Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-05, 09:13   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

V75 Örebro 10 December


Startlistorna är klara och jag har skummat igenom dom.
Jag har redan klart för mig i tre av avdelningarna.

Avd 1.
Royale De Crepon visade senast vilken kanon det är. Drog då fram vinnaren Merger Blue Chip och höll mycket bra. Något längre distans denna gång är bara fördelaktigt och med tempo på loppet blir hon segerfarlig.
Merger Blue Chip har formen på topp och från ett bra startspår är hon också ett givet streck.
En som har formkurvan stigande är Target Hoss. Vann senast från ledningen och kan vinna denna gång också.
Fjärde och sista hästen med chans är Calamara Donna. Hon lär fronta och släppa. Ju snabbare loppet sedan går desto större chans har hon att speeda till seger om luckan kommer.

Avd 3.
Loppet står helt och hållet mellan Maharajah och Quarcio Du Chene. Inget snack om att Maharajah är den bättre hästen men då Quarcio Du Chene är den snabbare i starten och att Maharajahs trav inte riktigt stämmer ännu är det bäst att ha med båda.

Avd 5.
Här har vi nog omgångens bästa spik, trots att det handlar om tvååringar. Nostromo är Tuomas Korvenojas nya stjärna och som han såg ut vid vinsten på Solvalla för två månader sedan har jag svårt att se att han kan torska här. Har dessutom följt upp den segern med ytterliggare två vinster hemma i Finland.

Återkommer med min syn på de övriga avdelningar senare på veckan när jag studerat de lite mer. Har tyvärr inte fått någon feeling för någon häst i dessa avdelningar vid första anblicken och det ser ut att krävas en del streck. Hoppas dock på att hitta en bra spik till.

Hur ser ni på omgången så här tidigt på veckan ?
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 23:07   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Stoeliten: Ganska lurigt. 4,11,12 borde man kunna lämna men i övrigt...?

Klass 1: Efter en femsekundersanalys känns 1,2,7,9 som helstängt.

Guld: Spik på Marre eller dubbla med Nahar om träningsrapporterna låter bra. Quarcio fungerar två gånger på raken? Tillåt mig tvivla.

Klass 2: Galopplopp, streckar på. Mest inne på Raging Mack med Örjan.

2-årsloppet: Nostromo har fem raka men given att gå emot på just det och att det handlar om tvååringar, lär bli alldeles för stor. De tre deltagarna i uppfödningslöpningen borde räcka att täcka med.

Brons: Nantucket. 1,1,2,1,1,1,2 på distansen. Spikas utan blink i ett annars ganska öppet lopp.

Silver: Kaffiren har vaknat på rätt sida och spårar runt om. Gillar verkligen Womanizer efter de lopp jag sett med honom i Sverige men innerspår och plump i senaste finnstarten ser inte bra ut. Covington blir överstreckad, helt klarlagt nu att han kommit till rätt klass och inte mer än hygglig chans här. Chansspik på Kaffiren!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 09:41   #3
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

En superbana att spela plats på. Många är fulla som Kalle Ankor och spelar därefter. Kan få 2,5 gång på en given mot slutet av dagen.
Tycker att det har vart ett par sömniga omgångar på slutet men nu får vi hoppas på lite trav. Även om det är rätt mycket spets och slut på Örebro generellt så vinns en hel del lopp bakifrån från bricka 9-10.
Finns många rysare i första. Muscels GT tyckte jag gick bra sist.Tar nog 5-6 st.
Andra känns lite Velten men hoppas att Jennifer går felfritt. Leder runt om.? chans spik nr1.
Den här gången blir det nog streck på Maharajah.
4e inte tittat på. 5e garderas Nostromo med ett par stycken,först och främst med Oscarssons,nu med Örjan i sulkyn och Svantes nr 5.
Hittar Nantucket ut är nog loppet över men frågan om han ser dagens ljus därifrån. Sämsta möjliga spår på Örebro.
Jasper. Kaffir och Åke Lindblom på hemmabana ser ut att bli tempo. Går nog all in på Harry Hay igen.Chans spik nr 2. Dumstrut alltså. Tidigt i veckan och bara spånat men kanske blir så.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 23:22   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 2366
Standard

[QUOTE=draken;153959]En superbana att spela plats på. Många är fulla som Kalle Ankor och spelar därefter. Kan få 2,5 gång på en given mot slutet av dagen.

