Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-23, 19:24   #1
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Return on Investment


Diskussionen har varit uppe förut och jag har sällan reflekterat över det förrän mina siffror blev ifrågasatta någon annanstans.

Jag tog upp det i chatten för en stund sedan och jag vet som sagt att det varit uppe för diskussion förut, men enligt alla onlinekällor är ROI uträknat på följande sätt:

ROI = [(Payback - Investment)/Investment)]*100

Det vill säga, sätter jag 100 spänn på en 2.00 oddsare som går in så är ROI = 100%. Break even är helt enkelt 0%. Saken är bara den att vi redovisar vinst som 200% och break even som 100%.

Enligt snacket i chatten så ska "vårt" sätt vara standard i bettingkretsar, och att det i andra sammanhang (t.ex. när man diskuterar investeringar) räknas på det traditionella sättet som enl. formel ovan.

Men hur jag än googlar och söker på ROI Betting så får jag bara träffar på folk som räknar ut det enligt samma modell som i finansvärlden.

Satsa 100 på 2.000 i odds, ROI =

((200 - 100)/100) = 1.00 = 100%

Mars säger att han vid skapandet av spreadsheet.se skrev det på sättet ovan men fick kommentarer om att det inte stämde och ändrade sedermera till det vi har på sharps.se idag.

Min fråga är helt enkelt, var i bettingkretsar är det standard att räkna med investeringssumman i ROI?

Några länkar:

How to Calculate ROI (Return on Investment)
Calculating ROI in sports betting
Betting Math - Return On Investment

Enda stället jag ser en diskussion kring en ROI över 100 är på ett svenskt pokerforum.

Så frågan är, är det ett svenskt sätt att tänka det här med 100% = break even?

Decimal-odds inkluderar ju alltid investeringen i återbäringen, så vi är vana att tänka så. Amerikanska odds, å andra sidan, är skrivna "så här mycket får du tillbaka om du satsar $100". Dom har alltså redan nettot med från början och redovisar med andra ord inte insatsen alls när de pratar om hur mycket de dragit in.

Diskussionstopics:

Gör vi fel? Gör vi rätt men vi är unika med det tankesättet i Sverige? Ska vi ändra? Ska vi låta det vara kvar som det är? Bryr någon sig?
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 19:49   #2
 
Sl4mp4s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 87

sl4mp4 ryggar vidare
Stats: 136 - 193 - 9
ROI: 84.73%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

"Låt stå" tycker jag :P
Inget att gräma sig över, går att lista ut för en femåring efter första spelet är rättat, inte ens värt att öppna programmen för att ta bort/lägga till kod.
Båda sätten redovisar korrekt, bara på varsitt sätt, så inget av dem är rätt eller fel tekniskt.
Kollar man på själva termen "return on investment", så är ju push 100% return, medan vinst @2.0 är 200%ig return. Återbäring. Får man tillbaks det man sätter in är återbäringen 100%, blir man av med 20% så är återbäringen 80%. Så språkpolisen i mig säger att "vårat sätt är rätt" men matematikernas böcker säger kanske annat.
__________________
"Captain Jean-Luc Picard, of the USS Enterprise." -Cpt. Jean-Luc Picard. USS Enterprise.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Sl4mp4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 19:58   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Du satsar en krona, du tjänar en krona. Din investering har gett 200% tillbaka dvs 2 kronor. Från den sekunden du sastar din krona är den förlorad, (om inte push/void) vilket ger enbart 2 resultat vinst/förlust. Detta resulterar i att vi skriver 200% ROI eftersom kronan var själva investeringen.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 22:15   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Nja, håller inte med dig Lemasive. Kronan är investerad, inte förlorad. Rätt ROI är inte 200 % utan 100 %, eftersom det är det som är avkastningen på satsat kapital.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 22:23   #5
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Du satsar en krona, du tjänar en krona. Din investering har gett 200% tillbaka dvs 2 kronor. Från den sekunden du sastar din krona är den förlorad, (om inte push/void) vilket ger enbart 2 resultat vinst/förlust. Detta resulterar i att vi skriver 200% ROI eftersom kronan var själva investeringen.
Problemet med det synsättet är så fort du vill kommunicera med folk utanför "vår" krets och säger att du har 110% ROI.. för dem innebär det att du mer än dubblat dina intäkter, medans du egentligen bara ökat med 10%.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 22:24   #6
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Håller nog med gordon här faktiskt. Tycker inte heller pengarna kan räknas som förlorade när man har satsat.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 22:32   #7
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jag tror att vissa tror att ROI är samma sak som vinstprocent. men det är det inte.

nä. det står ju vinstprocent under roi ser jag. men man kan ju räkna vinstprocent på ett annat sätt när det gäller pengavinst. om man fyrdubblar vinsten blir det ju 400% vinstprocent. eller e det ROI? ni behöver inte besvara. jag ska läsa igenom imorrn. men egentligen bryr jag mej inte. bra sätt att hålla koll på kassan.
__________________
007 ser grönt

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-23 klockan 22:54.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 22:44   #8
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pankbank Visa inlägg
jag tror att vissa tror att ROI är samma sak som vinstprocent. men det är det inte
Det vet jag inte om jag oroar mig för.. tycker de flesta kan skilja på begreppen "hit rate" och "ROI".

