Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-23, 08:51   #1
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sviktande motivation


Har den senaste tiden blivit riktigt less på betting. Det är liksom inte kul längre. Kan känna suget när man vaknar men så fort jag sätter mig vid datorn så orkar jag bara inte. Antar att detta har hänt fler?

Vill ha en nytändning, eller kanske det bara är dags att gå vidare och göra nått annat på sin fritid?

Innan när man tagit paus så har det berott på för mycket grejer i skolan men nu är det bara tråkigt. NHL som jag älskar att betta och titta på är nu inte intressant mer än att kolla på.

Bettingen är på inget sätt ett heltidsjobb för mig utan en rolig hobby som man kan tjänat lite pengar på ibland. Kanske bara dags att byta hobby?

Nån som har varit med om något liknande? Behöver tips på vad som ska göras
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 09:09   #2
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Been there, de ggr jag inte känt för att leta odds men ändå vill hålla mig inom samma område har jag läst lite spelteori.

Finns en hel del om man googlar, dragit ner några pdf'er och haft i mobilen för att kunna läsa när jag känner för det. För mig har det varit mer utvecklande att avfärda många av dessa "progressiva bettingsystem" än att läsa om saker som författaren påstår fungerar.


Vad bettade du på under lockouten i höstas?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+2)
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 09:11   #3
 
Bournes avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 72
Sharp$: 202

Speldagboken (Avslutad)
Stats: 139 - 109 - 10
ROI: 101.48%
Vinstprocent: 56.05%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Har den senaste tiden blivit riktigt less på betting. Det är liksom inte kul längre. Kan känna suget när man vaknar men så fort jag sätter mig vid datorn så orkar jag bara inte. Antar att detta har hänt fler?

Vill ha en nytändning, eller kanske det bara är dags att gå vidare och göra nått annat på sin fritid?

Innan när man tagit paus så har det berott på för mycket grejer i skolan men nu är det bara tråkigt. NHL som jag älskar att betta och titta på är nu inte intressant mer än att kolla på.

Bettingen är på inget sätt ett heltidsjobb för mig utan en rolig hobby som man kan tjänat lite pengar på ibland. Kanske bara dags att byta hobby?

Nån som har varit med om något liknande? Behöver tips på vad som ska göras
Tror de flesta kommer i dessa svackor. Har gjort det själv flera gånger. Det är säkert individuellt men för mig har det fungerat bra att bara ta en paus från allt spelande under en period. För mig har alltid motivationen kommit tillbaka. Att spela när man egentligen inte har någon större lust har bara gett mig röda siffror vilket lett till att lusten blivit ännu mindre. Alternativet är att kanske testa något helt nytt. Inleda någon form av special projekt och bara spela på tex målskyttar eller liknande för att testa något nytt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+2)
Bourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 09:46   #4
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Har den senaste tiden blivit riktigt less på betting. Det är liksom inte kul längre. Kan känna suget när man vaknar men så fort jag sätter mig vid datorn så orkar jag bara inte. Antar att detta har hänt fler?

Vill ha en nytändning, eller kanske det bara är dags att gå vidare och göra nått annat på sin fritid?

Innan när man tagit paus så har det berott på för mycket grejer i skolan men nu är det bara tråkigt. NHL som jag älskar att betta och titta på är nu inte intressant mer än att kolla på.

Bettingen är på inget sätt ett heltidsjobb för mig utan en rolig hobby som man kan tjänat lite pengar på ibland. Kanske bara dags att byta hobby?

Nån som har varit med om något liknande? Behöver tips på vad som ska göras

Tycker helt klart att du skall ta ett brejk på minst 2 månader, sätt ett datum och när detta datum är uppnåt, så känn efter om du känner något sug efter spelet!?

Väldigt viktigt att du följer dina mål att inte spela alls under 2 månader, så du inte strö spelar lite då och då.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+2)
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 10:02   #5
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Har också känt så. Senaste perioden var för ungefär något år sen och då bettade jag inte på ett halvår. Men sen kom suget tillbaka och nu sitter man här igen Ta det för vad det är, ingen idé att pressa dig till att göra något du inte känner för, gör något annat. Suget kommer tillbaka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+2)
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 10:06   #6
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Ta en paus eller hitta ny utmaning i bettingvärlden, ny sport? Mello?
__________________
sharp dig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+1)
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 10:17   #7
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skubb14 Visa inlägg
Tycker helt klart att du skall ta ett brejk på minst 2 månader, sätt ett datum och när detta datum är uppnåt, så känn efter om du känner något sug efter spelet!?

