Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-13, 17:13   #16

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 244
Standard

Across The Bridge kan vara en spik, men kanske vågar jag inte lämna Blue Star Cosmic i tredje.

Rino Dox spik i fjärde, perfekt med Bergsåkers långa upplopp.

Stoloppet i femte är olösligt om inte Debora Sund bara är bäst.

Ritano Freight till 15% i nuläget är bara bäst och spikas på allt! Allt under 50% är rena rama fyndet! Lär väl hamna kring 40-50%!

2, 3 och 9 gör normalt upp om de i sista. fördel 2 från spets kanske? Se upp för superrysaren Le Cupole om den får en smygare och lucka till slut!

Kul med tidigt uppsnack!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 17:39   #17

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Jag skulle aldrig spika Västerbo Realkiss när Orlando Gel startar från perfekt läge.
Orlando Gel är hygglig och helt klart på gång, känns som att hästen börjar växa in i sin lite tunga och stora kropp men häst mot häst är det klasskillnad! Västerbo Realkiss är en skjutare! En riktig segerstaplare som bara har fortsatt att vinna och vinna även efter uppehållet. Har allt men någon gång tar det stopp men inte på lördag! Tror i alla fall jag! Ännu låg klass och förhållandevis billigt emot!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 20:51   #18
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Rino Dox spik i fjärde, perfekt med Bergsåkers långa upplopp.
Feseth Nils kommer ju lägga hela detta gänget bakom sig med några längder?
Kort distans, hästen har ett springspår. Hästen springer jämnt med startfållan från tillägg dessutom.
Hästen är norsk och bara där har den övertaget.
Hästen har mött Rino Dox 6 gånger, varav de senaste är:
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8 Här hade Feseth spår 15 medan Rino hade spår 12. Bara slå på miniräknaren så går det att räkna ut hur långt före Feseth kommer att sluta. Kallblod handlar mycket om matematik och tider.
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=4
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9

Hade distansen varit 1km längre så visst men nej inte nu. Omgångens i SÄRKLASS bästa spik är Feseth Nils. Enda är galopp emot och den risken är ca 33% dock med springspåret så minskar den lite.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 21:11   #19

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Tyckte också det såg ganska klart ut för Rino trots bakspår på kort först. Ser nu att han står tillägg (lallarna på ATG har schabblat bort strecket som visar tilläggen i utökade startlistan vid uppdateringen). Visst att det bara är enkelvolt på start, men ett tillägg på 1600 mot hästar han inte är mer än marginellt bättre än funkar ju inte. Min känsla är att tilläggets Vingbo Stjärn och Jenny R.G. har snudd på lika bra chans som Rino här. Riktigt svårlöst lopp, jag tycker nog inte Fakse är avsågad ens, trots dubbla tillägg. Vi får hoppas på några bra värmningar till det här loppet innan spelstopp så man kan sålla lite.

Enda riktigt chanslösa som jag ser det är Jerkefaks. Riktigt usel kusk och ettan i raden kommer från ett skräplopp. Bleke Kongen och Rapp Elden kan nog också räknas bort då kusk och häst lämnar en del övrigt att önska i den här konkurrensen

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-13 klockan 21:16.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 21:17   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Feseth Nils kommer ju lägga hela detta gänget bakom sig med några längder?
Kort distans, hästen har ett springspår. Hästen springer jämnt med startfållan från tillägg dessutom.
Hästen är norsk och bara där har den övertaget.
Hästen har mött Rino Dox 6 gånger, varav de senaste är:
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8 Här hade Feseth spår 15 medan Rino hade spår 12. Bara slå på miniräknaren så går det att räkna ut hur långt före Feseth kommer att sluta. Kallblod handlar mycket om matematik och tider.
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=4
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9

Hade distansen varit 1km längre så visst men nej inte nu. Omgångens i SÄRKLASS bästa spik är Feseth Nils. Enda är galopp emot och den risken är ca 33% dock med springspåret så minskar den lite.

Festeh Nils har ju inte visat någon form på ett tag och det långa upploppet är inte en fördel för han. Får han ett smyglopp så kanske han kan hålla undan men jag har svårt att se det ändå.

Feseth Nils har visserligen 20 meters bättre försprång denna gång men var sist de möttes slagen med nästan 20 meter om jag inte minns fel. Båda kusarna trivs på Bergsåker men styrkan ligger hos Rhino Dox.

Jag spikar i alla fall!

God tur ändå!
Gammal 2012-02-13, 21:20   #21

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
lallarna på ATG har schabblat bort strecket som visar tilläggen i utökade startlistan vid uppdateringen)
Stor humor att jag råkade få med Pyriod på DD idag just på grund av att jag inte såg att han stod på tillägg. Tror absolut inte jag streckat den om jag sett att den inte stod på start.

De ska ändå få sig en känga, för jag vet att det kommer slå åt andra hållet också framöver.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2012-02-13, 21:30   #22

Stekels avatar

Standard

Är någon sugen på att göra en insats och grotta ner sig i stoloppet, som jag i vanlig ordning ser hopplöst öppet ut. CRIIIBAAAAAA, var är du!?

