Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-31, 20:47   #1
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

V75 Mantorp - 4 Feb


Känner inte igen hästarna

Och hur bra är egentligen poision composite? Är det veckans spik fast man aldrig hört om den ? :O
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-31, 21:19   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Herregud! När det är ridhästar kryddat med Avanto som är med i guld så vet man att det är vinter..!

Tur att Lavec är ett litet vårtecken i alla fall

Hurricane Blue känns som en gjuten spik.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-31, 21:32   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nej det är det inte. Fundera lite på hur mycket respekt Göran B Andersson kan ha med sig i ett sånt här fält så kommer du fort fram till det svaret. Det är ju en bra häst och om han landar på under 15% så kanske det är spikläge men annars är det nog inte aktuellt. Spontant skulle jag säga att spiken i loppet är Timetosaygoodbye, spets och slut. Oddshöjande att han fick så mycket stryk av Spring Erom senast, såg bättre ut än vad det var då SE är en underskattad häst, det var fel distans, och kusken slutade köra direkt han insåg att det var kört.

Klass 1 är ett riktigt getingbo, form på de flesta kanter och kort lopp...

Fyraåringsloppet också riktigt lurigt. Luddes häst var ganske lovande i Malmqvists regi vill jag minnas och nu har han ju en topptid i ryggen direkt i debuten. Mer en nackdel än fördel på alla sätt i min bok, hoppas han blir stor favorit. Karlstedts häst är bra och jag har på känn att han siktat på det här loppet ett tag.

Gede Star fram och baklänges i klass 2? Aldrig förlorat felfri och oddshöjande med Jakobsson istället för Goop nu. Finns flera i loppet som nog blir streckvärda, men kan mycket väl bli jämnstreckat också och då är det nog läge att spika.

Stoloppet är halvöppet men några kan man plocka bort direkt iallafall. Lär bli jämnstreckat så värt att ta ställning!

Känslan är att Jasper Lane, Alandias Karisma och La Bellouet är de som gynnas mest av den långa distansen. Ingen tillfällighet att Erik smög med Truly Devoted senast och kommer bli överskattad den här gången.

Magkänslan säger Friction men det ser ut som ett förhållandevis öppet lopp...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 19:44   #4
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Hallåja.. Då var det en ny omg, Men verkligen vinterlopp,men det kan ge pengar de osså.
Har skummat igenom vissa lopp ser roliga drag överallt tycker jag men det är klart att streckken får strecka till sig först ,,Ok första tankarna..

1) Ett lurigt lopp med 1 Demokrat som fav men jag tycker att spåret kan hexa lite tror att 3 Fridhems på linjen kan ta en längd sen blir det svårt men 6 Online har slagit fav klart bortglömd pga galoppen sist farlig nu? mina drag här är 4 Yesterday Weather och 7 G K Spinaround Men toktempo så 11 NG

2) Här är en Klassklättrare utan dess like, Kanske inte det roligaste spiket men säkert omg bästa och största Spik, så om man vill försöka fälla, kan skrällen bli hemmavinst med 4 Satchmo s.r.p Garderar man ska man inte glömma 2-7-13-14 och 9 eller heltäcke

3) Lite skumt lopp men min första häst är inuläget 6 Titosago men jag tror att Erik kan ta sig ut och då blir 1 PS farlig. Tycker det är lite mycke 2a oc 3e platser på 6 Men klart lättare nu kanske Sen kan man väl inte lämna 9 L K även om han behöver loppet, mina drag här får bli 7-5-3

4) Här tycker jag det ser ut som rena getingboet men första häst blir 10 Hoboken men alla bakre ser interssanta ut Så stercka alla i detta lopp 3-5-2 i första led

5) Lite kluven här men kör nog Spik trots läge 8 Alaxis Boko.