Hittar Nantucket ut är nog loppet över men frågan om han ser dagens ljus därifrån. Sämsta möjliga spår på Örebro.
QUOTE]

Att påstå att spår 1 på Örebro är sämsta möjliga spår får en att undra är du möjligen en utav de fulla ankorna vid luckan 16.30 på lördag? Ditt påstående var möjligen korrekt för några år sedan (tiden före den 2 mars 2008) innan Örebro övergick till att köra 1609a istället för 1640a, 2100a istället för 2140a resp. 2609a istället för 2640a.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
Justitia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 08:44   #5
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Jag var helt säker på att spår ett är det sämsta tänkbara för Nantucket på Örebro. Vinner troligen från alla andra spår. Självklart glad för att du rättar mig och ger klartecken. Spik alltså.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 09:19   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 2366
Standard

Spik vet jag inte (erkänner att jag är lite dåligt påläst ännu) men räkna inte bort innerspåret längre i alla fall när starten numera går längre in på raksträckan med bättre möjlighet att accelerera från innern som följd

Innan ändringen av distanserna däremot, spets från spår 5-6 (=toppspår) och resa i draget (2-3 utv.) från spår 9-10 och god vinstchans som du var inne på!

Lycka till på lördag!
Justitia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 11:14   #7
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Tack det samma. En fet 7a med julpengar skulle inte sitta fel..Jo nog händer det att det spetsas från spår ett om det är en katapult men tycker nog fortfarande att spåren längre ut dominerar. Självklart sågar jag inte alla från spår 1. Det går ju att komma ut också.
.Men jag drar mig gärna för att spika därifrån på Örebro. Kanske mest är gammal vana. Svårt att lära en gammal hund sitta
Bra tävlingar får vi hoppas på hur som helst. Finns lite förutsättningar för skrällvinnare från spets och bakifrån tycker jag i nuläget. Kan ju känna annat på lördag.
Veckan är ganska ung. Simma lugnt.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 20:12   #8
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Halloj....

Har skummat igenom lite, Spik hmm Var inne på Target men lutar åt Velten & Global Offshore ( trolig & rolig)
Låset antagligen Marre och Quarcio
Lite tankar så länge men det kommer mer
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 10:26   #9
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Marre känns siså där efter gårdagens visade stallform från Hultman. Kluven. Nahar,Quarcio och även I won`t Dance känns plötsligt heta.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 12:10   #10
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Sitter och glor lite på lunchtravet innan jobbet. För de som ej har tillgång att se kanske det kan vara värt att veta att Lutfis hästar var helt under isen. De 2 första kom sist i sina lopp. Resten ströks. Behöver inte betyda något inför lördag men kanske. Han har ett par heta chanser på förhand.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 19:12   #11
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jaha då var det torsdag och nya tankar kring hur det blir kört.
Tvekar lite på om jag ska spika GLOBAL OFFSHORE eller gå på det finska fenomenet
NOSTROMO. Mina utgångar(i förnuläget får man väl säga) är FAMOUS FAYLINE
och HARRY HAYTHROW. Låset ja, gillar 7 H O M och VELTEN OVAMBO.
Passas bör i GULD: NICK NOCK som kan få loppet även om han blir instängd så brukar Jorma hitta ut. NAHAR kan va sugen nu efter hovbölden och träning ,inressant tränings info väntas.
I första kan mycket hända . kan mycket väl räcka med 2-3 hästar i första hand 3 och 5.
men i vassen lurar 9, många roliga och spelvärdiga som 8.2.4.12 BEATASINE vet jag inte riktigt vad jag ska tro och tycka om. Han borde vunnit sist,,,? som sagt.
Sen resten vet jag när jag bestämt mig för spik och utgångar.


Sen vill jag fråga om det är någon som vet hur man ska spela utg om man tjänar på att
Chansspika eller man ska gå på en mer trolig. Kanske lite dåligt formulerat men tacksam om någon orkar ta tid till sig.
Vilka spår är gynsammast på Örebro och vilka är direkt dåliga har föstått att banan är rätt rund.
Tack på förhand och lycka till

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-08 klockan 20:53.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 19:37   #12
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Hur är Nantucket på innerspår?

