Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-12, 21:37   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75 Bergsåker 18/2 (Uppsnack)


Startlistorna har kommit och jag ska börja plugga på rekordtidigt! Det här är mina första spontana tankar och ha överseende med ranken! Den kan naturligtvis komma att ändras kraftigt i takt med att informationsflödet ökar! Självklart hinner jag inte ens gå igenom lopparkivet så det här är mina spontana tankar efter en snabb första titt på startlistorna! Avdelning för avdelning!

V75 Bergsåker 18/2

Avd.1 - 1640a : 8 -10 - 9 - 3 - 2
Ny rank måndag: 8 - 2 - 10 - 9 - 3

8 Cayenne Käbb har toppform och jag misstänker att den kan komma till spets trots åttonde om Erik laddar. Det finns en hel del startsnabba innanför som är beredda att släppa om Erik kommer. Frågan är bara vad det kostar? 10 Stay The Night får en chans till men det är nästan så jag vill ranka 9 Rocky Race före? Vet inte riktigt vem av dom som jag anser är första utmanare till min tipsetta? 3 Domino Sund har i alla fall läget, det är bara frågetecken på dagsformen som gör att den såhär söndag kväll får stå tillbaka lite i tipsen. Men nog har Bergh tränat lite extra inför start på hemmaplan? Kan vara draget i loppet? Kapaciteten tvivlar jag inte på... 2 Rano är mitt sista bud i fem-hästars-rank strax före 1 Herr Ratzeputz som jag har ledsnat på. Rano borde ha en helt annan formkurva i antågande efter vila och snart sitter den där men det kanske är lite för tidigt i sådan här konkurrens att tala om vinst?

Edit: Har vid närmare eftertanke flyttat upp 2 Rano i ranken. Tror fortfarande att 8 Cayenne Käbb har goda spetsmöjligheter och därmed vinstchans trots hårdare klass! Dock inser jag att 2 Rano med lopp i kroppen och nytt sikte mot en fin vår har läget och därmed fördel jämfört med bakspåren. Var i ropet och uppmärksammad/tippad redan i förra V65/DD-starten. Har fina rikstotomeriter och är speedig. Förste utmanare efter att ha sovit på saken!


Avd.2 - 2140 v : 10 - 1 - 8 - 5 - 12

10 Västerbo Realkiss är ett spikbud och bank! Det här är en segerstaplare och riktig skjutare! Är nästan säker på tidigt avancemang, lugn spets och sen är det klart! Som tvåa sätter jag faktiskt 1 Orlando Gel som gick bra sist och hästen håller på att växa i sin stora kropp. Den är lite tung och valpig än så länge men den här tror jag kan släppa till och bli riktigt bra! Har fint läge på lördag också! Motbud om favoriten kommer bort! 8 Valnes Ali har gjort det bra i tre raka om än i enklare gäng men hästen har bevisat att den kan vinna från dom flesta positioner och lägen och Valnes Ali vet var mållinjen är placerad. Fint smygläge och kan slå till. 5 Illinois Rose gillar jag och den här har kapacitet men rankas ned pga läget. Spår fem i volt är inte kul för den här klunsen som inte är helt hundra i travet heller. Men om den går iväg blir det intressant! 12 Elit Sund är bortlottad men om klaff så...?


Avd.3 - 1640a : 6 - 11 - 9 - 2 - 1

6 Across The Bridge tror jag är toppad av Bergh inför den här helgen! Startsnabb och det kan mycket väl vara spets och slut om inte Lahtinen sätter käppar i hjulet! 11 Blue Star Cosmic har gått väldigt bra från liknande lägen och har verkligen ingen tur i spårlottningen. Förste utmanare! 9 Harpos Hitsville är härdad och ligger i andraspår direkt. Kan absolut vara med på fotot! Formen är bevisligen mycket bra! 2 Incredible Kemp är startsnabb och kanske svarar men brukar dock släppa spets till någon bra och gå på rulle! Kan gå! 1 Lönhults Leffe egentligen något kort i rocken men har toppform, läge och är startsnabb. Duger långt så!


Avd.4 - 1640 v : 9 - 11 - 8 - 10 - 4

9 Jenny R.G. är en vild chansning men är mycket fin nu och bara tuggar på! Färre och färre galopper numera! Positivt! 11 Fakse är såklart klassen i gänget men dubbla tillägg och lite för många andrapris i min smak gör att jag chansar med annan tipsetta... 8 Vingbo Stjärn är på gång och nu från samma start som min tipsetta! Kan mycket väl komma före Jenny R.G. och bara krossa dom från dödens! 10 Rino Dox ska bli intressant att se. Toppform och är med dom i mål! 4 Adrigo för närvarande bäst på start och gillar distansen? Eller kan Penning visa sig vara värd mitt femte streck i ranken?


Avd.5 - 2140 v : 12 - 15 - 3 - 9 - 10

Nu är det väl ändå dags för 12 Skårs Hanna? Har gått enormt bra en längre tid och bättre än såhär blir det inte? Halvljummet motstånd och springspår! En chansspik? 15 Dry Martini kan utmana om den kommer igenom från start! Kapaciteten är det inget fel på i det här gänget! 3 Debora Sund är utmanaren från startvolten! Den här är bra när den fungerar! 9 Zandra C. är en liten sork i toppform och har så haft en längre tid. Nu med Björn Goop upp och det innebär väl 20 meter? Kan absolut vara veckans bästa skrällbud! Pass upp! En smygare till 300 kvar och så Björns vänstersläggor på så ska ni få se en liten sork som går som en annan skållad gnagare! 10 Miamarie Ennoble har jag ingen känsla för men det går inte att blunda för att hästen är stabil på bra tider och är i toppform men någon vinnare är det inte... Men som sagt... Ska nog streckas även om den blir hårt anlitad för det här är inte det bästa lopp som har körts på V75 direkt!


Avd.6 - 2140a : 5 - 2 - 7 - 1 - 3

5 Vincent Du Ling galopperade bort alla chanser på V86 men då spikade jag! Hästen har mycket god kapacitet och tre lopp i kroppen (nåväl, två då...) efter vila. Kolla förra årets resultat mellan januari och mars så förstår ni att det är rätt årstid för den här hästen! Ett spikbud! Annars låser vi på två! 2 Ritano Freight har ett perfekt spår bakom bilen och numera är hästen något så märkligt som travsäker!? Diskningen i lördags glömmer vi! Absolut första motbudet och personligen är loppet låst på dessa två men min känsla skriker spik på Jorma! Stall Witasp vill nog ha ett ord med laget och stallet har ju en sagolik form! 7 Sandringham Hanover kan mycket väl kliva in i matchen om någon eller båda av mina två första gör bort sig... 1 Livi Destiny har toppform och läge precis som 3 Head Line som var bra på orten sist. Men jag streckar nog inte...


Avd.7 - 3140 v : 3 - 9 - 4 - 5 - 8

3 Quizmaster är nog Berghs bästa chans på lördag och den har toppform! Har sett smällfin ut på slutet och Bergh har hyllat i träning sedan den kom in i stallet. Fick äntligen vinna sist! Stark och rejäl och sunt vinstbud! 9 Natural Wonder är dock ingen lätt nöt att knäcka om den går felfritt. En tanks som går hela vägen in i mål. Allvarligt motbud! 4 Turbo Daylight är formtoppad och får Björn Goop i sulkyn. Alltid guld värt i ett sånt här lopp! Kan vara med om vilsamt löp! 5 Rumbleinthejungle är grymt kapabel och en seriös outsider om form! KAN vara påställt här! Skulle inte förvåna mig och med Erik i sulkyn kan skrällen vara ett faktum! Se upp! 8 Nose By Nose var grym från dödens på V4 sist! Egentligen för hårt men har nog aldrig sett den här kriga så som den gjorde sist. Toppform och smygläge och jag måste varna! Berghs övriga hästar? Kanske borde 15 Conrads Epilog bland dom fem men jag har inge feeling. Kanske ändrar sig under vecka....?

Mina första tankar! Fyll på gott folk! Imorgon är det ny vecka!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5), DrD (+5), scunnert (+3), akkes (+2), AbbeAce (+3)

Senast redigerad av doob den 2012-02-13 klockan 10:40. Anledning: Ändrad rank
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 22:31   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Statistiknörden kan konstatera att det inte är någon bana det regnar favoriter på iallafall, så låt bli flerbongarna.

Antal favoritvinster över 46 omgångar på Bergsåker 1999-2011
1 2,17%
2 26,09%
3 30,43%
4 15,22%
5 13,04%
6 0%
7 0%

Medelutdelning: 695k


Jag tänker nog att Rano är vinnaren i silver. Kolla in facitet, 16 raka på rikstoton(!) med 8 bland de tre och visserligen "bara" två vinster men två andraplatser i finaler är inte fy skam heller. Tror hästen kommer kunna hävda sig hyfsat i guld framöver och med två lopp i kroppen nu känns det som formen borde vara bra nog att städa av det här halvtrötta gänget. Öppet lopp i övrigt, men jag kommer gå emot de förmodat hårt spelade Cayenne Käbb (bra men ny i klassen) och Calvados Crane (utpräglad frontrunner och genomuselt spår.

Håller med om Across The Bridge, spets och slut. Bergh lär köra resolut i den här omgivningen och det är risk för viss körning, men jag tror han klarar sig hem trots 11-öppning på kort.

Ritano Freight sätter jag före Vincent, att han slapp gå i bott senast ser jag som ett stort plus. Sandringham lär bli överstreckad, visst stallform men Witasp är inte bra nog som kusk i min bok för att duga mot många av de bästa med bra hästar i samma lopp.

I sista känner jag som doob, Conrad sitter 20 meter för svårt till. Kanske om det blir två eller fler strykningar. Ser ihåligt ut och känns ganska stängt på 2,3,4,9.


Övriga lopp orkar jag inte ge mig in i just nu, men det är absolut så att Bergh har ett bra grepp om klass 2 med två hästar från fina lägen. Stallkörningen ska inte underskattas. Hans tre är helt klart bland de tre bättre i loppet också, så ett lås på dem (eller de två med framspår) känns inte helt dumt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5), DrD (+5), scunnert (+3), bokis29 (+3), AbbeAce (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 08:25   #3
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Snyggt jobbat Stekel!
Fyll gärna på under veckan med dina statistik-tankar... streckpoäng (vad tror du om 18-42?), ABC-rank, tror du på det vanliga utfallet med 2-3 favoritvinster? Ser fram emot fortsättningen...

Självklart lika snyggt jobb av "doob" överst... nu är det bara att börja grotta i listorna!

Senast redigerad av DrD den 2012-02-13 klockan 08:32.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 09:19   #4
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Det var ingen dålig upptakt på veckoanalyserna. Bergsåker är ofta en rätt konstig bana vintertid med skaplig utdelning ibland och en hel del stallkörning och Norrlandskusar i vinnarcirkeln. Har nästan alltid misslyckats på den banan. Har smällt in ett par 6or på 70 öres men det var innan V75:s tid så det är brutalt länge sedan jag gick mkt + på Bergsåker. Suger nog mest in lite idee`r från andra den här veckan och hoppas att ni har Fru Fortuna med er. Lycka till!
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 09:39   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Doob, du är alltdå Luffaren på travpunkten
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 10:27   #6
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Doob, du är alltdå Luffaren på travpunkten
Japp! Det stämmer!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 10:46   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Intressant omgång på lördag, i alla fall säger första anblicken det...

Bästa spiken måste väl vara Quizmaster i sista. Får se om man tycker likadant på lördag.

Sen ett riktigt långskott som kan bli farlig.
Den som ploppade upp det är Little Rainbow, startat från usla lägen i de senaste starterna, mot bra hästar. Blir totalt bortglömd, kan vara ett riktigt skrällstreck till 2-3%. Ulf Eriksson har ju en liten vana att skrälla på på V75 ett par gånger varje år...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 11:05   #8
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Intressant omgång på lördag, i alla fall säger första anblicken det...

Bästa spiken måste väl vara Quizmaster i sista. Får se om man tycker likadant på lördag.

