Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-10, 17:13   #46
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag läste vad du skrev, men du läste uppenbarligen inte vad jag skrev.

Marknaden för 1X2 har lägre payout än -0.5 / +0.5, sen är det självklart att du hittar olika objekt där det varierar men du kan ju inte på allvar jämföra enskilda objekt när vi pratar payout för en marknad.

Har aldrig påstått att Asian är magiskt, det jag påstod som även stämmer är att bolagens cut är mindre på Asiatiska handikapp än vad den är på 1X2.


"Bookmakers always offer higher odds on Asian handicap, routinely paying out at rates between 97-99%, as compared to traditional betting where the payout ranges between 89-94%."'

"AH means better payout. In fixed odds (1X2) betting the standard odds payout is up to 92-93%, in Asian Handicap 97-98%."

Två snabba googlingar, även om siffrorna varier så stämmer principen. Har du missat detta så har du missat en väldigt viktigt del av betting imo.
Hur menar du? Det du poängterar kommer jag aldrig säga emot, självklart är utbetalningen högre hos IBC på AH än den är hos Ladbrokes på 1X2. Det är enkel matematik, men det saknar betydelse. Det viktiga är oddsen (payouten) du från alla bookies du använder. Och där existerar inte skillnaden. Eftersom ingen skillnad existerar så kommer inte heller asiatiska oddsen vara bättre eftersom 1X2 är anpassade efter dem, eller vice versa.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 17:18   #47
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Hur menar du? Det du poängterar kommer jag aldrig säga emot, självklart är utbetalningen högre hos IBC på AH än den är hos Ladbrokes på 1X2. Det är enkel matematik, men det saknar betydelse. Det viktiga är oddsen (payouten) du från alla bookies du använder. Och där existerar inte skillnaden. Eftersom ingen skillnad existerar så kommer inte heller asiatiska oddsen vara bättre eftersom 1X2 är anpassade efter dem, eller vice versa.
Du kan bara gå in på portalen och jämföra samma bolags 1x2 mot AHCP så ser du att 99/100 så är payouten högre på AHCP.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 17:22   #48
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg
Du kan bara gå in på portalen och jämföra samma bolags 1x2 mot AHCP så ser du att 99/100 så är payouten högre på AHCP.
Ja de har jag aldrig motsatt mig heller.. Men läs vad jag skrev det kvittar... Det intressanta är TOTALA payouten för dina bolag..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 17:35   #49
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Ja de har jag aldrig motsatt mig heller.. Men läs vad jag skrev det kvittar... Det intressanta är TOTALA payouten för dina bolag..
NEJ, det intressanta är payout för den marknad du spelar. Om en bookie har 99.9% payout i skidskytte skiter jag i eftersom jag inte spelar på skidskytte.

Självklart shoppar jag runt på odds för olika bookies, men du kan återkomma sen när du inte längre får spela på Ladbrokes och Betsson och alla andra scamsidor så kan vi diskutera igen.

Bold: Jo du har motsatt dig det, annars hade diskussionen aldrig uppkommit.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 17:44   #50
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
NEJ, det intressanta är payout för den marknad du spelar. Om en bookie har 99.9% payout i skidskytte skiter jag i eftersom jag inte spelar på skidskytte.

Självklart shoppar jag runt på odds för olika bookies, men du kan återkomma sen när du inte längre får spela på Ladbrokes och Betsson och alla andra scamsidor så kan vi diskutera igen.

Bold: Jo du har motsatt dig det, annars hade diskussionen aldrig uppkommit.
Well, jag har inte fått spela hos dem de senaste 5 åren. Men jag kan lova dig att det finns bookmakers där du får spela och där du i varje fotbollsmatch i iaf de 40 högsta serierna kan få 99 % i payout med bookies där du faktiskt får spela 2k. Själv lirar jag inte mer än 2k så kan inte svara för mer. Berätta gärna vad som är intressant med payouten hos en enskild bookmaker då den inte påverkar dig ändå om du har flera...

