Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-16, 21:51   #31
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Du menar alltså att man ska spela favoriterna i de fall favoriterna vinner, och laya favoriterna i de fall de inte kommer vinna

I'm 'mazed, Wagner. Detta måste ju onekligen vara det bästa, mest bomb- & granatsäkra systemet i historien? <3
Ja det vore ju optimalt.

Fast det var ju inte så jag mena. Men eftersom systemet att boka favoriterna inte fungerade, gav rejäl förlust, till och med så är det väl bara att vända kavajen ut och in och spela dom tänkta lay-objekten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 21:57   #32
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Fast än har det ju inte (i tråden i alla fall) bevisats att bokning inte ger förlust - än mindre en rejäl sådan.

Hold your horses (höhö) Wagner, systemet är inte knäckt än. To solve the problem, you first have to realize that there is a problem
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 22:19   #33
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Det började riktigt bra och gick som tåget i flera månader men en vacker dag rasade korthuset och flera månaders vinster försvann på bara någon vecka. Som tur var så var jag skeptisk från början och hoppade av i tid.
Jag testade systemet igen med låtsaspengar efter ca 1 år men gav rejäl förlust även den gången.
Totalt hade jag närmare 1000 spel bokförda, det var väldigt streaky med både vinster och förluster men överlag var det minus..
Jag tyckte bara det lät rätt dystert. Men några bevis för varken det ena eller andra har jag inte. Jag kan inte ens bevisa att jorden rund.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1)
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 07:06   #34
 
wallezs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 297
Sharp$: 3983
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja det vore ju optimalt.

Fast det var ju inte så jag mena. Men eftersom systemet att boka favoriterna inte fungerade, gav rejäl förlust, till och med så är det väl bara att vända kavajen ut och in och spela dom tänkta lay-objekten.
Du har såklart rätt i det och jag var även inne på det själv, körde en kort period med låtsaspengar.

Det som avskräckte mig från hästkapplöpningen är de stora svängningarna i spelkassan och att oddsen svänger otroligt snabbt de sista 10 min innan starten. Vare sig man spelar eller bokar är som vi alla vet helt avgörande att man får ett odds med värde i, då ska man helst även ha en uppfattning om vad som är lägsta spelbara odds
Allt det här tyckte jag var lite klurigt när oddsen kunde gå från 4 -> 2,5 och sedan upp igen på 5 min och jag var inte tillräckligt insatt för att förstå varför

Jag tror säkert man kan gå med vinst både genom att spela och boka bara man har de rätta variablerna, en sån sak som att en häst kanske vinner två lopp irad på platta banor och sedan kommer till en hinderbana kan helt klart spela in..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1), Wagner (+5)
wallez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 08:04   #35
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Ytterligare en plusdag att rapportera om. Söndagen bjöd på 22 lopp. Favoriterna vann 7 av dessa och nettovinsten skrevs till 7.810 kr.

Totalt: 338-163

+29.747 kr

Favoritsegrar hittills 32,5% efter 501 studerade lopp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1)
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 13:32   #36
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Jag fortsätter tjatet om detta system. Den som inte gillar det får helt enkelt läsa något annat. Har gått igenom de första åtta dagarna av augusti och har dämed fått ytterligare 340 lopp att lägga till statistiken. Under perioden 1-8 augusti blev det 231 vinster och 107 förluster och en nettovinst på 4.319 kr. Lägger vi till detta till septemberresultaten ovan så blir siffrorna 569 vinster och 270 förluster och en nettovinst på 34.066 kr.

Tänkte att jga skulle undersöka vintermånaderna nu för att se om det är någon skillnad beroende på årstid. Har fått för mig att det skräller mer på vinterhalvåret, men det kanske bara gäller för travet i Sverige?

Fortsättning förjer.
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 13:59   #37
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Jag fortsätter tjatet om detta system. Den som inte gillar det får helt enkelt läsa något annat. Har gått igenom de första åtta dagarna av augusti och har dämed fått ytterligare 340 lopp att lägga till statistiken. Under perioden 1-8 augusti blev det 231 vinster och 107 förluster och en nettovinst på 4.319 kr. Lägger vi till detta till septemberresultaten ovan så blir siffrorna 569 vinster och 270 förluster och en nettovinst på 34.066 kr.