Sen ett riktigt långskott som kan bli farlig.
Den som ploppade upp det är Little Rainbow, startat från usla lägen i de senaste starterna, mot bra hästar. Blir totalt bortglömd, kan vara ett riktigt skrällstreck till 2-3%. Ulf Eriksson har ju en liten vana att skrälla på på V75 ett par gånger varje år...
Håller med sheriffen78 utom på en punkt. Quizmaster är en god utgång men jag vidhåller att bästa spiken är Västerbo Realkiss! Den körs nog till, får överta och sen är den överlägsen! Kan sänka allt från dödens också! Kör bara i tid!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sheriffen78 (+2)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 11:20   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Snyggt jobbat Stekel!
Fyll gärna på under veckan med dina statistik-tankar... streckpoäng (vad tror du om 18-42?), ABC-rank, tror du på det vanliga utfallet med 2-3 favoritvinster? Ser fram emot fortsättningen...
70% av omgångarna ligger mellan 14-23, sedan är det bara enstaka omgångar upp till 35. 18,19,21 är den vanligaste streckranken med 6,5,5 omgångar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 12:09   #10
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
70% av omgångarna ligger mellan 14-23, sedan är det bara enstaka omgångar upp till 35. 18,19,21 är den vanligaste streckranken med 6,5,5 omgångar.
Oj, så lågt som 14... det är ju i snitt att den andrastreckade vinner alla sju loppen! Det kan ju inte ge några stålar alls... dessa omgångar brukar jag filtrera bort, men visst, några 1a streckade vinner väl (2-3st) sen gäller det att det händer ngt i några lopp men på Bergsåker brukar det väl inte bli så mkt "skrällar" som "förr i tiden"... ska kraftigt betänka dina värden denna vecka. Har tittat alldeles för lite för att få någon känsla än... annat än att det alltid är svårt för en annan på dessa breddgrader!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 13:11   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Håller med sheriffen78 utom på en punkt. Quizmaster är en god utgång men jag vidhåller att bästa spiken är Västerbo Realkiss! Den körs nog till, får överta och sen är den överlägsen! Kan sänka allt från dödens också! Kör bara i tid!
Västerbo Realkiss har jag för lite kunskap om såhär i huvudet direkt, måste studera den lite innan jag uttalar mig, men jag tycker andra känns öppet, men Realkiss kanske är en blivande klassklättrare?
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 14:07   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Tänkte jag skulle testa ett "nytt grepp", se vilka hästar man anser att dom inte kan vinna. Har hittils börjat med avd 1 och kommit fram till att dessa borde bara utan chans

Avd1: 3 Domino Sund, 5 Lucky Gold, 6 Blue Canyon, 7 Magic Space, 10 Stay The Night & 12 Calvados Crane(de 2 sista på felaktiga lägen).

Vad tror ni? Kan det vara något att räkna bort hästar såhär? Vet att många gör det, brukar själv sällan göra detta håll, utom vissa kuskar som jag aldrig betalar för.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 14:43   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Tänkte jag skulle testa ett "nytt grepp", se vilka hästar man anser att dom inte kan vinna. Har hittils börjat med avd 1 och kommit fram till att dessa borde bara utan chans

Avd1: 3 Domino Sund, 5 Lucky Gold, 6 Blue Canyon, 7 Magic Space, 10 Stay The Night & 12 Calvados Crane(de 2 sista på felaktiga lägen).

Vad tror ni? Kan det vara något att räkna bort hästar såhär? Vet att många gör det, brukar själv sällan göra detta håll, utom vissa kuskar som jag aldrig betalar för.
Helt rätt jobbat! Så gör jag ofta! Börjar med att "stryka" dom jag anser chanslösa. Eller rättare sagt jag lämnar inte bort dom helt men väljer att inte fokusera på dom eller ens ranka dom förrän och om det behövs i dom lopp jag ska ta många. En beprövad taktik inom mycket! 80/20-regeln/principen! Dvs 20 procent av orsakerna står ofta för 80 procent av verkan! När jag tänker såhär så menar jag att det gäller att identifiera och lägga kraft på ungefär fem bästa i min rank i varje lopp. Identifiera och studera dom mer ingående för att just dom kommer att lägga grund för min "verkan"! Är jag flummig nu? När jag väl har lagt krut på dom jag har rankat högst i varje lopp så bör jag ha så mycket information och kunskap om dom att det underlättar i det mest väsentliga när det gäller att spela V75 (eller vilket streckspel som helst) nämligen att sortera ut rätt spik/spikar och/eller utgångar. Utan bra förutsättningar för spiken/spikarna så står vi oss slätt när raden summeras!

Sen gällande dina tankar om avdelning 1 så bör du nog tänka om en extra gång innan du helt förkastar Domino Sund!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 15:44   #14
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Glöm inte Trusworthy Ås i första - väldigt lågt med bara 4%! Kan speeda ner vilket gäng som helst med rätt resa.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 15:47   #15
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Jag skulle aldrig spika Västerbo Realkiss när Orlando Gel startar från perfekt läge.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 16:13   #16
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Across The Bridge kan vara en spik, men kanske vågar jag inte lämna Blue Star Cosmic i tredje.

Rino Dox spik i fjärde, perfekt med Bergsåkers långa upplopp.

Stoloppet i femte är olösligt om inte Debora Sund bara är bäst.

Ritano Freight till 15% i nuläget är bara bäst och spikas på allt! Allt under 50% är rena rama fyndet! Lär väl hamna kring 40-50%!

2, 3 och 9 gör normalt upp om de i sista. fördel 2 från spets kanske? Se upp för superrysaren Le Cupole om den får en smygare och lucka till slut!

Kul med tidigt uppsnack!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 16:39   #17
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Jag skulle aldrig spika Västerbo Realkiss när Orlando Gel startar från perfekt läge.
Orlando Gel är hygglig och helt klart på gång, känns som att hästen börjar växa in i sin lite tunga och stora kropp men häst mot häst är det klasskillnad! Västerbo Realkiss är en skjutare! En riktig segerstaplare som bara har fortsatt att vinna och vinna även efter uppehållet. Har allt men någon gång tar det stopp men inte på lördag! Tror i alla fall jag! Ännu låg klass och förhållandevis billigt emot!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 19:51   #18
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Rino Dox spik i fjärde, perfekt med Bergsåkers långa upplopp.
Feseth Nils kommer ju lägga hela detta gänget bakom sig med några längder?
Kort distans, hästen har ett springspår. Hästen springer jämnt med startfållan från tillägg dessutom.
Hästen är norsk och bara där har den övertaget.
Hästen har mött Rino Dox 6 gånger, varav de senaste är:
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8 Här hade Feseth spår 15 medan Rino hade spår 12. Bara slå på miniräknaren så går det att räkna ut hur långt före Feseth kommer att sluta. Kallblod handlar mycket om matematik och tider.
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=4
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9

Hade distansen varit 1km längre så visst men nej inte nu. Omgångens i SÄRKLASS bästa spik är Feseth Nils. Enda är galopp emot och den risken är ca 33% dock med springspåret så minskar den lite.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 20:11   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tyckte också det såg ganska klart ut för Rino trots bakspår på kort först. Ser nu att han står tillägg (lallarna på ATG har schabblat bort strecket som visar tilläggen i utökade startlistan vid uppdateringen). Visst att det bara är enkelvolt på start, men ett tillägg på 1600 mot hästar han inte är mer än marginellt bättre än funkar ju inte. Min känsla är att tilläggets Vingbo Stjärn och Jenny R.G. har snudd på lika bra chans som Rino här. Riktigt svårlöst lopp, jag tycker nog inte Fakse är avsågad ens, trots dubbla tillägg. Vi får hoppas på några bra värmningar till det här loppet innan spelstopp så man kan sålla lite.

Enda riktigt chanslösa som jag ser det är Jerkefaks. Riktigt usel kusk och ettan i raden kommer från ett skräplopp. Bleke Kongen och Rapp Elden kan nog också räknas bort då kusk och häst lämnar en del övrigt att önska i den här konkurrensen
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-13 klockan 20:16.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 20:17   #20
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Feseth Nils kommer ju lägga hela detta gänget bakom sig med några längder?
Kort distans, hästen har ett springspår. Hästen springer jämnt med startfållan från tillägg dessutom.
Hästen är norsk och bara där har den övertaget.
Hästen har mött Rino Dox 6 gånger, varav de senaste är:
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8 Här hade Feseth spår 15 medan Rino hade spår 12. Bara slå på miniräknaren så går det att räkna ut hur långt före Feseth kommer att sluta. Kallblod handlar mycket om matematik och tider.
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=4
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9

Hade distansen varit 1km längre så visst men nej inte nu. Omgångens i SÄRKLASS bästa spik är Feseth Nils. Enda är galopp emot och den risken är ca 33% dock med springspåret så minskar den lite.

Festeh Nils har ju inte visat någon form på ett tag och det långa upploppet är inte en fördel för han. Får han ett smyglopp så kanske han kan hålla undan men jag har svårt att se det ändå.

Feseth Nils har visserligen 20 meters bättre försprång denna gång men var sist de möttes slagen med nästan 20 meter om jag inte minns fel. Båda kusarna trivs på Bergsåker men styrkan ligger hos Rhino Dox.

Jag spikar i alla fall!

God tur ändå!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 20:20   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
lallarna på ATG har schabblat bort strecket som visar tilläggen i utökade startlistan vid uppdateringen)
Stor humor att jag råkade få med Pyriod på DD idag just på grund av att jag inte såg att han stod på tillägg. Tror absolut inte jag streckat den om jag sett att den inte stod på start.

De ska ändå få sig en känga, för jag vet att det kommer slå åt andra hållet också framöver.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 20:30   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är någon sugen på att göra en insats och grotta ner sig i stoloppet, som jag i vanlig ordning ser hopplöst öppet ut. CRIIIBAAAAAA, var är du!?

Edit: Kan väl lägga ut min första systemversion för skojs skull och se vad folk tycker:

2
1,3,6,10,11,12
6
2,4,6,7,8,9,10,11
Alla
2,5
2,3,4,9
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-13 klockan 20:36.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 20:34   #23
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är någon sugen på att göra en insats och grotta ner sig i stoloppet, som jag i vanlig ordning ser hopplöst öppet ut. CRIIIBAAAAAA, var är du!?

Håller med. Ser riktigt svårt ut om inte Debora Sund leder runt om.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 21:37   #24
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är någon sugen på att göra en insats och grotta ner sig i stoloppet, som jag i vanlig ordning ser hopplöst öppet ut. CRIIIBAAAAAA, var är du!?

Edit: Kan väl lägga ut min första systemversion för skojs skull och se vad folk tycker:

2
1,3,6,10,11,12
6
2,4,6,7,8,9,10,11
Alla
2,5
2,3,4,9

Jag nöjer mig förmodligen med dom fem jag har rankat och nämnt. Räcker nog så om det inte kommer någon superinfo längre fram i veckan...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 22:52   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag nöjer mig förmodligen med dom fem jag har rankat och nämnt. Räcker nog så om det inte kommer någon superinfo längre fram i veckan...
På tal om Miamarie som du nämnde, Moonlight Hills som satt på tillägg senast då Mia vann och var trea i mål står på samma start nu! Given före Mia nu om streckningen blir som jag tror.

Edit: Misty Elettra ska man nog inte glömma heller! Varm i kläderna nu efter fem starter hos Kari.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+3)

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-13 klockan 22:54.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 07:59   #26
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
På tal om Miamarie som du nämnde, Moonlight Hills som satt på tillägg senast då Mia vann och var trea i mål står på samma start nu! Given före Mia nu om streckningen blir som jag tror.

Edit: Misty Elettra ska man nog inte glömma heller! Varm i kläderna nu efter fem starter hos Kari.
Misty Elettra är en extrem barfotahäst vad jag kommer ihåg från tidigare regi. Svårt att tänka mig att Bergsåker kommer bjuda på sånt underlag på lördag.
Men absolut, kan bli streckvärd om den stannar på under 10%. Annars undrar borde 3,4,5,12 räcka långt.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 08:26   #27
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Stoloppet har jag försökt bena ut lite nu på morgonen. Funderar om inte Evergreen Vice med Akseli Lahtinen skulle kunna vara en bra chansspik om man inte har råd med fler streck där. Perfekt inne i loppet, exakt på kronan. Akseli duktig kusk, hästen verkar riktigt bra för klassen. 2 st 3:e platser på valla, där den ena var bakom Goops kanon Global Nelly följdes upp av en seger på Umåker, senaste loppet har jag ingen koll på dock.