Väldigt viktigt att du följer dina mål att inte spela alls under 2 månader, så du inte strö spelar lite då och då.

Lycka till !
Ohh my good!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 10:31   #8
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Jag ska ge dig några bra tips.

Till att börja med så är sportsbetting en av de sämre affärsideerna att ge sig på. Har jobbat många år på spelbolag och antalet vinnande spelare är helt sjukt få.
Du skulle knappast tro mig om jag gav dig siffror.

Finns mkt mer spännande saker att pyssla med. Vet inte vad du har för intressen, men kanske skulle du titta på aktiehandel? Där får du utlopp för din analytiska sida samt att potientialen är mkt bättre än SB. Du slåås även till större grad mot Publicpengar och det strävar vi ju givetvis efter.

Jag lägger ner 70% av min arbetstid på börsen och 30% på betting. Problemet med sportsbetting att du möter för bra pengar. På andra sidan(bookmakern) har måståndarn all tänkabara övertag från start och du är alltid gigantisk underdog.

Folk tror dom är bättre än boken, men det är fel. Jag skulle vilja påstå att väldigt väldigt få är vinnande här på Sharps.

För 2 år sedan tog jag ett långt brejk från spelandet och all aktiehandel. Brejket var på 6 månader. Efter en månad kom ett oerhört starkt välbefinnande och det stärkte mig oerhört att jag bevisa för mig själv att jag kunde hantera mitt spelande.

Så småningom skaffade jag en strategi för mina affärsområden och med mina nya insikter har resan varit spikrak. Jag mår oxå mkt bättre nu.
Mitt spelsug jag hade tidigare är helt borta och jag kan lätt stå över om inte priserna passar mig.

Nu vet inte jag om du som jag brottades med ett gravt spelmissbruk?

However så är tankarna dom samma. Finns inte motivationen så hitta på något annat. Sportsbetting är iskallt och potentialen är oerhört begränsad.

Tyvärr kan det vara svårt att stanna upp och granska sig själv kritiskt. Alla skulle behöva en vän som Kriga som vågar berätta sanningen.

Lycka till/ Kriga
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+5), Lindvallen (+5), Maijadona (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 10:51   #9
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Spelar du endast för skojs skull och har tråkigt? Gör nåt annat! Spelar du för att vinna och det är så att ditt intresse korrelerar med dina resultat så låt inga känslor styra. Sätt upp ett ramverk och följ det, treat it like a business, be professional.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+2)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 13:40   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Ta ett break så kommer nog suget tillbaka efter ett tag. Kan bli att trots man vinner så tappar man suget. Märkligt.
Dumt att lägga ned något man tjänar pengar på, men har man inte motivationen lär det bli en del dåliga spel för man inte orkar lägga ned tiden att ta reda på allting om matchen.
Byta hobby, ja visst, tillfälligt, men jag tror du kommer vara tillbaka med bettingen om ett tag!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+2)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 16:06   #11
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för alla svar! Den senaste månaden har jag bara lollat runt och slängt in spel enbart på min "kunskap" och utan att kolla in matcherna ordentligt och då har jag helt plötsligt kunnat ta ut bra mycket mer cash än vanligt:P Samtidigt så känns det som att jag bara spelar för att jag kan, inte för att jag vill.

Som svar till kriga:

Har aldrig haft något spelberoende och kommer nog aldrig ha heller för ja är alldeles för aktsam vart mina pengar tar vägen. Pluggar ekonomi på universitet så aktier är något jag har handlat och funderat på att gå in mer på men det svåra där är att det känns som att en kassa på 5-10k inte räcker långt.

Kanske bara behöver ta en paus så kommer det tillbaka. De andra gånger jag har tagit paus så har dock suget alltid funnits där men det har mer varit mycket i skolan/pengar till annat som har prioriterats och därför känns det lite ovant när ja nu inte ens är sugen på spel.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 16:14   #12
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

En rejäl promenad i skog & mark ensam utan mobil rekommenderas starkt & med rejäl menar jag minst 3-4 timmar, skulle det inte funka har du åtminstone fått lite motion.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arizto (+5), Vurpan (+2), Sportstrader_swe (+5)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 20:49   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Alla vi har samma perioder i livet. Själv brukar jag även ta pauser. Paus på 1-3mån är inget ovanligt. Oftast hamnar dom dock i perioder som går sämre. Ibland läser man något riktigt spännande spel som man ryggar men annars är det ganska dött på fronten. Har själv haft en sådan period iår redan. Tog paus över dec-jan och började igen nu i början på februari. Omsättningen för mig sjönk med ca 90-95% under den perioden.
Vissa har detta som försörjning och har inte råd med breaks då hyran ska betalas. Medan andra har det som bisyssla/hobby såsom mig och därför kan man pausa bara.

