Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

danryd 2011-08-10 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av danryd (Inlägg 134120)
Två spel från Bet365 som äntligen har odds.

A. Karpow-A. Lindbäck @1.8

Lindbäck kör reserv och måste skrapa ihop mer än Karpow som dock lär få något extraheat.

K. Bjerre ö10.5 @2.1

Lejonen är storfavoriter och dansken lär samla en del poäng. Nordicbet har 1.70 på att han klättrar över 11.5.

Dagens största spel satt med god marginal. Det lilla på Zorro sprack.

arfert 2011-08-10 17:43

Blir det några spel idag? Jag satsar på Sajfudtinov inte orkar med fler än 12 poäng, trots ett extraheat. Har inte övertygat på mig i England och har K. Bjerre att möta i två av sina heat.

Lägger också några slantar på att Watt förlorar mot Janowski +1. Watt nollade två ggr mot Dackarna i går och blev sedan petad resterande heat. Lagkaptenen klagade dessutom på att han kände sig trött efter det hårda schemat som varit på sistone.

eddieh 2011-08-10 18:21

Finns ingen anledning att tjafsa emot,Jonas.Som jag flera gånger har poängterat,det är under och plus-handicap som gäller i England.

Emil tycker jag också har underpresterat i UK,är inte tillräckligt snabb från grinden..Möter stekhete Bjerre minst två förmodligen tre gånger tonight.

Janowski slutade ju tvåa i premiären av JVM,på Wimbourne Road.Om Watt är sliten,så lär han inte ta mer än fyra heat ikväll.

Ryggas med vardera 3 units.På :gun_bandana:Bet365.

Overkill 2011-08-10 18:30

Återkommer lite senare om jag lirar något.

arfert 2011-08-10 18:57

http://www.youtube.com/watch?v=w99aEqacx9I

Vet inte om det här klippet har varit klistrat i tråden förut, sorry i så fall, men det är så jävla kul :D

Overkill 2011-08-10 19:00

Klassiker! :D

Roligaste är ju när Scott blir lack på mekanikern på väg ut när han blir tacklad. :cheers:

arfert 2011-08-10 19:05

Såg att du hitta Emil till U 13.5 på Expekt, vaket! Tack! Lägger in en mindre slant på det också.

Overkill 2011-08-10 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av jonas326 (Inlägg 134327)
Såg att du hitta Emil till U 13.5 på Expekt, vaket! Tack! Lägger in en mindre slant på det också.

Jupp, och du har skrivit in fel lina i ditt sheet. :p Men det kanske du är medveten om?

Expekt brukar släppa godbitar ibland, det händer men är inte ofta.

De tre som fanns idag blir nog mina enda spel faktiskt såvida inte Sportingbet bjuder på något fint.

Overkill 2011-08-10 19:17

Detta blir picks @ tonight. :popcorn:

Ogiltigt spel-ID: 464195

Ogiltigt spel-ID: 464214

Emil har inte övertygat nämnvärt under sin första säsong i UK, inte så förvånad över det förvisso. Det tar tid att lära sig banorna där, så kommande säsong blir han IMO giftig! Topinka som reserv för King's Lynn och där har han inte gjort bort sig med 4 & 6 poäng i de två senaste. Detta är en väldigt hög ATS att knäcka med tanke på Emils facit så här långt, 2.40 waaaay to high!

Ogiltigt spel-ID: 464196

Absolut inte ofta jag går på så här höga totals och framförallt inte spel över på de. Ikväll måste jag dock göra ett undantag för den käre Darcy, han ser helt enkelt ostoppbar ut hemma på Wimborne och egentligen överallt han ställer upp för match/tävling. Givetvis lär ju en dipp komma snart, men han har relativt enkelt heatschema under kvällen och inte alls förvånad om han står på full pott efter sina fyra ordinarie heat och då är denna saken ur världen. Go DARCY!

Ogiltigt spel-ID: 464198

En sliten Watt mot en high-flying Janowski @ Wimborne? Givet att backa upp polacken i denna H2H för ikväll, har dessutom råd att förlora med 1 poäng och ändå täcka. Han körde riktigt bra i första deltävlingen av JVM-finalen här för några veckor sedan och tidigt in i serien plockade han tvåsiffrigt. Gör han något liknande ikväll ska denna vara biff.

lagavulin 2011-08-10 19:36

Hängde på Sajfutdinov U 13.5. Tack för spelet!