Med lite fin info på den eller avslag på några övriga så kan det bli min chansspik i omgången.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 08:29   #28
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Misty Elettra är en extrem barfotahäst vad jag kommer ihåg från tidigare regi. Svårt att tänka mig att Bergsåker kommer bjuda på sånt underlag på lördag.
Men absolut, kan bli streckvärd om den stannar på under 10%. Annars undrar borde 3,4,5,12 räcka långt.
Ska försöka skapa lite tid för genomgång... kanske ska börja med stoavd som verkar vara "omöjlig"...
Kunde inte låta bli att se Sheriffen 78´s tankegång om Bergsåkers ev barfotabana... detta kan vara lite av nyckeln denna vecka, de brukar med alla medel försöka hålla sommarbana, nu med kyla och snö... kan det väl ändå inte gå? Risken finns för överraskningsbana som Robban Bergh brukar tala om, t.ex. hårt under...med löst rullgrus ovanpå. B-fota=inget grepp... för korta hakar=dåligt/inget grepp... långa hakar, det går inte alla hästar på.
Hur göra med de som kommer söderifrån? Hur göra med is-hästarna som gått på andra norrbanor? ... många frågetecken är det!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 08:41   #29
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Man får kolla in banunderlaget under Bergsåkers V65a på fredagkväll... det är ju bara några timmar till lördagens V75a, ska ju inte kunna hända så mkt då...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 09:07   #30
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Såg Sheriffens rader om:
Funderar om inte Evergreen Vice med Akseli Lahtinen skulle kunna vara en bra chansspik om man inte har råd med fler streck där. Perfekt inne i loppet, exakt på kronan. Akseli duktig kusk, hästen verkar riktigt bra för klassen. 2 st 3:e platser på valla, där den ena var bakom Goops kanon Global Nelly följdes upp av en seger på Umåker, senaste loppet har jag ingen koll på dock.

... såg inte märklig ut i lärlingsloppet på Bergsåker senast, 3e spår genom 1a sväng till spets, bestämde i eget tempo, ändå lätt byte för hästar bakifrån, vet dock inget om dessa... vinnaren Etyd odds 55.48 och 2an ev odds 13.30
Kanske var för täta starter? Bara en vecka mellan Umeåker-segern och 4e platsen på Bergsåker... man vill ju gärna se några dagar till, men det är ju olika hur de tål.

Kan inte låta bli att fundera på vad Lennartsson kan ha gjort med 4 STARLIGHT BRIZARD det brukar hända saker då han får in nya... inget ont om Björn Röcklinger men miljöombytet betyder mkt ibland... varför åka upp till Sundsvall i stalldebuten? Fast vilan... kan ju behöva lopp i kroppen...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 09:28   #31
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Drd: Missade faktiskt att Starlight Brizard var ny hos Lennartsson. Som sagt, han brukar få ordning på hästarna. Intressant att han gör debuten på V75. Får nog lyssna om vad Lennartsson säger framöver.

Angående banan, så har jag nog aldrig varit med om att Bergspker bjudit på riktig isbana som det är på Umåker och Boden. Sen att det kan vara mycket möjligt att man måste ha hakar(ev långa), absolut men ingen riktig isbana lär det vara tal om.

Tror nog man kan räkna med många kuskar/tränare som kommer klaga på banan, som vanligt på Bergsåker. Så intrevjuerna kommer bli väldigt viktiga, hoppas man får fram vilka som klarar hakar.

Väderprognosen säger att det ska närma sig nollstrecket framåt helgen, det brukar ju kunna innebära nederbörd, usch vill inte tänka på hur banan kan bli då.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 10:46   #32
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Precis sheriffen 78, vi är på samma linje ang banan, absolut INGEN isbana... vet inte om jag var otydlig där, vad jag menar är alltså att hästar som gått senaste loppen på typ Umeåker, Boden kan ha gått på isbana... men sen blir det grus utan fäste på Bergsåker, med hårt under... då gäller att ha rätt broddat. Vi ÄR helt överrens där! Vi får se vad fredagens V65 erbjuder... både gällande banan och ev klagomål på denna.

Gällande STARLIGHT... även denna står ju precis på kronan inne i loppet precis som EVERGREEN VICE... 1 spänn från tillägg, snyggt!

Ang intervjuer med Lennartsson, hoppas det framkommer ngt, vet du hur det är med "samköpet" av SpelService här på sidan? Pelle är väl en av "deras tränare"... men man kan även hitta uttalande på andra ställen, inte som Kung Åke som nästan bara går genom SS... vi får leta runt lite. Känns på det hela taget som det är mkt man kan missa denna vecka! Men tillsammans blir vi väl starka...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 10:58   #33
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Försökt få nån koll på STARLIGHT BRIZARD utan att det går riktigt bra... ser ut att vara "seg-stark"... utan speed, och dessa brukar ju vara sårbara på V75! Men det kan ju vara en annan häst efter en tid hos Lennartsson??? Har ju även varit ute i halvvarma gäng ibland, senast var det ett stolopp med bl.a. Barcelona och då försökte hon gå med i ryggen på vinnande Derby Lady men det var chanslöst, där saknades speedförmågan... vann ngt lärlingslopp med Niclas Westerholm och var även då så där seg-stark... man börjar tveka, det brukar inte fungera på V75....

En annan frågeställning för mig är:
- Debora Sund, har förespråkare här, min tveksamhet gäller snarare Larsson, senast skulle han (rätt onödigt) försöka köra ifrån dom typ 600 kvar... med resultat att han blev upphunnen på upploppet... litar inte på kusken... och det får jag pröjsa för ibland!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 13:16   #34
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Håller med angående Larsson. Verkligen ingen jag gillar, eller hans köregenskaper kanske ska sägas. En sak när Caballion är ute, då är ju hästen så pass bra att man kan köra lite hur som helst men alla hästar är ju inte så bra.

Låter inte som någon V75 vinanre i Starlight Brizard när det är denna info som lyfts fram, brukar ju alltid finnas någon som går fortare över upploppet. Angående Samköpet så tror jag det tar någon vecka till innan det är igång. Ska ju samlas in pengar osv... Nä Lennartsson brukar ju va duktig på prata lite överallt, så hans info kommer ju fram ändå, antar att han inte säger olika saker till olika medier?

Att både Evergreen & Starlight är perfekt inmatchade på pengar är alltid intressant, va lite det jag syftade på med Evergreen, kanske inte ville bli bättre än 4:a senast?
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 15:15   #35
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

FÖRST TILL KVARN! Aftonbladet Plus i 3 mån för 1 kr!

Hej travvänner! Fick mail från Aftonbladet idag och på alla hjärtans dag får jag ge bort tre koder som man kan använda till att teckna Aftonbladet Plus för 1 kr (gäller 3 månader). Går utmärkt att använda såväl som i dator som mobil! Finns ju lite extra godis att läsa och inte minst "Dagens bästa spel"!

Här är koderna! Det är tre stycken och först till kvarn gäller:

O1-QQTM-5NI3

GC-BW26-U3JM

U1-XMYW-D1Q1

Glad alla hjärtans dag på er där ute!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 15:24   #36
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
FÖRST TILL KVARN! Aftonbladet Plus i 3 mån för 1 kr!

Hej travvänner! Fick mail från Aftonbladet idag och på alla hjärtans dag får jag ge bort tre koder som man kan använda till att teckna Aftonbladet Plus för 1 kr (gäller 3 månader). Går utmärkt att använda såväl som i dator som mobil! Finns ju lite extra godis att läsa och inte minst "Dagens bästa spel"!

Här är koderna! Det är tre stycken och först till kvarn gäller:

O1-QQTM-5NI3

GC-BW26-U3JM

U1-XMYW-D1Q1

Glad alla hjärtans dag på er där ute!
Tackar! Använde den översta.

Tips: Om ni inte vill fortsätta betala automatiskt 29kr/mån efter dessa tre månader så ändra under din profil och stäng av automatisk förnyelse.
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 20:03   #37
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pekna Visa inlägg
Tackar! Använde den översta.

Tips: Om ni inte vill fortsätta betala automatiskt 29kr/mån efter dessa tre månader så ändra under din profil och stäng av automatisk förnyelse.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 07:24   #38
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Kiade igenom AB & Expressens tips igår och studerade 5:e lite extra. Självklart är det för dom som för lla andra, tidigt på veckan och mycket kan ändras. Några reflektioner av deras rank & tips.

Aftonbladet spikar 5 Evergreen Vice, Expressen rankar den 11:a och lämnar den helt utanför alla sina spelförslag. Exp rankar 4 Starlight Brizard 2:a, AB sätter den som 6:a. Exp rankar 11 Paragons Legacy 3:a & 7 Moonlight Hills 4:a, de rankas näst sist & sist av AB.

Kompletta rankar från AB & Exp:

AB: EXP:
5 Evergreen Vice 3 Debora Sund
3 Debora Sund 4 Starlight Brizard
8 Misty Elettra 11 Paragons Legacy
15 Dry Martini 7 Moonlight Hills
10 Miamarie Ennoble 10 Miamarie Ennoble
4 Starlight Brizard 15 Dry Martini
1 Elise Hamp 1 Elise Hamp
14 Fortazela Ås 8 Misty Elettra
13 Beuty Princess 2 Nina Palema
12 Skårs Hanna 14 Fortazela Ås
9 Zandra C 5 Evergreen Vice
6 Melina Beauty 6 Melina Beauty
2 Nina Palema 9 Zandra C
11 Paragons Legacy 12 Skårs Hanna
7 Moonlight Hills 13 Beuty Princess

Nog för att det brukar skilja i ranking, men är inte detta extremt? För mig känns det helt sjukt hur det kan rankas så olika...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 07:25   #39
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Oj, det vart rörigt...

AB:
5 Evergreen Vice
3 Debora Sund
8 Misty Elettra
15 Dry Martini
10 Miamarie Ennoble
4 Starlight Brizard
1 Elise Hamp
14 Fortaleza Ås
13 Beauty Princess
12 Skårs Hanna
9 Zandra C.
6 Melina Beauty
2 Nina Palema
11 Parangons Legacy
7 Moonlight Hills

EXP:
3 Debora Sund
4 Starlight Brizard
11 Parangons Legacy
7 Moonlight Hills
10 Miamarie Ennoble
15 Dry Martini
1 Elise Hamp
8 Misty Elettra
2 Nina Palema
14 Fortaleza Ås
5 Evergreen Vice
6 Melina Beauty
9 Zandra C.
12 Skårs Hanna
13 Beauty Princess
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 07:51   #40
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Övrigt som sticker ut:(alltid AB:s rank först)

Avd 1:
9 Rocky Race, AB 3:a Exp 8:a
12 Calvados Crane, AB 8:a Exp 2:a

Avd 3:
2 Incredible Kemp, AB 1:a Exp: 6:a
3 O.F.V. Dream, AB 9:a Exp 4:a
5 Flipper Broline, AB 5:a Exp 10:a
10 Atomic Rapida, AB 10:a Exp 3:a

Avd 4:
2 Penning, AB 3:a Exp 7:a
7 Feseth Nils AB 4:a Exp 8:a
9 Jenny R.G. AB 9:a Exp 4:a

Avd 7:
7: Look La Marc AB 9:a Exp 4:a

Detta lilla hopplock gäller hästar som är rankade Topp 6 i någon tidning samt ranken diffar mer än 3 positioner... Sen har jag ingen aning om detta är till hjälp för någon eller ens hjälp för mig själv. Det återstår och se. Eller om det bara virrar till allt
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 08:38   #41
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

... man kan nog ta det som om omgången ser svårt ut!

Det skulle vara kul att få en uppfattning om vad forumets deltagare tycker o tänker om de olika rankarna/"experterna"...
Vad gäller "köp-tipsen" så snackas mkt om SS-TT-Snoken-StoraVinster...kanske nån till... sen har vi alla andra typ Expr-AB-DN-Ronden-Guiden... m.fl.

Själv har jag en liten känsla av att det kan slå lite olika vecka för vecka mellan SS & TT... däremot tveksam till Snoken och Storavinster vet jag inte mkt om... det är väl den där statistikJohan som bubblar i TV...?
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 08:47   #42
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Calvadosen struken!

