Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-23, 17:17   #1
 
TheDarkKnights avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

100 Favorit - Håller Dagens favorit ?


Hej och välkommen till mitt experiment. Det är döpt till 100 Favorit som ni ser. 100 Favoritmatcher ska spelas. Det här kommer svara på en hel del frågor, vinner majoriteten av favoriterna? Kan man gå plus om man är en favoritspelare? Även om 100 Matcher är lite i jämförelse till om man går plus så får det bli min mätstock, mestadels för att jag inte har hur mycket tid som helst att lägga på det här projektet.

Så hur går det då till? Det är som följande att jag väljer ut en Singelmatch och tippar på laget som är favorittippat. Oddsen kommer inte vara det finaste jag sett och spelmässigt är det ren idioti. Jag spelar alltså inte som en sharp utan experimenterar hej vilt. Jag väljer även att spela spelen på riktigt, mestadels för om jag blandar in mina egna pengar så kommer jag ta det seriösare, skulle det varit fiktiv så kommer jag antagligen tröttna halvvägs på det här projektet. Så nu kör vi lite Bas-fakta.

Vad ? : Singelmatcher, där favoriten spelas. Kan vara vilken sport som helst.
Var ?: Jag håller mig till Svenska Spel och Bet 365, där den sistnämnda kommer användas främst.
Pris?: 200 Kr/ vad. Inte en krona mer, inte en krona mindre.
När ?: Det här är ett tidsbegränsat, jag önskar att en Admin kan låsa den här tråden efter mitt inlägg om redovisningen av hela projektet. Efter spel Nr 100 kommer jag skriva en utvärdering om projektet, efter det inlägget skulle jag önska att tråden skrotades så att den inte tar plats.

Spreadsheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/100fav

Det var allt jag kan komma på nu, blir lätt tradigt att tjata regler i första inlägget, men vi kör på och vet inte riktigt hur snabbt Admin kan kontrollera och ev. godkänna den här tråden men första spelet blir på Huddinge idag(23/3)

Givetvis får ni gärna komma med konstruktiv kritik om enskilda spel och hela det här projektet

Välkommen på resan !
__________________
"At the end of the day it doesn't matter why I like a play, it just matters whether the play wins or loses."

- Bob Valentino

Senast redigerad av TheDarkKnight den 2011-03-23 klockan 17:28.
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 17:23   #2
 
TheDarkKnights avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Spel #1

Huddinge - Asplöven 1@ 1,35

Sport/Liga: Hockey / Kval till Allsvenskan
Bolag: Svenska Spel
Ev. vinst: + 70 Kr

Motivering:

Spoiler:
Huddinge har gjort det väldigt bra hittills. Laget inledde med 2-0 borta mot Karlskrona HK. Sedan blev det urstarka 6-1 hemma mot Vita Hästen, samma lag som besegrade kvällens motståndare med 9-0 i förra omgången. Nu i senaste omgången lyckades de vinna den svåra bortamatchen mot Tingsryds AIF efter förlängning, drömstart för Huddinge!

Asplöven har inte haft någon rolig inledning och minnena från senaste matchen borta mot Vita Hästen är knappast speciellt roliga. Fansen som åkt 175 mil enkel väg lämnade arenan efter drygt halva matchen då ställningen var 0-9... Det enda positiva i kråksången för Asplöven var att laget kunde hålla tätt efter det. Här väntar ytterligare en väldigt svår match, spelarna borde dock vara taggade?!


Taget ifrån Speltjänst
__________________
"At the end of the day it doesn't matter why I like a play, it just matters whether the play wins or loses."

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 17:31   #3
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

denna tråd skall jag ha ögonen på
__________________
Mvh
Blixthen
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 18:18   #4
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Intressant projekt, helt klart. Dock måste jag sträcka ut ett varningens finger, samt en uppmaning.

Det kan vara rätt psykiskt påfrestande att torska "favoriter" till 1,2 o dyl, eftersom man är så inställd på att de ska vinna. Dessutom finns det en jävla massa tomtar där ute som rekommenderar favoriter till låga odds, eftersom sannolikheten är hög att de sitter, men betsen saknar totalt värde, vilket kan vara att tänka på.


Kör ett normalt spreadsheet där du lägger dina vanliga bets vid sidan om. Ibland hittar man galna värden i underdogs och då bör de liras.


Kommer du torrköra, eller blir insatserna på riktigt?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 18:27   #5
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Kommer du torrköra, eller blir insatserna på riktigt?
Läser man första posten ordentligt hittar man detta.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
Jag väljer även att spela spelen på riktigt, mestadels för om jag blandar in mina egna pengar så kommer jag ta det seriösare, skulle det varit fiktiv så kommer jag antagligen tröttna halvvägs på det här projektet.

Lycka till, TheDarkKnight.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 21:21   #6
 
TheDarkKnights avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Projektrapport 23 Mars


Antal spel: 1
Vinst: 0
Förlust: 1

Netto: - 70 Kr

Blev en tuff start helt klart. Asplöven kopplade överaskande greppet tidigt och redan i 3;e minuten gjorde man 1-0. Precis innan periodpaus i första, så satte man dit tvåan och av ren energi tryckte man in 3-0 tidigt i andra.
Och någonstans här förlorades matchen, och även ifall Huddinge gjorde en bra tredje period som man vann med 2-0 så förlorades hela matchen "rättvist" med 4-5.