Edit: Kan väl lägga ut min första systemversion för skojs skull och se vad folk tycker:

2
1,3,6,10,11,12
6
2,4,6,7,8,9,10,11
Alla
2,5
2,3,4,9

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-13 klockan 21:36.
Gammal 2012-02-13, 21:34   #23

Standard

Citat:
Är någon sugen på att göra en insats och grotta ner sig i stoloppet, som jag i vanlig ordning ser hopplöst öppet ut. CRIIIBAAAAAA, var är du!?

Håller med. Ser riktigt svårt ut om inte Debora Sund leder runt om.
Gammal 2012-02-13, 22:37   #24

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:

Edit: Kan väl lägga ut min första systemversion för skojs skull och se vad folk tycker:

2
1,3,6,10,11,12
6
2,4,6,7,8,9,10,11
Alla
2,5
2,3,4,9

Jag nöjer mig förmodligen med dom fem jag har rankat och nämnt. Räcker nog så om det inte kommer någon superinfo längre fram i veckan...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 23:52   #25

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag nöjer mig förmodligen med dom fem jag har rankat och nämnt. Räcker nog så om det inte kommer någon superinfo längre fram i veckan...
På tal om Miamarie som du nämnde, Moonlight Hills som satt på tillägg senast då Mia vann och var trea i mål står på samma start nu! Given före Mia nu om streckningen blir som jag tror.

Edit: Misty Elettra ska man nog inte glömma heller! Varm i kläderna nu efter fem starter hos Kari.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+3)

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-13 klockan 23:54.
Gammal 2012-02-14, 08:59   #26

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
På tal om Miamarie som du nämnde, Moonlight Hills som satt på tillägg senast då Mia vann och var trea i mål står på samma start nu! Given före Mia nu om streckningen blir som jag tror.

Edit: Misty Elettra ska man nog inte glömma heller! Varm i kläderna nu efter fem starter hos Kari.
Misty Elettra är en extrem barfotahäst vad jag kommer ihåg från tidigare regi. Svårt att tänka mig att Bergsåker kommer bjuda på sånt underlag på lördag.
Men absolut, kan bli streckvärd om den stannar på under 10%. Annars undrar borde 3,4,5,12 räcka långt.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 09:26   #27

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Stoloppet har jag försökt bena ut lite nu på morgonen. Funderar om inte Evergreen Vice med Akseli Lahtinen skulle kunna vara en bra chansspik om man inte har råd med fler streck där. Perfekt inne i loppet, exakt på kronan. Akseli duktig kusk, hästen verkar riktigt bra för klassen. 2 st 3:e platser på valla, där den ena var bakom Goops kanon Global Nelly följdes upp av en seger på Umåker, senaste loppet har jag ingen koll på dock.

Med lite fin info på den eller avslag på några övriga så kan det bli min chansspik i omgången.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 09:29   #28
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Misty Elettra är en extrem barfotahäst vad jag kommer ihåg från tidigare regi. Svårt att tänka mig att Bergsåker kommer bjuda på sånt underlag på lördag.
Men absolut, kan bli streckvärd om den stannar på under 10%. Annars undrar borde 3,4,5,12 räcka långt.
Ska försöka skapa lite tid för genomgång... kanske ska börja med stoavd som verkar vara "omöjlig"...
Kunde inte låta bli att se Sheriffen 78´s tankegång om Bergsåkers ev barfotabana... detta kan vara lite av nyckeln denna vecka, de brukar med alla medel försöka hålla sommarbana, nu med kyla och snö... kan det väl ändå inte gå? Risken finns för överraskningsbana som Robban Bergh brukar tala om, t.ex. hårt under...med löst rullgrus ovanpå. B-fota=inget grepp... för korta hakar=dåligt/inget grepp... långa hakar, det går inte alla hästar på.
Hur göra med de som kommer söderifrån? Hur göra med is-hästarna som gått på andra norrbanor? ... många frågetecken är det!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 09:41   #29
DrD

Standard

Man får kolla in banunderlaget under Bergsåkers V65a på fredagkväll... det är ju bara några timmar till lördagens V75a, ska ju inte kunna hända så mkt då...
Gammal 2012-02-14, 10:07   #30
DrD

Standard

Såg Sheriffens rader om:
Funderar om inte Evergreen Vice med Akseli Lahtinen skulle kunna vara en bra chansspik om man inte har råd med fler streck där. Perfekt inne i loppet, exakt på kronan. Akseli duktig kusk, hästen verkar riktigt bra för klassen. 2 st 3:e platser på valla, där den ena var bakom Goops kanon Global Nelly följdes upp av en seger på Umåker, senaste loppet har jag ingen koll på dock.

... såg inte märklig ut i lärlingsloppet på Bergsåker senast, 3e spår genom 1a sväng till spets, bestämde i eget tempo, ändå lätt byte för hästar bakifrån, vet dock inget om dessa... vinnaren Etyd odds 55.48 och 2an ev odds 13.30
Kanske var för täta starter? Bara en vecka mellan Umeåker-segern och 4e platsen på Bergsåker... man vill ju gärna se några dagar till, men det är ju olika hur de tål.

Kan inte låta bli att fundera på vad Lennartsson kan ha gjort med 4 STARLIGHT BRIZARD det brukar hända saker då han får in nya... inget ont om Björn Röcklinger men miljöombytet betyder mkt ibland... varför åka upp till Sundsvall i stalldebuten? Fast vilan... kan ju behöva lopp i kroppen...
Svara

td