Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-10, 16:35   #16
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Fast nu var det ju inte så att jag trodde man skulle satsa 100:- och bli miljonär. Ville veta vad folk tyckte om det. För hur du än vrider och vänder på det så om du inte är totalt nollad på vad du satsar så kan det vara ett sätt att bygga en kassa på. Jag skulle aldrig lägga mer än någon procent i ett sådant system, utan läste om det och ville som sagt veta vad folk tyckte. Bevisligen enligt exemplet ovan så kan man gå + sakta men säkert i de fall man bara klarar pricka ca 33% med. Eller har jag fel då med? Istället för att länka till spokwebben kan du väll komma med konstruktiv kritik. Mer begär jag inte.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 18:58   #17
QW
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 172
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dablo Visa inlägg
Fast nu var det ju inte så att jag trodde man skulle satsa 100:- och bli miljonär. Ville veta vad folk tyckte om det. För hur du än vrider och vänder på det så om du inte är totalt nollad på vad du satsar så kan det vara ett sätt att bygga en kassa på. Jag skulle aldrig lägga mer än någon procent i ett sådant system, utan läste om det och ville som sagt veta vad folk tyckte. Bevisligen enligt exemplet ovan så kan man gå + sakta men säkert i de fall man bara klarar pricka ca 33% med. Eller har jag fel då med? Istället för att länka till spokwebben kan du väll komma med konstruktiv kritik. Mer begär jag inte.

Ja, du har fel då med. Man skulle ju kunna argumentera för Martingale på samma sätt. Även där räcker det med 33 % för att gå med vinst. Börjar du med en tia och har 160 spänn i rullen, räcker det med 12,5 % för att gå plus. Men alltihop är bara en illusion.

Rent praktisk har du inte förändra sannolikheten att vinna eller ditt väntevärde. Du kommer vinna precis lika ofta och ha samma ROI på varje spel som vanligt. Genom att dela in det i serier kommer du förvisso vinna de flesta spelen, om du ser varje serie som ett spel, men förlora desto mer de gånger du förlorar.

Det existerar inga system som påverkar ditt EV, d v s ditt långsiktiga resultat. Det har aldrig existerat och kommer aldrig existera, för det är matematiskt omöjligt.
QW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 20:18   #18
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av QW Visa inlägg
Nja, jag har matematikens lagar tryggt på min sida
Matematik består av axiom och inga lagar.
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 21:18   #19
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av QW Visa inlägg
Ja, du har fel då med. Man skulle ju kunna argumentera för Martingale på samma sätt. Även där räcker det med 33 % för att gå med vinst. Börjar du med en tia och har 160 spänn i rullen, räcker det med 12,5 % för att gå plus. Men alltihop är bara en illusion.

Rent praktisk har du inte förändra sannolikheten att vinna eller ditt väntevärde. Du kommer vinna precis lika ofta och ha samma ROI på varje spel som vanligt. Genom att dela in det i serier kommer du förvisso vinna de flesta spelen, om du ser varje serie som ett spel, men förlora desto mer de gånger du förlorar.

Det existerar inga system som påverkar ditt EV, d v s ditt långsiktiga resultat. Det har aldrig existerat och kommer aldrig existera, för det är matematiskt omöjligt.
Tack för ett seriöst svar. Men för en gubbe som ligger på ca 50% tjänar inte direkt mycket på flatbet. Skulle den personen bestämma sig för att gå till en speciell nivå i varje serie på 3/6 så borde ju det göra att han vinner mer. Nackdelen måste ju bara vara högre omsättning/risk samt att som du säger... varje serie blir ju som ett spel vilket blir mer tidskrävande. Att man förlorar en serie någon gång lär säkert hända. Men i jämnförelse med andra system så går du nedåt i insats vid vinstspel istället för uppåt. Så man kan ju hålla sig på hyfsat låga nivåer för det mesta.

Jag vet inte. Läste bara om det och ville veta om någon testat. Hittade som sagt en. Det hade gått väldigt bra till en början och sedan floppat. Men jag tänker som ett sidoprojekt testa detta med en obetydlig summa för att utvärdera. Kan återkomma med resultat
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 22:13   #20
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Kör bara! Men kör det som du själv säger, som ett sidoprojekt, använd inte din mainrulle.. Och bli inte blind efter 200 spel och tro att du har öppnat Pandoras ask. För hur tråkigt det än är, så har QW rätt
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 22:17   #21
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 1719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dablo Visa inlägg
Tack för ett seriöst svar. Men för en gubbe som ligger på ca 50% tjänar inte direkt mycket på flatbet. Skulle den personen bestämma sig för att gå till en speciell nivå i varje serie på 3/6 så borde ju det göra att han vinner mer. Nackdelen måste ju bara vara högre omsättning/risk samt att som du säger... varje serie blir ju som ett spel vilket blir mer tidskrävande. Att man förlorar en serie någon gång lär säkert hända. Men i jämnförelse med andra system så går du nedåt i insats vid vinstspel istället för uppåt. Så man kan ju hålla sig på hyfsat låga nivåer för det mesta.