Vart följer man lättast?

lagavulin 2011-08-10 20:47

Hittade! http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8579

arfert 2011-08-10 21:45

Janowski-spelet redan kört och ser inte bra ut på Sajfi heller... :/

Strateg 2011-08-10 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 134191)
Loggade ut vid 18-tiden,och åkte och kollade på trav.Kommer hem och smyger fram resultaten,med spänning.Och visst mina båda spel sitter fint,vackert så.Gå efter det in och kollar e-posten,och där ligger det(förutom ett skamligt förslag från Linda Bengtzing:evilgrin39:) ett inkommande meddelande från Bet365...:gun_bandana:

Alltså jag blir så jävla trött på dom där girigbukarna.Dom släpper dagens utbud rekordsent runt kvart över fem,och ändå kan de inte sätta,enligt dom själva "korrekt" odds.:gun_bandana:

Dags att jobba igen Janne!
http://3.bp.blogspot.com/_rGGNU7zffO...+josefsson.jpg

Och förresten måste jag ta mig tid att berömma Jonas326.Du är tamejfan helt otrolig med att vara rätt ute.Imponerande!:moneybag::hattenav:

Edit;Har ändrat i mitt sheet till det "KORREKTA" oddset 1.40,enligt Bög365.:gun_bandana:

eddieh, lite OT men förslaget från Linda Bengtzing bör du utveckla! :D

Du gav trådens läsare en liten aptitretare där.. Kom igen! :popcorn:

eddieh 2011-08-10 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av jonas326 (Inlägg 134379)
Janowski-spelet redan kört och ser inte bra ut på Sajfi heller... :/

Det är sånt som händer,Jonas.Skulle ryggat dig i smyg istället.Sorry för jinxen.

Men jag vidhåller iallafall att i England så lönar sig under och plus-hcp i längden.Det är så många tävlingar där under säsongen,att det blir den ligan som de kringflackande förarna bortprioriterar.Både motivationsmässigt,och maskinmässigt.

Sen är det ju också som så att om man vill ha styrning i UK,nästkommande år så får man inte köra "för bra".Har man för högt snitt blir man inte lika attraktiv på marknaden.Only in speedway,folks.Only in Speedway...

Edit;Saffe liret satt,mot alla odds.Min förmåga att anti-jinxa skall inte underskattas.:lol:

eddieh 2011-08-10 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Strateg (Inlägg 134382)
eddieh, lite OT men förslaget från Linda Bengtzing bör du utveckla! :D

Du gav trådens läsare en liten aptitretare där.. Kom igen! :popcorn:

Well,people efter att nu ha passerat inlägg nr 2000,här på forat så kanske det är på sin plats att jag outar mig själv;

http://www.youtube.com/watch?v=GXAxG...eature=related

Overkill 2011-08-10 22:50

Sajfutdinov sket i det i nominerings när Bjerre körde om (äntligen börjar han betala av den stora skuld han har dragit på sig genom åren till mig!!!!)

1-3 -5.1u

Janowski var rätt useless ikväll samtidigt som Watt var riktigt bra.

Ward 3+3+3 följs upp av 1+1, jaja. Man kan inte få allt. Lite synd, men man ska inte begära för mycket av pojken!

Topinka vilken crap-kväll. Värdelös!

Målilla-GP på lördag, BLIR RUSKIGT KUL!!! :D

lagavulin 2011-08-10 22:52

12 poäng för Sajfutdinov! Tack för spelet Jonas och Perfa för linan!

arfert 2011-08-10 22:59

Heat 15: Iversen, Bjerre, Larsen, Sayfutdinov ret. 5-1 44-48
Line Up: K Bjerre , Iversen, Sayfutdinov, Larsen
Comments:Covenrty off 2 & 4.
Great race to finish with. Iversen by Larsen start of lap 2. Bjerre by Sayfutdinov lap 2 who then seemed to not fancy it anymore. Bjerre chased down and passed Larsen at start of the final lap
Sponsored by www.unofficialscorpian.co.uk – The history of Scunthorpe Speedway

Och så stannar vi på 12...

eddieh 2011-08-10 23:20

Såg att Jonas postade lite vintage i tråden,här kommer mera.
http://www.youtube.com/watch?v=zkGzwOIiXqs

Jag behöver väl knappast tillägga att både Wilson och Matousek,gillade det gröna som syns på min avatar...:smoke:

http://www.youtube.com/watch?v=v1cJdmz2nc8

Nicki "Kuksvinet" Pedersen,och Hans Andersen har en catfight.

http://www.youtube.com/watch?v=5Pakp...eature=related

Och så det mest klassiska klippet kanske.När Gollob slog igenom på mitten av nittiotalet var han inte speciellt populär bland sina motståndare.Han körde opolerat och fult många gånger,och han hade samlat ihop till det här i den sista GP-tävlingen för året.

