Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-09, 10:31   #1
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Rekar på två sidor på en match


Jag har två betaltjänster jag följer blint. Nu har det hänt flera gånger att de är på varsin sida av en tre-vägs marknad.

Hur ska jag då gå tillväga med spelen? På en två-vägs marknad låter jag alltid det första spelet stå och strunta i det andra. Men hur ska man göra på en tre-vägsmarknad?

Låta det första spelet stå ensamt eller ska jag lägga insatsen på motsatt sida också och riskera att gå på en mina vid eventuellt kryss?

Hur gör ni ?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 10:37   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Om det är rätt eller fel vet inte jag. https://www.sharps.se/forums/166537-post70.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 10:46   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Men om du följer blint som du säger är hela tråden onödig. Annars blir det motsägelsefullt.

Blunda, spela och håll käften på ren svenska.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 10:48   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Gick jag i fällan igen? https://www.sharps.se/forums/offtopic...20/#post172431
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 11:06   #5
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Nae denna gången är det ingen ironi

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Men då ska man alltså hålla sig enbart till det första spelet ?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 11:16   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Ja enligt Robin och KP.

Men om du ska fortsätta följa blint så..
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 13:22   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag tycker att detta är oerhört svårt, det bästa i detta fall är väl att inte spela två betaltjänster från samma sport.

Men när man väl gör det så gör det så tar jag den tjänst jag litar mest på om jag har möjlighet alternativt så låter jag första spelet stå.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 13:49   #8
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Det bästa måste väl ändå vara att avstå spel vid en sådan situation? Varför sätta sig i en sits där man får ågren? Strunta i att spela och hoppas på kryss...

Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 14:02   #9
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Men om man redan lagt det första spelet, sen kommer nästa rekare som man håller högre och lägger ett spel på motsatt sida.

Är det läge att köpa sig ur spelet då?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 14:06   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Det bästa måste väl ändå vara att avstå spel vid en sådan situation? Varför sätta sig i en sits där man får ågren? Strunta i att spela och hoppas på kryss...

Det förutsätter att bägge spelen dyker upp exakt samtidigt.

Alternativt att vänta med alla spel till strax före match. Men då riskerar man att bli blåst på oddset i stället.

Själv är allt bästa dräng.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 16:10   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Men om man redan lagt det första spelet, sen kommer nästa rekare som man håller högre och lägger ett spel på motsatt sida.

Är det läge att köpa sig ur spelet då?

Nja, jag anser då att du själv får analysera matchen och komma fram till vilken sida som det är bäst spelvärde i, förutsatt att spelen kommer ungefär samtidigt - alternativt, som du säger, köpa ut dig, vilket jag dock inte rekommenderar...

Har du redan köpt in dig på en sida och du anser detta är ett bra spel, varför ändra? Det är väl ganska sällan detta scenario händer, dvs. att två bra renommerade bettingsidor har två helt olika utfall, eller?

Kommer spelen ungefär samtidigt och du ännu inte spelat så avstå helst spel och hoppas på kryss eller spela med den som har bäst stats eller som du har störst tilltro till!

Lagt spel ligger dock, anser jag - varför fega ur om det verkar vara en väl underbyggd rek?

Nja, lite knivigt är det dock - beror väl lite på hur stor gambler du är - en försiktig general eller en "Baggio"!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 19:38   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag håller mig alltid fast vid första spelet av den anledningen att en marknad hittar du sällan 100% payout på (undantag om den du följer svänger marknader och därmed sjunker ettan och tvåan höjs = Du kan köpa ut dig sen).
Spelar du första spelet har du redan ett ev+ värde där antar vi eftersom den du ryggar spelar endast ev+. Spelar du andra sidan nu så uppnår du inte 100% payout i en tvåvägsmarknad. Dvs köper försöker du köpa ut dig gör du det med en liten förlust.

Om vi nu gör det till en trevägsmarknad. Spelar du första spelet så har du ev+ (än en gång antagande då vi antar att den du ryggar endast spelar odds till ev+).
Om du funderar på att spela hemma och borta nu då båda du ryggar anser att de har varsitt ev+ betyder det att krysset är överspelat. Tänk nu på att du spelar på 2 sidor utav 3. Dvs satsar 2units för att vinna max 0.5u (beroende på odds nu). Vilket motsvarar att du spelar dubbel insats till ett odds på 1.25 nu. Hade absolut aldrig satsat dubbelt för att sänka mitt medelodds med 75%.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:36   #13
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 50
Sharp$: 333
Standard

Men vafan.. Tänk själv. Dina rekare är uppenbarligen inget att ha om de ställer sig på motsatta odds i en match. Båda oddsen kan inte ha +ev samtidigt *.

Säg att du har två "rekare" som ger tips på premier league. Det går c:a 10 matcher i veckan. Varje vecka väljer varje rekare ut 3 slumpvisa matcher och rekommenderar slumpmässigt spel på antingen hemma eller bortalaget i varje match.

Hur ofta kommer dessa två rekare rekommendera motsatta sidor i samma match?

* - Om vi skiter i arbsituationer.
Bjourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 15:20   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bjourne Visa inlägg
Men vafan.. Tänk själv. Dina rekare är uppenbarligen inget att ha om de ställer sig på motsatta odds i en match. Båda oddsen kan inte ha +ev samtidigt *.

Säg att du har två "rekare" som ger tips på premier league. Det går c:a 10 matcher i veckan. Varje vecka väljer varje rekare ut 3 slumpvisa matcher och rekommenderar slumpmässigt spel på antingen hemma eller bortalaget i varje match.

Hur ofta kommer dessa två rekare rekommendera motsatta sidor i samma match?

* - Om vi skiter i arbsituationer.
Ingens modellering är perfekt och så länge en rekare spelar mer EV+ än EV- går personen sammantaget plus. Dessutom så svänger odds och rekare kan komma med tips vid olika tidpunkter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+3)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-18, 14:48   #15
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 5
Standard

Är dessa betaltjänster lukrativa? Vinner man pengar totalt bara genom att följa deras rekar om man har bra kassa det vill säga?
rokarl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td