Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-14, 17:27   #16
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Eller. Ett par guldbyxor syr sig inte självt. https://www.sharps.se/forums/199828-post11.html
Var det för att jag kallade dig Alzheimer-Wagner i en annan tråd? Tji fick man för den


Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Hästkapplöpningen i gb omsätter flera miljoner per lopp hos betfair, så det är inga problem alls att få spelen matchade
Okay, så vad är haken?
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 17:36   #17
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Haken är att man går minus om man bokar alla favoriter till BSP i längden, nån slags gallring måste man göra via kunskap och eller statistik.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 10:02   #18
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Lite uppdatering kring mitt lilla projekt:

Fredag 14/9

23 vinster- 15 förluster, nettoförlust 12.787 kr

Lördag 15/9

38 vinster- 9 förluster, nettovinst 16.660 kr

Totalt sedan start

323 vinster - 156 förluster, nettovinst 21.937 kr
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 10:53   #19
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av werygod Visa inlägg
Haken är att man går minus om man bokar alla favoriter till BSP i längden, nån slags gallring måste man göra via kunskap och eller statistik.
Ok. Har du någon statistik som är statistiskt säkerställd som visar det?
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 11:10   #20
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Länken du fick från 2003 kan du räkna med att siffran 0,3% är högre nu med tanke på hur mkt mindre alla andra marginaler inom sportsbettingen blivit. Men återkom om ett år och fortfarande plus så ska jag ge dig rätt. Variansen inom galopp är så stor att några veckor är helt ointressant. Men eftersom du ligger så nära 100 i ROI genom att boka alla favoriter måste det ju vara intressant att du sätter dig in lite mer och höjer din ROI med 5% då är det ju ett bra projekt däremot.

En annan fråga är att du vet ju inte BSP på förhand så det blir ju omöjligt att plussa exakt 1 unit på varje torskad favorit, hur ska du komma runt detta?

Senast redigerad av werygod den 2012-09-16 klockan 11:16.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 11:27   #21
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av werygod Visa inlägg
Länken du fick från 2003 kan du räkna med att siffran 0,3% är högre nu med tanke på hur mkt mindre alla andra marginaler inom sportsbettingen blivit. Men återkom om ett år och fortfarande plus så ska jag ge dig rätt. Variansen inom galopp är så stor att några veckor är helt ointressant. Men eftersom du ligger så nära 100 i ROI genom att boka alla favoriter måste det ju vara intressant att du sätter dig in lite mer och höjer din ROI med 5% då är det ju ett bra projekt däremot.

En annan fråga är att du vet ju inte BSP på förhand så det blir ju omöjligt att plussa exakt 1 unit på varje torskad favorit, hur ska du komma runt detta?
Jag är fullt medveten om att jag behöver betydligt fler observationer än vad jag hittills har. Minst 1000 st behövs om det skall vara 95% tillförlitligt. När det gäller BSP så får man väl i så fall använda sig av betangel eller något liknande så att man vet att det är favoriten som blir bokad. Jag kommer inte att ge min i första taget. Vill gärna komma fram till att det inte funkar på egen hand än att läsa en länk från 2003.
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 11:32   #22
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Är det inte bättre att du kollar olika system för vilka favoriter som brukar vara svaga respektive starka, finns många. Som sagt var med en utgångspunkt på 99,7% ROI kan det ju vara värt att lägga ner tid på. På bättre sätt än att blint bara rygga alla favoriter och om du nu råkar ha rätt hamna på en ROI på 100,1. Som jag hoppas du förstår vill jag snarare tagga dig än såga dig för jag tror det kan vara ett intressant område. Du slipper ju oroa dig för dålig likviditet och du slipper oroa dig för limiteringar.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 12:08   #23
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av werygod Visa inlägg
Länken du fick från 2003 kan du räkna med att siffran 0,3% är högre nu med tanke på hur mkt mindre alla andra marginaler inom sportsbettingen blivit. Men återkom om ett år och fortfarande plus så ska jag ge dig rätt. Variansen inom galopp är så stor att några veckor är helt ointressant. Men eftersom du ligger så nära 100 i ROI genom att boka alla favoriter måste det ju vara intressant att du sätter dig in lite mer och höjer din ROI med 5% då är det ju ett bra projekt däremot.
Nu är jag inte alls nå haj på hästar men innan jag tog helg i fredags så scrappade jag ett par tusen TOTE-lopp från BF med deras sparade lay och av det jag han se låg vinstprocenten kring 70% och ett medelodds på väl över 2.

Han bara ögnat igenom det som allra snabbast i fredags men tänkte gå igenom det lite mer noggrant i kommande vecka.

Vill lite som Fredrik kunna avfärda skiten på egen hand istället för att blint lita på några forumiters antaganden. Finemang som tidsfördriv om inte annat
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 12:34   #24
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Ok sorry för att jag försöker förstöra, trodde att du ville försöka tjäna pengar istället för o fördriva tid.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 14:11   #25
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Såg precis att man kan kolla bakåt i tiden med hjälp av timeform på betfair. Då kommer det att gå lite fortare att avfärda detta system.
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 14:14   #26
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av werygod Visa inlägg
Ok sorry för att jag försöker förstöra, trodde att du ville försöka tjäna pengar istället för o fördriva tid.
Du har säkert rätt, men jag måste se det med egna ögon först. Ligger lite för mycket plus efter ca 400 lopp för att jag bara skall lägga ner det. Kollar man historsikt så verkar lördagar vara skrälldagar med få favoriter. Kanske det kan vara guldgruvan i den sellektering du pratar om :-)
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 17:10   #27
 
wallezs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 297
Sharp$: 3983
Standard

För några år sedan körde jag ett liknande system som gick ut på att man bokade de hästar som hade 2 raka vinster och hade 4,5 eller lägre i odds.
Teorin var att hästar med 2 raka vinster oftast blev överskattade och oddset trycktes ner mer än va det borde.

Det började riktigt bra och gick som tåget i flera månader men en vacker dag rasade korthuset och flera månaders vinster försvann på bara någon vecka. Som tur var så var jag skeptisk från början och hoppade av i tid.
Jag testade systemet igen med låtsaspengar efter ca 1 år men gav rejäl förlust även den gången.
Totalt hade jag närmare 1000 spel bokförda, det var väldigt streaky med både vinster och förluster men överlag var det minus..

Det är möjligt att man kan få systemet att funka med fler variabler eftersom det inte tog någon hänsyn till motstånd, jockey, bana, väder osv..

Hursomhelst tycker jag ditt test är intressant men överväg att ha fler variabler
wallez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 18:28   #28
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Funkar det inte att boka favoriterna är det väl bara att spela på dom.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 20:50   #29
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Funkar det inte att boka favoriterna är det väl bara att spela på dom.
Du menar alltså att man ska spela favoriterna i de fall favoriterna vinner, och laya favoriterna i de fall de inte kommer vinna

I'm 'mazed, Wagner. Detta måste ju onekligen vara det bästa, mest bomb- & granatsäkra systemet i historien? <3
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 20:56   #30
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Men testa ändå så du vet själv om det funkar eller ej sen. Så länge man inte testat själv vet man inte att det funkar eller inte.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td