Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

eddieh 2011-08-08 18:43

2011-08-08 20:30Elite LeagueBelle Vue vs Birmingham +11.5 FT 1.5 2.000

Jag lär väl vara den enda ikväll som backar Brummies,men varje gång jag går igenom laguppställningarna så tycker jag att linan är lite för hög.

Belle Vue

1. Chris Harris
2. Patrick Hougaard
3. Craig Cook
4. Charlie Gjedde
5. Rory Schlein
6. Ricky Kling
7. Lukasz Jankowski

Brummies

1. Krzysztof Kasprzak
2. Ales Dryml
3. Daniel Nermark
4. Joe Screen
5. Daniel King
6. Ulrich Ostergaard
7. Claus Vissing

Screen in mot Barker,men om jag har kollat rätt på snitten så ska Screen-Machine gå in som reserv och Östergaard flyttas upp till nr 4.Östergaard har haft BV som hemmabana och Screen är en legend runt Kirky Lane.En av Belle Vues bästa förare genom tiderna och om det är någon bana i UK han hittar runt på så är det den här.

Kirky Lane är alltid uselt preparerad och hemmaförarna vet aldrig vad som väntar dom.Belle Vue vinner matchen,men inte med mer än åtta poäng.

Overkill 2011-08-08 22:30

WTF Poole?!!

* Holder 4 poäng (3 heat)
* Gafurov 1 poäng (4 heat)
* Hefenbrock 0 poäng (5 heat)

Då vinner (täcker det jag spelat) man inga bortamatcher och det lär de knappast göra om de fortsätter så här återstoden av säsongen. No more awaybets on Poole, påminn mig om det eddieh.

Kasprzak pissade på sig efter två heatsegrar och gick tillbaka till regular med 1+2+F (fall i nominerings!) och stannar på 9 poäng för kvällen.

Mer glädjande: Darcy WARD 3+3+3+3+3 = 15 poäng (MAX!!)

Snyggt med 2/2, eddieh. :hattenav:

-1.85u här.

eddieh 2011-08-08 22:41

2011-08-08 20:30Elite LeagueBelle Vue vs Birmingham +11.5 FT 1.5 2.000

2011-08-08 20:30Elite LeagueK.Kasprzak under 10.5 poäng vs Belle Vue . FT 2.5 1.900

2011-08-08 20:30Elite LeagueP.Karlsson under 10.5 poäng vs Poole . FT 2.5 2.100

(:omfg:)

Bedrövligt svagt av Poole.Wolves tar 4 heatsegrar på 15 heat,ändå vinner man.Chris Holder vilket jävla skämt.Han höll ensam på att sabba mitt underspel på PK.

Ward vill jag se i nästa års GP-serie.Han är redan nu Australiens bästa förare,IMO.

Och du Perfa,det där vi viska om tidigare idag med ljuddämparen.FORGET IT!!!
Han hade samma speed som vanligt,den gode Darcy.
http://www.speedcafe.com.au/wp-conte...de-344x228.jpgKung Ward med en riktig BBW vid sin sida.:)

Badass 2011-08-08 23:00

Är det, sett till BRM, försvarbart att ha 51 units på spel, samtidigt? Jag har emellanåt rutten BRM men att ha så mycket bundet i långtidsspel, som du nu har - jämfört vad du normalt lägger på ett enda spel torde vara extremt, eller? Du har ju ingen aning om skador (vilket tydligen är djäkligt vanligt inom speedway) och/eller andra faktorer som spelar in så långt i förväg... Jag är inte insatt så:

Upplys mig!

/Badass

Overkill 2011-08-08 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134027)
Spoiler:
Är det, sett till BRM, försvarbart att ha 51 units på spel, samtidigt? Jag har emellanåt rutten BRM men att ha så mycket bundet i långtidsspel, som du nu har - jämfört vad du normalt lägger på ett enda spel torde vara extremt, eller? Du har ju ingen aning om skador (vilket tydligen är djäkligt vanligt inom speedway) och/eller andra faktorer som spelar in så långt i förväg... Jag är inte insatt så:

Upplys mig!