6) Nu blir det svårt igen med min gamle goe vän 2 JASPER LANE men jag undrar om han inte bara vinner denna gång men tar några streck pga lång dist och mina drag här blir 9 Nino Coger och 10 Royal Neo glöm inte 3 Ewe men som sagt några streck krävs

7) ytterligare ett öppet lopp som jag ser det troliga blir 4-7-9 Roliga drag blir 11-2-1-5-6

Som sagt tycker jag att det ser svårt ut och kan mycket väl bli bra
Så glöm inte att tycka till ,det är då det blir mer intressant
Nu på lopparkivet
Lycka Till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-02 klockan 20:31.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 21:35   #5
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

hade hellre tagit mer streck och Goop upp på Gede Star då hade jag singlat den. M Jakobsson har kört så många galopper med den så det finns inte. Han har helt enkelt inte samma känsla om Björn har. Iofs så har hästen stabiliserat sig på slutet och senaste starten är bara glömma då den inte var fräsch. Björn sa efterloppetatt han kände direkt när bilen släppte att det var något fel.
Penalty Fair vinner väl utan felet sist? Kan öppna mkt snabbt och sen släpp till Gede och kanske kan han då utmana med lucka? Pampas SIR skavara än bättre nu då den inte var vässad sist. De 3 tycker jag sticker ut lite men det finns många bakom som är jämna.

Friction tycker jag är bästa spiken i omgången som det ser ut nu iaf.

En som man inte ska glömma bort är Nestor Gel som behöver lite tur men är i toppform och såg bländande ut på Jägers sist.

Mest överstreckad nu är helt klart Truly Devoted, att den inte vann med 50m sist säger allt om vinnarskallen på den hästen numera. Schas!

Lycka till med era lir!
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 22:18   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoobieClown Visa inlägg
hade hellre tagit mer streck och Goop upp på Gede Star då hade jag singlat den. M Jakobsson har kört så många galopper med den så det finns inte. Han har helt enkelt inte samma känsla om Björn har. Iofs så har hästen stabiliserat sig på slutet och senaste starten är bara glömma då den inte var fräsch. Björn sa efterloppetatt han kände direkt när bilen släppte att det var något fel.
Du verkar ha kollat upp hästens karriär noga men fokuserar på fel saker. Han gick knappt felfritt en enda gång under sina 15 första starter och den enda som höll den felfritt i lopp (2 gånger) under den perioden var just Jakobsson. Söderkvist, Wallin, Goop, Andersson, Lindblom (alla riktigt bra kuskar) gick alla bet under den tiden.

Summerat: Hästen har vunnit ALLA felfria starter (7/21) han gjort i karriären och fyra av dessa har tagits under de senaste fem. På 10 autostartlopp har det blivit 6 segrar.

Jag blir så illa tvungen att frångå mina bankrulle-regler och dubbla insatsen på Gede, det här spelvärdet hittar man inte så ofta...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 06:11   #7
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 567
Standard

Tror själv mest på 7 Penalty Fair som Erik fick bekanta sig med senast och ska bli intressant att höra vad han säger i vass-eller-kass om den. Får bli omgångens utgångstvillng då det verkar som man kör framåt från start och nyttjar startsnabbheten. Med intrycket från senast på näthinnan (vinst felfri i V75?) så ser jag högt spelvärlden i denna valack. Går ju med skor normalt så inget balansminus vid förmodad betongbana. Loppets bästa kusk och en häst som såg ut som en retad tiger senast räcker för min tipsnick. Sanslöst startsnabb senast men då i volt men har som sagt öppnat snabbt även bakom bilen och Erik får lösa starten så löser hästen resten. Frågan är snarare vilka som ska med på tvillingen men 6,9 känns tidiga där även om båda kuskarna har en tendens att krångla till det lite för sig. Får marinera det lite...
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 06:19   #8
 
murarens avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Småland
Inlägg: 89
Sharp$: 613
Standard

Känner en utav ägarna till Gede Star, han säger att det är stor galopp risk om hon är tvungen att gå med skor. Men det är ju ett givet streck på min kupong i varje fall.
muraren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 07:25   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 321
Sharp$: 2397
Standard

