Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-24, 15:41   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oavgjort (X) värde


Tjena Boys!
Har grävt ner mig lite i X:statistik de senaste dagarna och fått fram följande siffror.

LIGA (% OAVGJORT) MEDELODDS (senaste 6 säsongerna)

Premier League (26.51) 3.76
Championship (28.23) 3.36

Bundes (24.93) 3.78
2 Bundes (27.43) 3.45

La Liga (22.83) 3.96
Segunda (28.83) 3.31

Serie A (26.85) 3.55
Serie B (31.32) 3.13

Ligue 1 (29.43) 3.41
Ligue 2 (31.61) 3.17

Argentina (29.21) 3.13
Brasilien (27.03) 3.45

Ur ett värdeperspektiv, vilken liga är bäst att lira X i?

Varför frågar jag då detta?
Jag tänkte lira ett martingale-system på ett lag ur varje liga och följa dom slaviskt. Kommer att välja ett mittenlag i t.ex PL och lira X i varje deras match utom när de möter de 4 topplagen.

Insatserna kommer att vara 10kr, 17kr, 30kr, 53kr, 93kr, 162 osv tills X sitter. Insatserna har jag bestämt utifrån att medeloddset är 3.00 på X (lågt räknat) och att jag skall vinna dubbelt.

Det som kan gå fel är att laget jag väljer inte X:ar t.ex 8-9 omgångar, för då blir det dyrt.

Vill gärna höra era tankar och funderingar.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-24, 16:15   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Martingale ska du akta dig för
Det kan tyckas gå bra i början, men ju längre du lirar desto större chans att du får en lång rad förluster som tömmer din rulle
Och då spelar det ingen roll att det gick bra ett tag....
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-24, 16:31   #3
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Förutom martingale så finns de väl nog några andra svagheter i det där.

Hela ligans snitt är olika än att ta just mittenlags snitt: tex D vs C har 39% kryss

Serie A


Utöver det så får man beakta hur långt in i säsongen man är.
Tex i serie A ökar kryss frekvensen i slutet då båda är nöjda med varsin poäng(hur många gånger ha man inte sett 1,50 odds på kryss i Italien. Oftast gäller de just mittenlag(C, D). Att ta snittet som likvärdigt över en hel säsong blir då aningen fel.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+5), CaptainMorgan (+10)

Senast redigerad av boored den 2013-06-24 klockan 16:38.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-24, 16:42   #4
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Förutom martingale så finns de väl nog några andra svagheter i det där.

Hela ligans snitt är olika än att ta just mittenlags snitt: tex D vs C har 39% kryss

Serie A


Utöver det så får man beakta hur långt in i säsongen man är.
Tex i serie A ökar kryss frekvensen i slutet då båda är nöjda med varsin poäng(hur många gånger ha man inte sett 1,50 odds på kryss i Italien. Oftast gäller de just mittenlag(C, D). Att ta snittet som likvärdigt över en hel säsong blir då aningen fel.
Tack för ditt svar.
Har du möjlighet att skicka sådan stats (mallen) på alla de ligor ovanför? Eller kan jag hitta det någonstans?

stort tack.

Senast redigerad av CaptainMorgan den 2013-06-24 klockan 16:44.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-24, 20:43   #5
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Tack för ditt svar.
Har du möjlighet att skicka sådan stats (mallen) på alla de ligor ovanför? Eller kan jag hitta det någonstans?

stort tack.
Inte bara nämnda kryssen som ändras utan förväntade målantalet ökar säsongen genom och siffran av snittet stämmer endast mitt på säsongen. Förväntade målantalet i sin tur påverkar också kryssets sannolikhet också.

Det plus att datan innehåller en hel del varians(tex är de ju uppenbart fel att E slår A oftare än vad D gör) gör att den inte precis går att använda rakt av som sådan utan att beabera bort variansfel och på nåt vis justera hur datan ändras från snittet under säsongens gång.


Där är de ligor jag har, vad man kommer fram till är ju beronde på hur man klassar lagen varje säsong också.
Spoiler:
serie B


bundesliga


seria A brazil


laliga


Du får göra nåt kalkylblad som bearbetar en säsongs resultat i taget som du önskar för dom övriga ligorna