/Badass

Finns det värde i spelen ser jag inte några helst problem att låsa upp pengar på långtidsspel runt 6-7 månader.

Skador är något som man inte kan påverka, men man kan heller inte vara rädd och fega med det i åtanke: "Tänk om han blir skadad? Nä, jag skiter i att spela!". Fungerar inte riktigt så i mitt tänk.

/performance

Badass 2011-08-08 23:36

Men om du låser upp så mycket av rullen så måste du väl bli mer känslig för varians, eller hur?

/Badass

Overkill 2011-08-08 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134031)
Spoiler:
Men om du låser upp så mycket av rullen så måste du väl bli mer känslig för varians, eller hur?

/Badass

Det är korrekt, men jag väljer att förbise det vid långtidsspelen. Som jag sa, finner jag värde så spelar jag oberoende av hur lång eller kort tid det är innan spelet avgörs.

/performance

Badass 2011-08-08 23:47

Även om du ser det - är det ändå korrekt BRM?

/Badass

Overkill 2011-08-08 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134033)
Spoiler:

/Badass

Det kanske det inte är, nej. Men det har jag heller aldrig påstått så jag förstår inte riktigt vad det är du letar efter.

Dags att pysa, jobb imorgon.

/performance

axelroos 2011-08-08 23:55

vasst tips performance!

Badass 2011-08-08 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 134036)
Det kanske det inte är, nej. Men det har jag heller aldrig påstått så jag förstår inte riktigt vad det är du letar efter.

Dags att pysa, jobb imorgon.

/performance

Letar inte efter något, bara allmänt intresserad och eftersom detta är ett bettingforum så antar jag att det är okey att fråga om saker man är osäker på - så länge det är spelrelaterat och inte om du är gay, eller inte!

/Badass

eddieh 2011-08-09 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134033)

/Badass

Ursäkta att jag lägger mig i diskutionen,mina herrar.

Men enligt mig går det att hitta bäst värdeodds ju tidigare man lirar som regel.Bolagen är ju oftast som mest snett ute innan säsongen börjar eller det specifika objektet har startat.(Om man kan sin sak och är påläst vill säga)

Eller för att ta det i travtermer.Nog fanns väl Brioni att vinna Elitloppet till 15-20 gånger fläsket vid årskiftet?

Sen så är ju visserligen speedway en skadefylld sport,precis som du säger Badass.Men vissa förare är ju också mer skadebenägda än andra,det är något man får ta med i beräkningen med långtidsspel.Men det går ju också att vända det till det positiva...

/Nej,nu ska jag gå och blanda mig en Screwdriver till.:cheers:

Badass 2011-08-09 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 134041)
Ursäkta att jag lägger mig i diskutionen,mina herrar.

Men enligt mig går det att hitta bäst värdeodds ju tidigare man lirar som regel.Bolagen är ju oftast som mest snett ute innan säsongen börjar eller det specifika objektet har startat.(Om man kan sin sak och är påläst vill säga)

Eller för att ta det i travtermer.Nog fanns väl Brioni att vinna Elitloppet till 15-20 gånger fläsket vid årskiftet?

Sen så är ju visserligen speedway en skadefylld sport,precis som du säger Badass.Men vissa förare är ju också mer skadebenägda än andra,det är något man får ta med i beräkningen med långtidsspel.Men det går ju också att vända det till det positiva...

/Nej,nu ska jag gå och blanda mig en Screwdriver till.:cheers:

Håller med om vad du säger men att ta Brioni som exempel blir inte bra då denne gav 28 gånger som vinnare hos ATG! Nätbolagen har också, tyvärr, en djävla ovana att lägga ut odds tidigt men om hästkraken inte kommer till start i försöket ens så är dina pengar som bortblåsta - så 15-20 gånger pengarna på en häst som du inte ens vet om denne ens skalll starta i försöket, sedan skall denne ta sig vidare därifrån och sedan vinna finalen - då är inte nätbolagens, vet själv inte vad denne stod i, 15-20 gånger mycket att hänga i julgranen...!

