Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-10, 11:14   #631
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Du kan redigera resultatet för spelet manuellt. (Om det inte är låst)
Tack! Brukar dock låsa spelen, men kanske kan sluta med det.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-11, 02:10   #632
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Jag hittar visst bara fel som är så små att de knappt borde påpekas, men here goes:

Hade insats 100 på +0.25 odds 1.81 och matchen slutade oavgjort. Valde då "+½" i rullistan, och sheetet räknade ut det till +41. Rätt svar är ju +40.5 så jag fick ändra manuellt.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2011-08-11 klockan 02:11.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-11, 16:06   #633
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Hej mars!

Fick ingen kontakt med dig via IRC, så skriver här i hopp om att få svar.

Tänkte höra om det finns några planer på att göra ett externt program där man kan skriva in sina matcher, för att sedan bara kunna klicka "upload to fordie" tex om fordie är adress-ID?

Vore helt underbart för mig/oss som har fittigt internet och/eller mobilt bredband.
Måste ju finnas intresse för detta, eller vad säger ni andra?

Har suttit i 4h nu och försökt ladda upp mitt spreadsheet utan att lyckas pga mitt roliga internet...

Skulle kunna hjälpa till så mycket jag bara kan isåfall.

Sen under land skulle jag vilja se "europa", eftersom "internationellt" finns och om man väljer en match i european trophy så står det europa, men går inte att välja manuellt.

I övrigt anser jag att du gjort ett mycket bra jobb med spreadsheetet, snyggt och prydligt, användarvänligt och lätt att förstå sig på. Big credz!

Edit: Glömde en sak. Skulle gärna se någon funktion för topptipset, europatipset, stryktipset och powerplay. Just nu kör jag parlay på 8 matcher, men stryk och europa går inte eftersom det är 13 matcher.

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 18:14.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-22, 21:29   #634
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Uppdatering 2011-08-22:
  • Nya designen integrerad i spreadsheetet
  • BB-kod funktion: klicka på spelet (ryggamenyn) och välj BB-kod så får du bbkoden utskriven strax ovanför sheetet, gör likadant för flera spel och du får en hel lista.
  • Favoritsheet-kategorier

Kommer gå igenom tråden lite mer snart och svara på obesvarade inlägg.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+10), Shell Peppe (+2), Soap (+1), RobinD (+15), rico (+10), fireas (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-23, 16:16   #635
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-24, 02:57   #636
 
ricos avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 367
Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Uppdatering 2011-08-22:[LIST][*]Nya designen integrerad i spreadsheetet
Bra där mars. en stor jävla ryggdunk ska du ha efter allt jobb du lägger ner.

Jag har en fråga angående en liten detalj. Inforutan i spredsheet:et, som man kan använda till kommentarer o dylikt, är väldigt praktisk och går att använda vid låsta singelspel........ om man nu vill skriva en kommentar, infoga slutresultat eller liknande. Dock kommer man inte åt Info-rutan vid parleys, den är låst när jag lagt parleys. Nån särskild anledning till detta? Skulle rutan kunna vara öppen för kommentarer vid låsta parleys i framtiden?

En mindre o oviktig detalj, ta detta när du får nån minut över nångång.
rico är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-24, 10:58   #637
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Webläsarberoende?


Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Har precis lokaliserat det själv så sent som idag..

Nere vid grafen har du möjlighet att "Hantera Filter", där kan du skapa filter som du sedan lägger till längst upp genom att klicka på plus-tecknet under din förklaringstext längst upp.
Får inte detta till att fungera. I IE7 så finns det inget + att trycka på. I FF6 så finns + att trycka på, men drop-down:en är tom.

Gör jag något fel när jag först väljer att filterera under statistik och sen försöker välja filtret där uppe?

EDIT: Hittade nu hur man gör, men känns kanske inte som det är helt intiutivt hur man gör.

Senast redigerad av pekna den 2011-08-24 klockan 11:03.
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-24, 16:32   #638
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pekna Visa inlägg
Får inte detta till att fungera. I IE7 så finns det inget + att trycka på. I FF6 så finns + att trycka på, men drop-down:en är tom.

Gör jag något fel när jag först väljer att filterera under statistik och sen försöker välja filtret där uppe?

EDIT: Hittade nu hur man gör, men känns kanske inte som det är helt intiutivt hur man gör.
Nej, vi har någonstans i vår todolista en punkt om en användarhandbok gällande forumets spreadsheet. Men den ligger långt ned kan jag meddela
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-25, 07:26   #639
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Förbättringsförslag


Har börjat använda spreadsheetet nu och har ett par förbättringsförslag.

Det hade varit nice om man i filterfunktionen inte behövde göra exakt match utan kunde välja 'börjar med', 'innehåller' och 'slutar med'. Då skulle man kunna använda rekare-fältet till det det är till för och sen använda info-fältet för att indikera flera saker, tex S1B1, S2B3, osv.

