Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-21, 14:33   #16
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Citat:
Beror ju lite på. För du stats för att bokföra resultatet ditt totala spelande för personlig räkning så är det klart du kör void eller win då det visar vad som sker med din rulle. För du däremot bok för att kunna påvisa vilken bra capper du är så blir det missvisande, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Eftersom det eminenta spreadsheetet på sharps tillåter en att filtrera så blir det inte ett motsatsförhållande, utan du får kan ha båda resultaten precis lika synliga.
Om det inte är ett motsatsförhållande så går det att använda både för att utvärdera sin bets och som resultaträkning. Du skriver först att det är missvisande och sedan inte ett motsatsförhållande. Hur är det missvisande om man kan få det "precis lika synligt".

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Nedanstående ser jag för övrigt inte som mer än ett lamt försök att få sista ordet och slippa ta ytterligare debatt.
Jag försökte vara hänsynsfull. Behövs det så förtydligar jag i PM
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 14:54   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Void
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 15:02   #18
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Ja, vad är det du inte förstår? I den bokföring du eventuellt använder för att kunna säga "titta vilken bra ROI jag har" så blir det missvisande att ha med freebets. I den bokföringen du använder för "undrar hur mycket pengar jag har på det och det bolaget" blir det missvisande att inte ha med dem.

Sharps tillåter en att ha båda på samma ställe, du kan få alltså se båda resultaten i samma sheet och det skapas inget motsatsförhållande. Det du sa nedan stämmer ju därmed inte in på mitt exempel och det är det jag försöker få fram:

Citat:
Att ha ett bokföringssystem som inte tillåter en att göra båda är i mitt tycke antingen ogenomtänkt eller oseriöst.
Angånde;
Citat:
Jag försökte vara hänsynsfull
så visar det bara att du är en självgod typ som inte kan ta en diskussion utan att vara nedlåtande, typiskt flamerbeteende.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 17:06   #19
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Kausalitet:
Jag uttrycker min åsikt och motiverar den.

Du väljer att tillsynes inte hålla med och kritisera mitt inlägg.

Jag förklarar ytterligare min stånd punkt och uttrycker igen att det är en åsikt.

Du väljer ännu en gång att kritisera min post och kalla min ytterligare förklaring meningslös alternativt missriktad.

Jag känner inte för att bli trampad på och svarar. Notera att allt börjat med att jag enbart uttryckt min åsikt och du kritiserar mig. Samtidigt har jag inget större intresse av att diskutera med dig då jag inte tycker du kommer med några vettiga synpunkter på mina åsikter/påståenden. Gör det mig till att praktarsle so be it. Men har du något vettigt att invända mot mina två ursprungliga poster och framför saklig kritik och utvecklar ditt resonemang till mer än en rad så kan jag motivera mina åsikter ytterligare. Notera att jag i dessa poster enbart pratat i allmänna ordalag.
Citat:
Jag skulle nog föredra att bokföra det som bonus. Utvärdera man det som ett vanligt bet vid vinst och voidar vid förlust blir ens stats imho något av en glädjekalkyl.
Citat:
Som jag ser det är bokföring bra för två saker. Hålla koll på resultatet och för att kunna utvärdera sina spel. Att ha ett bokföringssystem som inte tillåter en att göra båda är i mitt tycke antingen ogenomtänkt eller oseriöst. Just my 2 cents

Senast redigerad av nb79 den 2011-09-21 klockan 17:08.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 17:59   #20
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Kausalitet:
Jag uttrycker min åsikt och motiverar den.

Du väljer att tillsynes inte hålla med och kritisera mitt inlägg.

Jag förklarar ytterligare min stånd punkt och uttrycker igen att det är en åsikt.

Du väljer ännu en gång att kritisera min post och kalla min ytterligare förklaring meningslös alternativt missriktad.

Jag känner inte för att bli trampad på och svarar. Notera att allt börjat med att jag enbart uttryckt min åsikt och du kritiserar mig. Samtidigt har jag inget större intresse av att diskutera med dig då jag inte tycker du kommer med några vettiga synpunkter på mina åsikter/påståenden.
Detta händelseförlopp är dock närmast exakt detsamma från min synvinkel, fast tvärtom. Jag försökte från början bara framföra saklig fakta om sakens natur, men hela diskussionen tog skruv nånstans.

Med "Jag försökte vara hänsynsfull" trodde jag du syftade på att du var så enormt mycket bättre och överlägsen och ville vara "hänsynsfull nog" att inte diskutera ner mig. Det var det jag reagerade på, för det var i så fall extremt nonchalant sagt, men jag inser att det kanske inte var så du menade...
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td