukar inte vara den som tar petningar på rätt sätt.:whistling:
Västervik har dessutom McGovan i laget,då är det illa...

lagavulin 2011-08-16 19:02

Slänger in "mina" spel här. Tack för alla lir ni lägger ut.

Hancock - Pedersen 1 Odds 2.00
Vargarna - Piraterna +2.5 Odds 2.00
Indianerna vs Vetlanda +8.5 Odds 1.90
Valsarna - Lejonen 1 Odds 2.05
Kenneth Bjerre +0.5 vs ward Odds 2.00

2u på alla.

lagavulin 2011-08-16 19:17

Bra start på Valsarna med 3 st 5-1or på 4 heat. Regn i TV-matchen. Hoppas den kommer igång snart!

eddieh 2011-08-16 19:19

Ulamek och McGovan inleder starkt.:whoco5:

Skjut mig i bröstet...

lagavulin 2011-08-16 19:54

Vad säger ni om Hancock incidenten? Mycket märkligt tycker jag...

eddieh 2011-08-16 21:09

Oh boy!:moneybag:

Den här tråden rockar ju för fan fett,atm.:)

Synd att Magnus Zero Zetterström,som vanligt kissar på sig när det gäller lite."He can talk the talk,but not walk the walk." (men det var kanon för Valsarna)

Nöjd med kvällen.Och det har ju ni andra också anledning att vara.

/Au revouir:hattenav:

lagavulin 2011-08-16 21:19

Så här blev det för mig då. Lite butter över Hancock-liret men så kan det gå :smoke:

Citat:

Ursprungligen postat av lagavulin (Inlägg 135202)
Slänger in "mina" spel här. Tack för alla lir ni lägger ut.

Hancock - Pedersen 1 Odds 2.00
Vargarna - Piraterna +2.5 Odds 2.00

Indianerna vs Vetlanda +8.5 Odds 1.90
Valsarna - Lejonen 1 Odds 2.05
Kenneth Bjerre +0.5 vs ward Odds 2.00

2u på alla.

Overkill 2011-08-16 21:40

+0.33u ikväll och lite grönt är alltid bättre än röda siffror.

Både missnöjd och nöjd för ikväll, men det går jämnt ut så inte mycket att gnälla på. ;)

För övrigt, kul med lite drag kring speedwayen! Kul att fler börjat få upp ögonen och är duktiga på rekandet också. Trevligt!

:cheers:

Overkill 2011-08-17 18:00

Enda ikväll (motivering uteblir då jag ska dra precis!), ska iväg och titta på match mellan Gullringen - Myresjö (gästande serieledarna vinner för övrigt till ~1.85, mycket fint odds!)

Ogiltigt spel-ID: 471989

:hattenav:

eddieh 2011-08-17 19:18

2011-08-17 20:30Elite LeagueU.Ostergaard vs C.Vissing +0.5 FT 2.5 1.720

Östergaard håller jag som bättre förare än Vissing.Det såg vi inte minst i måndags.Låg insats of course,när det är två danskar det handlar om.:gun_bandana:

Go go Ully!!!

arfert 2011-08-17 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 135426)
2011-08-17 20:30Elite LeagueU.Ostergaard vs C.Vissing +0.5 FT 2.5 1.720

Östergaard håller jag som bättre förare än Vissing.Det såg vi inte minst i måndags.Låg insats of course,när det är två danskar det handlar om.:gun_bandana:

Go go Ully!!!

Ryggar!

Overkill 2011-08-17 22:45

Ingen topnotchkväll i boken.

Poole v Birmingham 48-42 FT

Andersson 2 poäng på fyra heat är en rejäl underprestation, han är så mycket bättre!

Att sedan Kasprzak psykar till och kör in 11 poäng på fem heat är en annan talande anledning till att Poole inte vinner större. I övrigt var poängfördelningen på förarna som den ska vara i princip, kanske att Watt skulle tagit någon poäng ytterligare också.

Nya tag kommande dagar, GP Challenge (Svt2 sänder med start 17:30!) på lördag blir skoj! :)

eddieh 2011-08-19 12:01

Intressant klipp med Greg Hancock.
http://www.speedwayworld.tv/news/art...-feature-video

arfert 2011-08-19 12:27

Kan man hitta banlottningen någonstans för GP Challenge?

eddieh 2011-08-19 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av arfert (Inlägg 135698)
Kan man hitta banlottningen någonstans för GP Challenge?

http://holsted-speedway.dk/pdf/bilag/1313669369.pdf

eddieh 2011-08-19 16:12

2011-08-19 20:30Elite LeagueT.Proctor vs M.Karlsson -1.5 FT 3 1.900

2011-08-19 20:30Elite LeagueT.Proctor vs M.Karlsson (hcp/tie) FT 0.3 11.000

Båda förarna gästspelar ikväll.Proctors vana från att köra i högsta divisionen och på Purfleet,ska fälla avgörandet här.