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-08 klockan 20:14.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 20:01   #13
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1366


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spik på Global Mazarine och Nonstromo ? i guld två tre eller fyra hästar Nick Nock, Maharajah, Quarico du Chene och kanske I Won`t dance
Några tankar om nr 9 Royale De Crepon i första loppet ?
I femte och sjätte känns det helt öppet.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 21:03   #14
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Gillar INTE när Raffe har samma spik som mitt ena tänkbara utg
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 21:07   #15
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Bokis jag menade glogal offshore ,jag tycker det e skit svårt alla spik e ju chansspik
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 21:19   #16
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jo 9 i första gjorde väl ett ok lopp utv ledaren men hade inget att sätta emot MBC eller Muscles GT svår bedömd, kan bara se ett loppet

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-08 klockan 21:49.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 22:02   #17
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

v75 med kort analyse


V75-1 er Hoppeeliten, som er et
ret åbent løb, hvor 3 Merger Blue Chip
dog er favoritten. Hun præsterer hver
gang og vandt sidst let efter et helt
perfekt løb i andet par udvendigt –
men hun virker noget sprinterbetonet.
V75-2 er Klasse I, hvor jeg kun
tror på tre heste, 9 Velten Ovambo,
1 Global Manhattan og 2 Walk To Remember.
Førstnævnte har gjort det
fint i V75 på det seneste, men han
var dog ikke som allerbedst sidst,
hvor Örjan Kihlström ikke kunne køre
for fuldt med hesten, da den gik på
den højre line.
V75-3 er Gulddivisionen, og der
er lagt op til Maharajah-sejr. Startspor
fire er perfekt, og det ligger til,
at hesten tidligt sidder i spidsen, og
så er han en overmægtig modstander
for 6 Quarcio Du Chene, selv om
denne sidst afsluttede med en kilometer
på 1.10,8.
V75-4 er Klasse II, som ser meget
svær ud, og jeg har alle 12 heste
med på den store V75-bon. Mest
tror jeg på 6 Global Mazarine, som
sidst gik godt i dødens i V75 bag
Guardian Rose. Den kan næppe udnytte
springsporet, men måske igen
tidligt komme frem til dødens?
V75-5 er Svampen for hingste/
vallakker, hvor ubesejrede 3 Nostromo
er den naturlige favorit, men jeg
vil gerne advare for 7 Dreams Take
Time. Den gik meget fint i dens første
starter, men galopperede så sidst
umotiveret med 750 meter igen i
Opdrætningsløbet, hvor den ellers
var placeret i andet par udvendigt
– og det var mindst en andenplads,
som røg der. Nu sidder Örjan Kihlström
så i sulkyen i stedet for træneren
Jim Oscarsson, og det er jo kun
en stor fordel.
V75-6 er Bronzedivisionen, hvor
jeg tror på føring hele vejen til 1
Nantucket. Den viste topform sidst
med angreb i sporene over de sidste
1200 meter bag Famous Fayline, og
fra spidsen bliver den meget svær at
besejre.
V64-7 er Sølvdivisionen, som ser
svær ud. 4 Kaffir Face kan ikke tage
spidsen lige fra start, men måske
køre sig dertil på første langside?
Hvis dette bliver tilfældet, så er den
ikke nem at besejre, for den viste
topform sidst efter startgalop bag
O’Grady med 1.13,3 – 2100 meter
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 22:06   #18
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

to v75 forslag


Stort forslag til V75:
1. afdeling: 1-2-3-5-6-9-12
2. afdeling: 1-2-9
3. afdeling: 4 Maharajah
4. afdeling: alle 12 heste
5. afdeling: 3-7
6. afdeling: 1 Nantucket
7. afdeling: 1-2-3-4-6-7-9-12
Pris 2.016 kr.
Dagens sikre:
4 Maharajah i 7. løb – V75-3 er jo en af verdens bedste
heste, og denne gang så vinder han - efter ellers at have
startet fem gange i træk i Sverige uden sejr. Fire starter i Paris
i vinter gav to sejre og to andenpladser, og derefter vandt
den sit come-back i Sverige 30. april på Umeå. Derefter har
den startet fem gange i Sverige uden sejr. Først blev det til
to galopper, og siden har den været fjerde, tredje og fjerde.
Den viste dog klar formfremgang sidst bag hele vejen førende
Local Conch, hvor den længe var lukket inde i inderbanen,
men afsluttede forrygende, da den endelig fik frit løb. Denne
gang er udgangspositionen perfekt, og den kommer givet til
at sidde foran dens værste modstander, 6 Quarcio Du Chene,
undervejs - og det er endda meget sandsynligt, at den tidligt
kan komme frem til føringen denne gang.
Dagens sjove:
1 Global Manhattan i 6. løb – V75-2 er i grunden en
kanonhest, men den har ikke fungeret optimalt på det
seneste. I lørdags kom den tilbage til løbene efter næsten
tre måneders løbspause, og den viste sig faktisk ret formløs.
Nuvel den galopperede kort efter start, og blev siden kørt
frem i dødens midt i løbet, men den burde have kunnet bedre
til slut for at få godkendt. Når Åke Svanstedt alligevel vælger
at bringe hesten til start igen, så må han jo have været tilfreds
med hesten, og den har ’overkapacitet’ for klassen. Den har
dog et chancebetonet startspor, idet den ikke kan forsvare
indersporet til spids, men hvis formen er bedre denne gang
med løb i kroppen - det kan vi nok roligt regne med – så har
den kapacitet til sejr.
Eksperttips Knud Lill egård
Lille forslag til V75:
1. afdeling: 2-3-5-9
2. afdeling: 1-2-9
3. afdeling: 4 Maharajah
4. afdeling: 6-10-11
5. afdeling: 3-7
6. afdeling: 1 Nantucket
7. afdeling: 1-2-4-6-7-9
Pris 216 kr.
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 00:19   #19
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Unibet ger fina 2.0 på Muscles GT mot Annicka H2H

