Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-26, 19:01   #1
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 90
Standard

Problem hos Skrill?


Jag några tusen kronor på Skrill som jag vill ta ut men av någon anledning går det inte och deras kundservice är inte särskilt bra.

För några dagar sedan fick jag ett e-mail från Skrill om att jag var tvungen att verifiera min identitet och address och då skickade jag dom dokumenten. Då när jag går till "Limits & verification" så står det att min identitet är verifierad men under "personal info" så kan man klicka på "Verify" under addressen så jag vet inte om addressen är verifierad.

Under "Limits & verification" så är det också en stapel där det står
Credit/debit card deposit ?
Total SEK 9249.90 (EUR 1000.00) : SEK 238.48 remaining

Jag har kollat lite men förstår inte direkt vad dom menar med det? Är det bara tillåtet att ta ut 238 kr till?

Sedan också när jag försökte ta ut alla pengar jag hade där fick jag något med "failed transaction" och då försökte jag ta ut pengarna på ett kort som går ut i December.

Är det någon som har varit i samma situation eller vet varför det inte går att ta ut pengarna jag har kvar på kontot?
Skottstolp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 21:38   #2
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 1646
Standard

Låter som du behöver verifiera ditt konto. Skrill har usel support när man mailar, kan ta väldigt långt tid för dom att svara. Däremot om du ringer och snackar med dom så brukar problemet vara löst på ett par minuter.
footel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 22:34   #3
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 90
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footel Visa inlägg
Låter som du behöver verifiera ditt konto. Skrill har usel support när man mailar, kan ta väldigt långt tid för dom att svara. Däremot om du ringer och snackar med dom så brukar problemet vara löst på ett par minuter.
Ok tack men vad mer måste man kunna verifiera för jag verkar ha fått min identitet verifierad och i samma mail som jag skickade mitt ID-kort så skickade jag även en bild på ett papper från banken. På andra sidor har det räckt med det för att få allt att funka.
Skottstolp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 23:19   #4
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 1646
Standard

Brukar vara ID och adressbevis, sen måste du ha verifierat ett bankkonto också har jag för mig om du vill göra uttag till det. Ring till dom och kolla vad som saknas
footel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-27, 15:20   #5
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 90
Standard

Kan kolla med Skrill sen men nu verkar det som min bank slutar att stödja Visa-kort så då har jag nu lagt till mitt Mastercard men då verkar det som att det inte att gå att ta ut dom pengarna från Skrill till det kortet. Ska det vara så?

Ska försöka ta ut dom pengarna genom att överföra dom till banken men vad ska man då skriva på "SWIFT" och "Bank sort code" och behöver man någon bankdosa och inloggningskort till det?

Senast redigerad av Skottstolp den 2014-11-27 klockan 16:26.
Skottstolp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-27, 19:09   #6
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skottstolp Visa inlägg
Kan kolla med Skrill sen men nu verkar det som min bank slutar att stödja Visa-kort så då har jag nu lagt till mitt Mastercard men då verkar det som att det inte att gå att ta ut dom pengarna från Skrill till det kortet. Ska det vara så?

Ska försöka ta ut dom pengarna genom att överföra dom till banken men vad ska man då skriva på "SWIFT" och "Bank sort code" och behöver man någon bankdosa och inloggningskort till det?
swift och alla andra bankuppgifter får du från din egen bank. Du bör kunna få reda på all information genom att ringa din kundtjänst som din bank har.
Angående kontakt med skrill så är det alltid telefon som är det bästa, då löser sig de mesta väldigt snabbt. Emailkontakt med dom är inte att rekommendera.
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-27, 23:06   #7
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 90
Standard

Ok tack. Tror jag var vad jag ska skriva i dom två första fälten men i det sista så är det förmodligen mitt kontonummer. Ska man skriva dom nio siffrona jag har som kontonummer eller ska det in några fler siffor?

Har också pratat med Skrill men då sa dom att jag skulle ladda upp bilder på mitt ID trots att jag redan har gjort det och som det verkar så har jag också fått det verifierat då när jag går in Settings och Limits och verifications står det fortfarande "Your identity has been verified" , "Thank you for verifying your identity" men ändå sa dom att jag skulle ladda up bilder av mitt ID-kort.

När man kontaktar dom går det att prata med dom på Svenska eller är det engelska som gäller då?

Senast redigerad av Skottstolp den 2014-11-27 klockan 23:15.
Skottstolp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 02:12   #8
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skottstolp Visa inlägg
Ok tack. Tror jag var vad jag ska skriva i dom två första fälten men i det sista så är det förmodligen mitt kontonummer. Ska man skriva dom nio siffrona jag har som kontonummer eller ska det in några fler siffor?

Har också pratat med Skrill men då sa dom att jag skulle ladda upp bilder på mitt ID trots att jag redan har gjort det och som det verkar så har jag också fått det verifierat då när jag går in Settings och Limits och verifications står det fortfarande "Your identity has been verified" , "Thank you for verifying your identity" men ändå sa dom att jag skulle ladda up bilder av mitt ID-kort.

När man kontaktar dom går det att prata med dom på Svenska eller är det engelska som gäller då?

Om du pratat med skrill så har du ju svaret på din egna fråga?
Engelska är det som gäller om du ringer dom.