Overkill 2011-08-19 16:57

Återkommer under kvällen/morgondagen med resterande picks på morgondagens GP Challenge i Vetlanda. Dessutom är det Elite League under kvällen som jag tänkt gå igenom, återkommer senare med det när bookies släppt.

Ogiltigt spel-ID: 474703

Pepe är favorit inför imorgon och det tycker jag är rätt också. Han kommer vara med i slutdiskussionen om de finaste placeringarna.

Kort och gott, 1.90 är riktigt riktigt fint att få på att polacken placerar sig topp3 med tanke på hans favoritskap. Detta ska inte erbjudas till mer än 1.60 som max.

eddieh 2011-08-19 18:59

2011-08-20 17:00GP-ChallengeL.Madsen vs S.Gustafsson . FT 4 1.700

2011-08-20 17:00GP-ChallengeS.Ulamek Top 3 . FT 1.5 4.000

Har inte mycket till övers för Ulamek,varken som förare eller person.Men en grej kan han och det är att starta.Och Vetlanda är "the gaters paradise"...
Hade också turen i lottningen och fick nummer 5,det är ett nummer som alla vill ha iom att det innebär två innerbanor.Och att man står på bana ett i sitt första heat,betyder mycket.Ännu mer om det bjuds på lite blöt bana iom dagens regn.

Madsen är också en duktig starter.Han borde trivas ypperligt på den här typen av bana där det i princip är omöjligt att köra om.Fyra i danska mästerskapen,förra månaden.Bjerre blev t.ex sexa,ingen dålig förare med andra ord.

Att Simon Gustafsson får köra ett GP-Challenge är enligt mig ett skämt.Jag har svårt att se den "talang" som många journalister skriver om när det gäller honom.Överskattad som fan,IMO.

Regn har gjort att dagens träning är inställd.Ska istället köras kl 09.00 imorgon.

Overkill 2011-08-19 19:21

Endast ett ikväll, enda jag verkligen gillar!

Ogiltigt spel-ID: 474881

Gästerna utan Nicki ikväll (R/R tillämpas och samtliga i laget kan ta hans heat). Peterborough har även plockat in Magnus Karlsson som gäst ikväll, kör normalt i PL och bör få problem med tempo och finess.

Lakeside har Proctor och Klindt som gäster i laguppställningen för kvällens match.

Tar man lagdel för lagdel så är det tung övervikt rätt igenom IMO. Reserven innehas av Mear/Nilsson mot Gomolski/Lawson för Peterborough. Fördel hemmalaget!

Svårt att se hur Panthers ska lyckas få med sig något alls härifrån utan Nicki (han hatar dock denna banan förvisso). Den ende som om möjligt kommer plocka tvåsiffrigt i min värld är Batchelor. Resten ser det väldigt svårt ut för.

Har en känsla av att det kan bli en stor blowout här, uppemot 25-30 poäng i hemmalagets favör. Spreaden som vi fått är för låg, korrekt uppemot -15.5.

eddieh 2011-08-19 22:14

2011-08-19 20:30Elite LeagueT.Proctor vs M.Karlsson -1.5 FT 3 1.900

Proctor;2-1-2-2
Karlsson;0-0-1-FX

Skönt "genrep" inför morgondagen.:)

Snyggt av dig med,Perfa.:cheers:
Skulle hängt på Hammers-spreaden jag med,dumt.:whoco5:

Overkill 2011-08-20 06:10

Somnade visst ifrån FM igår kväll runt 21:00 och vaknade nu framför tv'n, Teletubbies stod på. :p

Gick in och kollade Lakesides insats igår och man blev ju inte besviken och det var ju ett enkelt spel. :cheers:

+3.6u

Får se vad man kan gräva fram under förmiddagen/eftermiddagen inför GP Challenge nu!

Overkill 2011-08-20 12:36

Addar dessa för kvällen och sen är jag nöjd. Heja Vaculik, Zagar & Pepe! :cheers:

Ogiltigt spel-ID: 475799

Fel, fel och åter fel av Betsson här. Zagar ska vara fav till som högst 1.70 här. Walasek har varit väldigt upp och ner när han besökt Vetlanda med olika lag. Zagar kommer kämpa uppe i toppen om en av tre ordinarie GP-platser, så enkelt är det och då kräver jag nästintill att han är före polacken (tror inte så jättemycket på honom idag nämligen). Zagar uppges ha sett riktigt snabb ut på morgonens träning dessutom så jag sätter min tro till slovenen idag att han inte faller igenom under kvällen.

