Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-18, 10:27   #46
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inte riktigt så man räknar.

Dom tar 3 % (exempel) på alla "vinster" som hamnar på kontot. Gör du 1000 spel och förlorar 100 000 så har du ändå betalat en massa i provision till BF. Det är inget ovanligt att man betalar lika mycket i provision som sin egen nettovinst. Så om man under en period gnagt in 30 000 kr kanske BF tagit minst 15 000 i sammanlagd provision.

Men å andra sidan är det av sekundär betydelse så länge som den egna börsen sväller.
Ja. Det är ju faktiskt sant. Mitt resultat är ju en nettovinst och kollar jag statistiken så har jag ju 569 vinster, vilket = 569.000 kr. 3% på detta blir 17.000 kr lite drygt. hmmmm...
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 12:11   #47
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Nu har jag kommit upp i 966 lopp och statistiken för detta finner ni nedan. Eventuellt fortsätter jag månaden ut, men när jag har nästan 1000 lopp så känns det hyfsat tillförlitligt. Perioderna jag har bokfört är 1-10 augusti och 2-17 sept.

Antal lopp: 966
Favoritsegrar: 309, eller 32%
Snittodds: 3,42
Nettovinst (exkl. BF-provision): 50.836 kr

Wagner har faktiskt en viktig point och det är provisionen. I undersökningen så har jag 657.000 kr i vinster, vilket skulle innebära en provision på nästan 20.000 kr räknat på 3%.

Kanske detta ändå inte lönar sig i längden med tanker på provisionen??
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 12:58   #48
 
wallezs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 297
Sharp$: 3983
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Kul med 800-oddsare. Du satte väl en tusing ;-)
Nä tyvärr
Men jag hade bokat favoriten så var lite nöjd ändå

Det är precis som Wagner skriver att man betalar 5% provision på varje vunnet lopp.
Grovt räknat för dig med 1000 kr insats blir det 50 kr / vunnet lopp och du hade 338 vunna lopp. 50 * 338 = 16900 kr bara i provision till betfair.
Men som du själv skrev så kommer provisionen snabbt att minska, men ändå något man måste ha med i beräkningarna..

Hursomhelst är du fortfarande plus

Edit: missade att du skrivit fler inlägg, såg att du hade räknat ut det själv

Senast redigerad av wallez den 2012-09-18 klockan 13:01.
wallez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 13:56   #49
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Spelar man ett system med de summorna som jag testar med så lär du ganska snabbt komma ner på maxrabatt och då betalar du bara 2%.
För att komma ner till 2% krävs det flera miljoner i omsättning per månad. Med 1 miljon i månadsomsättning blir provisionen ca 3% om jag förstått Betfairs regler rätt. Utöver det kan man drabbas av någon slags "premium charge" om omsättningen, antal spel och bruttovinsten är för hög i förhållande till den debiterade provisionen.

Tror ändå att du är inne på rätt spår för att hitta en vinnande speltaktik med relativ låg volatilitet. Det måste vara mycket enklare att hitta +EV-system på Betfair med 97% vinståterbetalning jämfört med ex ATG:s 80%.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 14:54   #50
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
För att komma ner till 2% krävs det flera miljoner i omsättning per månad. Med 1 miljon i månadsomsättning blir provisionen ca 3% om jag förstått Betfairs regler rätt. Utöver det kan man drabbas av någon slags "premium charge" om omsättningen, antal spel och bruttovinsten är för hög i förhållande till den debiterade provisionen.

Tror ändå att du är inne på rätt spår för att hitta en vinnande speltaktik med relativ låg volatilitet. Det måste vara mycket enklare att hitta +EV-system på Betfair med 97% vinståterbetalning jämfört med ex ATG:s 80%.
Kan nog stämma. Jag kom ner på 2.5 % när jag hora som värst. Fast det betydde mindre då jag hade en deal och kom undan med 2 %, fast man höll ju koll på den där trappan ändå.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td