Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-24, 08:43   #691
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag har ett problem och det är i mitt Crushersheet. Kan inte se statistiken för alla Am fotboll i boxen eftersom NFL heter Am fotboll och Ncaa heter amerikansk fotboll.. Hur gör jag för att det ska komma i samma box?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-24, 09:02   #692
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Jag har ett problem och det är i mitt Crushersheet. Kan inte se statistiken för alla Am fotboll i boxen eftersom NFL heter Am fotboll och Ncaa heter amerikansk fotboll.. Hur gör jag för att det ska komma i samma box?
Jag skrev in "am*" i sportfiltret och fick fram alla tror jag?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-24, 09:06   #693
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Det funkade.. trodde inte man kunde skriva så. Tack
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-24, 09:30   #694
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Vet inte om det tagits upp tidigare. Men kan man inte lägga in att om man trycker på texten där ligan står så får man upp statistik för bara den ligan.. Istället för att skriva in allt manuellt, så går det lite snabbare. Undrar också om man kan exportera till exel?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-25, 02:42   #695
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Går det att hitta någon slags toplista på spreadsheats med bäst roi/roa/roe med minst X antal spel?
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-25, 04:53   #696
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Går det att hitta någon slags toplista på spreadsheats med bäst roi/roa/roe med minst X antal spel?
Längst ned på framsidan har du dessa.
https://www.sharps.se/spreadsheet/lista/200
De som syns på den listan är sheets som är synliga för alla.

Notera dock att majoriteten av sheetsen är satta som "dolda". Dvs de är inte synliga i några listor eller profiler. Dessa går bara att komma åt om man fått länken dit direkt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-25, 08:16   #697
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

En liten rolig grej! Jag som använt spelboken.se för det mesta tycker att man kanske kan lägga till en rolig sak här. Det är som dem kallar FROI på spelboken och det betyder att man kan se sin ROI med flatinsats. Har man då spelat med olika insatser på olika cappers eller ligor eller vad som helst så kan man enkelt se vad man kanske gör för fel med sin värdering..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-25, 15:38   #698
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Jag har ett problem och det är i mitt Crushersheet. Kan inte se statistiken för alla Am fotboll i boxen eftersom NFL heter Am fotboll och Ncaa heter amerikansk fotboll.. Hur gör jag för att det ska komma i samma box?
Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Jag skrev in "am*" i sportfiltret och fick fram alla tror jag?
Det går också att ange båda ligorna på egna rader så kommer båda med.

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Vet inte om det tagits upp tidigare. Men kan man inte lägga in att om man trycker på texten där ligan står så får man upp statistik för bara den ligan.. Istället för att skriva in allt manuellt, så går det lite snabbare. Undrar också om man kan exportera till exel?
Tror det nämnts tidigare men det har också varit ett långsiktigt mål att i princip allt ska bli klickbart och sorterbart i framtiden. Excelexportering finns inga planer på atm.

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
En liten rolig grej! Jag som använt spelboken.se för det mesta tycker att man kanske kan lägga till en rolig sak här. Det är som dem kallar FROI på spelboken och det betyder att man kan se sin ROI med flatinsats. Har man då spelat med olika insatser på olika cappers eller ligor eller vad som helst så kan man enkelt se vad man kanske gör för fel med sin värdering..
Japp lägger till på todo! Hamnar dock en bit ner.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-25, 16:36   #699
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

En annan fundering är att man kanske kan lägga till där det sorteras upp i veckodagar. Måndagar är ju allmänt kännt att man inte ska spela på för det finns så dåligt utbud och helgen borde ju öppenbarligen vara "lättast" men efter mina nästan 6000 spel så ligger jag plus på alla alla veckodagar utom Lördag och Tors. Man kanske spelar några onödiga spel efter några öl för många?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-25, 16:55   #700
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4300
Standard

Varför plussas inte oddsen ihop i de olika spelen i paralys?

Borde inte det vara smidigare eller finns det en anledning?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-26, 14:17   #701
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Varför plussas inte oddsen ihop i de olika spelen i paralys?

Borde inte det vara smidigare eller finns det en anledning?
Du menar väl multipliceras?

Finns det någon plan att lägga till så att man kan definera 1 unit = 1% av spelkassan? Man ska då även kunna välja om det ska vara baserat på +netto eller -risk. Tänkte att det ger en bättre bild av vad den verkliga ROIn blir om man väljer att enbart bokföra units.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-10-10, 09:18   #702
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En funktion som jag hade uppskattat vore att man skulle kunna lägga till en egen vald färg på spelen. Det kan bara vara en liten färgruta någonstans, eller kanske att man kan färglägga inforutan åtminstone. Den funktionen hade varit uppskattad om man sysslar med 2-6 system och har flera serier igång. Visst gör man det relativt enkelt nu med, men genom att sätta färger på serier på något smidigt sätt så skulle det bli ännu mer överskådligt.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-10-12, 22:57   #703
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
En funktion som jag hade uppskattat vore att man skulle kunna lägga till en egen vald färg på spelen. Det kan bara vara en liten färgruta någonstans, eller kanske att man kan färglägga inforutan åtminstone. Den funktionen hade varit uppskattad om man sysslar med 2-6 system och har flera serier igång. Visst gör man det relativt enkelt nu med, men genom att sätta färger på serier på något smidigt sätt så skulle det bli ännu mer överskådligt.
mm hade varit ganska nice, ska se vad som kan göras sen när det blir tid över!
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-10-14, 13:40   #704
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 468


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte hitta via sökfunktionen så jag testar här.

Hur bokför ni ett -0,25 resultat där halva insatsen kommer tillbaka?
bigsmooth är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-10-14, 13:49   #705
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Klicka på matchraden, då får du upp en dropdown list (verktyg) sedan väljer du bara +1/2 eller -1/2 där så rättas spelet korrekt.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td