Jag vet inte. Läste bara om det och ville veta om någon testat. Hittade som sagt en. Det hade gått väldigt bra till en början och sedan floppat. Men jag tänker som ett sidoprojekt testa detta med en obetydlig summa för att utvärdera. Kan återkomma med resultat
Med en tärning samt papper och penna kan du testa systemet lika bra. Du kommer inte få något annat resultat än om du spelar för riktiga pengar samt att du slipper slösa din tid.
Sportstrader_swe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 22:25   #22
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sportstrader_swe Visa inlägg
Med en tärning samt papper och penna kan du testa systemet lika bra. Du kommer inte få något annat resultat än om du spelar för riktiga pengar samt att du slipper slösa din tid.
Så du menar att du bara loggar in på din spelsite och utan att titta satsar på något? Det kan man väl jämnföra med en tärning.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 22:28   #23
 
dablos avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 114
Sharp$: 885
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
Kör bara! Men kör det som du själv säger, som ett sidoprojekt, använd inte din mainrulle.. Och bli inte blind efter 200 spel och tro att du har öppnat Pandoras ask. För hur tråkigt det än är, så har QW rätt
Ja allt har väl ett slut. Tänkte det kanske kunde va ett smidigt sätt att spela upp en liten kassa för en nybörjare. Jag fattar med att det kan gå åt helvete. Men har man hyfsat bra med träffar så bör det funka som en start.
dablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 11:42   #24
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 1719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dablo Visa inlägg
Så du menar att du bara loggar in på din spelsite och utan att titta satsar på något? Det kan man väl jämnföra med en tärning.
Budskapet gick visst inte ändå fram.

Låt 1,2 och 3 på tärningen motsvara att du sätter en 2 oddsare.
Gör sedan två tabeller. en för 2/3 systemet och en med flat-insats. efter ett par tusen tärningsslag har du fått samma netto i båda kolumnerna. Alternativt kan du använda rand ()-funktionen i Excel....
Sportstrader_swe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 13:00   #25
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jag ogillar det av den enkla anledningen att olika bets har olika värden, och hittar jag ett överodds som känns väldigt troligt att det sitter vill jag betta betydligt mer pa det än vad det här systemet säger.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 17:26   #26
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Oerhört onödig strategi.

Om du hittar 3 bra spel med ungefär samma spelstopp, vad gör du då? Hoppar systemet just den gången?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 21:07   #27
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror inte ett skit på att någon kan out guess slumpen.
Allra minst med poissonfördelning http://sv.wikipedia.org/wiki/Poissonf%C3%B6rdelning

Spelar ingen roll om dom lägger till 100 parametrar dom spelar inte bättre för det.
Dom kan ta hänsyn till hur många faktorer som helst utan att spela bättre än vad du gör.

Har inte hittat en enda riktig tråd som beskriver äkta sann advantage play när det kommer till sport betting.
Bara en massa dravel.

Ska även tilläga att jag har en bok om hur man mäter vackert och är på samma nivå som poissonfördelning.
Det är en jävla skillnad att veta vart bollen kommer att landa när man spelar roulette än att satsa pengar på uppskattningar av vaga faktorer.
Den ena metoden bygger på rena fysiska lagar och den andra på gissningar/uppskattningar som ska skaffa dig en edge.

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2013-12-11 klockan 21:14.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 11:06   #28
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Menar du att man inte kan vinna på sportsbetting?

Vi behöver inte outguessa slumpen, vi måste bara värdera matcher bättre än en massa underbetalda muppar på spelbolag. Ibland är slumpen på vår sida, ibland inte.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 18:52   #29
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dablo Visa inlägg
Lite nyfiken om någon testat detta?
Exakt detta system har jag inte testat, men förr i tiden provade jag många gånger liknande system. Har väl gissningsvis kostat en halv miljon, eller så, att försöka hitta genvägar i speldjungeln.

Ta åt dig av de goda råd du fått. Spelsystem som innebär insatshöjning vid förlust är dömda att misslyckas på sikt. Tidigare än du tror blir du tvungen att gå all-in och förr eller senare förlorar du "all".

Inte nog med att teorin bakom såna här system är tunn. Rent praktiskt kan det bli problem att hantera matcher med ungefär samma starttid. Vid större insatser kan det bli problem att hitta någon som är beredd att ta spelet.

Ytterligare en risk är att spelkonstruktionen, och inte spelobjekten, kommer i centrum. Efter tolv raka torskspel gäller det att hitta extra-extra bra spel!

Alla som testar liknande system bör räkna in kostnaden för ångestdämpande medicin i startkapitalet.

Avstå!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av overpace den 2013-12-13 klockan 08:19.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td