Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-31, 14:16   #1
 
nappens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 720
Standard

Mest spelade och voidade spel


Hej!

Kikade igenom de mest spelade spelen för dagen och såg att Aston Villa låg rätt högt upp i listan (https://www.sharps.se/popularast-spel...lla/2011-12-31), men alla spel på dem bestod nästan bara av voidade spel i ett speciellt sheet (https://www.sharps.se/spreadsheet/11771). Kan ni t ex göra så att voidade spel inte räknas med i "mest spelade" för att på så sätt få något mer rättvisande, eller är det helt upp till oss användare att kanske radera spelen istället för att voida?

Tack för en bra sida och gott nytt år!
nappen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-31, 14:22   #2
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Antingen är det någon som haft roligt eller så är det sidan som har laddat långsamt och någon som då klickat på submit-knappen några extra gånger.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 15:57   #3
 
nappens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Antingen är det någon som haft roligt eller så är det sidan som har laddat långsamt och någon som då klickat på submit-knappen några extra gånger.
Jo, det förstod jag också. Men frågan var om det gick att ta bort dem från Mest Spelade-listan. Inte hur det kom sig att det var så många likadana
nappen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 18:28   #4
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nappen Visa inlägg
Jo, det förstod jag också. Men frågan var om det gick att ta bort dem från Mest Spelade-listan. Inte hur det kom sig att det var så många likadana
Vill du bara ha svar på en fråga är det väl lättare att skicka ett meddelande till en admin? Förslagvis till mars i detta ärende.

Jag ville försöka få igång en diskussion för att få fram ett ordentligt lösningsförslag. Att bara plocka bort voidade spel räcker inte långt för att få fram en lista som inte är missvisande eller skyddad mot sabotage.

Borde man på något sätt begränsa till ett spel per användare, spelform och pick? Ska man vara med i listan om man är på flera sidor på en spelform, tex om man tradar. Vad tycker du?
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 19:28   #5
 
nappens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Vill du bara ha svar på en fråga är det väl lättare att skicka ett meddelande till en admin? Förslagvis till mars i detta ärende.

Jag ville försöka få igång en diskussion för att få fram ett ordentligt lösningsförslag. Att bara plocka bort voidade spel räcker inte långt för att få fram en lista som inte är missvisande eller skyddad mot sabotage.

Borde man på något sätt begränsa till ett spel per användare, spelform och pick? Ska man vara med i listan om man är på flera sidor på en spelform, tex om man tradar. Vad tycker du?
Få svar på en fråga? Jag gav ett förslag, som enligt mig, skulle ge en mer rättvisande mest spelade-lista. Och så låste KP den gamla spreadsheet-tråden med motiveringen:

Citat:
Vi låser denna tråd nu och hänvisar alla till det nya forumet som är skapat för just frågor som rör spreadsheet. Både support, funktioner, önskningar m.m. tas i den nya avdelningen. --> https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/

Finns det ingen tråd är ni välkomna att starta en där.
Så jag ansåg att det passade att göra det här.

Jag såg att ett visst spel hade hoppat högt upp på Mest Spelade-listan på grund av att en användare hade gjort många likadana spel (av misstag eller annan anledning, spelar inte så stor roll i sakfrågan) och voidat alla utom ett. Jag gav då ett förslag att voidade spel inte skulle räknas in i mest spelade-listan.

Jag uppfattade ditt första inlägg som att du inte hade uppfattat min trådstart, eftersom ditt svar handlade om varför det hade blivit så, när jag bara gav ett förslag att voidade spel inte skulle räknas in. Därför jag skrev ett till där jag förklarade. Missade helt att du försökte starta en diskussion och måste tyvärr säga att jag inte ser det när jag läser inlägget igen.

Det jag uppmärksammade var just voidade spel och gav ett tips om det. Inte på något sätt alls något förslag till en heltäckande lösning. Jag har allt för dålig koll på att svara dina avslutande frågor. Det enda jag ville var att tipsa om att just voidade spel kanske inte ska räknas med, då det kan bli missvisande som just den matchen jag skrev om i trådstarten. God fortsättning!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+1)
nappen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 20:55   #6
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Voidade spel ska inte räknas med, ska åtgärda det. Ska överväga att lägga till åtgärder för att förhindra sabotage också men har inte sett det som något större problem. Skulle det bli ett problem kommer även åtgärder att tas direkt mot de användare som skapar problem.

Tack för uppmärksammandet!
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Norrman90 (+1), Kalle (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td