Det tråkiga är ju givetvis att jag förlorade mitt spel och det blev en tråkig början på spreaden och utmaningen, och även att Huddinges fina trend skulle brytas just ikväll. Det roliga är att kvalet till Allsvenskan just blev lite mer spännande och på Fredagkväll kommer det att bli en grym match i Ljungby då man tar emot Huddinge. I den matchen tippar jag Huddinge seger, dock lär de inte bli något spel då det inte är aktuellt för den här spreaden, kanske slänger jag in ett bet på min personliga spread(Ej redovisad här på Sharps kanske något man borde börja med). Men ska invänta fredagen och analysera matcherna mer.

Nu blir det att ta nya tag och försöka hoppas på lite flyt så att man kan fixa så att man åtminstonde tjänar lite pengar på det här experimentet

Ha en trevlig kväll, folks!
__________________
"At the end of the day it doesn't matter why I like a play, it just matters whether the play wins or loses."

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 21:51   #7
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Ja, du hade väl en ROI på 150%. Vore dumt att inte visa upp den fina statistiken för omvärlden!
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 22:04   #8
 
TheDarkKnights avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Ja, du hade väl en ROI på 150%. Vore dumt att inte visa upp den fina statistiken för omvärlden!
Haha, för det första så ligger inte min ROI på 150 just nu i alla fall. Om det är siffra du tog ifrån luften eller min ROI har legat på den nivå vid ett tillfälle vet jag inte, men jag har en ROI i år på 135 %. Och att få 35 % avkastning på en investering anser jag som en bra affär. Även om det såklart kan förrändras till året slut.

Hur som haver, om du tror att jag sitter och trollar får de stå för dig. Vill du ha kuk-mätartävling om vem som har störst ROI så säger jag Grattis till dig, sån skit kan du få behålla för dig själv.
__________________
"At the end of the day it doesn't matter why I like a play, it just matters whether the play wins or loses."

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 22:11   #9
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
men jag har en ROI i år på 135 %.
Är det två spel på melodifestivalen eller?
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 22:27   #10
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Känns som det här kommer bli kul oavsett hur det går,lycka till TheDarkKnight
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 22:46   #11
 
smalkes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
Haha, för det första så ligger inte min ROI på 150 just nu i alla fall. Om det är siffra du tog ifrån luften eller min ROI har legat på den nivå vid ett tillfälle vet jag inte, men jag har en ROI i år på 135 %. Och att få 35 % avkastning på en investering anser jag som en bra affär. Även om det såklart kan förrändras till året slut.

Hur som haver, om du tror att jag sitter och trollar får de stå för dig. Vill du ha kuk-mätartävling om vem som har störst ROI så säger jag Grattis till dig, sån skit kan du få behålla för dig själv.
135 i Roi är ju otroligt högt, hur många spel är den siffran baserad på om man får fråga?
__________________
Smalke Trollar i Holland

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
smalke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 23:05   #12
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
Haha, för det första så ligger inte min ROI på 150 just nu i alla fall. Om det är siffra du tog ifrån luften eller min ROI har legat på den nivå vid ett tillfälle vet jag inte, men jag har en ROI i år på 135 %. Och att få 35 % avkastning på en investering anser jag som en bra affär. Även om det såklart kan förrändras till året slut.

Hur som haver, om du tror att jag sitter och trollar får de stå för dig. Vill du ha kuk-mätartävling om vem som har störst ROI så säger jag Grattis till dig, sån skit kan du få behålla för dig själv.
Nej jag har inget intresse av en kuk mätartävling. Men om man skryter om att ha bra stats utan att visa några sådana tendenser så får man nog ta och visa den om man inte vill att folk ska tvivla.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 07:35   #13
 
TheDarkKnights avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Okej, nu börjar det bli lite väl mycket OT för den här gången, såg jag svarar er alla i det här inlägget så kan vi hålla oss till ämnet i framtiden.

Spelet är baserat på bara 266 spel just nu.

Och Shoreline, vi har diskuterat det här i andra trådar tidigare, och det är just det jag säger. Jag skryter inte om min ROI jag säger bara vad den är, men jag skulle aldrig få för mig att visa min privatekonomi eller mitt företagsbokföring offentligt på ett forum. Så då kommer jag heller inte att visa min spelbokföring.

Och sen om ni kallar mig troll, tar jag på mig. Det rör mig inte ett dugg i ryggen vad ni tycker/tror om mig.

Ha en bra dag, folks!
__________________
"At the end of the day it doesn't matter why I like a play, it just matters whether the play wins or loses."

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 11:32   #14
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Ett torskat spel och du lägger ner?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 17:11   #15
 
TheDarkKnights avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Ett torskat spel och du lägger ner?
Eller har man varit bortrest kanske eller har man ett liv utanför Internetvärlden? Jag har faktiskt ett företag att sköta vid sidan av och det har faktiskt kommit före, och vet inte om här finns några egen företagare men inte fan jobbar vi 40-timmars vecka och fri på helgerna. Och vi har framför allt inte tid med att sitta på Sharps. 12:32 på en Måndag.

För att återgå till ämnet så kändes det surt att missa många favoriter i helgen som t.ex. Serbien,Spanien,England etc. Men prickade ett spel och det var på Let´s Dance dock har det inte alls med denna dagboken att göra. Men nu ska jag kolla dagens utbud bland favoriter och se om det blir något spel idag så att du kan sova lugnt om natten,Shoreline
__________________
"At the end of the day it doesn't matter why I like a play, it just matters whether the play wins or loses."

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td