Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-27, 17:21   #31
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Det är väldigt underbart kan jag lova, men jag har en idé som gör det ännu mer underbart!

Idé/Förslag: Kan Sharps fixa ett API för att automatiskt lägga in matcher i Spreadsheet? Detta skulle underlätta min vardag med t.ex. travexperimentet jag kör just nu, men främst för dropping-odds experimentet då jag skulle kunna koppla programmet till att automatiskt lägga upp matcher i Spreadsheet som bedöms spelvärda. Vem behöver jag muta? Mars?

Utöver att förenkla själva bokföringen kan jag ju dela med mig av spelförslagen på nolltid!
Jag hade på förslag i chatten i somras att mars skulle göra CSV import möjlig, eventuellt via en textbox.. Han skulle helt sonika ha ett förspecat format som jag helt enkelt skrev kod för att generera från mitt baseball-program.. sen skulle jag bara pasta in det i textboxen och en submit skulle testa av om det var ok och i så fall lägga upp bettet i sheetet.

Men givetvis skulle en webservice vara ännu grymmare!!

Angående mitt förslag från i somras så tror jag faktist inte att jag sa det rakt ut till mars, utan det var mest jag som satt och beklagade mig över att jag uppdaterade 3 sheets .
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 17:55   #32
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Angående mitt förslag från i somras så tror jag faktist inte att jag sa det rakt ut till mars, utan det var mest jag som satt och beklagade mig över att jag uppdaterade 3 sheets .
Och som vi alla vet så finns det en egen tråd för förslag och synpunkter angående spreadsheetet, tänkt på det?
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 19:51   #33
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Och som vi alla vet så finns det en egen tråd för förslag och synpunkter angående spreadsheetet, tänkt på det?
Vaafan... jag satt mest och fantiserade i chatten en dag.. för jag var övertygad om att bara jag skulle vara intresserad av en sådan sak och då ville jag inte slösa någons tid .
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:07   #34
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Hm, låter som att jag får ge mig, har låtit en matematiskt mer kunnig person än mig själv gå igenom systemet och han kom till ungefär samma resultat som mig.
Anledningen till att det har gått skapligt under två år är att jag har haft tur vid
kritiska lägen. Bl a som jag skrev fick jag helt sannolika 14 vinster i rad vid ett
tillfälle och jag har haft tur vid några andra tillfällen också. Variansen har helt enkelt varit på min sida under en längre tid.
Uppskattar den respons jag har fått när den har varit saklig.
Systemet håller inte.
Tråden har ändå fått mig att tänka i andra banor och intressanta diskussioner och det är väl vad det här forumet ska handla om.
Det är lite det som är problemet. När folk lyckas med liknande system så verkar det som de "funkar" men i själva verket så är det bara just den personens egna erfarenheter och i alldeles för få spel som det är baserat på. Om man däremot simulerade X personer som gör Y spel var och ser hur många som gick back eller vann och den totala summan som de X personerna vann så får man helt andra siffror. Det är just de siffrorna som är intressanta. Anekdotiska bevis kallas det när folk tar vad som hänt just för dem som ett bevis för att något funkar. Och det funkade säkert just för dem, men det är inte intressant, utan det intressanta är hur det går i snitt.

Samma sak läser man ofta när det gäller personer som gått ned i vikt med metod X. De säger inget om hur mycket medelvärdet för de som deltagit är. Ser man till medelvärdet så skulle de flesta inte ha något att skryta med.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td