Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-08, 18:59   #16
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Intressant Exakte.... Har aldrig funderat i att dela upp rullen så men det var ju ett smart sätt. Hur många bolag har du pengarna i eller delar du bara upp dem på papperet?

Har funderat på att lägga mina pengar i olika fonder för att se vilken som växer bäst men har inte hittat någon bra struktur på hur jag skall bokföra spelen. När du säger att du spelar 1 points på en fotbollsmatch, hur många matcher spelar du på en dag då? Kan ju bli dyrt om du är uppe i 5-6 matcher och alla skiter sig. Räknar du om pointsen då till nästa speldag eller hur gör du?
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 19:22   #17
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av umebon Visa inlägg
Intressant Exakte.... Har aldrig funderat i att dela upp rullen så men det var ju ett smart sätt. Hur många bolag har du pengarna i eller delar du bara upp dem på papperet?

Har funderat på att lägga mina pengar i olika fonder för att se vilken som växer bäst men har inte hittat någon bra struktur på hur jag skall bokföra spelen. När du säger att du spelar 1 points på en fotbollsmatch, hur många matcher spelar du på en dag då? Kan ju bli dyrt om du är uppe i 5-6 matcher och alla skiter sig. Räknar du om pointsen då till nästa speldag eller hur gör du?
Absolut, skulle aldrig ligga ute med så många matcher från en och samma bank på samma dag. Snittet för min fotboll ligger på ungefär 4-5 spel i veckan, så det är väldigt selektivt. Hittills i år har runt 40 spel lagts på fotbollen. I en annan av mina banker spelas det mycket mer spel, men då är det för en mindre andel av den. Jag räknar inte om pointsen efterhand, bettar alltid lika mycket. Om jag ska ändra storleken på dem gör jag det istället när jag går genom resultaten för mina olika banker, efter en bestämd tidsperiod.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 19:35   #18
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Vad har du för snittodds på din fotbollsmatcher? Skulle vara spännande att höra din strategi när du väljer spel. Verkar finnas olika skolor när det gäller betting. Vissa satsar på många matcher varje dag medan vissa är selektiva i sina spel.

Jag vet ej vad jag tror är det bästa. Man kan ju välja själv vad man tycker passa men just nu tycker jag att det är bra att spela upp till 5-6 spel varje dag. På en helgdag kan det nog bli upp till tio stycken om det vill sig väl.

Gäller bara att vara seriös i sitt rekande av potentiella spel.
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 19:48   #19
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Min åsikt är att man inte ska begränsa hur många matcher per dag man ska spela utan det viktiga är att enbart spela där man hittar värde. Det ska tilläggas att det här är något jag är dålig på att använda mig av själv, men jag vet att det är "så man ska göra" egentligen. Om det är en dag man hittar 10 matcher där du tycker oddset är felaktigt satta från den info du har, varför ska man bara spela på 3-5 av dom?

OnT: Bra skriven text. Mer sånt här.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 20:02   #20
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Håller med din dNa men det tråkiga är ju att man blir begränsad av sin bankrulle ibland. Vissa dagar kan man ju inte ta de spel som man hittar eftersom man då kanske är uppe i totalt 20% eller mer att riskera och det tycker jag personligen är för mycket på en dag.

Spelar man iofs singlar så borde ju någon gå in på 10 spel men vissa dagar är ju inte roliga även om de är få. Och förlora så mycket på en dag är inte roligt.

Tittade på din spread precis och du verkar inte haft det roligt på slutet och jag utgår ifrån att du anser att det var värde i alla spel du lagt. Men ibland vill det sig inte...
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 20:15   #21
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

grymt intressant.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 21:07   #22
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aspel Visa inlägg
En annan banalare fördel är att du slipper fundera på vad ett spel är värt när du hittat ett spel.
Hur gör du för att hitta ett spel med värde utan att värdera det?
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 21:23   #23
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Hur gör du för att hitta ett spel med värde utan att värdera det?
antingen har du spel (värde) eller så har du det inte.
aspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 21:39   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Mycket bra skrivet aspel. Det var en liknande diskussion jag försökte få igång tidigare här på forumet, men jag uttryckte mig inte lika bra som dig
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 23:26   #25
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av umebon Visa inlägg
Håller med din dNa men det tråkiga är ju att man blir begränsad av sin bankrulle ibland. Vissa dagar kan man ju inte ta de spel som man hittar eftersom man då kanske är uppe i totalt 20% eller mer att riskera och det tycker jag personligen är för mycket på en dag.

Spelar man iofs singlar så borde ju någon gå in på 10 spel men vissa dagar är ju inte roliga även om de är få. Och förlora så mycket på en dag är inte roligt.

Tittade på din spread precis och du verkar inte haft det roligt på slutet och jag utgår ifrån att du anser att det var värde i alla spel du lagt. Men ibland vill det sig inte...
Citat:
Min åsikt är att man inte ska begränsa hur många matcher per dag man ska spela utan det viktiga är att enbart spela där man hittar värde. Det ska tilläggas att det här är något jag är dålig på att använda mig av själv, men jag vet att det är "så man ska göra" egentligen. Om det är en dag man hittar 10 matcher där du tycker oddset är felaktigt satta från den info du har, varför ska man bara spela på 3-5 av dom?

OnT: Bra skriven text. Mer sånt här.