Boycie fick böta runt 10000 kr,för slaget.Men de övriga förarna gick ihop och bekostade böterna tillsammans.:cheers:

arfert 2011-08-10 23:31

Underhållning på hög nivå :D Vad skulle vi göra utan youtube idag??

eddieh 2011-08-11 15:21

2011-08-11 19:00AllsvenskanVinnare Allsvenskan 2011 Örnarna . FT 2 4.500

Har sedan tidigare lirat Rospiggarna som slutsegrare med 4 Units till 1.90.
Ren seriefinal ikväll,och om Örnarna vinner kvällens match blir man seriesegrare.Då kommer inte det här oddset finnas när slutspelet drar igång.Jag tror att det är dom här två lagen som kommer att göra upp om det i slutspelet,med liten,liten varning för Masarna.

Jag tror inte på Smederna iår.För ihåligt lag helt enkelt.

Overkill 2011-08-11 19:47

Hittade inget under kvällen i EL som jag gillar. Laddar inför lördagens Målilla-GP istället och kanske något under morgondagen i EL. ;)

Later!

zorro 2011-08-12 18:01

ett par bra lir inför morgondagen:

Bjerre -1.5 1.72 vs Harris @ Ladbrokes

Den lille dansken är i kanonform och har mkt svårt att se Harris bli närgången här poängmässigt.

Bjerre to make semifinal 2.00 @ Ladbrokes

se ovan, ej under 55% chans på denna.

Holta NOT to make semifinal 1.72 @ Ladbrokes

Visst har baggpolacken bra minnen härifrån men han är väldigt långt från den formen nu. Halvskadad och har sett bedrövlig ut på slutet. Finns 3.50 andra sidan på andra ställen på denna.

eddieh 2011-08-12 18:22

Kommer att sätta mig ner senare ikväll,och plugga på.Har mina leans;)

Overkill 2011-08-12 18:57

Samma gäller mig, först tänkte jag ta mig igenom kvällens EL. :yes:

Overkill 2011-08-12 19:22

Enda spelet för kvällens EL, gillar denna skarpt!

Ogiltigt spel-ID: 466070

Lite förändringar i hemmalaget, först var det sagt R/R för skadade Shields, men det har nu Lakeside tvingats ändra. Watt in som gäst och ersätter Shields samtidigt som Woodward kommer in på ordinarie istället för skadade Ljung. Det blir ändå Riders för en förare i hemmalaget och det är Nieminen som inte kommer till start ikväll. De som kan ta extraheat ikväll är Woodward + reserverna Mear och Nilsson.

Gästerna kommer till start med en rätt svag reserv i form av Darkin + Gathercole, men med lite flax kan de kanske dra ihop några poäng åtminstone. Egentligen har ingen förare i Swindon någon vidare form, dock finns det ju som alltid gott om grundkapacitet och om de bara kommer upp i strax under normal standard ska inte denna vara någon fara att täcka ATS i. Scott Nicholls framförallt MÅSTE ta tag i detta nu och leda laget, visa lite hjärta!

Detta tillsammans med att antagligen kommer Swindon kunna använda joker (dubbla poäng för förare i rådande heat) två gånger under kvällen och det ska i min värld inte Lakeside kunna råda bot på och samtidigt segra med 24 poäng.

Detta är för övrigt en väldigt högt satt spread, 365 har t ex 1.50 på +22.5 och andra bookies har dryga två gånger pengarna på +21.5.

Jag måste testa detta! Kommer ta tag i morgondagens GP-tävling senare ikväll. Later! :cheers:

zorro 2011-08-12 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 134685)
Enda spelet för kvällens EL, gillar denna skarpt!

Lite förändringar i hemmalaget, först var det sagt R/R för skadade Shields, men det har nu Lakeside tvingats ändra. Watt in som gäst och ersätter Shields samtidigt som Woodward kommer in på ordinarie istället för skadade Ljung. Det blir ändå Riders för en förare i hemmalaget och det är Nieminen som inte kommer till start ikväll. De som kan ta extraheat ikväll är Woodward + reserverna Mear och Nilsson.

