Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-12, 11:07   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 107
Standard

En pokerspelares funderingar om betting


Hej,

Jag är ny här på forumet och har lite funderingar om hur jag ska kunna skaffa mig en stabil inkomst på betting. Jag har sedan 5 år varit en vinnande pokerspelare (inga astronomiska summor men jag har sparat ihop ett litet kapital) men har nu tröttnat på den sega grinden. Det som lockar med betting är att svårighetsgraden inte ökar i takt med insatsen ökar som fallet är i poker. Jag spelar enbordsturneringar i 10-50 dollarsklassen och gör en skaplig slant om jag spelar ett par tusen i månaden men som sagt är detta mycket segt.

Så min tanke är följande. Jag öppnar konto på Pinnacle och sätter in 200K. Jag sätter max 2Kr per match tills jag nått uppsatt mål, tex 300K. Då ökar jag insatsen.

Nå, jag kan ju inget om betting, hur ska detta gå? Jo, jag ser till att rygga spelare som bevisligen håller en ROI på minst 10% över lång tid (eller som ni skriver 110%). Anta att jag köper konto på 5 olika rekar-sajter, det borde ge mig tillräckligt med olika objekt att spela på så att jag kan omsätta åtminstone 500K i månaden. Om allt går som det ska bör jag då snitta på 50K i månaden.

Nu gott folk vill jag att ni ska läxa upp mig, förklara för mig vart jag tänker fel och varför detta inte kan funka.

Mvh,

Jonas
deGeneration är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 11:16   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Du tänker rätt förutsatt att du får samma odds och hinner följa alla rekares spel. Sen får du ju räkna över ett par månader eftersom folk har swings. Men taktiken du har känns rimlig och liknar den jag kör bortsett från att jag har fler bookies och mindre kapital.

1% rullen kan jag dock anse vara lite konservativt. Men som sagt med större pengar i omlopp kanske du iaf klarar att få ut din mängd stålar.

Skulle satsa pengar på pinny, betfair, någon större asiatisk bok och även ta ett par andra som visserligen limiterar snabbt men som ändå ger dig bonus och ett par spel till högre odds.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 11:23   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Läste fel, trodde 5 siter avsåg bookies och inte betaltjänster. Betalcappers i all ära, glöm inte alla duktiga medlemmar här på sharps.

Tips på medlemmar vars spel jag följer: Qirren, Theil, Thore10, Abyss, Fuzzy Dunlop. Deras sätt att spela gör det enkelt för mig att rygga och de är duktiga. Finns mängder av andra stjärnor oxå om man kan sitta uppe hela nätterna så har du hela crew, maddmax, illen, och alla andra US-cappers. Rizzla, apekatt66, BiggieB ärnågra andra på blandat som är muy bien.

Går inte ens att nämna alla utan att glömma någon.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 11:30   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 107
Standard

Tack för intressanta synpunkter. Ska kolla upp nämnda herrar.
deGeneration är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 11:40   #5
 
velpelles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 46
Sharp$: 670
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Läste fel, trodde 5 siter avsåg bookies och inte betaltjänster. Betalcappers i all ära, glöm inte alla duktiga medlemmar här på sharps.

Tips på medlemmar vars spel jag följer: Qirren, Theil, Thore10, Abyss, Fuzzy Dunlop. Deras sätt att spela gör det enkelt för mig att rygga och de är duktiga. Finns mängder av andra stjärnor oxå om man kan sitta uppe hela nätterna så har du hela crew, maddmax, illen, och alla andra US-cappers. Rizzla, apekatt66, BiggieB ärnågra andra på blandat som är muy bien.