Tror på Ludde i andra..Roger höll den högt har jag hört..Det är klart att han blir stor favorit.
lelle_16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 07:34   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

persos seaman ska jag försöka motivera mig själv till att spika!
hjälp mig gärna
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 08:44   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
persos seaman ska jag försöka motivera mig själv till att spika!
hjälp mig gärna
Senast hade var han nedstruken till spår 5 på kortdistans det var en gigantisk plusfaktor. Man ska inte överskatta hästens kapacitet
Totalt överstreckad redan nu!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 09:23   #12
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Det är en lurig omgång och rätt kort upplopp på Mantorp. Blir kallt så broddar lär behövas. Svårt.Raffe spikar Online Dàmor i första och Friction i sista.
1a.Fridhems var väl si så där sist från spets senast och Democrat kunde inget från rygg ledaren även om motståndet var mycket hårdare och dessutom struken för halsinfektion efter. Nja. Online är rätt bra när han fungerar vilket inte är helt ofta. Kan nog bli massgardering.4,7,8,9,10,11 känns intressanta.
2a är spik eller massor.Vet inte vart man ska sätta in Hurricane egentligen. Kan vara motiverad lampa men också totalt överstreckad.Är han som sist så blir det jordskredseger.
3e. Fabrice axe såg bra ut på Bergsåker men kunde inte från dödens.Borde vara förbättrad med lopp i kroppen,annars tror jag att det står mellan 1,6,9.
4eJag gillar Pampas så den streckas som en av många. skrällbud.8 will olas arn.Riktigt speedig.
5e.Tycker Nectarine har sett fin ut fast den galloperat 2 ggr till slut. Frenchise alltid bra och Naimi aldrig streckad. Blir några stycken här med.Elora hanover runt om?
Simb Ruby har väl aldrig mött så här dåliga hästar? men 20m nja.1,2,5,7,8,10,15
6e.Tyckte att Jasper såg lagom intresserad ut senast.. Sågas av mig denna gång.Kan vara dumt men 3,6,9 känns hetare
7e. Friction börjar visa riktig form men kan bli het som en kamin om han laddas från början. Bör vinna men kan kväva sig.1,2,4,7,9,11
Inte tagigt ställning än för spikar. Svår omgång.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 09:54   #13
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

Såg luddes djur live senast, wow! Blir svårt att inte spika för min del!

Tror timetosaygoodbye kan vara en bra spik. Känns som den blir för lite streckad denna gången. Bombar till spets och sen tror jag takter kan sno bort mycket av loppet. Skulle väl vara Ludde som kan gå fram o trycka men tvivlar på det nu efter vila. Kortare distans nu än senast och spring erom som är ett litet monster är inte med denna gången. Ska bli kul och läsa nån intervju, låter det bra på hästen spikar jag och tror den vinner ganska enkelt.

Även dags för allas drag de senaste omgångarna nu, Alandias karisma. Startsnabb, distansgynnad. Tycker även moståndet ser fruktansvärt trött ut.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 09:59   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

I
Nestor gel hade ett bra lopp senast, och hade en super värmning på valla innan det, spåret emot nu, men klart värd att ta med på den %
Mr inkato är oxå intresant, värderar den ungefär som nestor gel, 2 bra utdelnings höjare i första avdelningen
democrat och online deamour räcker dock nog
II
amadeus star kan överaska + dom 2 västerbo hästarna
osäker vem jag håller som tips etta just nu, ska grubbla på det en stund

III
postade nån annanstans att jag e sugen på att spika Persos seaman, men annars ser det vidöppet ut

IV
Tazans häst har gått helt ok i skymundan
Gede star ska med, såg att nån gnällde på jakobsson här, tror det lossnar ordentligt för honom snart, tycker han skött sina styrningar galant senaste året

V
här blir det till o måla,

VI
svårlöst här med , varför inte nino coger på 18%

VII
tror på favoriten, men ego sånna och tion medon sisu streckas tidigt, vendi kan vara en kul rysare
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 10:22   #15
 
dayvillages avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Gbg
Inlägg: 8
Sharp$: 34
Standard

Mitt system inför imorgon:

avd1: 1,3,611
avd2: 3 - Hurricane Blue
avd3: 6 - Time to say goodbye
avd4: 3,6,10,11
avd5: 2,5,7,8
avd6: 1,2,4,6
avd7: 4 - Friction



Good luck!
dayvillage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 11:36   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Några snabba innan man börjar analysera! :-)