Loppet vinns dock av Merger Blue Chip eller Royale De Crepon som känns som ett perfekt lås. Vill man lyxa till det tar man med Muscles GT som är lika bortglömd som vanligt!
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 02:36   #20
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 8
Sharp$: 125
Standard

dom har ju ändrat på örebro för ett tag sen så att spår 1 ej ska vara så missgynnat!!! därav distansen 1609. så hur är nantucket ut? Hultman spikar själv Nantucket. RIKTIGT lovande anser jag då han inte brukar sticka ut hakan!
stoffe86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 07:35   #21
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Kan inte tänka mig att Nantucket håller upp någon spets från det spåret. 4a är mkt snabbare ut och tar en längd. Finns även ett scenario där 6 spetsar och släpper till 7.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 07:41   #22
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Klistrar in här det jag skrev till en annan medlem;

Spikade goopen i första senast den var ute om du minns. Var ju en av dagens bästa värmning då men tyvärr vann den inte, med goopens form för dagen och att hästen dessutom fått lopp i kroppen så tror jag den vinner. Extra stark blev man utav statistiken, citerar jens

Citat:
Tre sådana här lopp har avgjorts i år, och vinnarna då rankades 3, 3, 4. De faller alltså väl in i det mönster vi ser i statistiken på sidan 143. ALLA vinnare någonsin har rankats 1-5, och bara två gånger har det varit 5:e-handare. Det här är ett av de mest utpräglade sparloppen som finns. Samtidigt är favoritchansen inte mer än normal.

Tre hästar är mycket mer streckade än resten, och det är mycket sannolikt att man klarar sig på dem.
Får hoppas mönstret fortsätter.

Andra spiken hittar vi i sista och det är I saw you som springer på hemmaplan nu. De 3 senaste totostarterna med lindblom har den slutat på andraplats varenda gång. Senast hann den inte fram till Isak CD som ledde hela vägen, kortdistans spår 10 då. Nästsenast fick den stryk utav spurtande Nick Nock, som gör andra starten i guld nu. Kan inte se något märkbart motstånd här faktiskt och med ett så jämnt streckat fält är spiken given för mig.

Då jag verkligen lyssnar på Jens, så säger han följande här;

Citat:
Fjärdehandaren 7 I Saw You har verkligen visat toppform på slutet och möter nu enklare motstånd. Och framför allt... hemmaplan! Given tipsetta, och spåret har falktiskt positivt index (sidan 40 igen).
Vilka möter den här? Kaffir face kommer antagligen fela bort sig. Dessutom vettefan hur luddes stallform är. Åke säger att covington ås är hans bästa chans för dagen men saknar "spetsfeeling". Womanizer visst, men när vann den senast i sverige? 2008 typ.
Jasper lane mötte den nästsenast i samma lopp som nick nock. Har jasper ens kommer hem än? Känns som den hästen är det påväg utför igen.

Vad kan gå fel egentligen?

Jag garderar maharajah den här gången då det verkar bli skrik på honom, 75+% på en häst som har usel stallform egentligen. Jens citerar någorlunda Bengt adielsson här;

Citat:
Bengt Adielsson påminner om i fredagens Expressen/GT/KvP om att stall Hultman inte vunnit ett enda lopp sedan 12 november. 23 raka förluster, som sedan fylldes på med fler under fredagslunchen då det som bekant tävlades på Solvalla (däribland omgångens största V4-favorit). Och det har genomgående varit stenhårt betrodda hästar, som tipparna sett med toppchanser. Som Maharajah till exempel... och så många som tre streckfavoriter på onsdagens V86:a, däribland omgångens två största! Spelarna blev varse den dåliga stallformen efter de två första avdelningarna, och den tredje streckfavoriten, One too Many i sista avdelningen, släpptes upp i nära tio gånger på vinnarspelet - rekord för en streckfavorit.
Rätt bra varning för att gardera eller rentav plocka bort hultmans hästar.