Peter Eriksson har tvingats stryka sin spetsälskande Turbo Sund-son för halsinfektion. Eftersom det alltid är fem dagars anmälningsförbud (som dock kan kortas till två dagar med ett veterinärt friskintyg) efter en strykning av veterinära orsaker är det uteslutet att Calvados Crane kan vara med i bronsdivisionsfinalen på Solvalla den 25 februari. Det är anmälan till det loppet på söndag.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 09:04   #43
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Avd:5 OBS! Strecken Onsdag kl.10
nr:4 STARLIGHT BRIZARD som vi snackat om här ovan... streckad till 60% !!!!
nr: 1-3-5 till ca 20%.... de andra nästan inget så här långt, men det ändras ju, men ändå, vad är det Pelle selar ut egentligen, förvandlingsnr????

Inte kan man utläsa ngt sådant i Lindas uttalande:
– Hon är svårbedömd för
oss. Hon fräschades upp
när hon kom och ska gå
ett ordentligare sulkyjobb
under tisdagen, säger
Linda Nyman i stallet.

Senast redigerad av DrD den 2012-02-15 klockan 09:11.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 09:11   #44
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Såg att hemmakusken Henrik Svensson spikar 7an i andra.Another Thing. Kanske värd att kollas upp.

Senast redigerad av draken den 2012-02-15 klockan 09:12. Anledning: risig stavning
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 09:30   #45
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
... man kan nog ta det som om omgången ser svårt ut!

Det skulle vara kul att få en uppfattning om vad forumets deltagare tycker o tänker om de olika rankarna/"experterna"...
Vad gäller "köp-tipsen" så snackas mkt om SS-TT-Snoken-StoraVinster...kanske nån till... sen har vi alla andra typ Expr-AB-DN-Ronden-Guiden... m.fl.

Själv har jag en liten känsla av att det kan slå lite olika vecka för vecka mellan SS & TT... däremot tveksam till Snoken och Storavinster vet jag inte mkt om... det är väl den där statistikJohan som bubblar i TV...?
Många som underskattar Snoken. Tycker han oftast spelar lite mer "favoritbetonat" än TT & SS, men likväl så sätter han saker och ting emellanåt. Dock oftast på lunch/V65/DD.

Stora Vinster har jag väldigt liten erfarenhet av.
Aftonbladet har ju ofta någon riktigt felrankad vinnare, ofta sist i ranken. Men Ab tycker jag beror väldigt mycket på vem det är som levererar tipsen.
Ronden & Guiden har jag nog för liten egen erfarnhet av för att göra något vettigt uttalande...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 09:52   #46
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Såg att hemmakusken Henrik Svensson spikar 7an i andra.Another Thing. Kanske värd att kollas upp.
Såg samma sak... då får man nog också kolla upp kusken, amatörer brukar ha det lite svårt i rikstoton... hur kan han utnyttja springspåret? Hur är det med respekten om han kör till...? Om han kommer till spets, kör de emot honom då...eller...? Många frågor som söker sitt svar... kanske nån med norrlandskännedom som sitter inne med svaren här på forumet....

Annars känns det ju som 10an, men jag spikar "aldrig" Jorma, för då går det åt helvete... tar jag bort honom, vinner han! Får aldrig nån ordning på karln!!!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 10:02   #47
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Såg samma sak... då får man nog också kolla upp kusken, amatörer brukar ha det lite svårt i rikstoton... hur kan han utnyttja springspåret? Hur är det med respekten om han kör till...? Om han kommer till spets, kör de emot honom då...eller...? Många frågor som söker sitt svar... kanske nån med norrlandskännedom som sitter inne med svaren här på forumet....

Annars känns det ju som 10an, men jag spikar "aldrig" Jorma, för då går det åt helvete... tar jag bort honom, vinner han! Får aldrig nån ordning på karln!!!
För egen del har jag ruskigt svårt att se Håkan Emilsson vinna på V75. Det är ju som sagt elitserien vi pratar om och de kuskar som inte har rutin brukar ytterst oxå sällan vinna. Tror knappast han, om han nu skulle pricka från start får sitta och bestämma. Tror dock knappast han prickar iväg från start heller nu när det handlar om V75, så jag kommer nog knappast att strecka ekipaget.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 10:25   #48
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Försökt kolla både hästen och kusken... utan att bli ngt klokare egentligen... tror som tidigare att det blir svårt att vinna, och nå´n spik kan det ju inte vara!
Försökt hitta Emilsson-start fr springspår med Another Thing... hittade bara en fr 6e tror det var Solänget... såg inte ut att pricka direkt... spår 4 samt nr13 från bakspår var framme direkt... Emilsson låg typ 5-6 en bit bakom hela tiden... gick bra till slut, men det var ju "inget emot"...
Kollade några auto-lopp, kusken ser ut att gärna köra invändigt, och hästen går bra tillslut hela tiden, men kand det fungera i V75...??? Gick bra över upploppet vid Bergsåkervinsten men det var ju 25-papp i 1a pris... annat motstånd nu.

Skulle tro att den blir utanför mitt lir....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 10:35   #49
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Försökt kolla både hästen och kusken... utan att bli ngt klokare egentligen... tror som tidigare att det blir svårt att vinna, och nå´n spik kan det ju inte vara!
Försökt hitta Emilsson-start fr springspår med Another Thing... hittade bara en fr 6e tror det var Solänget... såg inte ut att pricka direkt... spår 4 samt nr13 från bakspår var framme direkt... Emilsson låg typ 5-6 en bit bakom hela tiden... gick bra till slut, men det var ju "inget emot"...
Kollade några auto-lopp, kusken ser ut att gärna köra invändigt, och hästen går bra tillslut hela tiden, men kand det fungera i V75...??? Gick bra över upploppet vid Bergsåkervinsten men det var ju 25-papp i 1a pris... annat motstånd nu.

Skulle tro att den blir utanför mitt lir....
Nä kunde inte hitta mycket på honom. en kusk som aldrig kört på V75 tidigare och största inkörda prissumma är 25.000:-, segern för 2 starter sen ska gå ut och vinna på V75, knappast va?
Skulle gissa att han "letar plankan" och hoppas få med sig pengar hem.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 11:23   #50
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

borde vara chanslös tycker jag . Skulle vara fantastiskt kul om inte annat om Emilsson "fick" vinna.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 11:42   #51
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Såg att hemmakusken Henrik Svensson spikar 7an i andra.Another Thing. Kanske värd att kollas upp.
Det verkar som avslag här på forumet... men vi kan ju enas om att det är kul då det skräller med amatörer... fast kanske inte för ens eget lir!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 11:50   #52
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

I snacket om V86an ser jag att "pekna" lämnat länk till Jimmy Dahlman hos Pelle Lennartsson... där kanske vi kan kolla upp STARLIGHT BRIZARD senare i veckan:

http://travspetsen.se/jimmydahlman/solvalla-152/
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 12:27   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Såg den oxå, kan säkert komma ngt där.
Visst är dessa solskenshistorier om amatörer roliga, men bara när man streckat dom själv
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 12:38   #54
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Kiade igenom AB & Expressens tips igår och studerade 5:e lite extra. Självklart är det för dom som för lla andra, tidigt på veckan och mycket kan ändras. Några reflektioner av deras rank & tips.

Aftonbladet spikar 5 Evergreen Vice, Expressen rankar den 11:a och lämnar den helt utanför alla sina spelförslag. Exp rankar 4 Starlight Brizard 2:a, AB sätter den som 6:a. Exp rankar 11 Paragons Legacy 3:a & 7 Moonlight Hills 4:a, de rankas näst sist & sist av AB.

Kompletta rankar från AB & Exp:

AB: EXP:
5 Evergreen Vice 3 Debora Sund
3 Debora Sund 4 Starlight Brizard
8 Misty Elettra 11 Paragons Legacy
15 Dry Martini 7 Moonlight Hills
10 Miamarie Ennoble 10 Miamarie Ennoble
4 Starlight Brizard 15 Dry Martini
1 Elise Hamp 1 Elise Hamp
14 Fortazela Ås 8 Misty Elettra
13 Beuty Princess 2 Nina Palema
12 Skårs Hanna 14 Fortazela Ås
9 Zandra C 5 Evergreen Vice
6 Melina Beauty 6 Melina Beauty
2 Nina Palema 9 Zandra C
11 Paragons Legacy 12 Skårs Hanna
7 Moonlight Hills 13 Beuty Princess

Nog för att det brukar skilja i ranking, men är inte detta extremt? För mig känns det helt sjukt hur det kan rankas så olika...

Nu är ju varken Expressen eller Aftonhoran något att hänga i julgranen vad gäller travtips - inte enligt mig i alla fall!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 07:04   #55
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Fortsättning i V75 Djungeln, vad tror ni om Nordisloppet?

1 Bleke Kongen, 3 Jerkefaks, 5 Rapp Elden, 11 Fakse anser jag vara chanslösa, pga olika faktorer, form, kuskar & lägen...

2 Penning kan kanske skrälla med ryggresa? Måste köras på chans.
4 Adrigo, känns egentligen bättre över medel & lång, men hästen gör allltid sitt, borde dock få svårt.
6 Haga Kungen hade jag rankat högre med annan kusk, J-O.P hålls inte speciellt högt.
Dessa 3 ska nog inte streckas, kan dock vara roliga skrällar, men Penning & Haga Kungen med över 30%, känns inte bra. Adrigo som 10%:are känns mer vettigt på "pocenten".

7 Feseth Nils, troliga spetshästen. Kan bli farlig. Inte alls säkert att han släpper någon förbi sig. Givet streck, ev utgång. 33% helt okej.

8 Vingbo Stjärn står 20m bättre till mot Jenny R.G mot senast. tror den är farligast av Perssons 3 hästar. Var fin i Falks regi och ser fortsatt fin ut. Under 10%, intressant.

9 Jenny R.G. såg ju hur stark ut som helst senast. Brunlöf i sulkyn måttade in den a´la Örjan. Formtopp! Tränaren tror mer på Rino D, inte så konstigt med den formen, men Jenny ska inte glömmas. 7% streckvärd.

10 Rino Dox, klart bästa hästen, Gillar kyla. Travade inte som bäst på V75 på Bergsåker för 2 starter sen, hade dock sämre läge och fler hästar att runda då, men kan få det lite för jobbigt i spåren här.

Känns som streck för 7-10 just nu...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 08:39   #56
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Quizmaster står ju väldigt illa till penga mässigt. Möter mer rutinerade kusar nu. Har dock formen o kunnadet. Absolut ingen spik eller utgång för mig. Inte mer än 3 4 häst.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 09:07   #57
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Spikade den sist till glädjeodds men kommer inte att strecka den alls nu. Barnsligt förtjust i Natural Wonder. Kommer att spika den. Sugen att spika Trustworthy Ås och Blue Star Cosmic också men 2 spikar från spår 11 1640m låter inte ens troligt.Struntar jag i. Gett upp Bergsåker för länge sedan.
Blir ett litet så man har något att glo på i alla fall.
11
1,3,6,7,8,10,11,12
11
7,8,10
3,4,5,7,8,10,11,12,13,15
2,5
9

Senast redigerad av draken den 2012-02-16 klockan 09:29.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 09:58   #58
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Har först nu kommit igång med veckans 75:a men nu kör jag hårt fram till lördag 14:00
Avdelning 1 är färdig analyserad.
Förhandsfavoriten Cayenne Käbb har ett lurigt läge. Det lär kosta att ladda denna gång och helt klar risk för vingel. Dessutom har han varit förkyld och sämre prestation är att vänta. Rankas ner ! Hästen som man väntar sig mest av framöver i gänget är Stay The Night. Han var märkligt svag senast utan anledning. Visade sig totalt viljelös och han bara måste visa bättre takter innan man kan tro helhjärtat på honom. Trustworthy Ås gillar jag. Han kämpar på från alla lägen och måste alltid räknas med chans, så även här. Han får bli tvåa på min ranking. Som etta i rankingen sätter jag Rocky Race. Han har sett rent ut sagt fantastisk ut i de tre senaste starterna och det med krafter kvar. Mötte lättare motstånd näst senast men intrycket var grymt. Följde upp med en imponerande seger från spets. Fick visserligen bestämma tempot helt men vann på ett mycket imponerande sett. Herr Ratzeputz har läget och avslutar bra med en smygare. Är lite på gång, känns det som. Rano tror jag behöver ytterligare något lopp i kroppen innan han kan räknas på riktigt. Little Rainbow och Domino Sund saknar stidsviljan och får det svårt. Sämsta hästarna i loppet är Lucky Gold och Blue Canyon. Magic Space har lopp i kroppen men läge+kusk är minus faktorer.