Gillar Fridems, men inte säker på om han
kommer förbi Democrat
(intressant att kolla Gooparnas hemsida).
Luddes häst kan vara mkt bra, utvecklas mkt
i den åldern!
---
Hurricane aldrig spik med given A-häst, och heltäckt!
---
Spikar Time!
---
Håller med om att Penalty såg grymt fin ut när den hoppa!
Öppet lopp, många hästar! Se upp med Trans A!
---
Tror det blir två hästars lås här 1,6.
---
Ganska ojämnt lopp, mitt drag är La B,
på gränsen till spik, men Troels blir farlig på rull.
Sedan Jesper & Fisher kanske R.Neo. Stop!
---
Ojämnt igen, men 9an är min favo först emot
Vincent (men är väl fel distans?) 4an tidig likaså 11!

Som sagt om 24h tycker jag säkert mkt annorlunda! :-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 12:45   #17
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Jag får lite känsla över att Ludde kommer göra allt för att visa upp Hurricane Blue. Inget under 100m vinst räknas. Het Ludde bakom stor orutinerad häst med voltstart tycker jag låter garderbart men det blir ju århundrades dumstrut om man tokgarderar och han bara vinner.
Alltid kul med vältningsförsök.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 12:50   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Jag får lite känsla över att Ludde kommer göra allt för att visa upp Hurricane Blue. Inget under 100m vinst räknas. Het Ludde bakom stor orutinerad häst med voltstart tycker jag låter garderbart men det blir ju århundrades dumstrut om man tokgarderar och han bara vinner.
Alltid kul med vältningsförsök.
Använd reducerat-system! :-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 12:57   #19
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 567
Standard

Låter ju väldigt positivt från stallet på 7 Vincent Du Ling i avd 7. Gynnad av hård bana och förbättrad i veckans jobb. Här kommer Jorma dra på tills han har spetsen och har svårt att se honom lägga därifrån. Har ju vist god startsnabbhet och spåret är bara oddshöjande som jag ser det. Örjan är sällan envis och tror inte heller han kan svara ens om han vill och Björn är väl inte direkt känd för att j-vlas med Timo Nurnos. Skillnad om det gällt en Svanstedthäst... Kul spikide på visat form och stallinfo.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 13:01   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Låter ju väldigt positivt från stallet på 7 Vincent Du Ling i avd 7. Gynnad av hård bana och förbättrad i veckans jobb. Här kommer Jorma dra på tills han har spetsen och har svårt att se honom lägga därifrån. Har ju vist god startsnabbhet och spåret är bara oddshöjande som jag ser det. Örjan är sällan envis och tror inte heller han kan svara ens om han vill och Björn är väl inte direkt känd för att j-vlas med Timo Nurnos. Skillnad om det gällt en Svanstedthäst... Kul spikide på visat form och stallinfo.
Det är även en utpräglad vinterhäst ska tilläggas
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 13:04   #21
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11921
Standard

Tycker Online DÁmour möter skräp! Democrat är vek vid minsta syn o Fridhems På Linjen har vunnit mot "löss"!!!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 13:28   #22
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Min avancerade analys av lopp 3.

Ledning för timtosaygodbye. Ludde blir sugen o kör upp i dödens o pressar. Poison kommer ut i 3dje sista kurvan och tar över. persos seaman kommer på spurten o vinner med halv längd! eller så kommer aldrig ludde o då vinner ledaren.

naimi bortglömd igen i lopp 5, 9% nu. vann ju fint i finland sist.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 14:24   #23
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2247
Standard