En rak dubbel 6-7 spelas även.
Lycka till!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 07:52   #23
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stoffe86 Visa inlägg
dom har ju ändrat på örebro för ett tag sen så att spår 1 ej ska vara så missgynnat!!! därav distansen 1609. så hur är nantucket ut? Hultman spikar själv Nantucket. RIKTIGT lovande anser jag då han inte brukar sticka ut hakan!
Läsvärt
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 09:23   #24
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 63
Standard

Vinner inte Maharajha idag får nog Hultman glömma Frankrike

glöm inte Harry i sista loppet står på tur för vinst
Andersj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 10:42   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mina sidospel för dagen:

2011-12-10 14:30ÖTarget Hoss P ANNAT 5 2.150

Har 70% på plats och dokumenterad form med en tredjeplats från sämsta spåret i senaste stoeliten och lätt spetsvinst senast. Stenhårt motstånd idag men med det läget och startsnabbheten så är platsoddset kanonbra! Även vinnaroddset till 6,50 är helt klart spelbart, men tidiga vinnarspel kräver lite större marginaler.


2011-12-10 14:55ÖHamras One More vs Velten Ovambo H2H ANNAT 5 2.550

Fan vet om inte Nybrink hittat korn den här gången, han läser faktiskt andra loppet ganska precis som mig på http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14053895.ab
Inte så säker på att han vinner men positionsmässigt är det stor fördel mot favoriten, som måste vara riktigt bra för att hinna om på det korta upploppet. Kan hända att det blir en Örjan-styrning med tidigt fram i dödens och järngrepp på hela fältet runt sista kurvan men det blir svårt om de ångar på i jämnt halvhårt tempo där framme.


2011-12-10 16:05ÖDreams Take Time V ANNAT 3 5.500

Rejäl kuskstärkt med Kihlström upp nu! Med tanke på att hästen är obesegrad då han fått chansen (instängd vid sexan då Nostromo vann, galopp senast) och vunnit på övertygande sätt är det ett givet spel. Bedömt lättstyrd häst (då Oscarsson Jr klarat styrningarna bra) ger bra förutsättningar att passa fint på distansen och taktik kan anpassas efter löpningsförlopp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 10:47   #26
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Tänkte som ny här bjussa på mitt v75-system för dagen...

V75-1: 3-5-9-12
V75-2: 1-2-3-6-7-9-11
V75-3: 4-6
V75-4: 6 Global Mazerine
V75-5: 3 Nostromo
V75-6: 1-4-6-7-10-12
V75-7: 1 Womanizer

Spikarna känns helt OK, brukar aldrig spika mer än 2 men idag säger magkänslan något annat!

I fjärde står Global Mazerine så fint till i o m det korta upploppet, mitt spetsbud för dagen och håller hela vägen.

I femte har vi Nostromo som kommer obesegrad, van kyla och hårt underlag och här är det klasskillnad utan dess like. Dagens bästa spik imo.

I sjunde, Womanizer, är min minst säkra spik men jag kunde plocka bort både Covington Ås och Kaffir Face när jag såg att Caddie Comet (12) blev struken. Nu är innerspåret inget motstånd och även om 1 Womanizer hamnar i dödens tror jag sjuåringen inte kommer ha något problem att hitta igenom. Vi har sett det förr!

336 rader / 168:-

LYCKA TILL!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 10:50   #27
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37826
Standard

Tycker det finns två riktigt bra spikar idag. Maharajah såg kanonfin ut senast, men det var ju aviserat ett lugnt upplägg så Local Conch var given som motbud. Med framspår idag så är det svårt att tänka sig att Örjan ska lägga sig platt, och kör han för vinst så bör det vara klart. Den andra spiken är Nostromo. Helläcker häst. Nu är visserligen tvååringar (snart treåringar) ojämna och distansen kanske en liten nackdel, men jag tror ändå han vinner det här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 11:16   #28
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

2,3,5,6,7,9,10,12
7,9
4,6,7
1,2,3,4,6,8,9,10
7
1,4,5,6,8
4

Krav: Merger Blue Chip/Maharajah
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 11:47   #29
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5725
Standard

Varför spika Luddes häst?
Har inte hans hästar gått si sådär senaste tiden.
Samt perfekta banor.Är det sådan bana idag?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 11:55   #30
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 49
Sharp$: 313
Standard

Kör lite olika info från Twitter, ni väljer givetvis vad ni ska tro på.