Ranking: 9 / 11-1 / 8-7-10-2-3-4 / 5-6

Rocky Race kan vara en bra spik att börja lördagen med, annars en stark utgångshäst.

Senast redigerad av Dodo den 2012-02-16 klockan 10:03.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:08   #59
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

I avdelning 2 tycker jag tre hästar är bättre än övriga och det är stora klasskillnader i loppet. Samtliga tre startar dock med bakspår och det kan ju häxa. Men jag tror att det är stor chans att åtminstone en av dom kommer " bra på´t " Att det räcker med streck, för Valnes Ali, Västerbo Realkiss och Elit Sund, är jag övertygad om. Av dessa tre tror jag mest på Västerbo Realkiss som travet stämmer klockrent på. Underbar häst att skåda på ovalerna !
Västerbo Realkiss skulle man kunna spika men att Valnes Ali ser ut att bli bortglömd lockar till gardering.
Ranking: 10 / 8-12 / ........

Senast redigerad av Dodo den 2012-02-16 klockan 11:11.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 07:42   #60
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 1558
Standard

I första v75 tycker jag 1,9,11 är mest intressant,bra spelvärde i thrustworty ås som är otroligt speedig . Bra spelvärde i 11 både på v75 och vinnarliret.

I andra ska man försöka fälla favorit bergh har med 3 hästar och kan nog styra loppet med startspåret 3 och 6 sen sitter ju goop upp på hans tredje häst(tycker nog ändå inte att lillgoop passar som bäst på berghs hästar)
Stormvarning och bra spelvärde på Valnes ali som sett grym ut men svår att sätta in i loppet.Jag lirar lite på vinnarliret.

I tredje har jag ett drag i o.f.v dream som vann efter smyglopp ,hade vilat innan dess och inte åker larssons upp om dom inte tror på chans.Bra drag och jag spelar även vinnare.

I 4,e har jag ytterligare ett drag och i kallisloppet tror jag faktiskt Adrigo kan ha lite chans om det stämmer,hästen har toppform och jag tror jerkefaks eller feseth nils körs i tufft tempo i ledning.Visst Rino dox är bästa hästen med bästa kalliskungen men ska man fälla honom så kan Adrigo vara draget .

Femte är svårt om inte Lennartsson bara vinner,synd att Skårs Hanna ficj så dåligt spår men skulle det stämma på vägen har den en bra speed, spelvärde vinnare och plats.

v75 6 vinner 5 spik på allt och spela Vinnare om du får 3,5.Hade nog vunnit sist och han kostade mig pengar sist då jag bla satt med honom kvar på v75.

V75 7 står nog mellan 4turbo Daylight och Natural wonder.Skrällarna kan vara 6 och 7 som har bra form,men jag tror nog Lennartsson avgör i tid.

Mina tankar.......
hjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 09:03   #61
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Fortsättning i V75 Djungeln, vad tror ni om Nordisloppet?

1 Bleke Kongen, 3 Jerkefaks, 5 Rapp Elden, 11 Fakse anser jag vara chanslösa, pga olika faktorer, form, kuskar & lägen...

2 Penning kan kanske skrälla med ryggresa? Måste köras på chans.
4 Adrigo, känns egentligen bättre över medel & lång, men hästen gör allltid sitt, borde dock få svårt.
6 Haga Kungen hade jag rankat högre med annan kusk, J-O.P hålls inte speciellt högt.
Dessa 3 ska nog inte streckas, kan dock vara roliga skrällar, men Penning & Haga Kungen med över 30%, känns inte bra. Adrigo som 10%:are känns mer vettigt på "pocenten".

7 Feseth Nils, troliga spetshästen. Kan bli farlig. Inte alls säkert att han släpper någon förbi sig. Givet streck, ev utgång. 33% helt okej.

8 Vingbo Stjärn står 20m bättre till mot Jenny R.G mot senast. tror den är farligast av Perssons 3 hästar. Var fin i Falks regi och ser fortsatt fin ut. Under 10%, intressant.

9 Jenny R.G. såg ju hur stark ut som helst senast. Brunlöf i sulkyn måttade in den a´la Örjan. Formtopp! Tränaren tror mer på Rino D, inte så konstigt med den formen, men Jenny ska inte glömmas. 7% streckvärd.

10 Rino Dox, klart bästa hästen, Gillar kyla. Travade inte som bäst på V75 på Bergsåker för 2 starter sen, hade dock sämre läge och fler hästar att runda då, men kan få det lite för jobbigt i spåren här.

Känns som streck för 7-10 just nu...
Bästa hästen plus spetshästen brukar vara perfekta lås.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 09:20   #62
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Bästa hästen plus spetshästen brukar vara perfekta lås.
Då är ju bara frågan vem som är bästa hästen & vem som spetsar

Nä, Feseth Nils spetsar bara den går felfritt, Rino Dox är väl bästa hästen. Har dock fått mer & mer feeling för att Vingbo Stjärn vinner.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 09:50   #63
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Det har varit ganska fina utbetalningar på norrlands banorna sista tiden. 26 millar för en måndad sedan och 13 för några veckor sedan. Som stekel skriver ovan att hästar runt 14-25% vinner är nog mest troligt och att skrällspela kan löna sig om man inte vill ha kaffe pengar så klart.

Där finns många stora favoriter som kanske inte borde vara "favoriter" tänker i första hand på 8 Cayenne Käbb (V75-1) som har varit förkyld och ska ut i finalerna nästa lördag. Frågan man ställer sig är om Erik laddar eller backar sig från läget pga finaler om en vecka? Prepare? känns inte direkt spelvärd men måste iallfall med på lappen ändå. Draget heter: Rano som mötte chimallen och flera duktiga hästar för något år sedan när han sprang på topp. har börjat komma allt mer tillbaka efter sin skada och från perfekt läge kan jag inte tänka mig annat än att man kör i spets. Runt om? Sedan fyller jag på med två kantbollar som gynnas av eventuellt tempo.


kommer försöka skriva klart någon analys senare idag.

haaj.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 09:57   #64
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Avdelning 3
Här har vi två hästar som är mycket mer streckade än övriga, Incredible Kemp och Across The Bridge.
IK har varit tveksam i jobb efter senaste starten och känns överstreckad.
ATB går bäst i ledning men når den inte utan att det lär kosta en del.
Högst troligt blir det tempo på loppet och då blir Atomic Rapida mitt första streck i loppet. Han har bara blivit bättre och bättre på slutet. Han står visserligen lite hårt inne men intrycket senast var positivt.
Främsta motbuden är OFV Dream med lopp i kroppen och Harpos Hitsville som kan få loppet med startsnabba ryggar.
Ranking: 10 / 9-3-5-11-6 / 1-7-4-2 / 8-12
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 10:13   #65
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

Tycker alltid det är intressant när Expekt och övriga bolag släpper sina odds.

Mest intressant:

- Inge "stark" favorit i omgången. Lägsta vinnarodds på en enskild häst i omången är Natural Wonder i sista med 2,75. Finns en del andra som ligger runt tre. Halva Sveriges spik Rino Dox ligger tex på 3.35 i vinnar odds, 76% streck, ja ni förstår själv värdet i att fälla honom... Övriga överstreckade: Favoriterna i stoloppet: Debora sund, 48% 6,5 vinnarodds, Starlight brizard(60% streck, 4,5 vinnarodds). Detta kan jämföras med V75-6 där favoriterna Ritano Freight o Vincent du ling ger 3,25 kontra 2,95. Mindre streckade båda två i nuläget och mycket bättre vinstchans. Även Quizzmaster i sista är överstreckad som favorit, 4,75 i vinnarodds

- Across the brige som många förespråkar spik på här(även jag tror på bra chans) 5.5 vinnarodds, känns för högt! Dock mindre spelvärd spik nu när den ser ut att bli favoit.

- Feseth Nils står nästan i samma vinnarodds som Rino dox, 4 ggr mot 3,3. Jämför strecken och hitta värdet: 16% - 76%
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 12:10   #66
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Stall Per Lennartssons hästar i helgen: http://travspetsen.se/jimmydahlman/s...-och-solvalla/
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 12:40   #67
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

V75 avd fem: Här finns en häst som är oerhört streckvärd!!!!Om man läser på och även vet vad den gjort i vissa starter och ser helheten nu så kan säkrt många fatta vem det är!!?? Ni ska få en chans att komma på det!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 13:05   #68
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
V75 avd fem: Här finns en häst som är oerhört streckvärd!!!!Om man läser på och även vet vad den gjort i vissa starter och ser helheten nu så kan säkrt många fatta vem det är!!?? Ni ska få en chans att komma på det!

Zandra C.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 13:30   #69
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

ja


tyvärr nedspelad vilket jag inte gillar! kommer dra på sig streck.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 13:47   #70
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
tyvärr nedspelad vilket jag inte gillar! kommer dra på sig streck.

25 gånger pengarna och 7% på strecken kallar inte jag att vara nedspelad...
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 14:09   #71
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Är det någon som vet om 10 Miamarie Ennoble ska gå barfota i 5e avd??
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 14:11   #72
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
25 gånger pengarna och 7% på strecken kallar inte jag att vara nedspelad...
5 gånger står den i på atg....
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 14:28   #73
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

V75-finaler nästa lördag, kan ju misstänka att redan finalklara hästar inte kommer att ges vilka idiotlopp som helst...nån som har info på vilka hästar som är med i finalerna?

Quizmaster?
Cayenne Käbb?
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 14:29   #74
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Tror Vincent Du Ling i 6e måste vara omgångens starkaste spik (värdemässigt). Många lär strecka 2 hästar, Vincent samt Ritano Freight. Ritano är ju dock långsam ut, så bara Jorma kör felfritt lär han få överta från Lotus Elan, alternativt Head Line in i första sväng. Att sedan Ritano ska plocka Vincent från dödens är jag tveksam till.

Att hitta ytterligare en "bra" spik har jag svårt med, lutar åt Debora Sund i
5e, visst, är aningen blöt på upploppet, men här luktar det spets & vem ska sedan göra grovjobbet ??? Tittar man vilka hästar den nästan höll undan för sist kontra vad den möter denna gång är det stor skillnad.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 15:35   #75
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
5 gånger står den i på atg....

Vilken häst menar du? Menar du Zandra C. eller Skårs Hanna? Zandra C. står fortfarande runt 25 gånger fläsket!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 15:41   #76
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Någon som har sparat vad Goop skrev om sina chanser på V75?