Gästerna kommer till start med en rätt svag reserv i form av Darkin + Gathercole, men med lite flax kan de kanske dra ihop några poäng åtminstone. Egentligen har ingen förare i Swindon någon vidare form, dock finns det ju som alltid gott om grundkapacitet och om de bara kommer upp i strax under normal standard ska inte denna vara någon fara att täcka ATS i. Scott Nicholls framförallt MÅSTE ta tag i detta nu och leda laget, visa lite hjärta!

Detta tillsammans med att antagligen kommer Swindon kunna använda joker (dubbla poäng för förare i rådande heat) två gånger under kvällen och det ska i min värld inte Lakeside kunna råda bot på och samtidigt segra med 24 poäng.

Detta är för övrigt en väldigt högt satt spread, 365 har t ex 1.50 på +22.5 och andra bookies har dryga två gånger pengarna på +21.5.

Jag måste testa detta! Kommer ta tag i morgondagens GP-tävling senare ikväll. Later! :cheers:

Klindt och Gathercole kör ej för Robins ikväll, Bowen och Tomicek ersätter, bara så du vet...

Overkill 2011-08-12 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av zorro (Inlägg 134688)
Klindt och Gathercole kör ej för Robins ikväll, Bowen och Tomicek ersätter, bara så du vet...

Wuttufuck! Klar försämring, men det ska nog kunna gå ändå. Klindt har ju aldrig gjort någon glad när det kommer till kvällens bana på Essex. Gathercole har vad jag vet aldrig kört på kvällens bana.

Det har både Bowen och Tomicek gjort, dock inte med några skinande resultat.

Det är bara att hoppas att killarna på ordinarie spottar upp sig och gör en fin insats så ska detta nog gå alldeles strålande.

Tack för infon iaf, zorro! Uppskattat! :hattenav:

Overkill 2011-08-12 22:26

Lakeside v Swindon 35-27 10 heat

2/3 av matchen avklarad, gästerna sköter sig fint so far. Hoppas de kan hänga i nu!

Overkill 2011-08-12 22:32

Lakeside v Swindon 42-32 12 heat

Klart redan innan de sista heaten, stabil insats av gästerna på ordinarie och framförallt Scott, Monberg, Janowski och även i viss mån Stead klickade till och har stått för bra insatser.

Kan som mest bli 22 poängs förlust ikväll så this is good and closed med marginal!

+3.4u

:moneybag: :moneybag: :moneybag:

ZajkO 2011-08-13 11:46

Upp med tankar och förslag nu! Sitter i bilen på väg till Målilla :)

Overkill 2011-08-13 13:29

Blev fördröjning, jag kommer börja gå igenom hela spektaklet nu och samtliga picks läggs först i sheetet och sedan när jag är klar skrivs analyserna här i boken.

:cheers:

Overkill 2011-08-13 15:04

Mycket nordiskt, men framförallt svenskt tror jag på ikväll! Håll till godo! :hattenav:

Ogiltigt spel-ID: 467081

Att hålla fingrarna borta från 1.81 på att AJ placerar sig som bäste svensk är ta mig fan omöjligt. Det är inte ofta SvS släpper fina spel, men ikväll är fallet så med detta. Han ställs mot Lindbäck, Lindgren och Jonasson (wildcard). Om vi går igenom hur dessa gått under säsongen så ser vi att Lindbäck är egentligen den ende som kan hota om den svenska titeln här. Jag tror att Freddie ger sig in i leken för snabbt efter den olyckliga kraschen i England för inte så länge sedan. Jonasson är med för att lära, men gjorde en bra insats 2010 när han även då var wildcard i denna tävling, men ska knappast hota AJ. Lindbäck har visat upp fin form på slutet men detta är hemmabana för Jonsson och han kan varenda spår i sömnen på G&B Arena, så det är ett enkelt val till 1.81. I min bok borde han vara neremeot 1.60-fav som mest.

Ogiltigt spel-ID: 467110

Givetvis är det Freddies hemmabana som tävlingen körs på ikväll, men han har inte varit så bra som han varit tidigare säsonger och skadan han drog på sig i England bör göra sig påmind mellan heaten när han inte är uppe i varv. Lindbäck har visat bra form, givetvis. Detta är en blandning av backning av Anton + fade på Lindgren pga hans skadefrånvaro en tid. Intressant att man får +0.5 på IMO den bättre föraren i grunden.

Ogiltigt spel-ID: 467112

Nicki har ta mig fan aldrig riktigt fått till det i GP-sammanhang på G&B Arena och jag är tveksam till att han får ordning på det bara sådär ikväll. Delat upp "maxinsatsen" på Lindbäck +0.5 mot Freddie och denna mot Nicki.

