Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-23, 22:46   #91
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
EN BASKET SÄSONG INNEHÅLLER FÖR FAN INTE 1 MILJON MATCHER

Maximera --> profitera, ta och räkna på SJ55's record om han som nu flat spelar eller spelar stoffo, vilket hade per dags dato betalat mest?
Fast här dumförklarar du dig själv? Vad säger mest SJ55s record eller en simulering på en miljon matcher... Tänk efter och skriv igen...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 22:49   #92
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Sen kan ju det handla om att staking planen passar bra för de som är dåliga på att värdera sina insater rätt i förhållande till EV.

Vissa är vinnare i flat medan andra är vinnare i skala 1-10, varför skulle man inte kunna vara vinnare i denna staking plan?
Fast enda edgen du kan ha med detta system är ju om du kan just detta. Kan du inte med att avgöra vilka spel som har högst EV och placera dessa på maxnivåerna går det ju på ett ut... Då lägger du in ett chans-moment som lika gärna kan göra en vinnande flat till förlorare som en vinnande flat till ännu mer vinnande...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 22:53   #93
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Fast enda edgen du kan ha med detta system är ju om du kan just detta. Kan du inte med att avgöra vilka spel som har högst EV och placera dessa på maxnivåerna går det ju på ett ut... Då lägger du in ett chans-moment som lika gärna kan göra en vinnande flat till förlorare som en vinnande flat till ännu mer vinnande...
Fast nu spekulerar du väl ändå?

Är du dålig på att värdera så spelar man flat för att man slipper det momentet, precis som i detta moment så slipper du tänka och variansen kommer ta ut sin rätt åt båda håll.

Detta riskmanagement kan väl passa vissa spelare och vissa andra. Det finns ju åtminstone "bevis" på att det fungerar för vissa cappers.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 23:01   #94
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Fast här dumförklarar du dig själv? Vad säger mest SJ55s record eller en simulering på en miljon matcher... Tänk efter och skriv igen...
Ja på 150 matcher versus 1miljon helt klart my bad
Men för övrigt on topic så är det många som får tänka både en och två gånger igen!
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 23:09   #95
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Fast nu spekulerar du väl ändå?

Är du dålig på att värdera så spelar man flat för att man slipper det momentet, precis som i detta moment så slipper du tänka och variansen kommer ta ut sin rätt åt båda håll.

Detta riskmanagement kan väl passa vissa spelare och vissa andra. Det finns ju åtminstone "bevis" på att det fungerar för vissa cappers.
Jag vet inte om jag skulle kalla det spekulera. För mig känns det som logik men det kan väl bli error i skallen ibland så givetvis kan jag ha fel.

Okey påstående 1. Är man dålig på att värdera EV så spelar man flat.

Låter helt sunt tycker jag. Om vi utgår från denne spelare som tydligen är vinnare i längden men har svårt med att värdera matchers EV-styrka.

Du säger att man slipper tänka även här och att variansen kommer ta ut sin rätt åt båda hållen. Men här har iCash en poäng i att det inte finns 1 miljon matcher att spela med. För visst kommer det ta ut sig i längden och du kommer få samma resultat som med en medel-flat. Det du dock lägger in är ett moment där är att du över en serie av 500 spel på en säsong kanske kommer ha 30-40 (jag har inga exakta siffror men Tino har dem säkert) på den högsta nivån. Eftersom denna nivå är så utslagsgivande för ditt resultat vill du då att variansen över 30-40 spel ska bestämma ditt resultat eller ett över 500 spel? Mitt val är iaf enkelt.

Okey nu förutsätter vi att du är extremt bra på att värdera matcher.

Här kan du alltså välja att när du når tex sista nivån vänta med att lägga det spelet tills du har ett med riktigt stort +EV. Vad innebär då detta? Två saker:

1. Du kommer missa spel med små EV eftersom du helt enkelt inte vill använda dem på denna höga nivå. Kan givetvis användas på andra serier istället men då beror det på om det finns en lucka i någon av dem.

2. OM du nu är så bra på att värdera varför ska du då satsa serie 1 spelet på ett mega +EV? Är inte det bortkastat om man nu ändå är beredd att ha höga insatsnivåer?


Sist skriver du att det finns bevis för att det funkar för vissa cappers. Det är egentligen ointressant för det säger inget om att de inte skulle tjänat mer med en mer optimerad staking-plan.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 23:56   #96
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu är man på banan hur detta funkar och ja, man är helt fucked om man inte fattar iCash My bad
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 23:57   #97
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg


Var har dina förlorande sheets tagit vägen...? Blev det tråkigt med för mycket rött, eller...?