Tänkte att jga skulle undersöka vintermånaderna nu för att se om det är någon skillnad beroende på årstid. Har fått för mig att det skräller mer på vinterhalvåret, men det kanske bara gäller för travet i Sverige?

Fortsättning förjer.
Keep it going!

Allt för mycket avfärdas (och hyllas för den delen) genom antaganden och utan tillräckliga belägg.

Verkar något för enkelt för att vara sant är det troligtvis det, men det är alltid skönt för hjärnan när man vet med säkerhet och framför allt förstår varför...


Vad får du för snittodds btw? Jag tycks få strax över 3.20 (med många höga utstick), däremot vet jag inte hur pass sanningsenligt det är. Förstår att de är vanligt med oddsvängningar precis innan spelstopp och BF loggar väl antagligen oddset för samma sekund för just spelstopp...
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 14:49   #38
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Keep it going!

Allt för mycket avfärdas (och hyllas för den delen) genom antaganden och utan tillräckliga belägg.

Verkar något för enkelt för att vara sant är det troligtvis det, men det är alltid skönt för hjärnan när man vet med säkerhet och framför allt förstår varför...


Vad får du för snittodds btw? Jag tycks få strax över 3.20 (med många höga utstick), däremot vet jag inte hur pass sanningsenligt det är. Förstår att de är vanligt med oddsvängningar precis innan spelstopp och BF loggar väl antagligen oddset för samma sekund för just spelstopp...
Jag har faktiskt inte kollat snittoddset, vilket jag nu i efterhand inser att jag borde ha gjort. Det som stör lite i systemet är när det är favoriter som ger 5-6 ggr degen om går och vinner. Då blir det jobbigt för kassan. Samtidigt så tror jag inte att det blir mer lönsamt om man exempelvis bara bokar favoriter som ger från t ex 4,50 och lägre. Svårt att sia om.

Det som är intressant är att när man har gått igenom så pass många lopp, så har det dykt upp idéer på andra spelsystem t ex platsspelet. Har noterat att favoriten väldigt ofta kommer på plats i ett hcp-lopp där det är 12 startande eller färre. Tänkte att jag skulle testa 2-6-systemet på att lägga sådana spel och se hur det faller ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+2)
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 14:56   #39
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Vet inte om jag tänker fel nu men om var 3:e häst vinner så borde väl inte oddset få vara högre än 3 för att det ska funka. Annars dräneras kassan ordentligt om en 5 oddsare vinner. Å andra sidan en 1.8 oddsare vinner ganska ofta känns det som men jag har ingen statistik utan bara ett litet antagande i all välmening och då slår det inte lika hårt. Vore intressant att se om det går att få fram på något vis inom vilken ram man ska hålla sig oddsmässigt för att det ska funka som bäst
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 20:39   #40
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Eftersom jag vill göra en ordentlig genomgång så har jag nu även räknat fram snittoddset och det ligger på ca 3,5 på de loppen jag har kört.

Kommentarer och reaktioner på det?
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 21:21   #41
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Är statistiken utan Betfairs provision? Om man i så fall räknar med 5% hamnar väl resultatet knappast på plus?
Har du även registrerat slutoddset på alla favoriter? Skulle tro att ROI:t kan skilja sig en hel del beroende på om det t ex är en storfavorit, så det skulle vara intressant att se värden för olika odds-intervall.
För en storfavorit (<1,5) kanske många spelare tycker oddset blivit för lågt och chansar på en outsider istället.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 07:33   #42
 
wallezs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 297
Sharp$: 3983
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Jag fortsätter tjatet om detta system. Den som inte gillar det får helt enkelt läsa något annat. Har gått igenom de första åtta dagarna av augusti och har dämed fått ytterligare 340 lopp att lägga till statistiken. Under perioden 1-8 augusti blev det 231 vinster och 107 förluster och en nettovinst på 4.319 kr. Lägger vi till detta till septemberresultaten ovan så blir siffrorna 569 vinster och 270 förluster och en nettovinst på 34.066 kr.