Inga mer siffror än ditt kontonummer.
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 11:04   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Under "Limits & verification" så är det också en stapel där det står
Credit/debit card deposit ?
Total SEK 9249.90 (EUR 1000.00) : SEK 238.48 remaining
Du har en limit på 1000 euro att transferera per 90 dagar (tror jag).
Adressen är verifierad om du har beställt verifiering och fått en nummerkod per post.
Gör du verifiering så höjs din 90 dagars limit, Annars får du vänta tills du uppnåt limit igen.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-29, 10:27   #10
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 90
Standard

Jo, men tycker att det är lite förvirrande. Först får jag ett meddelande från Skrill där dom vill ha bild på ID och något papper från banken så då får dom det. Då när jag går in till limits & verifications så står det att min identitet är verifierad och den blev det ganska snabbt så då väntade jag några dagar men det gick ändå inte att ta ut pengar så jag skickade ett till meddelande till Skrill på bilder på ett papper för att verifiera addressen som dom bad om. Då blev det ingen skillnad och då ringer jag till dom. Där säger dom det jag redan vet, att mitt konto är avstängt från att skicka pengar eller vad det var och dom säger också att jag snart för ett e-mail som säger vad jag ska göra och då är det svaret på mailet jag skickade tidigare med papper om addressen och då säger dom att dom vill ha bilder på mitt ID igen för att häva avstängningen men av det jag kan se så verkar min identitet vara verifierad men jag skickar ändå bilder igen på mina ID kort och får se om det blir någon skillnad.

Gäller "limiten" på 1000 euro bara på kreditkort eller gäller det bankuttag också?
Skottstolp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 14:41   #11
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 90
Standard

Hur lång tid tar det att få identiteten verifierad hos Skrill? Då det verkar vara problemet, av det jag fick fram när jag pratade med dom så har det nu gått snart en vecka sedan jag skickade bilder på mitt ID genom deras hemsida men fortfarande går det inte att ta ut pengar.
Skottstolp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-04, 18:41   #12
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skottstolp Visa inlägg
Hur lång tid tar det att få identiteten verifierad hos Skrill? Då det verkar vara problemet, av det jag fick fram när jag pratade med dom så har det nu gått snart en vecka sedan jag skickade bilder på mitt ID genom deras hemsida men fortfarande går det inte att ta ut pengar.
Säger det åter igen, RING dom, all kontakt angående verifieringen, ring dom. Emaila fram och tillbaka med skrill kan innebära flera månader av väntetid. Om du ringer och pratar med dom så löser dom allt. Om dom vill att du skickar in nya foton, gör det, om du vill du skickar in nya dokument gör det, vänta sen ett dygn, sen ringer du dom och säger, " hej jag mailade er dom dokument ni ville jag skulle skicka in för verifiering av mitt konto men jag har inte hört ngt ifrån er, kan ni hjälpa mig tack", dom ber dig om ditt skrillkontonummer och sen kommer dom lösa de åt dig. Jag säger det en sista gång, RING DOM

Senast redigerad av nock den 2014-12-04 klockan 18:46.
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-04, 18:43   #13
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
Du har en limit på 1000 euro att transferera per 90 dagar (tror jag).
Adressen är verifierad om du har beställt verifiering och fått en nummerkod per post.
Gör du verifiering så höjs din 90 dagars limit, Annars får du vänta tills du uppnåt limit igen.
Behövs ingen kod hem på post, räcker man skickar in de begärda dokumenten dom begär för verifiering.
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-04, 19:04   #14
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
Säger det åter igen, RING dom, all kontakt angående verifieringen, ring dom. Emaila fram och tillbaka med skrill kan innebära flera månader av väntetid. Om du ringer och pratar med dom så löser dom allt. Om dom vill att du skickar in nya foton, gör det, om du vill du skickar in nya dokument gör det, vänta sen ett dygn, sen ringer du dom och säger, " hej jag mailade er dom dokument ni ville jag skulle skicka in för verifiering av mitt konto men jag har inte hört ngt ifrån er, kan ni hjälpa mig tack", dom ber dig om ditt skrillkontonummer och sen kommer dom lösa de åt dig. Jag säger det en sista gång, RING DOM
Bara av nyfikenhet, finns det svensk support eller är det uteslutande engelsktalande?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-04, 21:00   #15
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 90
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
Säger det åter igen, RING dom, all kontakt angående verifieringen, ring dom. Emaila fram och tillbaka med skrill kan innebära flera månader av väntetid. Om du ringer och pratar med dom så löser dom allt. Om dom vill att du skickar in nya foton, gör det, om du vill du skickar in nya dokument gör det, vänta sen ett dygn, sen ringer du dom och säger, " hej jag mailade er dom dokument ni ville jag skulle skicka in för verifiering av mitt konto men jag har inte hört ngt ifrån er, kan ni hjälpa mig tack", dom ber dig om ditt skrillkontonummer och sen kommer dom lösa de åt dig. Jag säger det en sista gång, RING DOM
Tack. Ringde tidigare idag till dom och då skulle dom ha bilder av något kontoutdrag från banken och inte ID som dom sa när jag ringde för en vecka sedan så jag är i alla fall klar med verifieringen nu men om man nu ska ta ut pengarna från skrill och sätta in dom på bankkontot på första gången, måste man göra något mer än att bara skriva in kontonummer och allt sånt eller måste man prata med banken över att få pengar insatta av skrill eller något sånt?
Skottstolp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td