Blanda en åt mig med... :drunk:

/Badass

eddieh 2011-08-09 00:31

Har blandat till dig nu med,men det fick bli med Euroshopperjuice.Jag tog den sista Bravojuicen själv.Hoppas du inte tar illa upp.;)

Som sagt Brioni kanske var ett dumt exempel.Men långtidsspel är väl något som man antingen gillar,eller inte gillar.Jag tycker personligen att det är ballt,då man i en så pass "smal" sport som speedway kan göra riktiga fynd.

T.ex vid nyss avgjorda Lag-VM fanns faktiskt Polens (@1.50)enda "riktiga"utmanare,Australien och Sverige till 12 respektive 15 gånger pengarna.Det i en final med endast fyra nationer till start.Gick fint att gröna ut innan finalen...:cheers:

Badass 2011-08-09 02:10

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 134045)
Har blandat till dig nu med,men det fick bli med Euroshopperjuice.Jag tog den sista Bravojuicen själv.Hoppas du inte tar illa upp.;)

Som sagt Brioni kanske var ett dumt exempel.Men långtidsspel är väl något som man antingen gillar,eller inte gillar.Jag tycker personligen att det är ballt,då man i en så pass "smal" sport som speedway kan göra riktiga fynd.

T.ex vid nyss avgjorda Lag-VM fanns faktiskt Polens (@1.50)enda "riktiga"utmanare,Australien och Sverige till 12 respektive 15 gånger pengarna.Det i en final med endast fyra nationer till start.Gick fint att gröna ut innan finalen...:cheers:

Slluuuurrrrpp! Den satt fint! :cheers:

Som sagt, jag ville bara ha lite koll på hur andra resonerar kring BRM...!

Just nu är jag inne i ett stimm på Livetennis, Bet365! Vi höres!

/Badass

arfert 2011-08-09 15:30

Vad har ni för tankar ikväll gubbar?

Unibet och Nordicbet som har bara släppt odds än så länge, så jag avvaktar lite. Testar dock Lindbäck till 3 ggr pengarna i H2H mot Walasek. Visserligen får Hammarbyföraren ett extraheat för Gollob, men tycker ändå att Lindbäck på reserven ändå ska kunna matcha Walaseks poängskörd.

Lutar åt att jag spelar hcp-linan på Dackarna. +6,5 är den uppe i just nu som högst. Flera av Dackarnas förare trivdes bra på Tallhult i fjol, plus kniven-på-strupen-scenariot.

Behövs inget einstein för att lista ut att Lejonen och Elit Vetlanda vinner.

eddieh 2011-08-09 15:37

Jag leanade också åt den h2h:en,Jonas.Det är ju inga direkta stjärnor i reservheaten.6 poäng där borde han greja.Walasek är ju visserligen bra,men det är bra heatledare överlag i Indians,så frågan är om han kommer upp i tvåsiffrigt,tveksamt.

Är sur på mig själv att jag inte plockade Indianerna till 1.50 imorse.Unibet stängde spelen vid tiotiden när vetskapen om Gollobs frånvaro kom.

Känner inte något sug direkt,på andra objekt.Men vi får väl se när dom andra fegisarna släpper oddsen.

lagavulin 2011-08-09 15:46

Hur många heat får Jonsson idag?

arfert 2011-08-09 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av lagavulin (Inlägg 134106)

Sex.

zorro 2011-08-09 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av lagavulin (Inlägg 134106)

6 eller 7 som det ser ut.

lagavulin 2011-08-09 15:52

Tack Jonas! A Jonsson under 14,5 till 2.10. Känns högt va?

Edit: får han 7 så är det ju inte lika bra.

eddieh 2011-08-09 16:23

Men samtidigt är Tallhult en bana där det är väldigt kort fram till första sväng.Det gynnar förare som är dåliga på att starta.Jag tror inte Andreas loosar många poäng ikväll.Beror ju iofs hur pass motiverad han är med tanke på att säsongens viktigaste tävling körs på lördag.

Overkill 2011-08-09 16:50

Avstår helt idag. Lycka till ni andra!

eddieh 2011-08-09 16:58

Två timmar innan matchstart och Bet365 har fortfarande inte släppt några odds.