Ogiltigt spel-ID: 475807

Håller slovaken som svag fav här, dels pga att detta är hans hemmabana. Han bör veta vilka spårval han ska göra och det bör räcka långt mot Bjarne. Han har sett väldigt upp och ner ut senaste tiden, börjar han tappa lusten? Detta är en bana som han svajat på tidigare och blir inte alls förvånad om han gör det återigen idag. 1.85 är bra nog för ett litet spel på Vaculik med insatsen åter vid lika antal poäng.

eddieh 2011-08-20 14:57

2011-08-20 17:00GP-ChallengeJ.Kylmäkorpi vs H.Andersen . FT 2.5 1.750

2011-08-20 17:00GP-ChallengeM.Zagar vs G.Walasek . FT 2.5 2.000

2011-08-20 17:00GP-ChallengeJ.B.Monberg vs V.Golubovski . FT 4 1.650

2011-08-20 17:00GP-ChallengeK.Kasprzak vs G.Walasek . FT 2.5 2.050

Addar dessa,sedan får det räcka för idag.May the force be with us.

Overkill 2011-08-20 20:20

Lillplus idag, +1.6u

Zagar "rånade" mig på 4u netto ytterligare när han blev omkörd på sista varvet i sitt sista heat av Andersen. Tie mot Walasek som också stannade på 6p. Smått bittert!

Annars så var Pepe rätt säker idag, var i mål som stabil trea efter tävlingen.

Vaculik var två poäng bakom Bjarne idag, jobbigt dock när slovaken drog igenom tejpen och blev således utesluten ur ett av sina heat.

Jaja, en ok dag. :cheers:

eddieh 2011-08-21 00:43

Jaha,har haft kräftskiva hemma och bandade sändningen samtidigt.Kunde dock inte hålla mig utan smög ifrån sällskapet några gånger och kollade.Det märkte nog inte sällskapet direkt,eftersom det går så fort att titta igenom tävlingar från Vetlanda.Räcker ju ffs att kolla ett varv,sedan är poängen fördelade i heaten...BORING...

Men om vi ska kolla på det ekonomiska så blev det ju återigen en fin kväll.+ 5,41 units är inte kattcrap.

Synd bara att Zagar skulle facerapa oss i sista heatet genom att vara så noncalant.:gun_bandana:

Om vi tar det rent sportsliga så kan jag säga som så här om Pedersen och Protasiewizs deltagande i nästa års VM-serie;

Spoiler:
:sleep::sleep::sleep:

På återhörande,homies.

Overkill 2011-08-21 15:01

Två maxlir idag, det får räcka så.

Ogiltigt spel-ID: 477428

Returmöte i playoff, Gorzow plockade hem bortamatchen med 12 poäng och kommer nu hem inför hemmafansen för att göra processen kort med gästerna. Sett till vilken skillnad det är mellan dessa lag så är det en väldigt generös lina Betsson erbjuder med insatsen åter vid 14 poängs marginal till hemmalagets fördel. Den enda som jag ser som ett hot hos gästerna egentligen, det är Hampel, förvånar mig mycket om han inte blir ensam om att hamna på tvåsiffrigt för Leszno idag.

Gorzow är alltför starka och laget är väldigt solida från topp till reserv så egentligen ser jag bara underskattning som ett hot emot att denna hittar hem. Konstigare saker har ju dock hänt, så nu håller vi tummarna!

Ogiltigt spel-ID: 477334

Har även funnit detta, Nordicbet är helt fel på det. Batchelor ska vara fav här mot Kolodziej som visat upp riktigt usel form senaste tiden och egentligen inget pekar på att han skulle förbättra sig bara sådär helt plötsligt. Ingen av dessa två trivs alls på denna bana och har gjort usla resultat genom åren, så jag är tvungen att gå med den bättre föraren i grunden IMO. Och när man får +1 med insatsen åter vid uddapoängstorsk så är det ju inget att tveka på, maxinsats här!

Overkill 2011-08-21 15:11

Addar ett underspel. :KO:

Ogiltigt spel-ID: 477365

Måste testa faktiskt, när totalen är så här pass hög. Hampel har inte passerat denna total på de matcher han kört i Gorzow de senaste åren. Tycker egentligen allt över 1.95 OK så till 2.10 blir det spel, strax över medelstake.

Hampel hamnar någonstans mellan 10-12 poäng?