Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

drughen 2012-01-25 14:57

Haha det stod igår att spelet inatt på boston var matchat men när jag loggade in på betfair idag tyckte jag att jag hade lite mycket pengar eftersom boston förlorade och då står det som omatchat:) känns gött :moneybag: men skumt eftersom det var matchat igår? någon som varit med om detta? skulle ju inte blivit så glad om de tagit bort nashville-matchen istället...

drughen 2012-01-25 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 163585)

Jag är verkligen inget fan av Ballotelli kan jag erkänna. Och visst förtjänar han sitt rykte men just i den här situationen tror jag att han inte gör det medvetet (kanske mer som en psykoreflex ;)) Tror Man city satsar på cupen när man ändå tagit så långt som till semifinal plus att man i en eventuell final får möta Cardiff ( gratis guldmedalj ) I första mötet ställde man väl även upp med starkaste laget så tror att det kommer ske även ikväll. Dock saknas ju Kompany något oerhört i backlinjen. hade Defoe gjort mål senast hade nog Savic redan spelat sin sista match för de ljusblå det här året........

Förövrigt tror jag att Ballotelli är en rymdvarelse. Omöjligt att vara mänsklig och så totalt iskall när man gör avgjörande mål:drunk:

Tycker det är starkt av han att hålla sitt ord att inte bli glad över ett mål förens han avgör en vm-final :)

Jinx 2012-01-25 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av drughen (Inlägg 163596)
Haha det stod igår att spelet inatt på boston var matchat men när jag loggade in på betfair idag tyckte jag att jag hade lite mycket pengar eftersom boston förlorade och då står det som omatchat:) känns gött :moneybag: men skumt eftersom det var matchat igår? någon som varit med om detta? skulle ju inte blivit så glad om de tagit bort nashville-matchen istället...

Lite godbitar ang Betfair hehe

"Betfair Finds Glitch That Allowed 28-1 Bet on Leading Horse
2011-12-29 15:51:28.214 GMT

By Alex Duff
Dec. 29 (Bloomberg) -- Online betting exchange Betfair Group Plc identified a computer glitch that allowed hundreds of customers to bet on a horse that was winning a race in Ireland at odds of 28-1.
Bettors wagered more than 800,000 pounds ($955,000) on Voler La Vedette as the horse led the 2 p.m. race yesterday at Leopardstown. The technical fault allowed a single client to match the bets, exceeding his exposure limit, according to an e-mailed Betfair statement.
London-based Betfair last night voided all bets made during the race several hours after Voler La Vedette had won, citing its terms and conditions, and apologized to clients.
“We have identified the issue and replicated it in a test environment last night,” Betfair said today. “A fix was applied overnight, and is now subject to rigorous testing.”

For Related News and Information:
Sports gambling news: NI SPORTGAMB <GO>
Top international sports stories: ISPO <GO>

--Edito: Bob Bensch."

drughen 2012-01-25 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 163599)
Lite godbitar ang Betfair hehe

"Betfair Finds Glitch That Allowed 28-1 Bet on Leading Horse
2011-12-29 15:51:28.214 GMT

By Alex Duff
Dec. 29 (Bloomberg) -- Online betting exchange Betfair Group Plc identified a computer glitch that allowed hundreds of customers to bet on a horse that was winning a race in Ireland at odds of 28-1.
Bettors wagered more than 800,000 pounds ($955,000) on Voler La Vedette as the horse led the 2 p.m. race yesterday at Leopardstown. The technical fault allowed a single client to match the bets, exceeding his exposure limit, according to an e-mailed Betfair statement.
London-based Betfair last night voided all bets made during the race several hours after Voler La Vedette had won, citing its terms and conditions, and apologized to clients.
“We have identified the issue and replicated it in a test environment last night,” Betfair said today. “A fix was applied overnight, and is now subject to rigorous testing.”

For Related News and Information:
Sports gambling news: NI SPORTGAMB <GO>
Top international sports stories: ISPO <GO>

--Edito: Bob Bensch."

Hehe bra av dem:) i det fallet var det ju ganska självklart att det var något fel men känns ju som mina bruinsodds inte var jättehöga läste här att de var 2.3 hos andra bolag och jag spelade till 2.28 men men kan ju bli fel då med:) aja så länge det är positivt för mig så är det lungt för mig:smoke:

Gussen 2012-01-25 15:34

Herre gud... Basel kvitterar i 78.e så min 8 oddsare är inne. 2 minuter senare får Vaduz straff... 3-2 Vaduz, lol. Lichtensten?! :P Jobba 3-3 nu då!

djungelhjul 2012-01-25 15:38

Efter en halvknackig inledning är man nu uppe i 112% i ROI. Mirandes gjorde jobbet tillslut igår fick jag reda på idag av Maijadona.

Ska försöka hitta lite spel nu. Om jag postar några spel som andra redan tagit upp så vill jag inte ta åt mig någon ära. Orkar bara inte läsa tillbaka i träden idag :)

djungelhjul 2012-01-25 15:45

Börjar med att kliva in på Slovenien mot Spanien i handbollen. Spanien är klara för semifinal och Slovenien har chansen om man vinner idag. Sen kommer det förmodligen inte att räcka då Kroatien lär slå Ungern.

