Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-25, 13:16   #16
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 145
Standard

Vad betyder att gröna ut?
stures är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:35   #17
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Poängen från Wagner är väl att om alla på ett forum känner till världens bästa system så är det inte värt vatten längre eftersom varken uppfinnaren eller de andra kan tjäna pengar på det längre..

Se det som att baka en kaka. Vi kan alla dela med oss om grundingridienserna är vetemjöl, vatten och jäst. Men har vi något som gör att vår kaka säljer bäst så berättar man ju inte att hemligheten är att vetemjölet kommer från Finland, vilket ger en annan smak...
Du får det att låta som att alla Betfairs spelare hänger här. :P
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:37   #18
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Kl. 14.25 startar Japan-Sydkorea och det kan bli en väldigt intressant tradingmatch, har bla spelat 1 unit 0-0 startodds 7.72 och 5 unit på 1-1 startodds 6.8.
Tanken är att gröna ut mig vid första målet. Har även en del kompletteringsspel
u 1.5 och 2.5 vilket jag kan utveckla senare.
X står just nu i 3.1 och kommer inte att öka speciellt mycket vid första målet.
Nu kör vi
That's the spirit!

Jo jag hade tänkt fråga ang över/under-systemen faktiskt, då jag hört att det finns ett par sådana som är relativt "säkra". Berätta gärna hur du lägger dina vad där.

Bonustradar fortfarande (i samma match, hoppas på 1 eller X :P), men kommer trada senare så följer tråden ändå!
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:38   #19
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stures Visa inlägg
Vad betyder att gröna ut?
Att du gör en vinst oavsett slutresultat i matchen.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:59   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

0-1 i den 23 minuten grönade ut med oddset 4.8 på 1-1.
Går nu över till correct score marknaden samt bokar över 1.5 till oddset 1.21
Har en tidigare bokning på 1.61 ligger sålunda på ett genomsnittsodds på 1.41
kompletterar med en rad correct scores.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:00   #21
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Detta är trots allt ett forum och vi har samma intressan, med gemensamma mål. Om man bara ser varandra som konkurrenter istället för att dela med sig av erfarenheter och räta ut varandras frågetcken kan vi ju lika gärna lägga ner forumet?
Jo visst. Men nu efterfrågade du världens bästa system och något sådant finns inte. Eller som kisumu så förtjänstfullt skrev.

Citat:
Finns inga system som man kan applicera mekaniskt på olika matcher och tro att man kan tjäna pengar. För att använda ett slitet uttryck allt handlar om värde i oddsen.
För övrigt det enda "system" som fungerar i längden.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:03   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

1-1 i den 36:e och där förlorade jag bokning på u 1.5 men resultatspel och ö 2.5 kommer att ge ett plus.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:15   #23
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jo visst. Men nu efterfrågade du världens bästa system och något sådant finns inte. Eller som kisumu så förtjänstfullt skrev.



För övrigt det enda "system" som fungerar i längden.
Världens bästa system behöver nödvändigtvis inte innebära ett system som inte har hål och skavanker. Men man behöver inte hänga upp sig på uttryck, jag menade väl mer att vi kunde dela med oss av bra system helt enkelt..

Det andra; förklara gärna hur du tänker, istället för att bara konstatera.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:15   #24
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
1-1 i den 36:e och där förlorade jag bokning på u 1.5 men resultatspel och ö 2.5 kommer att ge ett plus.
Hänger inte riktigt med om ja ska va ärlig, verkar ganska avancerat på det vis du spelar. :P
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:41   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Som jag sa tidigare måste man vara aktiv hela tiden men ha en grundstrategi.
Har gjort ca 20 olika insatser i 1:a halvlek och några hundralappar upp.
Tror dock på ett eller flera mål till och kommer därför att succesivt att boka krysset med varierande summor var 10:e minut i andra halvlek.
Målsättning
Vinst för Japan alt Korea +750
1-1 +-0
2-2 skräckresultat -500.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:43   #26
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Världens bästa system behöver nödvändigtvis inte innebära ett system som inte har hål och skavanker. Men man behöver inte hänga upp sig på uttryck, jag menade väl mer att vi kunde dela med oss av bra system helt enkelt..

Det andra; förklara gärna hur du tänker, istället för att bara konstatera.
Att spela odds med värde är det enda som fungerar i längden?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:47   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

La just nu 40 kronor på 2-2 odds 15 för en försäkring.
Således plus minus 0 på krysset och ca 530 kronor i vinst om Japan eller Korea producerar ett mål.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 15:07   #28
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Att spela odds med värde är det enda som fungerar i längden?
För att?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 15:21   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Matchen slutade 1-1 och det blev några tior i förlust.
En sak som är viktig är att ta med i beräkningen betfairs commission som är 5 % på vinnande spel. Kör man på olika marknader som jag så får man betala 5 % på varje vinnande marknad.
Kommer att bli 7-8 matcher i kväll och håller jag snittet på 170 kronor / match så är jag nöjd.
Frugan är på tjänsteresa så man slipper det "onda ögat" för att man spenderar för mkt tid vid datan.
Hon klagar dock inte när man ibland bjuder på en weekend resa ut i världen....
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 15:24   #30
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
För att?
Säger sig väl självt?

Värde får du när spelbolagens värdering av att ett visst resultat ska falla in inte är "korrekt"..

Eftersom oddsen är baserade på procentchans och lite lägre än vad bolagen tror skulle gå in, så skulle bolagen ALLTID har rätt så skulle du aldrig gå med vinst.

Exempel.. AIK mot VF i Elitserien.. bolagets oddssättare tror att AIK har 60% chans till seger, vilket ger ett riktodds på ungefär 1.66. Sen sänker dom det, tar sin så kallade "vigg", så det spelbara oddset blir kanske 1.56.. Om AIK har 60% chans till seger (vi kör ML för enkelhetens skull) så har Frölunda 40%, vilket ger ett riktodds på 2.50, minus vigg blir 2.40..

Med andra ord har du 1.56 och 2.40 att spela på.

Om nu 60% är "rätt" bedömning och att AIK vinner 60 ggr av 100 så skulle ditt netto-resultat bli (säg att du lägger en hundring per bet):


100*100 = 10000
(100*1.56)*60 = 9360

Skulle du lira den matchen hundra gånger gör du alltså en nettoförlust på 640 kronor om deras bedömning stämmer..

Det är därför du ska leta värdeodds.. odds där spelbolagen antingen missbedömt chansen för ett visst utfall, eller där pengainströmningen påverkat balansen.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td