Ogiltigt spel-ID: 467097

Vad ska man säga om Bomber? Ja, han får inte till det i årets GP-tävlingar, det verkar som förgjort. Bjerre är grym för tillfället och detta är dessutom hans gamla hemmabana så att hitta runt ska inte vara några som helst bekymmer. Harris kommer få det väldigt svårt att ens ta sig till semifinal och där kommer Bjerre vara, då skiljer det med enkelhet minst två poäng mellan dessa när kvällen summeras. Jävligt fint odds på denna ATS, skulle säga att dansken borde vara -2.5 fav till runt samma odds.

Ogiltigt spel-ID: 467122

Denne ålderman, när ska det dippa för amerikanen egentligen? Ikväll tror jag det kan bli ett eldprov för honom för här har det gått lite troll i maskineriet under både 2010 (5:a, utslagen i semifinal) och 2009 (9:a, missad semifinal). Man kan inte hålla ihop en hel säsong, det är helt omöjligt med tanke på det tuffa körschemat samtliga förare har runtom i Europa. Crump å andra sidan trivs OERHÖRT i Målilla, på sina sex starter har han aldrig missat final (1:a en gång, 2:a två gånger, 3:a en gång + 4:a två gånger). Det är och förblir tunga papper. Dags att börja plocka stora poäng för det har dragit ihop sig ordentligt från 3:e-platsen (Hampel, 65 poäng) - 9:e-platsen (Bjerre 50 poäng). Crump ligger för närvarande på 6:e plats med sina 56 poäng. Allt över 1.90 känns bra på aussien här.

Ogiltigt spel-ID: 467135

Polacken övertog tredjeplatsen i sammandraget efter 6:e omgången i 2011 års Grand Prix och han har tagit den för att stanna och förhoppningsvis avancera uppåt någon placering. Han har Emil 6 poäng bakom sig på 5:e-platsen så det börjar bli oerhört tight om de fina placeringarna. Ryssen har varit en besvikelse här två senaste säsongerna. Båda förarna rapporteras ha gjort en bra träning under gårdagen. Starterna blir otroligt viktiga och i det momentet håller jag Hampel som den något vassare. I min bok är Hampel max 1.60-fav mot Sajfutdinov!

eddieh 2011-08-13 15:27

2011-08-13 19:00SGPWinner Heat 2 J.Crump . FT 1.5 2.600

2011-08-13 19:00SGPWinner Heat 4 G.Hancock . FT 2 2.000

Första picksen för kvällen.Kommer nog inte så många fler,jag och bolagen är ganska lika på det idag,tyvärr.

Innerbana är guld värt i de första heaten i Målilla.

eddieh 2011-08-13 18:10

2011-08-13 19:00SGPJ.Hampel vs C.Holder . FT 4 1.650

2011-08-13 19:00SGPTop Polish Rider J.Hampel . FT 1 3.500

2011-08-13 19:00SGPBäst Slutplacering E.Sajfutdinov vs C.Holder,J.Kolodziej . FT 2 1.800

2011-08-13 19:00SGPE.Sajfutdinov över 8.5 poäng . FT 2 1.850

Det tog sin lilla tid,men nu är också jag klar.

Jag tror inte så mycket på Holder ikväll.Har svårt att se honom få ihop det en hel säsong,ska bli kul att se honom på nya? ljuddämpare ikväll också.;)
(Ja,jag tror att han är en av dom som har mixtrat faktiskt)

Tror desto mer på Emil och Hampel ikväll.

:cheers:

arfert 2011-08-13 19:57

Lider med Jonasson, sämsta uteslutningen någonsin.

Lider lite med mig själv oxå. Fan.

Overkill 2011-08-13 20:12

Helt otroligt vad usel domare!! Sajfutdinov ska ju ut två gånger om i den situationen. Jonsson är äckligt vass ikväll!!

arfert 2011-08-13 20:14

Ja, han kör alldeles för opolerat. Varför inte nöja sig med en tvåpoängare i det första heatet? Men men, det är ju Sajfu vi snackar om trots allt... Bara kör så det ryker. På gränsen till idioti ibland.

yertle 2011-08-13 20:24

Till och med jag såg att Jonasson skulle varit kvar:whoco5:

Overkill 2011-08-13 20:25

Exakt, kan inte annat än hålla med. Men Lindbäck måste steppa upp sista två omgångarna nu för att jag ska bli nöjd! Freddie kör bättre än förväntat ikväll...