Kolgjini strök just Lavec Kronos och 5 Fisher King i avd6, båda för dåliga blodvärden. Timetosaygoodbye känns stenklar nu. Den är dock förstareserv och lär dra på sig en jädra massa streck nu.
Frågan är dock nu vad detta betyder för Hurricane Blue i avd2...
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 15:07   #24
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om man tittar på Mantorps hemsida står det lätt bana, de flesta säger att barfota hästar gör sig inte besvär, men hur står det till egentligen med den saken?
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 15:11   #25
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Om man tittar på Mantorps hemsida står det lätt bana, de flesta säger att barfota hästar gör sig inte besvär, men hur står det till egentligen med den saken?
Enligt travronden och banmästaren på Mantorp kommer det bli hård bana med löst ovanpå. Han säger att barfota bak inte är att rekommendera men kan nog chansa med barfota fram.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 15:34   #26
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
Enligt travronden och banmästaren på Mantorp kommer det bli hård bana med löst ovanpå. Han säger att barfota bak inte är att rekommendera men kan nog chansa med barfota fram.
Lite osäker, men det görs väl något åt banan mellan loppen, har funderingar om det blir sämre underlag ju fler lopps som körs.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:51   #27
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Banan lär bli stenhård så hakar krävs. Hur kan Alexis Boko vara favorit från spår 8. simb Ruby inte mkt slagen sist men knappt streckad nu fast spåren talar för ruby. Sugen på en chans spik ala`rensning.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 18:59   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Min avancerade analys av lopp 3.

Ledning för timtosaygodbye. Ludde blir sugen o kör upp i dödens o pressar. Poison kommer ut i 3dje sista kurvan och tar över. persos seaman kommer på spurten o vinner med halv längd! eller så kommer aldrig ludde o då vinner ledaren.

naimi bortglömd igen i lopp 5, 9% nu. vann ju fint i finland sist.
ludde kastade in handuken , strykning!
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 23:20   #29
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Nu börjar jag bli trött men nu lutar det åt Hurricane & Jasper
Litet nu bara
1-4-6-9
3
7
2-3-9-10-11-12
1-5-8-10-15
2
7

Natti hörs imorn, Bokis ring mig när du börjar bli klar

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-03 klockan 23:36.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 01:11   #30
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mitt system är klart!

1) 1, 4, 6, 11
2) 3 Hurricane Blue
3) 5, 6, 7
4) 2, 3, 6, 9, 10, 11
5) 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10
6) 2, 3, 6, 9
7) 7 Vincent Du Ling

2.016 r = 1008 kr

Kommentarer till avdelningarna:

1) 1.Democrat tar spets och då kan det vara slut om inte Björn kör rejält för att få försöka överta!? Då kommer ingen av dom till mål. 4.Yesterday Weather tar en smygare och den har både toppform och speed att kunna vinna! 11% är för lågt - måste med! Ett av två (den andra är Penalty Fare i fjärde) stallskrik den här veckan är 6 Online D Amour och visst kan den vinna om den kommer ner men att spika? ALDRIG! Långskottet är 11 Nestor Gel som har allt utom läge!? Om överpace kommer den visslandes längst ut och ställer dom flesta schack - matt! 5%??? Ett SKÄMT!

2) Kör felfritt Ludde med 3.Hurricane Blue så vinner du med halva upploppet!! Patetiskt snack om att Ludde inte är någon taktiker och bjuder lucka när han kör undanbedes. Det stämmer förvisso men imorgon? VEM ska orka hänga på när han drar iväg??? Klassblandning och det enda Ludde behöver koncentrera sig på är som sagt felfri avgång...

3) Funderade på helgardering här men nöjer mig med Björn och 5.First On Line Sec till spets och sen släpp till 6.Timetosaygoodbye och för att vara säker så får det även bli 7.Fabrice Ax som har lopp i kroppen och kan en hel del! Jag väljer att stå över Copper Beach även om det inte känns bra... Poison och Göran B? En kul joker i leken men kusken låter på förhand inte som en V75-vinnare 2012... Hästen kan nog sprattla till bara av ombytet från monte till sulky och formen och kapacitet räcker här!

4) Tror dom jag har streckat har chans! Punkt! Penalty Fare har jag redan utsett till en av veckans skrik men dom får gapa tills hästen startar på Kalmar igen. Tror inte den vinner på V75 den här veckan i alla fall!

5) Återigen bara prat om den jag INTE har med. Streckar dom enda jag tror kan vinna och tar således bort 15 Simb Ruby som "aldrig" hinner fram från tillägg. Gott platsspel men blir förmodligen bara bra men sent inspurtad tvåa eller trea!? Står gärna över "moraliska vinnare"! Dom betalar inte min oxfilë i alla fall!