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Håller inte med om det där då det faller på sin egen orimlighet. Om de är bra på att sätta favoritoddset varför skulle de då vara dåliga på att sätta dogens odds? Dogens odds följer ju favoritens odds som de enligt dig redan har koll på..

Det sista håller jag inte heller med om. De flesta med iaf 10 bookies når samma tillbakabetalning på 1X2 som asian.
Där är mitt första inlägg i tråden... Jag har aldrig påstått att tillbakabetalningen hos en enskild bookmaker är högre på 1X2 än AH eftersom det är irrelevant.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 17:48   #51
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Ja de har jag aldrig motsatt mig heller.. Men läs vad jag skrev det kvittar... Det intressanta är TOTALA payouten för dina bolag..
Du verkar helt lost. Läs vad VI skriver istället. Den totala payouten är helt oväsentlig, det spelar väl ingen roll vad payouten är på div3 dart i finland när du ska lira en på en CL match t.ex. hos ett bolag, det väsentliga är vad payouten är på just den marknaden du ska lira på är, högre payouy=högre odds vid normala fall

EDIT: Vad du verkar vilja peka på är att man ska lira hos bookien som har högsta oddset, det är väl självklart, men det har inget med payouten att göra som dissukterades.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 17:54   #52
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg
Du verkar helt lost. Läs vad VI skriver istället. Den totala payouten är helt oväsentlig, det spelar väl ingen roll vad payouten är på div3 dart i finland när du ska lira en på en CL match t.ex. hos ett bolag, det väsentliga är vad payouten är på just den marknaden du ska lira på är, högre payouy=högre odds vid normala fall
Klart jag menat varje enskild marknad hela tiden. Exemplet Robin gav var ju en enskild match. Hur skulle jag annars få ihop 99 % i tillbakabetalning? Men i varje enskild match i CL kommer du ha 99 % i tillbakabetalning med flera bookies. Dvs samma sak som med AH. Förklara gärna varför återbetalning på en marknad hos EN bookie är relevant...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 17:57   #53
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Well, jag har inte fått spela hos dem de senaste 5 åren. Men jag kan lova dig att det finns bookmakers där du får spela och där du i varje fotbollsmatch i iaf de 40 högsta serierna kan få 99 % i payout med bookies där du faktiskt får spela 2k. Själv lirar jag inte mer än 2k så kan inte svara för mer. Berätta gärna vad som är intressant med payouten hos en enskild bookmaker då den inte påverkar dig ändå om du har flera...



Där är mitt första inlägg i tråden... Jag har aldrig påstått att tillbakabetalningen hos en enskild bookmaker är högre på 1X2 än AH eftersom det är irrelevant.
Då tar vi ett till exempel då:

Hannover +0 eller DnB

+0 = 2.01 på SBO

DnB = WillHill som är en tomtebookie, högst av de "respektabla" bookies är Centrebet på 1.87.

Kan du visa hur du får 99% payout i denna genom att spela europeiskt? Att det ser ut såhär är inte alls ovanligt.

Inte heller är det ovanligt att du spelar på 1.90 1x2 och 1.925 på Asian på tex bet365 som erbjuder bägge marknaderna.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 18:14   #54
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Själv längtar jag tillbaka till tiden då Svenska Spel hade 80 % payout och trippelkrav. Det har aldrig varit så lätt att tjäna pengar som då.

Så länge som ett enskilt odds är spelbart så kan den totala payouten vara vad fan som helst. Det är fullständigt irrelevant i sammanhanget.

1.60-1.60 är bara 80 % i teoretisk återbetalning.

Men om dom andra har 100 % återbetalning och oddset 1.40-3.50 så har jag inga problem med låg payout.

Är ju ingen hemlighet direkt att chansen att hitta köttben är större hos bolag med 90-92 % i total payout än hos bolag med 98 % i dito. Likaså är risken för limitering mångfalt större hos bolagen med låg payout.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 18:22   #55
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Då tar vi ett till exempel då:

Hannover +0 eller DnB

+0 = 2.01 på SBO

DnB = WillHill som är en tomtebookie, högst av de "respektabla" bookies är Centrebet på 1.87.