Känns som om lopp 3 riskerar överpace? Många fina bakspår att plocka in då.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 15:47   #77
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Snygg miss utav ATG och Danske Spill.dk! Fan, att man inte var alert där!

http://classic.atg.se/index.jsp
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 16:04   #78
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

stod i 5 ggr nyss sen dunkade de ner fredde b till 1.40 ha ha vilket skämt! kan aldrig vinna v7
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 16:11   #79
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Miljondragen (bloggen)


V75 Lördag
Systemet.

avd1. 1-2-8-9 (4-11)
avd2. 1-3-6-8-10-12 (5-4)
avd3. 6 Accros the bridge (9-1)
avd4. 8 Vingo Sjärn (10-9)
avd5. 2-3-4-5-8-9-10-12 (15-1)
avd6. 2-3 (5-7)
avd7. 2-3-4-9-12 (7-15)
= 960 kr

Omgången ser lite lurig ut på förhand och det kan bli bra med pengar för 7 rätt.

i avd1. Blir Cayenne käbb stor favorit och han har verkligen tänt till sedan han kom till Stig H s stall. Han är väldigt rask bakom bilen och är ett spetsbud trots läget. Det ända som talar emot honom idag är att han var struken sedan senast pga en förskylning dessutom skall han ut i finaler nästa vecka. Rano har kommit tillbaka snyggt efter skada och är farlig på speed. Startsnabb och streckvärd. Mötte ju Chimall TT med flera för något år sedan. Dags igen att visa vilka toppar han kan höja sig till. Herr Ratzeputs har jag väntat på ett tag nu när ska det vara dags? han fick inte chansen i tid senast och gången före hade han ett ton sparat. Vart hamnar han från bricka 1, rygg på Rano? kommer han ut i tid blåser han ner allt. Rocky Race har tänt till på allvar. Stall i storform och skulle gynnas extra mycket vid tempo.

i avd2. Vidöppet men tipset till Orlando gel som blir allt bättre och gick ett starkt slutvarv i spåren senast som v75 tvåa. Västerbro Realkiss tyckte jag inte såg så märkvärdig ut senast och känns lite som en favorit i fara från bricka tio. Valnes Ali har tänt till i ny regi. Och varit bländande vid sina segrar. Får sitt elddop nu? Elit sund har en fin statistik men uppgiften är väldigt svår idag. Vid tempo = +++. m.fl.

i avd3. Accros the bridge är hemmahoppet och hästen har sätt formstark ut en tid. Loppets spetsbud och trivs när han får lunka i sitt eget tempo där framme. Känns som att han leder runt om och jag spikar!

i avd4. Rino Dox rundar inte allt över korta häcken här. Avslag direkt. Mitt drag heter Vingo sjärn som har hittat formen på allvar efter att ha bytt regi. Höll väldigt starkt senast, även uffe tror inte att han är före mitt drag i mål eftersom rino dox inte är en 1640 meters häst. Desutom kan jag tillägga att Vingo sjärn stod 20 meter före Jenny R.G senast och nu står de på samma tillägg. Betänk också att det var Vingo sjärn som kopplade greppet på upploppet men blev avslagen av Jenny R.G som hade liftat med i rygg på denne under slutvarvet. Vingo Sjärn är omgångens roligaste ide och jag spikar i jakt mot miljonerna.

i avd5. Vidöppet men tipset till Misty Elletra som har gjort det bra i sin nya regi. Vass på speed och lättare emot. Hästen värmde som en demon senast och sådana hästar brukar vinna gången efter. – drag! Skars Hanna är en gedigen spurtare som står på tur för en seger. Blir bortglömd.
Pelle tror mycket på sin egen tränade häst Starlight Brizard som inte levt upp till pelles förväntningar än men de kanske kommer idag? Nina Palema är också ett korsdrag som jag vill varna för hon trivs med tidig tätkänning men brukar kanske ha lite svårt att bjuda upp till slut. Galoppen senast berodde på att man flyttade ut henne för hastigt i sidled så glöm det Körs i ledningen och bör hur som helst få en fin resa.

i avd6. Head line är draget hästen skall köras för spets men inte till vilket pris som helst eftersom hon gärna går i ryggar också. Har form och från fint läge bör hon få en vettig resa. Streckvärd! Ritano Freight har formen och hårdheten efter tuffa matchningar på slutet. Björn upp igen som vid segern senast de tävlade tillsammans. Fortsatt under utveckling och känns tidig i denna omggivning. Vincent du ling står helrätt inne i klassen, gick bra efter galopp senast. Verkar ha formen i angående efter en skada och är egentligen både stabil och startsnabb. Om min duo kommer bort kliver kontio in i handlingen.

i avd7. tipset till Quismaster som var rejäl vid segern utändigt om ledaren i v75 senast. Kan massor för klassen och känns som det givna tipset. Turbo Daylight har hittat till sitt rätta jag efter miljöombyte. (ny regi) Bör vara långt framme här. Zeuxis Hornline höll starkt utvändigt om ledaren senast. Vinner när som helst. Natural Wonder stark och rejäl och är rätt inmatchad i loppet. Goffy Bermon har hittat stilen. Bra distans för honom och ett roligt skrällbud.

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 16:27   #80
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Någon som har sparat vad Goop skrev om sina chanser på V75?

Känns som om lopp 3 riskerar överpace? Många fina bakspår att plocka in då.
Björn Goop.
V75 på Bergsåker på lördag: 5 Lucky Gold (V75-1) gick jättebra senast, men jag ligger lite lågt i den här omgivningen. 11 Västerbo

Cashflow (V75-2) är en av dem som ska räknas i ett öppet lopp. 8 Oppoppopp (V75-3) har gått bra men möter bra motstånd och har tråkigt läge, han är mest en luring.

9 Zandra C. (V75-5) har inte radat upp segrar direkt, jag ligger därför lågt med henne. 2 Ritano Freight (V75-6) har gått

jättebra länge, tyvärr blev han diskad

efter en vass spurt på V75 i lördags, men jag tror inte att de här täta starterna ska missgynna honom på något sätt. 4 Turbo Daylight (V75-7) har gått bra och han ska klara distansen bra, med det rätta loppet är han ett skrällbud.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+2), AbbeAce (+1)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 19:35   #81
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2499
Standard

Vinner inte


Vinner inte 11 Thrustworthy Ås V75 prologen?! Har ju bla varit nära El Sueco...

Senast redigerad av Nedomansky den 2012-02-17 klockan 19:40.
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 19:37   #82
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Tror att den är tämligen överlägsen men det är jag nog nästan ensam om
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 19:43   #83
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Tror också på Trustworthy Ås - speeden kommer fälla avgörandet över Bergsåkers låååånga upplopp! Har den som utgång!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 19:44   #84
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Vinner inte 11 Thrustworthy Ås V75 prologen?! Har ju bla varit nära El Sueco...
Med en annan kusk och läge så kanske. Den har endast 1 seger på 25 starter från bakspår. Lägg därtill 40% galoppstatistik samt att det dessutom är kortdistans. Känns som strecken är motiverade där dom är nu, dvs kring 11-12%. Men vad vet jag
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 19:47   #85
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2499
Standard

Jag kommer nog att spika den, möjligt att underlaget i morgon ej är optimalt, beslut tas i morgon! Lycka till med era spel!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 19:53   #86
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Med en annan kusk och läge så kanske. Den har endast 1 seger på 25 starter från bakspår. Lägg därtill 40% galoppstatistik samt att det dessutom är kortdistans. Känns som strecken är motiverade där dom är nu, dvs kring 11-12%. Men vad vet jag

Du slaktade även min idé Panne Du Moteur häromdagen som var den klart bästa hästen! Just saying!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 20:07   #87
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Knaborg det är alltid någon som ska såga ens ideer så är det, även mig sågas och det roliga är när man kan bevisa motsatsen då blir personen/personerna inte lika kaxiga längre. Man måste våga gå på sina ideer om man vill vinna, lyssnar man på andra så vacklar man och då är man illa ute. Man kan inte vinna var gång det finns det ingen som gör. Trav består av 60% skicklighet och 40% tur.

Jag har en ide i avd1. Herr R får rygg på Rano och hästen bör vinna när som helst. "all in" till ett fint odds.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 20:20   #88
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: borlänge
Inlägg: 619
Sharp$: 937
Standard

Tack
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 07:14   #89
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Du slaktade även min idé Panne Du Moteur häromdagen som var den klart bästa hästen! Just saying!
Det som är tjusningen med trav. Ibland får man stå där med svansen mellan benen och ibland tänker man "fan att jag inte lyssnade".
Alla är självutnämnda experter

Däremot får man se på saker ur spelsynpunkt när det gäller h2h/vinnare. Nämligen värdera chanserna > få ut ett odds > ta reda på om marknaden ger bättre odds > spela.
Ger marknaden sämre odds = spela ej!
Det var fallet med PDM i onsdags, enligt mig. Men då gick jag från min bedömning att hästen vinner inte under samma omständigheter oftare än 50% utav fallen. Mao oddset du fick på 1.65 h2h var långt under nivån på spelvärde. Men fortfarande den utgår efter min bedömning utav hästens chanser. Din bedömning kanske var 70%, grattis till din vinst iaf.
Streckspel är annorlunda då det är ett poolspel.

-----

Jag väljer att låsa kallblodet på tre hästar nu. 1,7,10.
Jag är sugen på att gå emot kollektivet i sista och spika Turbo Daylight då jag är allergisk när rubb o stubb står på samma spik (talar om alla travtjänster samt atg-underhållarna). Stayerlopp brukar sällan skrälla till på. Har för mig att det räckt med top 7 streckade senaste 3 åren och i 90%+ top 4. Men talar endast från minnet då jag saknar tillgång till faktaboken nu.
Klass 2 har jag läst in mig rejält på tycker jag och låser på 1,3,8,10,11,12
Minna inte heller Ajlexes daylight i avd3. 1% wtf??

Tänk även på att bergsåker har långt upplopp.
Samma omgång förra året gav 348kr och endast 2 hästar från framspåret vann.
http://classic.atg.se/ResultatServle...=B&betType=V75
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knaborg (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 07:58   #90
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Inlämnat och klart! Såhär blev min rad till slut.

Registrerat spel

Datum: 2012-02-18
Bana: Bergsåker
Spelform: V75, omg. 7

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (2)
2 8, 10 (7)
3 1, 3, 6 (9)
4 7, 8, 10 (9)
5 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15 (1)
6 2, 5 (7)
7 9 (3)

3 960 rader x 1 x 0,50 kr
=
1980,00 kr

Kvittonummer: CB84 XXXX XXXX XXXX
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 08:06   #91
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Spikar Zandra c på alla lappar omgångens säkraste spik!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 08:08   #92
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Spikar Zandra c på alla lappar omgångens säkraste spik!
Varför då?
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 08:12   #93
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Ja har man sett alla dessa hästar i loppet så vet man att den har överlägsen kapacitet sen goop väcker den rejält....en av mina talanger att kunna hitta helt klara 20oddsare under 10%.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 08:33   #94
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1501
Standard

Angreppssätt V75 Bergsåker


Mitt första inlägg här, där jag redogör för mitt V75-tänk
denna vecka.

Bästa spik: Vincent du Ling (övertar felfri, sedan klart)
Alternativ spik: Rino Dox (tyvärr för mycket streck)

Effekthästar:
Avd 1 Rano (spets och slut)
Avd 2 Västerbo Carreu (fint spår, startsnabb kusk)
Avd 7 Goofy Bermon (oerhört distansgynnad)

Skillnaden:
Avd 1 4 Little Rainbow
Avd 2 8 Valnes Ali
Avd 3 10 Atomic Rapida
Avd 4 8 Vingbostjärn
Avd 5 9 Zandra C (vågar inte spika som laxdasen)
Avd 7 7 Look la Marc

Ser i nuläget ut att bli en 10000-raders ram med Vincent du Ling som spik
som nedreduceras till runt 2000 rader med ABC och effekthästar. Det är skillnaden som förhoppningsvis skall agera utdelningshöjare.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:04   #95
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1774


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Ja har man sett alla dessa hästar i loppet så vet man att den har överlägsen kapacitet sen goop väcker den rejält....en av mina talanger att kunna hitta helt klara 20oddsare under 10%.
Skönt för dig!! Då har du ju inga försörjnings problem iaf...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sheriffen78 (+2)
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:24   #96
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

alla som spelar på trav är stenrika det vet vi väl alla haha!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:30   #97
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

VÄSTERBO REALKISS STRUKEN!!!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:30   #98
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Goop om chanserna.

5 Lucky Gold (V75-1) gick jättebra senast, men jag ligger lite lågt i den här omgivningen.

11 Västerbo Cashflow (V75-2) är en av dem som ska räknas i ett öppet lopp.

8 Oppoppopp (V75-3) har gått bra men möter bra motstånd och har tråkigt läge, han är mest en luring.

9 Zandra C. (V75-5) har inte radat upp segrar direkt, jag ligger därför lågt med henne.

2 Ritano Freight (V75-6) har gått jättebra länge, tyvärr blev han diskad
efter en vass spurt på V75 i lördags, men jag tror inte att de här täta starterna ska missgynna honom på något sätt.

4 Turbo Daylight (V75-7) har gått bra och han ska klara distansen bra, med det rätta loppet är han ett skrällbud.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:30   #99
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Västerbo Realkiss i 2a STRUKEN!!!
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:31   #100
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
VÄSTERBO REALKISS STRUKEN!!!!
str, tränarbyte verkar anledningen vara. hmm?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:32   #101
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Idag behövs bara 180 rader:

2,8,9,10,11
6,10
1,2,9
6,7,10
9
5
4,9

Bjuder på detta så kan ni sätta in procent på min konto sen. Ger garanterat bra och blir 7 rätt.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:32   #102
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Jo vi är ju det. Rika som troll. smäller in miljoner stup i kvarten. Not.Tror att Zandra C är lika dålig i dag som den brukar vara. Inte med den på 10..
Det var synd.(Västerbo) Veckans mest överstreckade häst struken. Given att gå emot och få bra odds på vinnaren.