Tänkte att jga skulle undersöka vintermånaderna nu för att se om det är någon skillnad beroende på årstid. Har fått för mig att det skräller mer på vinterhalvåret, men det kanske bara gäller för travet i Sverige?

Fortsättning förjer.
Ursäkta om jag verkar tjatig, var inte alls meningen! Jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter av liknande system!
Hursomhelst så tycker jag det är intressant att följa dig och jag hoppas verkligen att du ska lyckas, antingen med detta systemet eller någon egen variant som t.ex. platsspel som du nämnde!

Ang. vingerhalvåret har jag ett svagt minne av att det åtminstone kan bli större skrällar som vinner lopp då fler hästar faller i det dåliga vädret.
Jag har faktsikt sett en 800+ oddsare som vann ett lopp där alla andra föll
wallez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 08:40   #43
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wallez Visa inlägg
Ursäkta om jag verkar tjatig, var inte alls meningen! Jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter av liknande system!
Hursomhelst så tycker jag det är intressant att följa dig och jag hoppas verkligen att du ska lyckas, antingen med detta systemet eller någon egen variant som t.ex. platsspel som du nämnde!

Ang. vingerhalvåret har jag ett svagt minne av att det åtminstone kan bli större skrällar som vinner lopp då fler hästar faller i det dåliga vädret.
Jag har faktsikt sett en 800+ oddsare som vann ett lopp där alla andra föll
Så kan det nog vara. Kollade lite hastigt på vintermånaderna, men det verkar vara ungefär samma andel av favoriterna som vinner +- någon procent.

Kul med 800-oddsare. Du satte väl en tusing ;-)
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 08:44   #44
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Är statistiken utan Betfairs provision? Om man i så fall räknar med 5% hamnar väl resultatet knappast på plus?
Har du även registrerat slutoddset på alla favoriter? Skulle tro att ROI:t kan skilja sig en hel del beroende på om det t ex är en storfavorit, så det skulle vara intressant att se värden för olika odds-intervall.
För en storfavorit (<1,5) kanske många spelare tycker oddset blivit för lågt och chansar på en outsider istället.
Spelar man ett system med de summorna som jag testar med så lär du ganska snabbt komma ner på maxrabatt och då betalar du bara 2%. Om systemet levererar som det har gjort hittills kan jag inte se hur hela vinsten skull ätas upp av BF:s provision. Har du 30.000 kr i vinst och de i snitt tar 3% på vinstbeloppet så har jag ändå kvar 29.100 kr. Men som sagt. Än är det många lopp kvar att bokföra och jag är tacksam för all input jag kan få om eventuella andra aspekter jag bör beakta.
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 09:51   #45
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Spelar man ett system med de summorna som jag testar med så lär du ganska snabbt komma ner på maxrabatt och då betalar du bara 2%. Om systemet levererar som det har gjort hittills kan jag inte se hur hela vinsten skull ätas upp av BF:s provision. Har du 30.000 kr i vinst och de i snitt tar 3% på vinstbeloppet så har jag ändå kvar 29.100 kr. Men som sagt. Än är det många lopp kvar att bokföra och jag är tacksam för all input jag kan få om eventuella andra aspekter jag bör beakta.
Inte riktigt så man räknar.

Dom tar 3 % (exempel) på alla "vinster" som hamnar på kontot. Gör du 1000 spel och förlorar 100 000 så har du ändå betalat en massa i provision till BF. Det är inget ovanligt att man betalar lika mycket i provision som sin egen nettovinst. Så om man under en period gnagt in 30 000 kr kanske BF tagit minst 15 000 i sammanlagd provision.

Men å andra sidan är det av sekundär betydelse så länge som den egna börsen sväller.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2012-09-18 klockan 10:14. Anledning: Skrev "bruttovinst" i hastigheten
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td