Kan du visa hur du får 99% payout i denna genom att spela europeiskt? Att det ser ut såhär är inte alls ovanligt.

Inte heller är det ovanligt att du spelar på 1.90 1x2 och 1.925 på Asian på tex bet365 som erbjuder bägge marknaderna.
Nej, det jag kunde få ihop var 2,7 och 3,63 vilket ger 1,95 på ML. Å andra sidan får du bara 1,97 hos pinnen (högsta jag såg) och jag får ihop 1,99 på stuttgart.

Matchen under på tyska listan. Köln- Frankfurt, 1,77 som högst av dina asiater och du kan sälja till 2,27 på vanliga bookies.

Min poäng har aldrig varit att säga att 1X2 är bättre än asiater. För mig går de på ett ut. Min poäng var att du kan spela 1X2 och ha lika bra chans att gå plus som via asian, vilket även gäller favoriter.

Återigen du når samma återbetalning (i genomsnitt) på asiater och 1X2 och eftersom oddsen måste synka så finns det ingen anledning att tro att det finns mer pengar att göra på favoriter till AH odds än till 1X2.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 19:35   #56
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Nej, det jag kunde få ihop var 2,7 och 3,63 vilket ger 1,95 på ML. Å andra sidan får du bara 1,97 hos pinnen (högsta jag såg) och jag får ihop 1,99 på stuttgart.

Matchen under på tyska listan. Köln- Frankfurt, 1,77 som högst av dina asiater och du kan sälja till 2,27 på vanliga bookies.

Min poäng har aldrig varit att säga att 1X2 är bättre än asiater. För mig går de på ett ut. Min poäng var att du kan spela 1X2 och ha lika bra chans att gå plus som via asian, vilket även gäller favoriter.

Återigen du når samma återbetalning (i genomsnitt) på asiater och 1X2 och eftersom oddsen måste synka så finns det ingen anledning att tro att det finns mer pengar att göra på favoriter till AH odds än till 1X2.
Och min poäng var ett rent faktum nämligen: Asian Handicap har högre payout än 1x2.

Att man sedan kan konstruera egna spel ändrar inte det faktumet.

Sen gör man ju det som krävs för att få högst odds såklart, men det är för mig en annan diskussion.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 19:41   #57
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Och min poäng var ett rent faktum nämligen: Asian Handicap har högre payout än 1x2.

Att man sedan kan konstruera egna spel ändrar inte det faktumet.

Sen gör man ju det som krävs för att få högst odds såklart, men det är för mig en annan diskussion.

Ja men för femtioelfte gången de kvittar..

Förklara istället varför favoriter är bättre med AH än rak..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 19:41   #58
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Okej, det pratas om lite olika saker här, antagligen feltolkningar. Måste säga att du är urusel på att formulera det du vill ha sagt, det skapar förvirring.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 19:44   #59
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg
Okej, det pratas om lite olika saker här, antagligen feltolkningar. Måste säga att du är urusel på att formulera det du vill ha sagt, det skapar förvirring.

Hahah jag pluggar juridik, oklarheterna är de som gör pengar
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 19:46   #60
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Ja men för femtioelfte gången de kvittar..

Förklara istället varför favoriter är bättre med AH än rak..
Nej det kvittar inte, för att om du i fler fall får samma eller bättre payout med Asian Handicap så är det inte lönt att konstruera själv då det är smidigare spela ett färdigt spel. När det dessutom innebär mindre risk för limitering då taken är högre så kvittar det än mindre.

Mitt inlägg som du kommenterade var ett enkelt konstaterande att:

ASIAN HANDICAP har högre payout än 1x2 och det STÄMMER.

Du svarade att du inte höll med, vilket är FEL för det finns inget utrymme för tolkning! Att du sedan kan mixa ihop ett eget spel till samma payout är inte samma sak och det om något är irrelevant i sammanhanget.

Sen sa jag inte att Asian var bättre med asian än rak, jag sa att jag ansåg att det är bättre att försöka slå linorna om man ska spela på favoriter.

Min åsikt, där finns det utrymme för tolkning. Så varsågod tolka på nu ska jag spela fifa.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td