Men ett motiverat Slovenien bör ha chansen mot ett klart Spanien.

3.75 på bwin känns ok!

Ogiltigt spel-ID: 743082

Mammon 2012-01-25 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 163585)

Jag är verkligen inget fan av Ballotelli kan jag erkänna. Och visst förtjänar han sitt rykte men just i den här situationen tror jag att han inte gör det medvetet (kanske mer som en psykoreflex ;)) Tror Man city satsar på cupen när man ändå tagit så långt som till semifinal plus att man i en eventuell final får möta Cardiff ( gratis guldmedalj ) I första mötet ställde man väl även upp med starkaste laget så tror att det kommer ske även ikväll. Dock saknas ju Kompany något oerhört i backlinjen. hade Defoe gjort mål senast hade nog Savic redan spelat sin sista match för de ljusblå det här året........

Förövrigt tror jag att Ballotelli är en rymdvarelse. Omöjligt att vara mänsklig och så totalt iskall när man gör avgjörande mål:drunk:

Hade det varit en annan spelare så kanske jag varit mer förlåtande men när man vet vilken idiot Balotelli är så får han räkna med att få skit också. Han borde då även veta bättre och spela med större "marginaler" och inte hela tiden hamna i sådan här situationer! Detta är ingen slump - killen har en hjärna som en ärta och kortsluter snabbare än Telias bredband!

Och iskall, ja det har du rätt i! Eller psykopat, vore väl en bättre benämning på honom?! Och narcissist!

Ni som tycker/tror han är oskyldig - titta och spola fram och åter så skall ni se att hans rörelsemönster i hela situationen går ut på att sätta det sista trampet i nyllet eller nacken på motspelaren.

Varför höjer/böjer han benet som han gör? Uppåt och sedan ett "bakåttramp" istället för rakt ned eller framåt som vore det naturliga! Nej, detta är kallt beräknande och med ett uppsåt - om än i stridens hetta och taget sekundsnabbt! Eller rättare sagt - detta är en reflexhandling från en nolla som är dum i huvudet!

För Balotelli är detta den rätta reflexen, hos en normal vore det att försöka undkomma att trampa på motståndaren!

Jaja, sopan kommer i alla fall aldrig få jubla över ett mål i alla fall!

djungelhjul 2012-01-25 16:11

Senegal är ett av afrikanske mästerskapets bästa lag och idag är det skarpt läge efter förlusten mot Zambia. Ekvatorialguinea är värdnation och vann sin inledningsmatch.

Hade det inte varit så att Senegal fick stryk i sin första match hade jag inte spelat dem här. Idag måste man vinna och då ska klasskillnaden märkas. Jag väljer AH-1 till 2.35 hos bet365 då jag tror att det kan bli uddamålsseger...men förhoppningsvis gör Senegal jobbet ordentligt!

Ogiltigt spel-ID: 743103

djungelhjul 2012-01-25 16:30

Sen tror jag att Barca är sugna på att förnedra ett Real som knakar i fogarna med stridigheter. Real har inget riktigt svar emot Barcas offensiv och tar FCB en tidig ledning rullar det nog på. Spel på:

Ogiltigt spel-ID: 743122

Ogiltigt spel-ID: 743123

trance_error 2012-01-25 16:34

Fenerbahce har enormt bra statistik när Alex är på plan. Man kan jämföra lite med Milans statistik när Zlatan är med.
Bra att veta :)

djungelhjul 2012-01-25 17:05

Livade Ekranas 1X mot Young Boys till 7.00 nyss. Träningsmatch och man vet aldrig, YB kanske byter ut många av sina bra spelare till andra.

OBS! Tar inte med livespel i sheetet fr.o.m. nu. Det blir stressigt...

djungelhjul 2012-01-25 17:08

Kul, YB mål direkt efter...

Gussen 2012-01-25 17:25

Fyfan, Fener imponerar inte direkt... Trabzonspor är iaf en man mer nu. Jobba!!

... Och där kom 1-0 Trabzonspor!

Maijadona 2012-01-25 17:29

Fener vänder

2012-01-25 17:00Turkish Super LeagueIstanbul BB vs Fenerbahce LIVE DnB FT 500 2.100

Och Tyskland är jag rädd... Spelat 150X6 DnB men hoppas jag har fel så Danmark går vidare!

djungelhjul 2012-01-25 17:39

Lägger till ett spel i Ekv-Senegal:

Demba Ba att göra mål till 2.65 hos expekt som sticker ut en del. Grabben är i fin målform minst sagt.

Ogiltigt spel-ID: 743349

Maijadona 2012-01-25 17:42

100 på Polen DnB x2.5

_A_ 2012-01-25 17:46

Kvällens första tunga spel lagt!