Går inte ens att nämna alla utan att glömma någon.
Ett namn som bör tillfogas listan ovan är ju skaparen av densamma...
velpelle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 11:42   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 107
Standard

Vad är de största fallgroparna inom betting? I pokern är det ju den berömda tilten.
deGeneration är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 11:52   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av deGeneration Visa inlägg
Vad är de största fallgroparna inom betting? I pokern är det ju den berömda tilten.
Skulle säga att tiltenr lika lätt eller svår att ta till inom betting iom framförallt livespel. Annars är det väl swingsen och dålig brm i kombination kanske.

Samt att rygga bluffmakare!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 11:57   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av velpelle Visa inlägg
Ett namn som bör tillfogas listan ovan är ju skaparen av densamma...
Tack, kul att du tycker det. Vill inte vara så självgod att jag rekommenderar mig själv. Speciellt när det gått segt denna säsong och när forumet i övrigt innehåller så hög kvalitet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 13:18   #9
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja tilten är ju en sak samt att försöka jag ikapp förluster genom att höja insatserna eller köra en all-in ala Holms....är ju samma inom pokern iofs.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 13:26   #10
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard




Här har du ett exempel på hur en fallgrop kan se ut att kravla sig upp ur såna är lagom kul.
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 13:33   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Där kom pacman, en annan av sharps stjärnor och lämnade sitt bidrag. Som sagt forumet fyllt av duktiga rekare.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 13:51   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Om du bara vill rygga så föreslår jag att du letar upp ryggningssheet som redan finns

https://www.sharps.se/spreadsheet/banken

Är ett sådant, ger en indikation på dina summor dessutom.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 13:51   #13
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har själv gått samma väg som du en gång i tiden, så kan berätta min historia.
Hade väldigt stora problem med grindingen som såg likadan ut varje dag. Jag var tvungen att sitta inne vid datorn x antal timmar varje dag och göra exakt samma sak hela tiden för att få tillräckligt många spelade händer. Visst skulle pokerlivet bli annorlunda än så på högre nivåer men då ökar ju också svårighetsgraden enormt. Ingen frihet alls.

Jag började som du, dock med 100k på Moneybookers för att alltid kunna spela till marknadshögsta odds. Till en början följde jag bara andra med tanken att om jag ryggade folk med över 110% ROI så skulle jag också lyckas få de resultaten, lätt som en plätt tyckte jag. Blev dock inte lika lätt som jag trodde av vissa anledningar och de största fallgroparna skulle jag säga är att man ofta spelar till sämre odds, att de som man hittat med 110% myglar med sina resultat samt att man inte lyckas följa med på alla spel för att man jobbar/sover och på så sätt missar vinster. Det där med att folk myglar var dock ändå det allra största problemet och jag skulle säga att minst hälften av alla betaltjänster samt vanliga spelare myglar på något sätt, gäller dock inte på Sharps, där majoriteten verkar vara ärliga, finns dock en del ruttna äpplen.

Hursomhelst så följde jag upp detta 'misslyckande' med att spendera natt efter natt efter natt med att titta på statistik, odds, hitta nya infallsvinklar och bollade mycket ideer med duktiga personer osv. Resultatet av detta är situationen som jag lever i idag. Jag har själv flera system och metoder som jag hittat själv som är vinstgivande och på sidan av det ryggar jag fortfarande de som jag absolut tror på.

Resultatet av min väg kan du se i spreadsheetet som jag har här, och jag tycker det flyter på relativt bra i och mitt mål att ha 115% ROI long term verkar uppfyllas. Jag har dessutom startat en betaltjänst för mina egna spel vid sidan om som drar in ett par extra tusenlappar varje månad. Slutsatsen är att jag lyckats gå från samma situation som du sitter i till att jag kan 'leva' på det här som ett heltidsjobb, så det är absolut möjligt.