/Badass
Alltså vad är ditt bekymmer? Vi håller en seriös diskussion här, håll ditt dravel för dig själv eller PMa RobinD. Vem fan bryr sig om Robin tagit bort sina Holland/Belgien-sheets... Och eftersom du inte gillar jämförelser, har du fotografier på ditt ex framme trots att hon dumpat dig? Vill man veta något om dem kan man besöka hans tråd i ämnet..

Vill du besvara detta är du fullt välkommen att PMa mig svaret. Annars läs tråden. Oavsett om man tycker systemet är bra eller inte kan man lära sig en hel del om MM i den här tråden.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 00:42   #98
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Ja min dagbok ebbar mer ut i ett samtalsämne istället för det den var tilltänkt till att taila en capper som säger sig bemästra 2-6 med en högre profit än den genomsnittliga unitspelaren, kastar in en liten quote från det numera stängda forat från någon månad tillbaka:
Citat:
As most of you know I am using the unadultered 2-6 so far in NBA. The current record is 50-39 56.2%. Some might consider that underwhelming. You can find hundreds maybe thousands of people with a better record. What I cannot find is many people who are better than my 37 units. That is real money and that is the point. More money and profit maximization is what has kept me out of a cubicle or lab.
Approachen med sabermetrics mot nhl och nba har sina tweaks och jag är personligen inte 100% insatt men ägnar ca 4 timmar om dagen på topicen just nu.
Däremot så kommer SB inom de närmsta dagarna köra en Q&A session här på sharps.se där han går in djupare på ämnet och besvarar samtliga då det kommer till att maximera sin profit över säsongen och vilket för och efter arbete han personligen lägger ned.
Efter att det är genomfört så hoppas jag att jag kan reclaima dagboken och testar det vidare, vem vet, kanske finner vi våra egna inputs och appliceringar på det?

Kort natt, ingen mer BS som tidigare i tråden tack. Och jag påpekar ännu en gång att forumet kommer att gå in i hårdare tider för att utöka kompetansen samt bredd i alla led och minska på slaskandet i forats huvuddelar, netikett gäller samtliga!

Över och ut
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 03:38   #99
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spelas det inte till 1.90 i odds eller ska det vara till 2.0 i odds asså...

om jag lirar ska jag eftersträva en vinst till 1.9 ggr pengarna o på så sätt justera insats beroende på odds eller är d till 2ggr degen?

ex: milan - man u 1 ger 1.90 min insats på serie 1 bet 1 är 22kr

milan - man u 1 ger 1.75 min insats på serie1 bet1 är 24 kr

fattar ni vad jag menar är riktlinjen 1.9 ggr degen eller 2.0 ggr degen?
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 04:36   #100
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arre08 Visa inlägg
Spelas det inte till 1.90 i odds eller ska det vara till 2.0 i odds asså...

om jag lirar ska jag eftersträva en vinst till 1.9 ggr pengarna o på så sätt justera insats beroende på odds eller är d till 2ggr degen?

ex: milan - man u 1 ger 1.90 min insats på serie 1 bet 1 är 22kr

milan - man u 1 ger 1.75 min insats på serie1 bet1 är 24 kr

fattar ni vad jag menar är riktlinjen 1.9 ggr degen eller 2.0 ggr degen?
Du sätter upp hur du vill att din serie ska se ut. Eftersom du i ditt exempel med 1.9 odds spelar 22kr antar jag att din serie ser ut som följer:

20-40-80-120-160-240

Såhär ska din serie (enligt exemplet se ut) eftersom du alltid spelar "to win". I ditt första bet vill du vinna 20kr och med ett odds på 1.9 krävs det att du spelar 22kr. I nästa spel vill du vinna 40kr vilket gör att med ett odds på 1.9 måste du spela 44kr.

Om du spelar till ett odds av 1.50 och vill vinna 120kr får du lov att spela 240. Spelar du till 2.50 behöver du bara lira 80kr.

Insattsen varierar beroende på oddsen men din serie, det du vill vinna, ändras inte.

Vet inte om det svarade på din fråga.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 05:56   #101
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arre08 Visa inlägg
Spelas det inte till 1.90 i odds eller ska det vara till 2.0 i odds asså...

om jag lirar ska jag eftersträva en vinst till 1.9 ggr pengarna o på så sätt justera insats beroende på odds eller är d till 2ggr degen?

ex: milan - man u 1 ger 1.90 min insats på serie 1 bet 1 är 22kr

milan - man u 1 ger 1.75 min insats på serie1 bet1 är 24 kr

fattar ni vad jag menar är riktlinjen 1.9 ggr degen eller 2.0 ggr degen?
Läs,förstå & backtesta först innan du ger dig in på det!
Citat:
Any odds are permissable. a good example is in american odds my baseball bets ranged between +260 and -300. if you lose on a heavy favorite, the juice can be reclaimed by the next wager in that series!
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 10:17   #102
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Talys Visa inlägg
Du sätter upp hur du vill att din serie ska se ut. Eftersom du i ditt exempel med 1.9 odds spelar 22kr antar jag att din serie ser ut som följer:

20-40-80-120-160-240

Såhär ska din serie (enligt exemplet se ut) eftersom du alltid spelar "to win". I ditt första bet vill du vinna 20kr och med ett odds på 1.9 krävs det att du spelar 22kr. I nästa spel vill du vinna 40kr vilket gör att med ett odds på 1.9 måste du spela 44kr.