Om du inte brukar rygga utan endast cappa själv kan du testa hitta någon stabil tjänst och rygga istället under din viloperiod och köra lite smått.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 21:32   #14
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Lite sen men kan väl dela med mig av mina tankar kring detta också.

Du säger inget om det beror på ifall det gått dåligt eller inte, motivationen brister snabbt när trenden går neråt och då är ett break ofta bra för att hitta motivationen.

Annars kan det ju även bli "tråkigt" även när det går bra och då är det desto svårare, kanske intressera sig för någon ny sport som du kan sätta dig in i och försöka spel på? Du gillar NHL men det känns inte spännande att betta på, testa då någon annan sport och se om det kan intressera dig. Ett tips är baseboll och försäsongen har ju precis dragit igång där, de flesta kan inte mer än att det är USA brännboll typ, det är en sport där man kan gräva extremt djupt och bli mer och mer intresserad ju mer man lär sig men det funkar även att lära sig basics och sen gilla sporten som en medellirare.

Annars är break ofta bra, vet inte om du behöver sätta något datum, det låter mer som att man ska förhindra ett missbruk genom att förbjuda sig själv att göra något. I ditt fall handlar det mer om att hitta glädjen i det hela om jag förstått det rätt och då är det väl helt enkelt att bara ligga lågt till det känns spännande och roligt igen.

För min del personligen som följer många sporter så är det bra att det väldigt ofta är premiär för någon ny, börjar man känna sig småtrött på hur saker och ting är för stunden så är det inte länge kvar innan någon ny sport har sin säsongspremiär och det inspirerar alltid. Att nöta t.e.x fotboll året om kanske kan bli tröttsamt och variation kan vara bra.

Vem vet, det kanske är kort och gott så att intresset dött ut och då är det ju ingen idé att kämpa för att få det tillbaka men de gamblers jag känner, inklusive mig själv, får alltid tillbaka "suget" efter ett tag och så blir nog fallet för dig också.

Lycka till hur som
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 07:30   #15
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Lite sen men kan väl dela med mig av mina tankar kring detta också.

Du säger inget om det beror på ifall det gått dåligt eller inte, motivationen brister snabbt när trenden går neråt och då är ett break ofta bra för att hitta motivationen.

Annars kan det ju även bli "tråkigt" även när det går bra och då är det desto svårare, kanske intressera sig för någon ny sport som du kan sätta dig in i och försöka spel på? Du gillar NHL men det känns inte spännande att betta på, testa då någon annan sport och se om det kan intressera dig. Ett tips är baseboll och försäsongen har ju precis dragit igång där, de flesta kan inte mer än att det är USA brännboll typ, det är en sport där man kan gräva extremt djupt och bli mer och mer intresserad ju mer man lär sig men det funkar även att lära sig basics och sen gilla sporten som en medellirare.

Annars är break ofta bra, vet inte om du behöver sätta något datum, det låter mer som att man ska förhindra ett missbruk genom att förbjuda sig själv att göra något. I ditt fall handlar det mer om att hitta glädjen i det hela om jag förstått det rätt och då är det väl helt enkelt att bara ligga lågt till det känns spännande och roligt igen.

För min del personligen som följer många sporter så är det bra att det väldigt ofta är premiär för någon ny, börjar man känna sig småtrött på hur saker och ting är för stunden så är det inte länge kvar innan någon ny sport har sin säsongspremiär och det inspirerar alltid. Att nöta t.e.x fotboll året om kanske kan bli tröttsamt och variation kan vara bra.

Vem vet, det kanske är kort och gott så att intresset dött ut och då är det ju ingen idé att kämpa för att få det tillbaka men de gamblers jag känner, inklusive mig själv, får alltid tillbaka "suget" efter ett tag och så blir nog fallet för dig också.

Lycka till hur som

Det har faktiskt gått bättre än vanligt den senaste månaden, antar att de har blivit så att jag bara spelat på den "inbyggda" kunskapen istället för att kolla igenom matcherna ordentligt.

Jag spelar på alla sporter, även baseball men det är den sport jag kan minst så visst borde man kunna sätta sig in i det lite mer.

Det är väl egentligen bara att chilla i båten tills suget kommer tillbaka, tack för inputen
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td