Senast redigerad av draken den 2012-02-18 klockan 09:35.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:33   #103
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

fan hur orkar de stryka den då får man spika andra också
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:34   #104
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Du och jag är nästan släkt(draken) jag heter ju dasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:35   #105
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

är det tränarbyte som är orsaken är det ett hån mot oss spelare
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:38   #106
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

elit sund blir 80% bara ta bort men då vinner aset
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:40   #107
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Lite nyttig info kanske.



fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:55   #108
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Släkt är vi nog inte men skulle inte förvåna mig om jag vet vem du är (Laxdasen).
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:57   #109
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

jasså tror du att du vet?? bara.........jag som vet
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:58   #110
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

de som tror på ritano idag visar upp en oförmåga att bedöma hästar.....den är chanslös mot vincent som sitter i spets på 200 m
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 10:19   #111
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

V4 för er som inte orkar tänka själva idag:

2,3,5,10,12
1,6,7,12
6,9
1.2

160 kr. Ger lax
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:09   #112
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Första utkast:
1: 8 Cayenne Käbb
2: Alla (A=1)
3: 1,2,3,6,8,9,11
4: 3,6,7,8,10
5: 2,3,7,8,9,11,13
6: 2 Ritano Freight
7: 3,4,5,9,10,12

Minst 2 FET häst

Känns bra, som vanligt innan..

Lycka till!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:21   #113
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Jo vi är ju det. Rika som troll. smäller in miljoner stup i kvarten. Not.Tror att Zandra C är lika dålig i dag som den brukar vara. Inte med den på 10..
Det var synd.(Västerbo) Veckans mest överstreckade häst struken. Given att gå emot och få bra odds på vinnaren.
Ingen fara, då strykningen kom så sent får vi pengar i sjön på en annan häst, Elit Sund som är först i turordningen!

För övrigt tycker jag kollektivet och "experterna" är ute och cyklar med bakvänd balaklava som gjort Rino Dox till megafavorit...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:22   #114
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Det där systemet tror jag blir giftigt idag.. Hoppas inte Trustworthy förstör bara. Ska inte kunna vinna ( bara en otäck känsla jag har).
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:26   #115
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Systemet som det blir (ungefär, kanske helt annorlunda till slut iofs ), krav Rino Dox/Natural Wonder. Kan mycket väl bli riktigt hög utdelning idag och jag passar på V7.

2,9
1,3,6,11
6
2,4,6,7,8,9,10,11
Alla
2,5
2,3,4,9
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:44   #116
 
tribalfunks avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 82
Sharp$: 1003
Standard

Röstar på TT, tycker att Speedanalysen är bra också!
La just ut den på service...
http://spelatrav.se/ har ett par bra funktioner också, kolla det.

Oops...inlägget hamnade inte där jag trodde...HaKKer¿¿

Senast redigerad av tribalfunk den 2012-02-18 klockan 11:47.
tribalfunk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 12:00   #117
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ingen fara, då strykningen kom så sent får vi pengar i sjön på en annan häst, Elit Sund som är först i turordningen!

För övrigt tycker jag kollektivet och "experterna" är ute och cyklar med bakvänd balaklava som gjort Rino Dox till megafavorit...

Varför har du den då som utgång? Torde ju vara dåligt spelteoretiskt om du inte anser att strecken sitter rätt?
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 12:10   #118
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Fakse & Conrads E tycker jag är två luriga i dag,
F gynnas av litet startfält, och startar så snabbt
att han är ikapp 1a tillägget direkt!

C gynnas av att det bara är 2 hästar på mellan volten,
smyger med och avgör mot ett gäng halvskrala halvmiljonärer ;-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 12:16   #119
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Varför har du den då som utgång? Torde ju vara dåligt spelteoretiskt om du inte anser att strecken sitter rätt?
Du har helt rätt, en klassisk tankevurpa som kommer sig av fegheten när man gör lite större system. Kom på mig själv nästan direkt. Blir såklart utgång på Feseth Nils istället!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 12:31   #120
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

många A: 11,2
3,6
alla A: 2
10,7,11
4
2,5
många A: 9,15

Reduceras med krav en A + poäng (ca 2000:-)!
Lets play!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 12:59   #121
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

ny enkelrad
11
6
9
7
9
5
9
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 13:00   #122
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Då har jag lagt min rad, sjukt svårt att välja spikarna idag. Blev slutligen Rocky Race och Across the Bridge

1: 9 Rocky Race
2: 1 6 7 8 12
3: 6 Across The Bridge
4: 4 7 8 9 10
5: 1 3 4 5 8 9 10 12
6: 2 5
7: 3 4 9

1200 rader 600:-

Lycka till alla!
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 13:02   #123
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

hur tror du across ska kunna vinna?
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 13:13   #124
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Min rad då

Spoiler:

1,2,7,9,10,11 res 5
1,3,6,8,11,12 res 5
5,6,9,10,12 res 11
1,7,10 res 6
1,3,4,5,7,8,9,10,11,12 res 15
5 res 2
4 res 3,9
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 13:16   #125
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
hur tror du across ska kunna vinna?
Vet att det blir svårt men kommer han till ledning så blir han svårslagen. Men just magkänslan vägde in den spiken
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dreamfish (+1)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 13:21   #126
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

V75 (krav Feseth Nils/Natural Wonder)
2
3,6,8
6,10
2,4,6,7,8,9,10,11
1,3,4,5,7,8,9,10,11,12,14,15
2,5
2,3,4,7,8,9,10,11,12,15

V7
8,9,11
3,6,8
6,10
7,10
1,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,14,15
2,5
9

Lycka till, det behövs nog idag!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 13:24   #127
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 298
Sharp$: 1111
Standard

Min rad
8
1,3,6,8,11
3,6,9,12
4,6,7,8,10
4,5,6,7,9,12
5
9
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 14:17   #128
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

Intressant start för mina rader!

Bolagspel lever med:

3) 9
4) 7,9,10,6
5) Alla
6) 2,5
7) 4,9,12,3,2,6,13,15

Bara max en C kvar som krav och bara C hästar i två lopp.

Eget minisystem lever också med samma spik och sen lite mindre hästar, kan nog ge en slant idag om spiken vinner
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 14:20   #129
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fan vad surt att man bytte Rocky Race mot Atomic Rapida när Berghs i tredje var så klar som jag trodde när jag först såg listorna! Kan ju gå ändå men...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 14:22   #130
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

SNYGGT!!! Önskar all lycka till den här!


Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Då har jag lagt min rad, sjukt svårt att välja spikarna idag. Blev slutligen Rocky Race och Across the Bridge

1: 9 Rocky Race
2: 1 6 7 8 12
3: 6 Across The Bridge
4: 4 7 8 9 10
5: 1 3 4 5 8 9 10 12
6: 2 5
7: 3 4 9

1200 rader 600:-

Lycka till alla!

MYCKET VACKER INLEDNING! LYCKA TILL! HÅLLER TUMMARNA!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 14:22   #131
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Då har jag lagt min rad, sjukt svårt att välja spikarna idag. Blev slutligen Rocky Race och Across the Bridge

1: 9 Rocky Race
2: 1 6 7 8 12
3: 6 Across The Bridge
4: 4 7 8 9 10
5: 1 3 4 5 8 9 10 12
6: 2 5
7: 3 4 9

1200 rader 600:-

Lycka till alla!
Nu får vi jobba in din rad!
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 14:51   #132
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Det blev rätt för dej! hoppas det håller nu! across trodde jag inget på tyvärr
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:03   #133
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

min klara zandra c så klart tvåa.. vidrigt...borde vunnit.....
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:05   #134
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Stekel! nu har du chansen!!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:05   #135
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Åker jag i sista på stora systemet nu så blir det inte roligt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:05   #136
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Spännande på V5 nu.....

Registrerat spel

Datum: 2012-02-18
Bana: Bergsåker, omg. 11
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6, 9, 11
2 7, 8, 10
3 3, 4, 5, 8, 9, 12, 14
4 2, 3, 4, 5
5 9

252 rader x 1 x 1,00 kr =
252,00 kr

Kvittonummer: 2B0E XXXX XXXX XXXX
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:10   #137
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Spännande på V5 nu.....

Registrerat spel

Datum: 2012-02-18
Bana: Bergsåker, omg. 11
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6, 9, 11
2 7, 8, 10
3 3, 4, 5, 8, 9, 12, 14
4 2, 3, 4, 5
5 9

252 rader x 1 x 1,00 kr =
252,00 kr

Kvittonummer: 2B0E XXXX XXXX XXXX

Djävlar i det! Denna ser fin ut! Lycka till!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:10   #138
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag jobbar in den åt dig om du gör detsamma för mig doob!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:12   #139
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
V75 (krav Feseth Nils/Natural Wonder)
2
3,6,8
6,10
2,4,6,7,8,9,10,11
1,3,4,5,7,8,9,10,11,12,14,15
2,5
2,3,4,7,8,9,10,11,12,15

V7
8,9,11
3,6,8
6,10
7,10
1,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,14,15
2,5
9

Lycka till, det behövs nog idag!

Fasiken vad bra denna också ser ut! Lycka till nu, Stekel!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:20   #140
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Systemet som det blir (ungefär, kanske helt annorlunda till slut iofs ), krav Rino Dox/Natural Wonder. Kan mycket väl bli riktigt hög utdelning idag och jag passar på V7.

2,9
1,3,6,11
6
2,4,6,7,8,9,10,11
Alla
2,5
2,3,4,9
Du är GLÖDHET Stekel! Håller på dig nu för då sätter jag V5 också!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:26   #141
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75 till STEKEL och V5 till mig om NATURAL WONDER vinner!
HÅLL ALLA TUMMAR, särskilt för Stekel, nu alla Sharps!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:27   #142
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Fasiken vad bra denna också ser ut! Lycka till nu, Stekel!
HAR DU CHANS PÅ TVÅ SJUOR TILL STEKEL???? DET VAR FAN!!!

doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:27   #143
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 156
Sharp$: 172


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Du är GLÖDHET Stekel! Håller på dig nu för då sätter jag V5 också!


JOBBAAAA!!!! har 4,9 i sista för 6 rätt!!!

håller tummarna för stekel o doob..och alla andra med chans på pengar!!
betsharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:27   #144
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Statistiknörden kan konstatera att det inte är någon bana det regnar favoriter på iallafall, så låt bli flerbongarna.

Antal favoritvinster över 46 omgångar på Bergsåker 1999-2011
1 2,17%
2 26,09%
3 30,43%
4 15,22%
5 13,04%
6 0%
7 0%
Så nu ska väl en favorit gå in då!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:28   #145
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

& dubbeln te mej om Natural Wonder vinner...haha. Nä lycka till nu för fasen gubbar!
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:30   #146
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Schysst vecka för dig Stekel, nu jobbar vi in NATURAL WONDER.
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:31   #147
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 156
Sharp$: 172


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

vad är din puls just nu stekel?
betsharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:33   #148
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Zandra c man skulle lagt på tvillig 327 ggr bara ta alla bakom
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:34   #149
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av betsharp Visa inlägg
vad är din puls just nu stekel?
Det är lite jobbigt att andas faktiskt, tur att man är ung och fräsch!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:39   #150
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Grymt spelat Stekel och doob!

Håller tummarna för er nu!

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:41   #151
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

149.758 kr x 3 (!?) till Stekel

och

15.285 kr till mig om det sitter....

JAG är lite sned då jag valde mellan spik 5 i förra eller 9 nu....
Hade känts bättre med fyra streck här och dubbelt så mycket i värde på exempelvis Berghs...

Hade då haft 3,4,5,9.... Men men.... Går inte att gråta nu - bara sätta den Lennartsson!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:42   #152
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Får även två sexor på stora om nian vinner men det är oväsentligt nu....
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:47   #153
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Het QUIZMASTER gör oss INGENTING!!! KÖR BARA KÖR!!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:49   #154
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!! HUR KOM HAN UT??????
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:50   #155
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

vidrigt stekel spyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyr
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:50   #156
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fatta att sista ändringen på stora systemet var att byta Witasp mot Witasp i första och tredje. Hade med Conrads på det....
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:50   #157
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 156
Sharp$: 172


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

diska den jäveln!!! pallar inteeeeee
betsharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:51   #158
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

kan bli diskad!!!!!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:52   #159
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Otur grabbar!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:52   #160
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

lider med dej stekel
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:53   #161
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

KAN bli diskad.... Nej fy fan vad fega dom är! HAN TRYCKER SIG UT DEN JÄVELN!!!! FY FAN VAD LESS JAG BLIR!