Rådet jag skulle ge till dig är att verkligen scouta allt ordentligt innan du hoppar på tåget. Släng inte iväg pengarna på skumma betaltjänster och se till att de personer du väljer att rygga är ärliga. Finns mycket annat att ta upp men det räcker för nu då jag redan skrivit en bok som de flesta inte kommer att orka läsa

Lycka till!
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 14:00   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
Har själv gått samma väg som du en gång i tiden, så kan berätta min historia.
Hade väldigt stora problem med grindingen som såg likadan ut varje dag. Jag var tvungen att sitta inne vid datorn x antal timmar varje dag och göra exakt samma sak hela tiden för att få tillräckligt många spelade händer. Visst skulle pokerlivet bli annorlunda än så på högre nivåer men då ökar ju också svårighetsgraden enormt. Ingen frihet alls.

Jag började som du, dock med 100k på Moneybookers för att alltid kunna spela till marknadshögsta odds. Till en början följde jag bara andra med tanken att om jag ryggade folk med över 110% ROI så skulle jag också lyckas få de resultaten, lätt som en plätt tyckte jag. Blev dock inte lika lätt som jag trodde av vissa anledningar och de största fallgroparna skulle jag säga är att man ofta spelar till sämre odds, att de som man hittat med 110% myglar med sina resultat samt att man inte lyckas följa med på alla spel för att man jobbar/sover och på så sätt missar vinster. Det där med att folk myglar var dock ändå det allra största problemet och jag skulle säga att minst hälften av alla betaltjänster samt vanliga spelare myglar på något sätt, gäller dock inte på Sharps, där majoriteten verkar vara ärliga, finns dock en del ruttna äpplen.

Hursomhelst så följde jag upp detta 'misslyckande' med att spendera natt efter natt efter natt med att titta på statistik, odds, hitta nya infallsvinklar och bollade mycket ideer med duktiga personer osv. Resultatet av detta är situationen som jag lever i idag. Jag har själv flera system och metoder som jag hittat själv som är vinstgivande och på sidan av det ryggar jag fortfarande de som jag absolut tror på.

Resultatet av min väg kan du se i spreadsheetet som jag har här, och jag tycker det flyter på relativt bra i och mitt mål att ha 115% ROI long term verkar uppfyllas. Jag har dessutom startat en betaltjänst för mina egna spel vid sidan om som drar in ett par extra tusenlappar varje månad. Slutsatsen är att jag lyckats gå från samma situation som du sitter i till att jag kan 'leva' på det här som ett heltidsjobb, så det är absolut möjligt.

Rådet jag skulle ge till dig är att verkligen scouta allt ordentligt innan du hoppar på tåget. Släng inte iväg pengarna på skumma betaltjänster och se till att de personer du väljer att rygga är ärliga. Finns mycket annat att ta upp men det räcker för nu då jag redan skrivit en bok som de flesta inte kommer att orka läsa

Lycka till!
Väl skrivet, sammanfattar det mesta av det jag upplevt och de antaganden jag gjort baserat på andras berättelser.

Följer ju även ditt sheet så gott det går, vissa sena spelposter dock. Men har hämtat plus från dig trots det. Du ska givetvis nämnas som en av de många som är värda att följa!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 14:10   #15
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Väl skrivet, sammanfattar det mesta av det jag upplevt och de antaganden jag gjort baserat på andras berättelser.

Följer ju även ditt sheet så gott det går, vissa sena spelposter dock. Men har hämtat plus från dig trots det. Du ska givetvis nämnas som en av de många som är värda att följa!
Ja, jag vet. Det är för att jag i vissa ligor alltid spelar 5 minuter innan spelstopp då jag vill se hur oddsen rör sig och det är på matcher som inte droppar. Det gäller en del av fotbollen i Sydamerika, Portugal, Spanien och Italien medan den engelska fotbollen alltid läggs in dagen innan match som senast.
Blir svårt att kunna rygga då, eftersom det blivit att jag spelar ett spel 18:58, lägger in i spread 19:00 samtidigt som matchstart.
Har blivit så för att jag främst har det för egen bokföring och inte hade en tanke på att folk skulle vara intresserade av att rygga när jag satte igång, antar dock att jag skulle kunna gör det lättare.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td