Men pratar du med folk utomlands om ROI, eller med folk här i Sverige inom exempelvis finansbranschen, så är break even alltid 0. Det rör sig om avkastning på investering, inte investering + avkastning.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 22:50   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

För mig är vårat sätt rätt.

Är jag dum, eller räknas inte de flesta index från 100?

Dvs är man under 100 så är man under 0 och är man över 100 är man över 0. Alltså bör man se varje 100 SEK som satsas som återbetalning av investerat kapital + avkastning.

Å andra sidan är Amerikaner just Amerikaner, metric system = nej tack, celsius = nej tack...

I asien räknar man äl dessutom oddsen från 0.01 och uppåt och inte från 1.01 så om man ser ur deras perspektiv är väl ROI 110% inte samma sak som för oss.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 22:51   #10
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Trodde i min enfald att det hette Return Of Investment och tänkte utifrån det att systemet här var solklart rätt. Insåg dock hur fel jag hade och byter sida med följande:

Precis som Blixt nämner så betyder "Return" i det här specifika fallet inte "Återbetalning" utan "Avkastning", och avkastning kan av sin natur vara både positiv och negativ. De reglerna är redan skrivna av ekonomer för länge sedan och kommer inte att ändras.

Ska dock tillägga att jag är jättenöjd med spreadsheetfunktionen och det stör mig inte det minsta om den bevaras som den är. Det är en fråga för admin hur mycket perfektion dom orkar med
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 07:50   #11
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För att vara riktigt petig skulle ett enda spel som går in med oddset 1,5 ge en ROI på +50%, men jag ser absolut inget problem med hur det skrivs exakt så länge alla som ska tolka datan förstår.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 08:20   #12
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
För att vara riktigt petig skulle ett enda spel som går in med oddset 1,5 ge en ROI på +50%, men jag ser absolut inget problem med hur det skrivs exakt så länge alla som ska tolka datan förstår.
Det är lite det som är problemet. Så fort du går utanför Sharps och pratar om ROI så tror alla att 150% ROI (om vi använder ditt exempel) innebär att du vunnit till 2,50 i odds.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 08:41   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Anledningen till att det är så är för att de i USA räknar "to win"
Bet 120$ to win 100$ = = 83,3333333% ROI (100/120)
0% ROI är +-0 dvs ingen vinst och ingen förlust.

Vi har inte det systemet i europa utan vi kör med decimal odds där alla odds över 1 ger ett positivt värde tillbaks. Procent betyder som bekant hundradel. och 1 = 100%
Därför behöver vi ett värde över 100% för att gå plus.

Annars helt rätt dgothe, men frågan är hur man ska anpassa sig. Amerikanarnas system eller de europeiska systemet. Usa är trots allt spelandets mecka..
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 10:08   #14
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Annars helt rätt dgothe, men frågan är hur man ska anpassa sig. Amerikanarnas system eller de europeiska systemet. Usa är trots allt spelandets mecka..
Saken är dock den att vi inte bara pratar om USA.. ROI är en term som kommer från finansvärlden, och där är det standard att prata om ROI som just avkastning på investerat kapital, inte investerat kapital + avkastning, oavsett om du är amerikan eller svensk.

Jag vill understryka att detta inte är kritik mot spreadsheet-funktionen över huvud taget. Jag älskar det och uppskattar verkligen allt arbete som ligger bakom.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 10:36   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Saken är dock den att vi inte bara pratar om USA.. ROI är en term som kommer från finansvärlden, och där är det standard att prata om ROI som just avkastning på investerat kapital, inte investerat kapital + avkastning, oavsett om du är amerikan eller svensk.

Jag vill understryka att detta inte är kritik mot spreadsheet-funktionen över huvud taget. Jag älskar det och uppskattar verkligen allt arbete som ligger bakom.
ROI betyder som sagt återbäring, och har man satsat 100 kronor i spel så får du dels tillbaka din insats men även en vinst utöver den (odds över 1).
När du riskerar 100kr i en aktie så finns värdet kvar i den och värdet ökar/minskar istället. Sedan när du säljer aktien så har du gjort en vinst/förlust. Din vinst/förlust är då räknad i procent mot vad den kostade när du köpte den. Har den stigit från 100 kronor till 150 har du gjort en vinst med 50%.