Men kör du martingale spelar de ingen roll hur mycket du arbetar med datan, det kommer att sluta i fördärvet ändå
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-06-25 klockan 10:09.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 08:19   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag körde ett liknande projekt inom svensk bandy ett tag sedan. Men sedan tog pinny bort bandyn samt att mitt sista levande konto hos ladbrokes kapades och jag la ned projektet. Det gick ut på att ranka lagen likt boored nämnde A-E. Sedan börjar du bryta ned och försöker hitta mellan vilka ranker som matcherna slutade oftast X. Det höga snittoddset på bandy gjorde att variansen var skyhög och det är inte många spel på säsongen så variansen existerar. Inga jättepengar gick att tjäna på det inom den sporten men ROI låg iaf på 170-190% om jag ej minns fel. Men som sagt, du har ett snittodds på 6-8x därav den höga ROIn och det krävs nog många års bandyspelande för att veta om det var ett vinnande system eller ej. Men jag tror mer på det, dvs klassa lagen A-E i olika rank och börja beta av historiskt hur det skulle ha gått. Exempel på rank kan vara odds att vinna ligan precis före ligans start, den brukar stämma någorlunda bra faktiskt. Sedan är det bara fintrimma den A+, A++, A- etc.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 08:41   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag körde ett liknande projekt inom svensk bandy ett tag sedan. Men sedan tog pinny bort bandyn samt att mitt sista levande konto hos ladbrokes kapades och jag la ned projektet. Det gick ut på att ranka lagen likt boored nämnde A-E. Sedan börjar du bryta ned och försöker hitta mellan vilka ranker som matcherna slutade oftast X. Det höga snittoddset på bandy gjorde att variansen var skyhög och det är inte många spel på säsongen så variansen existerar. Inga jättepengar gick att tjäna på det inom den sporten men ROI låg iaf på 170-190% om jag ej minns fel. Men som sagt, du har ett snittodds på 6-8x därav den höga ROIn och det krävs nog många års bandyspelande för att veta om det var ett vinnande system eller ej. Men jag tror mer på det, dvs klassa lagen A-E i olika rank och börja beta av historiskt hur det skulle ha gått. Exempel på rank kan vara odds att vinna ligan precis före ligans start, den brukar stämma någorlunda bra faktiskt. Sedan är det bara fintrimma den A+, A++, A- etc.
Är det nånting man ska klippa ut och lägga i bakfickan så är det just det. Underlättar betydligt när man ska försöka förstå sakernas tillstånd senare på säsongen om man vet startoddsen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+10), perestroika (+9)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 12:06   #8
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag körde ett liknande projekt inom svensk bandy ett tag sedan. Men sedan tog pinny bort bandyn samt att mitt sista levande konto hos ladbrokes kapades och jag la ned projektet. Det gick ut på att ranka lagen likt boored nämnde A-E. Sedan börjar du bryta ned och försöker hitta mellan vilka ranker som matcherna slutade oftast X. Det höga snittoddset på bandy gjorde att variansen var skyhög och det är inte många spel på säsongen så variansen existerar. Inga jättepengar gick att tjäna på det inom den sporten men ROI låg iaf på 170-190% om jag ej minns fel. Men som sagt, du har ett snittodds på 6-8x därav den höga ROIn och det krävs nog många års bandyspelande för att veta om det var ett vinnande system eller ej. Men jag tror mer på det, dvs klassa lagen A-E i olika rank och börja beta av historiskt hur det skulle ha gått. Exempel på rank kan vara odds att vinna ligan precis före ligans start, den brukar stämma någorlunda bra faktiskt. Sedan är det bara fintrimma den A+, A++, A- etc.
Bandykryss är nåt som inträffar så sällan jämfört med fotboll så de behövs helt annan mängd data vilket inte precis ens existerar iom seriesystemet var annat bara nåt år sedan. Och andra sidan finns det ju verktyg i kalkylarks programmen som fixar bort variansfel rätt bra när man har för liten mängd data. Dock inte testat då pinnen tog bort bandyn.

Ska väl tilläggas jag inte använder datan ovan till det som talas om i tråden utan till att bygga ligors egenskaper. Tex i en liga kan det vara stor skillnad mellan A och B, medan det i en annan kan vara väldigt tätt mellan samma klasser.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-06-25 klockan 12:16.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 13:30   #9
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

En variant i fotboll för dig som funderar på Martingale


En annan grej man kan testa. Har själv inte gjort det är udda eller jämnt i fotboll. Såg någon statistik från PL att om ett lag spelar udda eller jämnt i 2 matcher i följd så ska man gå in och spela det motsatta enligt att ta den förra insatsen gånger 2.2 till det går in om första skulle misslyckas. Du måste alltså spela i samma lags matcher till vinsten sitter där. Kommer tyvärr inte ihåg var jag såg det men tydligen har det inte hänt mer än 6 matcher i följd under säsongen 2009-10 som statistiken jag såg var ifrån för något lag att man spelat 6 matcher i följd där det slutat udda eller jämnt. Du har iaf 50% chans att det går in varje gång! Oddset brukar väl ligga runt 1.90 och där ska man försöka få det oddset för bra utdelning. Kan ju inte bli mycket högre eftersom det bara finns 2 alternativa resultat.

