Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-25, 01:59   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 20
Sharp$: 1128
Standard

Misstänksamhet mot rekare


Tja.
Är ganska ny här på forumet och försöker hitta ett vägvinnande sätt att dra in lite extra deg varje månad genom sportsbetting.

En sak som jag undrat över ett tag nu är hur många här på forumet höjer verksamma rekare till skyarna utan att känna till någon som helst vetenskaplig bakgrund om dessa förutom de siffrorna som dyker upp i forumet eller "vissa" spreadsheets titt som tätt.

Jag tänker inte nämna några namn eller börja någon pajkastning av något slag, inte det jag är ute efter. Däremot tycker jag att det är YTTERST märkligt hur väldigt många så kallat grymma rekare ena dagen har exmpelvis 5 aktiva spreadsheets med blandade resultat och sen 2 veckor senare har sheetsen med dåligt resultat försvunnit/lagts ned och kvar är, simsalabim, sheets med GRÖNA siffror.

Tycker att det är helt suveränt att man kan se om spelen är inlagda i tid och att spelen kan låsas. Däremot tycker jag fortfarande att det kvarstår ett stort problem när man hur som helst kan ta bort sheets som visar dåliga resultat och ha kvar dom med 100+ roi.

Kollar sedan antalet rekare som har ruggigt små mängder spel som visar plus så blir frågan ännu mer kristalliserad, vad är det som gjort att så många här fått ryktet av att vara duktiga rekare. Skulle vilja säga att det inte är särskilt svårt att inleda ett spreadsheet med en 30 spels grym rush, och sedan behålla ett positivt väntevärde uppemot 200 spel genom att spela lågodds spel för att minska variansen. Sen avsluta och lägga upp fem nya och välja ut dom som gått bra.

Kanske är så att jag har varit här för kort tid och missat allt dessa duktiga personer bidragit med innan detta men min skeptism ligger ändå och lurar. I grund o botten så är det ju väldigt lätt att skriva i forumet att jag har spelat 900 spel och har 120% roi, desto mindre något att hyllas för innan man kunnat bevisa dessa bedrifter på ett vetenskapligt korrekt sätt. Med tanke på att det är pengar det handlar om här på forumet så hoppas jag ni har överseende med min allvarliga skrift. Blev ett jäkla långt inlägg och jag hoppas alla förstår att jag uppskattar denna sida grymt mycket och dom som lägger ner mycket ärligt jobb ska ha otroligt med cred.
krickalicious är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 02:08   #2
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det finns duktige rekare, dom jag följer är shoreline, pacman salibandy, fuzzy-dunlop aka avon? samt masho basket. Men man ska nte rygga alla här. Använd sunt förnuft och kolla upp information själv om matcherna och se om det stämmer. BOL!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 02:16   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Du märker väl själv om någon är vinnande i längden? Du vet väl vad de har rekat och om något saknas i deras spreadsheet eller de skapar nya helatiden så kan du ju välja att sluta rygga dom när du väl. Men annars så är det ju som snooze säger, bara att kolla upp så att infon stämmer.
Det är endast ett fåtal jag har tillräckligt mycket förtroende för, för att rygga blint. Pacmans finska IB, Jimmy Boyd, RAS (när jag får vettiga linor), Avon, Mashos Maxspel och nån mer.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 10:03   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Först offtopic:

Var kan man få tag i pacmans finska IB och Avon's spel? Skulle uppskattas enormt om man kunde få tag i ett sheet och info kring dem spelen =)

Sedan för att försöka ge ett svar på dina frågor krickalicious:

Jag tror det finns många rekare som är seriösa, men blankar ut sina stats om det går dåligt en period, varför vet jag inte då ärlighet varar längst. Sen har jag personligen svårt att ta vissa rekare seriöst, bland annat en del på blogabet.com. Speciellt sånna som lägger spel hos skitbookies såsom interwetten (mer än hälften av världen kan inte ens spela där nowadays). Det finns även många på blogabet som lägger singelrekar hos en ännu värre bookie vid namn wettpunkt som ibland har 1.70 på en match medan övriga bolag ligger på 1.55, det få tänker på är att man måste lira tripplar hos wettpunkt och knappt får lira singlar överhuvudtaget.