/Avgå

danryd 2011-08-09 17:25

Två spel från Bet365 som äntligen har odds.

A. Karpow-A. Lindbäck @1.8

Lindbäck kör reserv och måste skrapa ihop mer än Karpow som dock lär få något extraheat.

K. Bjerre ö10.5 @2.1

Lejonen är storfavoriter och dansken lär samla en del poäng. Nordicbet har 1.70 på att han klättrar över 11.5.

eddieh 2011-08-09 17:29

2011-08-09 19:00ElitserienD.Nermark vs D.King -1.5 FT 3 1.400

Nermark har varit lagets bäste på hemmaplan iår.King har jag aldrig haft några högre tankar om.King har mig veterligen aldrig kört på Tallhult tidigare,och även om han får sex heat ikväll på bekostnad av Mellgren( iofs inte säkert då Anders kan den här banan) så ska Daniel som är i bra form knipa två poäng mer än britten.

eddieh 2011-08-09 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av danryd (Inlägg 134120)
Två spel från Bet365 som äntligen har odds.

A. Karpow-A. Lindbäck @1.8

Lindbäck kör reserv och måste skrapa ihop mer än Karpow som dock lär få något extraheat.

K. Bjerre ö10.5 @2.1

Lejonen är storfavoriter och dansken lär samla en del poäng. Nordicbet har 1.70 på att han klättrar över 11.5.

Kul med rookies i tråden.Willkommen.:hattenav:

danryd 2011-08-09 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 134122)
Kul med rookies i tråden.Willkommen.:hattenav:

Tackar. Hänger på Nermark och kör även en liten slant på Zorro över 9.5 hos Bet365. Låg lina. Nordicbet har lagt sin på 11.5.

eddieh 2011-08-09 17:57

2011-08-09 19:00ElitserienP.Karlsson vs T.Woffinden -2.5 FT 2 1.900

Tai verkar ha tappat all lust för speedway.Det ryktas om att han funderar på att lägga av med vänsterbens-släpandet och istället börja med cross.Har nog aldrig sett honom så dålig som i gårdagens match.Synd på en så fin talang.

PK har varit bättre än väntat i årets elitserie,och på hemmabana har han varit stabil.Kör visserligen lätt skadad,men det verkade inte bekomma honom nämnvärt igår.

arfert 2011-08-09 18:41

Lejonen utan Holder!?

zorro 2011-08-09 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av jonas326 (Inlägg 134131)
Lejonen utan Holder!?

Yes, ursprungliga tanken sen infon från Holder kom att han ej kunde köra var riders, men nu verkar dom flytta upp Ruud istället. +22 o dylikt känns ganska givet nu även om Lejonens topp 5 lär göra sylta av Vikens dito

danryd 2011-08-09 18:53

Inte lätt att hitta bra odds när bolagen gör så här efteråt.

"Vi kontaktar dig angående spelet med referens placerat till oddset 2.00 på Daniel Nermark -1 (vs Danny King +1) (Förare H2H Sverige Elitserien 09/08 - Valsarna vs Dackarna). Efter en granskning visar det sig att spelvalet placerades till inkorrekt odds och enligt våra regler har vi därför korrigerat spelet till det korrekta oddset på 1.40."

zorro 2011-08-09 20:21

Nån som minns hur många heat som behöver köras för att en match skall "räknas" på Svenska Spel?

Badass 2011-08-09 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av danryd (Inlägg 134137)
Inte lätt att hitta bra odds när bolagen gör så här efteråt.

"Vi kontaktar dig angående spelet med referens placerat till oddset 2.00 på Daniel Nermark -1 (vs Danny King +1) (Förare H2H Sverige Elitserien 09/08 - Valsarna vs Dackarna). Efter en granskning visar det sig att spelvalet placerades till inkorrekt odds och enligt våra regler har vi därför korrigerat spelet till det korrekta oddset på 1.40."

Du skulle bett dem att voida spelet - värdet är väl borta nu, eller?

/Badass

danryd 2011-08-09 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134159)
Du skulle bett dem att voida spelet - värdet är väl borta nu, eller?

