Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-25, 15:28   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

För dem som intresserade av strategier via fotbollspengar kan gå in på betfairspeltips.blogspot.com. Han hårdlanserar försäljning plus att han använder några strategier själv. Läs med väldigt kritiska ögon men ett och annat kan man alltid snappa upp.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 16:14   #32
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
För att?
Som att förklara varför 100 kr är mer värt än 50 kr.

https://www.sharps.se/forums/spelskolan
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 18:49   #33
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
För dem som intresserade av strategier via fotbollspengar kan gå in på betfairspeltips.blogspot.com. Han hårdlanserar försäljning plus att han använder några strategier själv. Läs med väldigt kritiska ögon men ett och annat kan man alltid snappa upp.
Tror att han som skriver bloggen är en riktig skojare. Känns väldigt oseriöst, endast en affilateblogg med påhittade summor tror jag. men kan ha fel.
Boka x, spela x, är inget som funkar i längden. Räkna ut vad det faktiska oddset blir efter alla försäkringar och skit. typ 1.10 att favoriten ska göra mål inom 60 min. Är det bra?
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 16:28   #34
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
En variant man kan använda är att spela ca 1 unit på 0-0 och 5 unit på resultatet 1-1. Vid första målet kan man sedan oftast göra en vinst genom att
boka 1-1 alternativt oavgjort. På det sättet utnyttjar man de som spelar på det klassiska viset.
Obs 1 unit och 5 unit är ca priser för en exakt fördelning måste man självklart
veta de exakta oddsen.
Intressant strategi. Testade den klassiska boka oavgjort strategin i höstas men insåg väldigt snabbt att den inte är lönsam. Oddset stiger för dåligt helt enkelt.

Men jag antar att denna strategi fungerar bäst i hyfsat jämna matcher? Om Barcelona gör 1-0 mot Levante efter 10 minuter har jag svårt att tro att man kan gröna ut med den strategin.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 17:06   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Intressant strategi. Testade den klassiska boka oavgjort strategin i höstas men insåg väldigt snabbt att den inte är lönsam. Oddset stiger för dåligt helt enkelt.

Men jag antar att denna strategi fungerar bäst i hyfsat jämna matcher? Om Barcelona gör 1-0 mot Levante efter 10 minuter har jag svårt att tro att man kan gröna ut med den strategin.

Helt klart är att man måste välja matcher men som jag tidigare har påpekat så finns det inga "mekaniska" strategier utan man måste hela tiden göra en bedömning av oddsen samt hur rör sig oddsen om ett speciellt scenario inträffar.
Det är alltid du som spelar mot kollektivet.
Fortfarande är det många som kör boka oavgjort strategin vilket innebär att det ibland lönar sig att lägga ut skräpodds på X efter det att det har blivit mål (dvs göra tvärtom) och sedan spela när det höjs till den nivån det borde ligga för närvarande tror jag att det är en betydligt mer lönsam strategi.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 17:16   #36
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vet inte om man kan anse att min strategi var bra eller dålig igår, men jag labbade lite och spelade följande:

Arsenal 2-0 och 2-1 i början av andra halvlek.

Vid 1-0 så bokade jag 2-0 och minskade min eventuella förlust på samtliga andra resultat.

Vid 2-0 så backade jag 3-0 och 3-1 (3-1 som gardering till 20x)

Satt då med vinst på 2-0, 3-0 och 3-1, varav tyngpunkten låg på 3-0 och garderingen på 3-1 var så pass hög (spelade minimuminsats 30 sek bara för testandes skull).

Vid 3-0 satt jag och avvägde om jag skulle boka 3-0 eller backa "andra resultat", men Gunners slog av på takten och det var mycket avblåsningar och snack. När jag väl bokade till 1.03 så blåste de av. Med större pengar hade jag grönat tidigare.

Men in-play CS kan nog funka bra om man utvecklar sitt eget system, detta exempel kanske var helt uppåt väggarna dock
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 18:04   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vet inte om man kan anse att min strategi var bra eller dålig igår, men jag labbade lite och spelade följande:

Arsenal 2-0 och 2-1 i början av andra halvlek.

Vid 1-0 så bokade jag 2-0 och minskade min eventuella förlust på samtliga andra resultat.

Vid 2-0 så backade jag 3-0 och 3-1 (3-1 som gardering till 20x)

Satt då med vinst på 2-0, 3-0 och 3-1, varav tyngpunkten låg på 3-0 och garderingen på 3-1 var så pass hög (spelade minimuminsats 30 sek bara för testandes skull).

Vid 3-0 satt jag och avvägde om jag skulle boka 3-0 eller backa "andra resultat", men Gunners slog av på takten och det var mycket avblåsningar och snack. När jag väl bokade till 1.03 så blåste de av. Med större pengar hade jag grönat tidigare.