Dessutom all annan jävla strul 800 kvar..... FAN VAD ARG JAG ÄR NU OCH LEDSEN INTE MINST FÖR STEKEL.....
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:53   #162
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

wow, bolagspelet som jag tagit ut missar bara på Across the Bridge där vi spikade Harpos Hitsville... Var ju tanken först med Across the bridge men sen när man tänkte mer o trodde på hård öppning vilket skulle öppna upp etc etc, bör väl ge en slant på 6orna iaf
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:53   #163
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

FAN!

Nu är jag så VÄRD V3.....

Registrerat spel

Datum: 2012-02-18
Bana: Bergsåker, omg. 11
Spelform: V3

Avd Hästar
1 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 15
2 4
3 5, 6, 14

24 rader x 1 x 10,00 kr =
240,00 kr

Kvittonummer: 4306 xxxx xxxx xxxx
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:58   #164
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
många A: 11,2
3,6
alla A: 2
10,7,11
4
2,5
många A: 9,15

Reduceras med krav en A + poäng (ca 2000:-)!
Lets play!
1st 6a och "några" femmor,
rätt snygg A häst i sista! ;-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:00   #165
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

26 lax på sexor och femmor men såå nära på 375k på Natural Wonder eller 3 millar om jag inte gjort ändringen på stora systemet. Hyfsat plåster på såren iallafall och självförtroendet håller ju i sig ändå, man får vara nöjd!

Edit: Missade 23 lax på att spela V7 med lilla kupongen också. Kanske man ångrar lite nu med facit...iofs enda gången jag missat något större på att spela för alla rätt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-18 klockan 16:04.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:01   #166
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 156
Sharp$: 172


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

stort grattis stekel! pengar som pengar =)
betsharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:03   #167
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
26 lax på sexor och femmor men såå nära på 375k på Natural Wonder eller 3 millar om jag inte gjort ändringen på stora systemet. Hyfsat plåster på såren iallafall och självförtroendet håller ju i sig ändå, man får vara nöjd!
Grattis! Är man nära flera gånger så kommer det!!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:04   #168
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Grattis! Är man nära flera gånger så kommer det!!
Precis min tanke!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:07   #169
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

ÄCKLAD!!!! Nu valde jag spik på V3 mellan två och väljer då bästa kusken och spets. Det stämmer men SJÄLVKLART vinner kusken sitt första lopp i livet från DÖDENS! När det häxar häxar det rejält. Tvi fan!!!!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:08   #170
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Ja du fick in lite ändå va Stekel? Hur mycket fick du på sexor och femmor? Bra vecka trots allt men jäkligt nära en halv mille för dig idag...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:11   #171
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Zandra c man skulle lagt på tvillig 327 ggr bara ta alla bakom
Lätt att vara efterklok i trav..

Grattis Stekel, lite besk smak säkert men vi har alla varit där många ggr...:-)
Snygg vecka iallafall!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:20   #172
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
26 lax på sexor och femmor men såå nära på 375k på Natural Wonder eller 3 millar om jag inte gjort ändringen på stora systemet. Hyfsat plåster på såren iallafall och självförtroendet håller ju i sig ändå, man får vara nöjd!

Edit: Missade 23 lax på att spela V7 med lilla kupongen också. Kanske man ångrar lite nu med facit...iofs enda gången jag missat något större på att spela för alla rätt.
Lider alla hel#vetes kval med dig som 'bara' vann 26 papp idag. Var värd så mycket mer på den kanske snyggaste kupongen jag sett här på sidan. Vet ju att du är så långt från 'Harryboy' man kan komma och att du verkligen stod på tur för något större. Lyfter hur som helst på hatten för en riktigt snygg ansats och hoppas du trots allt kan känna lite glädje över dina tröstpengar och inte överger efter att ha varit sååå nära miljonerna. Du tillför enormt mycket för övriga härinne. Detsamma gäller dig Doob som oxå åkte på en riktig fläskläpp här. Som sagt hoppas ni repar er då ni förr eller senare lär belönas klart mer.
Ha nu en så bra kväll det går under dessa omständigheter.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:42   #173
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Grattis Stekel, ändå lite kosing in men vet hur ont det känns ändå.

Mitt facit då:
Borde lita på min första magkänsla och som jag nämnde i början på tråden. Spika Feseth Nils eller iaf låsa med 7,10. Dock valde jag att gardera med 1 och 10 ändå till sist på bekostnad av att helgardera avd 5 (tog 10 hästar). Hade då suttit kvar med Turbo Daylight i sista. Trots att jag före spelstopp visste om att jag aldrig skulle sätta en rak DD. För det gör man bara inte.

Men 10 femmor vart det till mig ändå :(
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 17:09   #174
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Stekhet Stekel.. Jävligt snyggt spelat. Synd att det inte satt. Raden var värd det. Grattis till plåster iaf. Nästa gång sitter det.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 19:02   #175
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Grattis ni som vann. Fick 24a 5or till 10 608kr

Trots det så kan man inte släppa att man bantade bort 14 i femte och missade så när i sista. Men den här veckan gick man iaf plus på både v86 och v75

Senast redigerad av linfre den 2012-02-18 klockan 19:03.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 19:04   #176
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En del av oss får än än gång riva kuponger
Grattis Stekel !
bokis29 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 19:57   #177
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tusen tack för gratulationerna, och medlidandet också för den delen!

Rolig detalj att jag missade att trycka i streck för 14 i femte när jag lämnade in lilla systemet. Övervägde kort om jag skulle skippa att göra en kupong till men gjorde det till slut. Kupongen ser lite rolig ut på 72 rader och spik på en enprocentare. Hade varit hyfsat svimfärdig om Natural Wonder hunnit dit och jag skippat den extra ansträngningen.

För övrigt såg jag inte loppet live, nätet krånglade och jag kunde bara lyssna på det i mobilen. All världens flyt hade ju Conrads som tog sig ut och fick upp den fart som behövdes för att vinna. Är ändå nöjd och glad trots allt, det känns riktigt bra att man är härdad nog att skaka av sig sånt här på ett par timmar faktiskt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 22:42   #178
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Får säga stort grattis till Stekel och Doob! Imponerande att ni är så nära. På förhand kändes det vidöppet och svårt blev det!!!

Med lite klokhet hade det kanske blivit lite pengar inne nu stannade jag vid 4 rätt. Känns som att man borde kunnat få fler rätt ändå denna vecka, men det är ju just konsten att formera systemen rätt...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 01:26   #179
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag var med om en ganska sjuk grej apropå forma systemen rätt..


V75
Avd Ordinarie hästar
1 2, 9, 11
2 1, 3, 6, 8, 11
3 9
4 1, 4, 7, 10
5 7, 8, 9, 10, 12, 14
6 5
7 4, 7, 9, 10



V5
Avd Ordinarie hästar

1 2, 6, 9, 10, 12
2 7
3 14
4 2, 5
5 4, 6, 7, 9, 10, 12, 15


Om jag bara hade avslutat min v75a exakt som min V5a var uppbyggd....
138k och jag är jävligt nöjd, inget snack. Men man kan ju inte sluta tänka, OM! :(
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 01:51   #180
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Jag var med om en ganska sjuk grej apropå forma systemen rätt..


V75
Avd Ordinarie hästar
1 2, 9, 11
2 1, 3, 6, 8, 11
3 9
4 1, 4, 7, 10
5 7, 8, 9, 10, 12, 14
6 5
7 4, 7, 9, 10



V5
Avd Ordinarie hästar

1 2, 6, 9, 10, 12
2 7
3 14
4 2, 5
5 4, 6, 7, 9, 10, 12, 15


Om jag bara hade avslutat min v75a exakt som min V5a var uppbyggd....
138k och jag är jävligt nöjd, inget snack. Men man kan ju inte sluta tänka, OM! :(
Jävligt snygg rad där du! Tog du Fortaleza på barfotan eller?

Har också kommit fram till några smärtsamma OM. Jag lade vinnarspel på Across The Bridge för några dagar sen, om jag inte gjort det skulle jag högst troligt spikat den på systemet och dubblat med Rocky Race istället. Samma om jag tittat lite mer ingående på alla service plays som hade Rocky som förstahäst...eller gjort utgångar 2/3 på de jag trodde mest på i mina tvåhästarslås, vilket hade gett samma systemkostnad...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 05:46   #181
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Jag var med om en ganska sjuk grej apropå forma systemen rätt..


V75
Avd Ordinarie hästar
1 2, 9, 11
2 1, 3, 6, 8, 11
3 9
4 1, 4, 7, 10
5 7, 8, 9, 10, 12, 14
6 5
7 4, 7, 9, 10



V5
Avd Ordinarie hästar

1 2, 6, 9, 10, 12
2 7
3 14
4 2, 5
5 4, 6, 7, 9, 10, 12, 15


Om jag bara hade avslutat min v75a exakt som min V5a var uppbyggd....
138k och jag är jävligt nöjd, inget snack. Men man kan ju inte sluta tänka, OM! :(

Fast då hade det varit ännu surare att spricka på bergh som favorit i avd 3 på hemmabana dessutom. Sånt är jobbigare att skaka av sig
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 08:24   #182
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fortaleza ås va min första tanke redan på tisdagen när jag först såg startlistan. Det är en krake jag jagat ett par gånger helt utan framgång. Första gången jag såg den för ca 1 år sen var den ju helt otrolig, har för mig den galopperade från start, kom tillbaka och tuggade ner ledaren från dödens. Det var en sån prestation som sätter sig på hinnan. Så jag visste att den hästen har något..
Sen blir man lite smått osäker ju längre veckan går och strecken ligger kvar på 1%. Jag blir väldigt osäker på min egen magkänsla som den amatör jag är. Hur kan jag vara den enda personen som tror på den kraken i hela sverige, hästen måste ju va halt!!! Det gör ju att man börjar lyssna på annat folk.
Så jag lämnade in v75an som ovan visar. Ringde en polare som också har trav som intresse och började snacka omgången. Jag nämnde för han att jag såg fortaleza ås som omgångens skräll. Vilket han sjukt lustigt nog hade tipsat om till en annan kompis också. Så skämten om att spika den började.
Så när vi lagt på så hade jag en väldigt olustig magkänsla och började knåpa på v5an ett spel som jag för övrigt under 10 års tid bara spelat en handfull gånger. Jävligt nöjd för det idag.

Ödet? Ment to be? Vad vet jag... Ibland undrar man ju!
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 09:22   #183
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Fast då hade det varit ännu surare att spricka på bergh som favorit i avd 3 på hemmabana dessutom. Sånt är jobbigare att skaka av sig
Ja det hade det ju varit. Fast jag hade ju han på v5an. Det jag menar är om jag hade lirat dom 2 första loppen som jag gjorde på v7 och fortsatte resten som v5an. Då hade jag haft några miljoner idag. Men som sagt så är jag jävligt nöjd. Har tidigare vunnit 50k som mest på v7an. Så nytt rekord är det iaf...
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 10:40   #184
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Första gången jag såg den för ca 1 år sen var den ju helt otrolig, har för mig den galopperade från start, kom tillbaka och tuggade ner ledaren från dödens. Det var en sån prestation som sätter sig på hinnan. Så jag visste att den hästen har något..
Då är vi två! Ett exempel som på ett jättebra sätt visar att det lönar sig att se mycket lopp OCH att våga gå hårt på sina egna ideer när det är läge! Hade inte jag sett det loppet skulle jag nog rensat bort den då jag plockade bort några stycken. Inte trott på den på ett tag men i ny träning och vinst i bagaget nu så var den ju mycket intressant. Kul och riktigt modigt gjort av dig med den spiken, stort grattis!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 11:12   #185
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Om man tänker på Conrads målfoto ifjol så var han väl värd den här segern ändå http://bergsaker.com/2011/02/26/v75-...kapade-debatt/
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td