Ogiltigt spel-ID: 743344

Jinx 2012-01-25 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av _A_ (Inlägg 163675)

Testar en rygg här. Desperat efter lite grönt i mitt ark nu. Finns till 1,80 @ Gamebookers om nån annan är sugen. GL!

djungelhjul 2012-01-25 17:53

Spelar en superscore på Unibet i kväll:

Liverpool 0
Man C 0,1,2,3

Napoli 1,2,3
Inter 1,2

Barcelona 3,4,5,6
Real Madrid 0,1

wLn 2012-01-25 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 163680)
Testar en rygg här. Desperat efter lite grönt i mitt ark nu. Finns till 1,80 @ Gamebookers om nån annan är sugen. GL!

Samma här... Skitdag! :sad44:

djungelhjul 2012-01-25 17:56

Zambia uppe i 2.00 så jag ryggar dig Maijadona!

tompa87 2012-01-25 18:04

grabbar, visst fan vinner väl city idag? Om dem vinner så är dem ju vidare (1-0 vinst ger förlängning) men med Liverpools hårda matchande på tunn trupp och med UTD i helgen, och debaklet emot Bolton på hjärnhinnan kan det väl vara ett bra bet att City går vidare till 3 gånger degen på bet365?

Gussen 2012-01-25 18:07

Fener!!! JObba in 1 till nu då!

djungelhjul 2012-01-25 18:13

Kvällens chansbet blir på att City vinner båda halvlekar till 10.00. Ingen större motivering, en känsla bara...

Ogiltigt spel-ID: 743451

Jinx 2012-01-25 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 163686)
grabbar, visst fan vinner väl city idag? Om dem vinner så är dem ju vidare (1-0 vinst ger förlängning) men med Liverpools hårda matchande på tunn trupp och med UTD i helgen, och debaklet emot Bolton på hjärnhinnan kan det väl vara ett bra bet att City går vidare till 3 gånger degen på bet365?

Om du säger det så hugger jag det tompa. Ditt liverpool det kan du sannerligen ;)

wLn 2012-01-25 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Gussen (Inlägg 163687)

Mål på fel håll! :(

Jinx 2012-01-25 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Gussen (Inlägg 163687)

Bra där fener. Upp som en sol, ner som en koskit: 2-1. :rant:

wLn 2012-01-25 18:18

Libyen 1-0

tompa87 2012-01-25 18:22

4.10 på los blancos DnB är för högt tycker jag, visst Barca har dominerat Real dem senaste matcherna men ändå, har vi nånsin fått över 4 gånger pengarna på att real ska vinna och pengarna tillbaka vid X förut?

musse33 2012-01-25 18:24

Jag har kollat på när David Platt hade ett möte igår och där säger han att Man C måste vinna hur svårt det än kan vara på Liverpools hemma plan och dom kommer inte var nöjda med oavgjort. Så dom kommer nog gå full attack bästa laget skulle jag tro inga skador direkt inte som han sa rakt ut i alla fall. Var mest prat om Mario hit och ditt lite tröttsamt att lyssna på.....men fråga är väl lite vad Liverpool kommer göra 11 man i eget målområde och alla bakom bollen och försöka få 0-0 ? Hittade en startuppställning på svenskafans en ren gissning men här är den från deras sida.

Gissad startelva
Hart
Zabaleta Savic Lescott Kolarov
Milner Barry
Silva Nasri Johnson
Kung Edin

Får se hur fel den är senare i kväll vet ej om jag ska spela på den matchen eller inte känns ovist får fundera lite till :)

tompa87 2012-01-25 18:29

Ekvatorial Guinea - Senegal matchen har väl alla chanser att gå över linan? William Hill ger oss 2.50 på detta, Senegal har ju Demba Ba t.ex. så kan lösa denna linan själv :) Skämt åsido, Senegal måste vinna och Guinea gjorde mål på ett kompakt Libyen, Senegal kommer att ösa ifrån start och inte lämna en 1-0 ledning åt slumpen. Vad tror ni? Senegal har släppt in mål i 7 matcher i rad.

wLn 2012-01-25 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av _A_ (Inlägg 163675)

Stod att det skulle börja 18.00, ser inte aktiv ut på liveresultat!?

t97sunda 2012-01-25 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 163705)

Obs! Endast slutresultat står det på www.liveresultat.se

tompa87 2012-01-25 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 163705)

Brukar ibland bara få slutresultatet i blåbärsligorna :P

wLn 2012-01-25 18:44

Ah, my bad! Någon som har koll på hur det ser ut? :p

djungelhjul 2012-01-25 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 163708)
Ah, my bad! Någon som har koll på hur det ser ut? :p

http://live.fibaeurope.com/www/Game....1&gameID=11235

Soap 2012-01-25 18:48

Jävla Samuel Holmen att inleda med att näta mot Fenerbahce för IBB :rant: Landsförrädare är vad du är! Skämt åsido så skräller IBB rejält idag trots tröstmål av Alex i slutet.

Nu litar jag på att Zambia vänder till vinst i andra...

wLn 2012-01-25 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 163709)

Jahapp, mörkt där också.. NÅGOT kan man väl få sätta idag? :(

Jinx 2012-01-25 19:20

Asså va fan är det för fel idag??? inte ett endaste spel har suttit på 24 timmar. ingen mening att spjärna emot. Lägger inga fler idag och hoppas att Barca inte sviker mig ikväll. Hoppas några av er andra kan sno spelbolagen på lite pengar istället.