Det är så med mig att jag lätt tappar den seriösa syn på sitt spelande man behöver om man ska uppnå bra resultat under längre perioder. De spel är du ser där är ett exempel på det.
Skulle det här vara någonting jag skulle livnära mig på skulle det vara 10-15% av de spelen som skulle varit lagda, om ens det. NHL är det jag tycker är roligast att spela på och där spelar jag vilka jag tror på. För att spela värdespel i NHL är min åsikt att man bör rikta in sig på att hitta underdogs som har stor chans att skrälla eller jämnbra lag där du har info som bolagen missat eller att de inte tagit hänsyn till formen. Jag spelar ofta favoriter eller halvfavoriter.

Jag håller på att testa en sak jag hade tänkt redovisa här på Sharps längre fram angående underdogs i NHL, där jag spelar flat och enligt vissa regler, för tillfället så ligger ROI på 113.7% och tittar man på odds mellan 2.50-3.20 så ligger ROI på 132.66%, dock så ligger det bara ~ 50 spel i fonden nu så det är alldeles, alldeles för lite spel för att avgöra några mönster eller sånt nu men det kommer som sagt redovisas här när jag har några hundra spel i fonden.


Angående det här
Citat:
Håller med din dNa men det tråkiga är ju att man blir begränsad av sin bankrulle ibland. Vissa dagar kan man ju inte ta de spel som man hittar eftersom man då kanske är uppe i totalt 20% eller mer att riskera och det tycker jag personligen är för mycket på en dag.

Spelar man iofs singlar så borde ju någon gå in på 10 spel men vissa dagar är ju inte roliga även om de är få. Och förlora så mycket på en dag är inte roligt.
Nu är jag absolut ingen expert inom detta, men hittar man värde i alla spelen tycker jag det ska vara en bättre lösning av sänka insatsen och spela alla, på så sätt sprida riskerna, än att stå över vissa spel för att man inte känner att man har råd med det. Självklart spelar alla som de vill men det kan vara någonting att fundera över.


//dNa - En förlorande spelare 2010
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 00:19   #26
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aspel Visa inlägg
antingen har du spel (värde) eller så har du det inte.
Hur kommer du fram till om spelet är +EV utan att värdera det?
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 00:54   #27
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Zimond: Jag skulle tro att han pratar om att man slipper värdera hur mycket man själv ska lägga på spelet (t.ex 1-5u) eftersom vid flatbets kör du alltid samma insats.

Till exempel:
Vilket av de här spelen ska du satsa mest på om du spelade med units?
1. 4.20 i odds som du bedömmer skulle stå i 3.65 (13% överodds)
2. 1.95 i odds som du bedömmer skulle stå i 1.80 (8% överodds)

Det är ju mer troligt att spel två går in om inte bookien röker crack, men det är "mer överodds" i spel nummer ett.
Vid flatbets slipper du denna fråga och jag tror att det var de han syftade på.


Jag själv skulle spela mer på spel nummer två, men jag vet inte om det är rätt?
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 01:09   #28
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Zimond: Jag skulle tro att han pratar om att man slipper värdera hur mycket man själv ska lägga på spelet (t.ex 1-5u) eftersom vid flatbets kör du alltid samma insats.

Till exempel:
Vilket av de här spelen ska du satsa mest på om du spelade med units?
1. 4.20 i odds som du bedömmer skulle stå i 3.65 (13% överodds)
2. 1.95 i odds som du bedömmer skulle stå i 1.80 (8% överodds)

Det är ju mer troligt att spel två går in om inte bookien röker crack, men det är "mer överodds" i spel nummer ett.
Vid flatbets slipper du denna fråga och jag tror att det var de han syftade på.


Jag själv skulle spela mer på spel nummer två, men jag vet inte om det är rätt?
1. 1.90 i odds. Beräknad EV 1%
2. 1.90 i odds. Beräknad EV 12%

TS satsar lika mycket på båda dessa spel.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 01:45   #29
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Jag kan inte det här med EV, hur räknar man på det och vad innebär det?
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 08:10   #30
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Måste ta Exakte's sida.

Att dela upp sin rulle i olika riskfonder är bland de bättre (om man inte behärskar kelly's system eller är vass på att värdera).
Du har långtidsspel, dvs "säkra" räntespel.
Du har chansspel där oddsen sällan är under 4
Sedan har du din vanliga rulle.

Fördelen med att dela upp kassan är också att du ser lättare vad du plussar på och vad du inte plussar på. Efter en längre period gör du en utvärdering. Sitter dina långtidsspel med ett ROI på 110+% så har du där en riktigt bra stabil grund att koncentrera dig på.

Detsamma gäller dina andra fonder.

Det är väldigt sällan man plussar på alla fonder enligt min erfarenhet och därför får man helt enkelt acceptera att eliminera dom spelen.

Fördelen med att ha riktade fonder är att du inte heller lägger spel som inte platsar i dessa, dvs du lägger inte spel du ej har dokumenterad plusnetto på. Du kan förvisso ha en experimentfond som du kan utvärdera efter en period men det är rekommenderas ej om du redan har plussade fonder.

Dock gäller det verkligen att bokföra ALLT man spelar. Många gör tyvärr inte det, då de tänker att "de livespelet jag precis lade tillhör egentligen inte mitt spelsätt eller det jag brukar spela".

Måste iväg och jobba nu så avbryter här.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td