6) Tvåhästarslåset blev fyra! Hade först tänkt strecka bara 2.Jasper Lane och 6.Alandias Karisma som är dom logiska vinstbuden i min värld men kunde inte motstå två andra formkort som river lite mer i kuponghögen. 3.Ewe Palema var GRYM senast och står verkligen på tur. Två hedersamma och "moraliska" andraplatser flankerar en galoppmiss och spelarkollektivet glömmer så lätt och förvillas av sådana rader! Ewe kan vara DRAGET! 9.Nino Coger ska också med om det blir överpace! Då biter spurt och form bra!

7) 7.Vincent Du Ling är Nurmos väldigt nöjd med och gå in och se hästens förra vinter! Fem imponerande vinster och ett tredjepris mellan 19 december och den 9 mars! Passa även på att titta i resultatlistorna vilka lopp hästen vann! Som sagt... Vintern är här igen och spelarkollektivet glömmer så lätt. Sen får Witasp ha vilken form han vill på stallet men bakspåret är inget positivt i min bok i alla fall! Jorma vinner från tung dödens! Åkandes! SPIK!

Så tänker jag! Godnatt och lycka till! Jag har gjort min läxa klar!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 07:35   #31
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 567
Standard

Visst att Copper Beach är bäst barfota runt om men har även gjort bra insatser med skor fram vilket Conrad lär satsa på idag. Kraftigt gynnad av strykningen av 9an och får nu rygg på spetsfavoriten och är snabb nog att följa denna till en fin position. Gäller bara att få ner en bra häst i dödens och sedan ställa på från trolig 2:a el sämst 3:e utvändigt. Det kanske till och med Lugauer kan lösa. 4% känns galet då jag inte ser några underdjur i fältet och från detta nu fina läge slår han iaf favoriten mer än en gång på 15 som strecken nu skiljer. Givet streck som jag ser det men absolut ingenvspik med denna kusk i vagnen.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 07:55   #32
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Någon som har några snabba tankar om att 6 Timetosaygodbye inte har gått med skor på 2år ?
Har tydligen två lopp med bakskor men det var väl inte vinterbana

Senast redigerad av bokis29 den 2012-02-04 klockan 07:58.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 09:15   #33
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Doob !!! Vi är rätt så lika i tänk, men nu är det ett par strukna så glöm inte 12an i 4e.
Men gillar ditt system

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-04 klockan 09:18.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 09:27   #34
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 567
Standard

Apropå strykningsgynnade hästar så ser det nu bättre ut för Midsummer King och skrällgeneratorn Tony Wallin i avd 6. Distansen är ett plus och tränaren var lite uppåt redan innan strykningarna. (Vitippa och guiden) talar som Hultman "aldrig känts finare" etc. Vet inte om Elfstrand alltid är lika positiv i intervjuer men för mig blir det streck, inte minst på duktige kusken Tony som ofta är underskattad på V75. Hästen har gick med skor senast och borde vara mindre påverkad av hård bana än vissa konkurrenter. 1% är löjligt lite.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 09:29   #35
 
Gasellens avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 303
Sharp$: 1869
Standard

Timetosaygoodbye gick bra med bakskor på Solvalla i november, ingen vinterbana då men "husse" och "matte" är optimistiska så han lär ju klara av dagens banförhållanden. Han går ner i klass, har mött Nahar, Sanity och Maharajah på slutet... Vinner väl om han släpps till spets av Livi Barcelona?!
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 09:43   #36
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Det verkar som Livi har satsat på detta lopp och då vet man inte om han släpper frivilligt
Så Jag Spikar 7 Fabrice Axe

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-04 klockan 09:45.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 09:59   #37
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Eftersom inte jag håller i taktpinnen denna vecka på det stora systemet, blir det ett litet chanssystem eller motsystem. Och håller tummarna.