Men in-play CS kan nog funka bra om man utvecklar sitt eget system, detta exempel kanske var helt uppåt väggarna dock
Svårt att uttala sig om eftersom jag inte följde matchen själv men jag brukar spela något liknade själv om oddsen är tilltalande.
Lite att tänka på om man delar in en match i 15 minuters perioder så är sannolikheten i premier league för ett mål ca 50 % i matchminut 75-90
(inklusive övertid)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 19:41   #38
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Svårt att uttala sig om eftersom jag inte följde matchen själv men jag brukar spela något liknade själv om oddsen är tilltalande.
Lite att tänka på om man delar in en match i 15 minuters perioder så är sannolikheten i premier league för ett mål ca 50 % i matchminut 75-90
(inklusive övertid)
Precis som att minut 40-50 är de med minst mål i om jag inte missminner mig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 20:03   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Precis som att minut 40-50 är de med minst mål i om jag inte missminner mig.
Ja som tyvärr brukar avspegla sig i oddsen....
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 13:38   #40
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaoj Visa inlägg
Allt finns på: www. X .com

Lycka till med VM-tipsen, då smäller de!!
Jag undrar verkligen när internet marketers ska inse att milslånga landing pages gör mer för att avskräcka folk än att locka köpare.. inte en käft som läser allt som står på de där extremt generiska, uppenbarligen mall-skapade, landningssidorna.

Våga göra något nytt för fan.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 13:40   #41
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Säger sig väl självt?

Värde får du när spelbolagens värdering av att ett visst resultat ska falla in inte är "korrekt"..

Eftersom oddsen är baserade på procentchans och lite lägre än vad bolagen tror skulle gå in, så skulle bolagen ALLTID har rätt så skulle du aldrig gå med vinst.

Exempel.. AIK mot VF i Elitserien.. bolagets oddssättare tror att AIK har 60% chans till seger, vilket ger ett riktodds på ungefär 1.66. Sen sänker dom det, tar sin så kallade "vigg", så det spelbara oddset blir kanske 1.56.. Om AIK har 60% chans till seger (vi kör ML för enkelhetens skull) så har Frölunda 40%, vilket ger ett riktodds på 2.50, minus vigg blir 2.40..

Med andra ord har du 1.56 och 2.40 att spela på.

Om nu 60% är "rätt" bedömning och att AIK vinner 60 ggr av 100 så skulle ditt netto-resultat bli (säg att du lägger en hundring per bet):


100*100 = 10000
(100*1.56)*60 = 9360

Skulle du lira den matchen hundra gånger gör du alltså en nettoförlust på 640 kronor om deras bedömning stämmer..

Det är därför du ska leta värdeodds.. odds där spelbolagen antingen missbedömt chansen för ett visst utfall, eller där pengainströmningen påverkat balansen.
Fast att man bara kan tjäna pengar på ett tekniskt värde är ju fel.
Oddssvängningarna som sker för att folk vill rädda sina positioner inom trading har ingenting med en teknisk analys att göra.

Självklart finns det statiska och enkla system som funkar inom oddsspel. Marknaden är för informationsassymetrisk för att det inte ska finnas.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-07, 10:43   #42
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Har testat att boka bortalaget när hemmalaget är favorit. Försäkrat upp mig genom att spela på 0-1 också och ev 0-2 för att undvika stjärnsmällar. Oddsen där är höga så ingen större insats krävs. Fungerar utmärkt att gröna ut med vinst när hemmalaget gör första målet. Bortalaget måste då göra 2 för att du ska missa ditt spel så man borde kunna sitta ganska lugnt i båten men det är en säker vinst om man grönar ut vid 1-0. Blir det 1-1 börjar det svaja både på odds och nerver. Vid 2-0 är det ju i princip klart.

Nackdelen med taktiken är att det oftast är höga odds så går matchen väldigt fel kan det stå en dyrt. Blir det 0-1 kan det vara idé att snabbt slänga in spel även på 0-2. Missa inte att spela på 0-1 innan matchför då kan det bli dyrt om bortalaget tar ledningen och resultatet står sig. Jag försöker begränsa mig till odds på 7-8 som mest. Lägre odds är självklart bättre. Alltför säkra hemmavinster som Barca mot något skräplag kan ju oddset ligga upp mot 25 och ännu högre på en bortaseger. Undviker dom matcherna också. Kan vara tufft om det blir ex 1-2 då vilket faktiskt händer ibland. Inte roligt att riskera 2500:- ex för att vinna en hundring och det går fel.

Undviker alltid cupmatcher och vänskapsmatcher för där skräller det ofta till med b-lag mm som strular till det

Senast redigerad av Tiffan den 2012-06-07 klockan 10:47.
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td