Sen önskar jag en funktion där man inte behöver specificera ett filter per tex sport för att få upp en överblick utan man väljer att gruppera på sport (eller vilket annat fält som) och får upp en sammanställning liknande den nuvarande filtreringen. Tex: Fotboll 3-1-0, Ishockey 5-5-1

Och givetvis hade jag velat kombinera dessa två så att man kan välja att gruppera på infofältet 'börjar med' "S*B" och då får man ut sammanställning för alla ens serier.
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-25, 08:05   #640
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pekna Visa inlägg
Har börjat använda spreadsheetet nu och har ett par förbättringsförslag.

Det hade varit nice om man i filterfunktionen inte behövde göra exakt match utan kunde välja 'börjar med', 'innehåller' och 'slutar med'. Då skulle man kunna använda rekare-fältet till det det är till för och sen använda info-fältet för att indikera flera saker, tex S1B1, S2B3, osv.

Sen önskar jag en funktion där man inte behöver specificera ett filter per tex sport för att få upp en överblick utan man väljer att gruppera på sport (eller vilket annat fält som) och får upp en sammanställning liknande den nuvarande filtreringen. Tex: Fotboll 3-1-0, Ishockey 5-5-1

Och givetvis hade jag velat kombinera dessa två så att man kan välja att gruppera på infofältet 'börjar med' "S*B" och då får man ut sammanställning för alla ens serier.

Du kan använda dig utav * när det gäller första frågan. *S1* tex. Eller S1* eller *B1
Du kan även ange fler villkor genom att trycka enter och påbörja nästa villkor.

Gällande fråga 2, det existerar redan om jag förstått frågan rätt.

Gällande 3, det ska du redan kunna göra också om jag förstått frågan rätt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-25, 11:30   #641
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du kan använda dig utav * när det gäller första frågan. *S1* tex. Eller S1* eller *B1
Du kan även ange fler villkor genom att trycka enter och påbörja nästa villkor.

Gällande fråga 2, det existerar redan om jag förstått frågan rätt.

Gällande 3, det ska du redan kunna göra också om jag förstått frågan rätt.
Tillägg på fråga 1: Ok, men jag kan inte söka tex hur bet1 gått oavsett serie. Alltid 'eller' som gäller.

Tilläg fråga två+tre, ja det går ju att göra manuellt genom att ange ett filter som filterar ut Fotboll och sen hockey osv. Jag menar mer en generell grupperingsrapport, där man väljer ett fält och grupperar på hela fältvärdet eller ett uttryck av fältet. Och får ut grupperingar på de sporter man har spelat på.
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-25, 12:14   #642
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pekna Visa inlägg
Tillägg på fråga 1: Ok, men jag kan inte söka tex hur bet1 gått oavsett serie. Alltid 'eller' som gäller.

Tilläg fråga två+tre, ja det går ju att göra manuellt genom att ange ett filter som filterar ut Fotboll och sen hockey osv. Jag menar mer en generell grupperingsrapport, där man väljer ett fält och grupperar på hela fältvärdet eller ett uttryck av fältet. Och får ut grupperingar på de sporter man har spelat på.
Om du har S#B# så kan du ju söka på S*B1 ?

Gått i funderingar kring grupperingar också, å få stats för olika sporter/ligor automatiskt listat. Ligger i framtiden dock så tills dess får man sköta det manuellt.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-25, 15:12   #643
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Om du har S#B# så kan du ju söka på S*B1 ?

Gått i funderingar kring grupperingar också, å få stats för olika sporter/ligor automatiskt listat. Ligger i framtiden dock så tills dess får man sköta det manuellt.
Provade nu igen och måste skrivit fel innan. Sorry.
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-27, 15:21   #644
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

När man använder BB-koden ur sheetet i en annan post (t ex dagböcker, rekar) så vore det nice om det i den posten uppdaterades med rött/grönt efter utfallet blivit klart och bokfört. Kan tänka mig att det är lite klurigt att få till men vad vet jag om det där, kanske är en piece of cake för dig Mars.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-27, 15:28   #645
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
När man använder BB-koden ur sheetet i en annan post (t ex dagböcker, rekar) så vore det nice om det i den posten uppdaterades med rött/grönt efter utfallet blivit klart och bokfört. Kan tänka mig att det är lite klurigt att få till men vad vet jag om det där, kanske är en piece of cake för dig Mars.
Jag kan gå in och svara här (eftersom både jag och KP har önskat detta av mars), och tydligen är det skitjobbigt att fixa eftersom det inte finns något inbyggt stöd för inlägg att automatiskt uppdateras i vBulletin efter de blivit skrivna. Detta ligger långt fram i tiden alltså, tyvärr.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td