1) 4-6-9-11
2) (3)-1-4-6-7-9
3) (7)-1-2-5-6-10 (lite osäker på utg,får se)
4) 2-3-9-10-11-12
5) 10
6) 2-9
7) 7

Så kan det se ut
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 10:03   #38
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Visst att Copper Beach är bäst barfota runt om men har även gjort bra insatser med skor fram vilket Conrad lär satsa på idag. Kraftigt gynnad av strykningen av 9an och får nu rygg på spetsfavoriten och är snabb nog att följa denna till en fin position. Gäller bara att få ner en bra häst i dödens och sedan ställa på från trolig 2:a el sämst 3:e utvändigt. Det kanske till och med Lugauer kan lösa. 4% känns galet då jag inte ser några underdjur i fältet och från detta nu fina läge slår han iaf favoriten mer än en gång på 15 som strecken nu skiljer. Givet streck som jag ser det men absolut ingenvspik med denna kusk i vagnen.
Håller helt med, den ska def. med på kupongen!
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 10:45   #39
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

V4 Någon som hunnit kika där annu?
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 10:57   #40
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Doob !!! Vi är rätt så lika i tänk, men nu är det ett par strukna så glöm inte 12an i 4e.
Men gillar ditt system
Tack för tipset men jag mailade iväg raden inatt. Tyvärr glömde personen som lämnade in systemet att ta med reserver så det blir turordning... I fjärde får jag t.ex 11 Loulou Bob istället för 15 Simb Ruby efter Nectarines strykning och istället för Alandias Karisma får jag Truly Devoted mot den tilltänkta reserven Wee Catch Diamond... Hoppas det håller ändå!

Lycka till AbbeAce och alla ni andra!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 12:03   #41
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 3017
Standard

4-5-6-11
3-4
6-7-10
3-6-7-9-10-11-12
10
2-3-4-9
7-9

Lycka till!
heddan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 12:25   #42
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är ju helt fantastiskt att en häst som Hurricane Blue landar på över 70%. Låg klass, volt, en vinst i livet, Ludde kör...

Ser ut att kunna bli jobbigt för Tajmen i guld om nu Pettersson menar allvar med att köra i ledning. Streckvärdet på Coppern börjar bli riktigt bra!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 13:10   #43
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Är med på ett större bolagssystem, men kan ju inte låta bli att pilla lite själv. Så här blev det:

Lopp1: A-6, B-1, C-10,11,5
Lopp2: A-3 Hurrican Blue
Lopp3: A-6, B-10,7 C-1
Lopp4: A-3,9 B-11,7 C-5,10,6,12
Lopp5: A-10 B-1,15 C-8,4
Lopp6: A-4 B-2,9 C-11,3
Lopp7: A-7 B-9,2 C4,5

Minst 3 A, Max 4 B & Max 1 C

Lycka till Allesammans!!
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 13:20   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

värmningar på pränt!

1 DEMOCRATKih Ör 21/300, mjuk och smidig.
2 AGOBRA MEGAPOLEdm Bö
3 FRIDHEMS PÅ LINJENGoo Bj Joggat i bv, inga fel. 22/300 såg snärtig ut.
4 YESTERDAY WEATHERPer HK 18,5/300 i långvagn, ok men inga plus.
5 DONALD DUCK TOOMATil Je Lugna farter, inga fel.
6 ONLINE D´AMOURTak Jo 27,5/300, lugn, travade ok men såg lite raggig ut i pälsen.
7 G.K.SPINAROUNDEri Ki Mkt lugna rätvarv, 35-fart, ser pigg ut.
8 MR INKATOSöd St
9 LITTLE FACEKol Lu 31/300 i lite stötig stil
10 ROCK MEAdi Er 24/300, travade bra.
11 NESTOR GELUnt Jo Joggat i bv, ser ut som han ska. 20/300, sköt till bra sista biten, formintryck.
12 CHAINIEROls Da Testades rejält från start11 fö 200, såg lika formstark ut som senast.