Ex Arsenal har spelat 2 matcher i följd med udda antal mål. Du går in och spelar på jämnt antal mål enligt följande

10X 1.90 Förlust
22X 1.90 Förlust
48,40 X 1.90 vinst 43,46 - 22 - 10 =11.46 i vinst totalt

Börja sedan om och vänta till ett lag spelat 2 matcher i följd med antingen udda eller jämnt antal mål. Givetvis kan man ha flera omgångar i spel samtidigt. Kan ju iofs bli svettigt om det inte gått in på säg 4-6 matcher. Kanske ska man sätta ett tak på säg 4 matcher och stoppa där om man inte fått in en vinst för att det inte ska skena iväg. Personen som skrev det här och körde det under en säsong i PL gjorde en vinst på 500% under säsongen på sin ursprungliga spelkassa. Han fick köra sin insats gånger 2.2 som mest 4 gånger i följd under en säsong


Har inte testat själv men kommer nog ge det en chans när ligorna sätter igång igen till hösten med småpengar till att börja med för att testa.
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 13:56   #10
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tiffan Visa inlägg
En annan grej man kan testa. Har själv inte gjort det är udda eller jämnt i fotboll. Såg någon statistik från PL att om ett lag spelar udda eller jämnt i 2 matcher i följd så ska man gå in och spela det motsatta enligt att ta den förra insatsen gånger 2.2 till det går in om första skulle misslyckas. Du måste alltså spela i samma lags matcher till vinsten sitter där. Kommer tyvärr inte ihåg var jag såg det men tydligen har det inte hänt mer än 6 matcher i följd under säsongen 2009-10 som statistiken jag såg var ifrån för något lag att man spelat 6 matcher i följd där det slutat udda eller jämnt. Du har iaf 50% chans att det går in varje gång! Oddset brukar väl ligga runt 1.90 och där ska man försöka få det oddset för bra utdelning. Kan ju inte bli mycket högre eftersom det bara finns 2 alternativa resultat.

Ex Arsenal har spelat 2 matcher i följd med udda antal mål. Du går in och spelar på jämnt antal mål enligt följande

10X 1.90 Förlust
22X 1.90 Förlust
48,40 X 1.90 vinst 43,46 - 22 - 10 =11.46 i vinst totalt

Börja sedan om och vänta till ett lag spelat 2 matcher i följd med antingen udda eller jämnt antal mål. Givetvis kan man ha flera omgångar i spel samtidigt. Kan ju iofs bli svettigt om det inte gått in på säg 4-6 matcher. Kanske ska man sätta ett tak på säg 4 matcher och stoppa där om man inte fått in en vinst för att det inte ska skena iväg. Personen som skrev det här och körde det under en säsong i PL gjorde en vinst på 500% under säsongen på sin ursprungliga spelkassa. Han fick köra sin insats gånger 2.2 som mest 4 gånger i följd under en säsong


Har inte testat själv men kommer nog ge det en chans när ligorna sätter igång igen till hösten med småpengar till att börja med för att testa.
Intressant.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 14:06   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Intressant.
Användaren Mighty spelar ju "jämt" på fotboll och hockey med stor framgång, skulle vara intressant att höra om han använder sig av denna strategi
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 14:12   #12
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Mighty" har grymma resultat. Vore roligt att hör om hur hans system funkar.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 15:48   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Själv körde jag innebandy-X (Sverige) hos Centrebet under en period. Ingen djupanalys utan jag tog Unibets siffror före skatt och stack CB efter det ut med minst 20 % så åkte matchen med i påsen. Vilket ofta blev hela bunten.

Det här var i slutet på guldåldern så man fick vara lite finurlig och det gällde inte bara innebandyn. Ett knep var att skicka in 5-10 spel i stöten och lägga det gottaste i mitten.

På innebandyn med sina höga odds var det snurrar som gällde. Fem matcher så körde man alla tripplar och uppåt och då gick det att få in betydligt mer än på singlar.

En gång hade jag fått in 2 av 5 vid slutsignalen. Efter ett tag ändra dom så att 3 av 5 var inne och efter ytterligare en stund så upptäckte text-teve att en av matcherna gått till sudden. Skramla dödsskönt i kistan kan jag meddela.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 20:16   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Intressant.
Om man ju skulle testa ett sådant upplägg, finns det ligor som är mer fördelaktiga? Mycket kryss borde ju vara bra, men spelar det nån roll om det är mycket eller lite mål?
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-26, 06:57   #15
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Om man ju skulle testa ett sådant upplägg, finns det ligor som är mer fördelaktiga? Mycket kryss borde ju vara bra, men spelar det nån roll om det är mycket eller lite mål?
Det spelar rätt stor roll. Vanligast förekommande resultat i fotboll är 1-1. Ju högre målsnitt i ligan ju färre oavgjorda.

Jag gjorde samma sak som Wagner på Centrebet, men på Svensk Div.2-3 fotboll. De behöll återbetalningsnivån på ligorna men höjde kryssen till i snitt 4,15 för att de torskade så pass mycket. Det blev rätt många lir i veckan och krävde en massa kapital på kontona men i gengäld så arbetade ju normaldistributionen FÖR mig istället för emot..de höll ut i 4 månader, sedan tyckte de det räckte

CB hade också "Most Points" i NHL-hockeyn. Det var samma där, med en återbetalningsprocent på ~92% och en jämn set-up så skall kryssoddset vara max 2,30..dvs favorit. Men CB gav snällt bort sin edge och snittade grymma 3,15 där...tog ett halvår innan de slutade!
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td