TravFans TravFans
Kolgjini krämar nog ur Wee Catch Diamond duktigt på lördag. Lars Friberg ny tränare, efter detta race. #V75

TRAVEXPERTENcom *****************
#vinnareV75 #V75 Attans fick avslag på Nantucket nu. Örjan skulle inte ladda för fem öre.....
Crashmash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 12:37   #31
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37826
Standard

1) U: 3,9 G: 4,5,7,12
2) 7,9
3) Spik 4
4) U: 9,10 G: 1,3,6,8
5) Spik 3
6) U: 4,7 G: 1,6,9
7) U: 3,4 G: 1,7,9

Minst två U-hästar ska in och rest. inom ramen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 12:44   #32
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Här kommer mitt jokersystem:

Lopp1: A-9, B-2,3,5,12 C- 1,4,6,7,10,11
Lopp2: Spik A-9 Velten Ovembo)
Lopp3: A-4 B-6 C-1,9
Lopp4: A-6 B-3,8 C-1,10
Lopp5: A-3 B-10,7 C-12,5
Lopp6: A-4 B-1,7 C-3,6,9
Lopp7: A-7 B-3,4,6,9 B-1,2,3,5,8,11

A:3-7 B:0-4 C:0-1
Utgångar på Marre/Mazarine/Nostromo 1 av 3
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 13:01   #33
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Här är mitt försök till extra julklapps pengar:

V75-1: 3. 9. 2. 12
V75-2: 9. 1. 3. 7. 8.
V75-3: 6. 4. 1.
V75-4: 6.
V75-5: 3.
V75-6: 4. 1. 7.
V75-7: 7. 4. 1. 9. 6.

Reducering: Minst en av nedan tre
V75-1 3. Merger Blue Chip
V75-2: 9. Velten Ovambo
V75-6: 1. Nantucken
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 15:57   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Uäääääääh, tapp på 125k när man plockade bort Björn i andra. Sista tweaken var valet mellan att strecka tre där och sätta utgång på klass 2 istället för Marre men fegade och fick plocka bort ett streck i andra

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
2,3,5,6,7,9,10,12
7,9
4,6,7
1,2,3,4,6,8,9,10
7
1,4,5,6,8
4

Krav: Merger Blue Chip/Maharajah
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-12-10 klockan 15:59.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 18:02   #35
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1366


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Uäääääääh, tapp på 125k när man plockade bort Björn i andra. Sista tweaken var valet mellan att strecka tre där och sätta utgång på klass 2 istället för Marre men fegade och fick plocka bort ett streck i andra

Spoiler:


Vi stryker flagg på Velten
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 18:31   #36
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Lider med dig Stekel.

Btw, om inte I Saw You hade galopperat, sicken jävla avslutning...

Senast redigerad av eddieh den 2011-12-10 klockan 18:32.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 08:41   #37
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Århundradets spelstöt kunde varit ett faktum i lopp 9 igår på Örebro(nåja, kanske var det bara en olyckshändelse?) när stall Jim Oscarsson bytte nummerlapp på vinnande 7 Dreams Take Time (odds 3,34) och 8 Donttellmeanymore (odds 59,60). Blev 1000 kr i böter. Har ju sett kupper av detta slag i filmer och hört gamla skrönor men trodde inte man skulle få se det 2011 på lördagsspelet. Hade varit lite skoj om Jim hade vunnit med Dreams Take Time men med fel vojlock.Hua ett sådant liv det skulle blivit då.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 20:20   #38
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Bad luck stekel. Synd. Att spår 1 var sämsta tänkbara för Nantucket står jag fast vid(även om han inte kunde göra sig själv rättvisa i lördags) men att man kan få 2,5 på plats på en given i slutet blev fel. Nu blev det bara 2,3 på Kaffir.
Snöade in på 7an i andra och 9an i sista tidigt i v och kunde inte släppa dem. 5 rätt. suck igen.
Nästa vecka på Åby lyser av stenklara vid första ögonkastet. Global M. Sebastian K .Isack CD. Luktar x 20 alt x 50 nästa helg.Mycket plugg återstår dock.
Good luck under veckan.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-12, 18:28   #39
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Bugg
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td