1 ORLANDO GELAnd Tr 32,5/300, inga fel.
2 VÄSTERBO CARREAUTak Jo Bv, inga 26,5/300 i rätvarv, inga fel.
3 HURRICANE BLUEKol Lu Lite trög i vändningen men blev iväg bra. Avslutade sedan 19/300 och ser helt lysande ut.
4 SATCHMO S.R.P.Kar Ra Rätt skaplig stil i bv
5 PALADIN SISUOhl Ul Inga fel i lugna farter
6 LUKAS HALLNil Os Mkt lugna farter, lite tveksam aktionsmässigt. Testades sedan från start, snabb ut men travar inte bra.
7 LASS MAGICJan To Lugna farter, allt väl
8 GIGANT SÅNNAAdi Er
9 AMADEUS STAR*Kon Jo Stel och kantig i första bakvarven.
10 SLIDE TO THIRDUhr Th Travar bra på 27/300
11 HOSIANNAEsk Cl Joggat i bv, inga fel så här långt.
12 VÄSTERBO CASHFLOWGoo Bj Inga fel i bv.
13 SITH HANOVERWit Le Avslutade i 20-tempo si 200, fin stil.
14 OBAMA GELKih Ör 22,5/300, ser ut som han brukar.,

1 PERSOS SEAMANAdi Er 35/300, lika laddad och fin som på Bergsåker
2 LIVI BARCELONAJoh To Inga fel i lugna bakvarv. Ganska lugna farter, ser normal ut, alltså lite spattig i bakaktionen.
3 CARMEL*Ohl Ul Överladdad, 15/1300 meter, gick inte att få stopp på
4 POISON COMPOSITEAnd GB
5 FIRST ON LINE SEC*Goo Bj Bara ute i lugna farter, ser mjuk och smidig ut. 22/300 i avslutningen. fortsatt bra intryck.
6 TIMETOSAYGOODBYETak Jo Fin i bv.
7 FABRICE AXE*Kih Ör Ligger på i bv, ser fin ut.
8 CROWN KEMPTil Je 27/300, inga fel
9 LAVEC KRONOSKol Lu
10 COPPER BEECH*Lug Co 14/300, laddad men nära gal 100 kv.
11 AVANTOLin CE

1 LINEUP DU JAPESöd St Normal stil i bv
2 TRANS ATLANTICKih Ör Joggat i bv, mjuk och smidig, bra intryck.
3 B.B.S.MANDARINOTak Jo Ser mjuk och fin ut i bv
4 QUANTUM SAILORTil Je Inga fel i bv.
5 HAVBERGS MIMIJan To
6 GEDE STARJak Ma Travar bra i lugna farter. Bra trav även i andra värmningen, 22/300.
7 PENALTY FAREAdi Er
8 WILL OLAS ARNWul Em
9 PAMPAS S.I.R.Uhr Th Lugna rätvarv så här långt, ser fin ut.
10 HOBOKENGoo Bj 32/300, ok men inga plus.
11 DISNEY TOOMAOhl Ul Ser ganska fin ut i lugna farter.
12 JAN CAHOOTAnd MJ 20,5/300 i fin stil.

10 NAIMISve Cl Mjuk och smidig i bv.
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 13:37   #45
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Faaan va kass jag är! Sju hästar och har inte med tian i första! Ridå!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 13:43   #46
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6759

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Takter tog på sig styrningen av favoriten i första, trots att han sa att hästen inte kändes värst bra i svängningen. Antar att han vill gärna ta revansch snabbt och kör Time (avd 3) aggressivt. Han såg inte nöjd ut. Bra förutsättning imho

Spelar vinnare till 1.85 (och lite på atg där det har börjat gå upp), 6 Timetosaygoodbye, V75-3
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 14:17   #47
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Du hade rätt men även oj så fel :P Synd att inte Copper orkade riktigt men är med och kämpar om pengarna än!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 14:19   #48
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Takter tog på sig styrningen av favoriten i första, trots att han sa att hästen inte kändes värst bra i svängningen. Antar att han vill gärna ta revansch snabbt och kör Time (avd 3) aggressivt. Han såg inte nöjd ut. Bra förutsättning imho

Spelar vinnare till 1.85 (och lite på atg där det har börjat gå upp), 6 Timetosaygoodbye, V75-3

Idiotiskt av EA att svara en gång till när JT trycker på!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 14:19   #49
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6759

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Blev lite för aggressivt, att man inte sett det scenariot...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 18:24   #50
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

hur orkar den där skithästen få lucka i sista. Fan
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td