Därav skillnaden mellan finans/bettingvärlden.
Detta gör du inte med spel, en satsad krona är förlorad från samma sekund som du släpper den. Mycket möjligt att du inte håller med här.

Men det du sa om att det endast är sharps som använder +100% i roi är fel.
Tittar vi på andra internationella sidor, som blogabet tex så använder de samma form.
bettingbloggen använder samma form
alla svenska bloggar använder samma form
och alla utländska bloggar jag följer (inte många idag) använder samma form i de fall de skriver ut ROI
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 11:38   #16
 
Kattberts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 355
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Precis som DamageINC trodde tidigare, så trodde jag också att det var en förkortning av return OF investment. Nu har jag fått lära mig att det heter return ON investment. Här förekommer folkbildning också . Och i och med det drar jag också den slutsatsen att det borde utgå från noll. För ROI betyder ordagrannt avkastning ovanpå investeringen. Det har gått fel nånstanns när det börjat användas annorlunda i spelbranschen. En annan sak, även om det är en bagatell, är att jag gillar att se nettovinsten på pinnclesports och inte som på de flesta andra sajter, satsning + nettovinst som vinst. Amerikanerna har sina ljusa sidor emellanåt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-02, 22:25   #17
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I poker använder man sig av det rätta sättet. 20% inte 120%.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-02, 22:47   #18
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
I poker använder man sig av det rätta sättet. 20% inte 120%.
Om du väntat 3 veckor till så hade det varit 5 år sen tråden senast var aktuell.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-02, 23:12   #19
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Om du väntat 3 veckor till så hade det varit 5 år sen tråden senast var aktuell.
Jag är ingen spammare. Det ärinte hur jag är
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 08:47   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Om du väntat 3 veckor till så hade det varit 5 år sen tråden senast var aktuell.
Ett enormt provocerande inlägg dessutom
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1), Wagner (+1)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 12:08   #21
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Ett enormt provocerande inlägg dessutom
Äntligen någon som förstått mitt huvudsyfte med livet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 14:35   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Äntligen någon som förstått mitt huvudsyfte med livet.

Haha, nja men nu var det faktiskt Matchbettinglovers inlägg som jag fann oerhört provocerande!

Förstår dock att mitt citerande inte var optimalt så ingen skugga skall falla över ditt val att fortfarande vägra läsglasögon trots bättre vetande.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 14:51   #23
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Haha, nja men nu var det faktiskt Matchbettinglovers inlägg som jag fann oerhört provocerande!

Förstår dock att mitt citerande inte var optimalt så ingen skugga skall falla över ditt val att fortfarande vägra läsglasögon trots bättre vetande.
Jag är så van att du hackar på mig så jag tar åt mig av allt
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 15:18   #24
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
I poker använder man sig av det rätta sättet. 20% inte 120%.
Så är det. Man använder sig av 120 i sportbetting för att det passar bättre och blir helt neutralt. Men det är viktigt att man menar återbetalning.

Nog tjatat om detta nu.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 16:12   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag är så van att du hackar på mig så jag tar åt mig av allt
Tänkte kärleksbomba dig som plåster på såren, men jag vet inte hur man gör

Dock lovar jag att om jag någon gång sätter foten i Uppsala igen (gud förbjude) så lämnar jag in 10 rikskuponger hos kinesen som Herrn sedan kan hämta ut och nyttja var han bäst behagar, som plåster på såren efter mitt plumpta beteende.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 19:34   #26
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Så är det. Man använder sig av 120 i sportbetting för att det passar bättre och blir helt neutralt. Men det är viktigt att man menar återbetalning.

Nog tjatat om detta nu.
Det stämmer bra att sportsbetting använder sig av helt knasiga system. Nej ROI 20% då krossar man men i sportsbetting är man fisken. Knasigt
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 20:59   #27
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6016
Standard

Haha vad spelar det för roll om man skriver 120 eller 20. I-landsproblem
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-03, 21:54   #28
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Haha vad spelar det för roll om man skriver 120 eller 20. I-landsproblem

DU har så rätt så rätt.

Men 20% ska det givetvis vara inte 120.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-19, 13:33   #29
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Haha vad spelar det för roll om man skriver 120 eller 20. I-landsproblem
Problemet är att alla nya som kommer till forumet och faktiskt vet hur man räknar ut ROI kommer tro ni är knasiga som tror att ni kan ha 110 ROI mot spelbolagen. Jag var ganska förvirrad till en början innan jag hittade den här tråden.
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/3661-return-investment/
Postat av For Type Datum
Heat visar er bettingvrlden - Sidan 3 - Pokerforum This thread Refback 2012-03-15 12:55

td