/Badass

Ja, borde gjort det, men tyckte jag upptäckt det för nära spelstopp. Tycker ändå grejen är förkastlig. Voida direkt om ni inte kan acceptera att ni lagt ut för högt. Att bara ändra och sen skicka ett mejl tio minuter innan spelstopp är bedrövligt.

Overkill 2011-08-09 21:01

HAMMARBY!!! :D

VILKEN GOOOO SEGER! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Valsarna fixar 45-45 via 5-1 i nomineringsheatet + att de fixar bonuspoängen, Dackarna kammar TOTALT noll ikväll och ligger fortfarande kvar på JUMBOPLATSEN! :hattenav:

ED: Delar förvisso jumboplatsen med Vargarna men då har Norrköpingslaget en match mindre körd.

eddieh 2011-08-09 23:09

Loggade ut vid 18-tiden,och åkte och kollade på trav.Kommer hem och smyger fram resultaten,med spänning.Och visst mina båda spel sitter fint,vackert så.Gå efter det in och kollar e-posten,och där ligger det(förutom ett skamligt förslag från Linda Bengtzing:evilgrin39:) ett inkommande meddelande från Bet365...:gun_bandana:

Alltså jag blir så jävla trött på dom där girigbukarna.Dom släpper dagens utbud rekordsent runt kvart över fem,och ändå kan de inte sätta,enligt dom själva "korrekt" odds.:gun_bandana:

Dags att jobba igen Janne!
http://3.bp.blogspot.com/_rGGNU7zffO...+josefsson.jpg

Och förresten måste jag ta mig tid att berömma Jonas326.Du är tamejfan helt otrolig med att vara rätt ute.Imponerande!:moneybag::hattenav:

Edit;Har ändrat i mitt sheet till det "KORREKTA" oddset 1.40,enligt Bög365.:gun_bandana:

arfert 2011-08-09 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 134191)
Och förresten måste jag ta mig tid att berömma Jonas326.Du är tamejfan helt otrolig med att vara rätt ute.Imponerande!:moneybag::hattenav:

:hattenav:

Just elitserien har det gått löjligt bra den här säsongen, har knappt bommat ett enda spel. UK har det gått medel i, medan Polen helt jävla bedrövligt. Förlorat mycket av det jag spelat in på Sverige i den skitligan. :idiot:

Men ändå ganska kul att man kan komma en bit med ett otränat öga. Känner framförallt att jag vill lära mig fler banprofiler och dess inverkan, nu tippar jag mer på förare, form och lag än själva banan. Är väl egentligen bara Tallhullt jag känner mig säker på.

Var en rätt tråkig speedway idag pga den blöta banan, men skyhög underhållning ändå. Nermark körde in i Jonsson på sista heatet och vår svenske GP-förare grät samtidigt som Valsarna säkrade bonuspoängen. Var inga milda hård som kom från Mikael Karlssons käft i depån då :clap:

Wagner 2011-08-10 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av danryd (Inlägg 134164)
Ja, borde gjort det, men tyckte jag upptäckt det för nära spelstopp. Tycker ändå grejen är förkastlig. Voida direkt om ni inte kan acceptera att ni lagt ut för högt. Att bara ändra och sen skicka ett mejl tio minuter innan spelstopp är bedrövligt.

Inte säkert det går att voida heller, om du nu velat. :)

Citat:

Fel odds
Där ett uppenbart fel har uppstått, före/efter matchen/evenemanget har börjat eller på liveodds så kommer eventuella levande spel att stå som giltiga och fastställas enligt det korrekta oddset.

Om det är gott om tid till evenemanget/matchen i fråga startar så kommer bet365 att försöka kontakta kunden. bet365 kan efter eget gottfinnande erbjuda möjligheten att annullera spelet.
Jag kolla reglerna. Var som jag misstänkte. :rolleyes:

eddieh 2011-08-10 00:07

Och jag minns en annan gång när just Mikael Karlsson var mekaniker åt en Dacke-förare(Hans Andersen?,minns inte säkert),och sprutade kedjespray i ögona på dåvarande Valsen Rune Holta efter en tuff batalj.Den gången var det också heta känslor mellan dessa båda lag.