Om du spelar till ett odds av 1.50 och vill vinna 120kr får du lov att spela 240. Spelar du till 2.50 behöver du bara lira 80kr.

Insattsen varierar beroende på oddsen men din serie, det du vill vinna, ändras inte.

Vet inte om det svarade på din fråga.
Jo det svarade på min fråga du eftersträvar att dubbla pengarna hela tiden gentemot din huvudinsats...ty för hjälpen.

Till icash jag har läst och i stort förstått mig på hela systemet enda var just denna lilla bit jag undrade över... sorry att jag fråga i denna tråd men tänkte passa på bara, my bad.
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 13:35   #103
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

detta är fan bästa tråden på länge.

jag gick från att vara helt efterbliven till einstein på 7 sidor.
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 17:05   #104
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arre08 Visa inlägg
sorry att jag fråga i denna tråd men tänkte passa på bara, my bad.
No problem mate, jag vill bara inte skapa en hype om något som jag ej till 100% själv behärskar och sedan sätta +5k användare i skiten, sånt sysslar man på en annan sida
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 20:04   #105
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Jag vet inte om jag skulle kalla det spekulera. För mig känns det som logik men det kan väl bli error i skallen ibland så givetvis kan jag ha fel.

Okey påstående 1. Är man dålig på att värdera EV så spelar man flat.

Låter helt sunt tycker jag. Om vi utgår från denne spelare som tydligen är vinnare i längden men har svårt med att värdera matchers EV-styrka.

Du säger att man slipper tänka även här och att variansen kommer ta ut sin rätt åt båda hållen. Men här har iCash en poäng i att det inte finns 1 miljon matcher att spela med. För visst kommer det ta ut sig i längden och du kommer få samma resultat som med en medel-flat. Det du dock lägger in är ett moment där är att du över en serie av 500 spel på en säsong kanske kommer ha 30-40 (jag har inga exakta siffror men Tino har dem säkert) på den högsta nivån. Eftersom denna nivå är så utslagsgivande för ditt resultat vill du då att variansen över 30-40 spel ska bestämma ditt resultat eller ett över 500 spel? Mitt val är iaf enkelt.

Okey nu förutsätter vi att du är extremt bra på att värdera matcher.

Här kan du alltså välja att när du når tex sista nivån vänta med att lägga det spelet tills du har ett med riktigt stort +EV. Vad innebär då detta? Två saker:

1. Du kommer missa spel med små EV eftersom du helt enkelt inte vill använda dem på denna höga nivå. Kan givetvis användas på andra serier istället men då beror det på om det finns en lucka i någon av dem.

2. OM du nu är så bra på att värdera varför ska du då satsa serie 1 spelet på ett mega +EV? Är inte det bortkastat om man nu ändå är beredd att ha höga insatsnivåer?


Sist skriver du att det finns bevis för att det funkar för vissa cappers. Det är egentligen ointressant för det säger inget om att de inte skulle tjänat mer med en mer optimerad staking-plan.
Jag bumpar det för jag skulle gärna vilja hur de som följer detta resonerar runt dessa påståenden.. Kladdar jag för mycket får väl mods ta bort kommentaren..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/6569-2-6-betting-system/
Postat av For Type Datum
Fotboll i skilda v This thread Refback 2012-04-26 08:34
trashbag spelar - FMSweden This thread Refback 2011-12-29 18:12
RJ bettar (2-6) - FMSweden This thread Refback 2011-11-20 20:51
trashbag spelar | FMS Forum This thread Refback 2011-11-01 22:02
Spelsystem | Min tusenlapp - Spelblogg, speltips, tankar & statistik This thread Refback 2011-10-28 09:41
Startar ett 2-6 system | Min tusenlapp - Spelblogg, speltips, tankar & statistik This thread Pingback 2011-10-13 18:20
Dagens spel 20 - AIKforum This thread Pingback 2011-10-11 21:35
RJ bettar (2-6) | FMS Forum This thread Refback 2011-10-08 21:46
Sapher - Part 2 This thread Refback 2011-10-05 23:46
2-6 Betting system | Sapher This thread Pingback 2011-09-15 15:09
Det h This thread Refback 2011-09-02 09:45
The 2-6 Straight Bet | DagensBetting This thread Refback 2011-07-24 05:21
DagensBetting This thread Refback 2011-06-05 07:57
DagensBetting This thread Pingback 2011-06-04 20:29

td