Man måste nog rannsaka rekare för rekare och hitta de man tycker verkar seriösa och kanske följa dessa ett tag. Jag gillar personligen folk som kan visa upp fina resultat i spreadsheet eller liknande på större sporter, t.e.x NBA där man lätt kan tracka och få samma odds som rekaren har lagt. I de större sporterna kan man även få bättre tracking via oddsportal då en match aldrig ändras från ett -0.75 HCP till ett -1 hcp på någon timma om spelbolagen ligger åt helvete fel. Sånna HCP-höjningar förekommer väldigt ofta i sydamerikansk fotboll har jag märkt.
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 10:23   #5
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macin Visa inlägg
Först offtopic:

Var kan man få tag i pacmans finska IB och Avon's spel? Skulle uppskattas enormt om man kunde få tag i ett sheet och info kring dem spelen =)

Sedan för att försöka ge ett svar på dina frågor krickalicious:

Jag tror det finns många rekare som är seriösa, men blankar ut sina stats om det går dåligt en period, varför vet jag inte då ärlighet varar längst. Sen har jag personligen svårt att ta vissa rekare seriöst, bland annat en del på blogabet.com. Speciellt sånna som lägger spel hos skitbookies såsom interwetten (mer än hälften av världen kan inte ens spela där nowadays). Det finns även många på blogabet som lägger singelrekar hos en ännu värre bookie vid namn wettpunkt som ibland har 1.70 på en match medan övriga bolag ligger på 1.55, det få tänker på är att man måste lira tripplar hos wettpunkt och knappt får lira singlar överhuvudtaget.

Man måste nog rannsaka rekare för rekare och hitta de man tycker verkar seriösa och kanske följa dessa ett tag. Jag gillar personligen folk som kan visa upp fina resultat i spreadsheet eller liknande på större sporter, t.e.x NBA där man lätt kan tracka och få samma odds som rekaren har lagt. I de större sporterna kan man även få bättre tracking via oddsportal då en match aldrig ändras från ett -0.75 HCP till ett -1 hcp på någon timma om spelbolagen ligger åt helvete fel. Sånna HCP-höjningar förekommer väldigt ofta i sydamerikansk fotboll har jag märkt.
Avon fanns bara i 12timmar han är jag. Bytte till Avon från Fuzzy Dunlop och sen till Vlad som är mitt gamla nick jag hade på TZ som är ett annat spelforum,mycket förvirrande men samma avatar iaf. Jag är överskattad btw men du kan iaf hitta mina spel i min dagbok här på sidan och i spreadsheetet under min min avatar

pacman har även han en dagbok här på sidan även om han inte lägger ut alla spel där. Klicka på hans profil och sen spreadsheets så hittar du allt där och kan lägga till RSS-flöde på dem om du vill.

Concurred på resten,hatar när de rekar hos Interwetten,Wettpunkt och Scam James på blogabet
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 10:25   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Själv älskade jag interwetten i en period av 15 spel tills jag blev limiterad
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 10:30   #7
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Själv älskade jag interwetten i en period av 15 spel tills jag blev limiterad
Jag klarade mig nog nästan 30spel,det var tider det

Hatar Bet-at-Homo också,jävla skitbookie. Back on track and back to work
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 11:07   #8
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Tycker man ska se rekar för vad de är, rekommendationer innehållande nyttig information med motiveringar som man själv kan värdera. Det är skillnad på rekar och att köpa picks från någon service med ett långt record.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 11:15   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Håller med mars där, alla som rekar på ett forum på sharps t ex gör ju det gratis. När man gör det gratis så gör man det för att man vill dela med sig av sin kunskap, man vill få en ego-boost och/eller man tycker att man utvecklar sitt spelande om man släpper spelen i offentlighetens ljus.

Som utomstående har man enligt mig alltså egentligen inte rätt att kritisera hur man rekar eller vart spelen läggs såvida det inte är uppenbart troll och då är det rätt lätt att bara sålla bort trollet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td