|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Drd: Missade faktiskt att Starlight Brizard var ny hos Lennartsson. Som sagt, han brukar få ordning på hästarna. Intressant att han gör debuten på V75. Får nog lyssna om vad Lennartsson säger framöver.
Angående banan, så har jag nog aldrig varit med om att Bergspker bjudit på riktig isbana som det är på Umåker och Boden. Sen att det kan vara mycket möjligt att man måste ha hakar(ev långa), absolut men ingen riktig isbana lär det vara tal om. Tror nog man kan räkna med många kuskar/tränare som kommer klaga på banan, som vanligt på Bergsåker. Så intrevjuerna kommer bli väldigt viktiga, hoppas man får fram vilka som klarar hakar. Väderprognosen säger att det ska närma sig nollstrecket framåt helgen, det brukar ju kunna innebära nederbörd, usch vill inte tänka på hur banan kan bli då. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Precis sheriffen 78, vi är på samma linje ang banan, absolut INGEN isbana... vet inte om jag var otydlig där, vad jag menar är alltså att hästar som gått senaste loppen på typ Umeåker, Boden kan ha gått på isbana... men sen blir det grus utan fäste på Bergsåker, med hårt under... då gäller att ha rätt broddat. Vi ÄR helt överrens där! Vi får se vad fredagens V65 erbjuder... både gällande banan och ev klagomål på denna.
Gällande STARLIGHT... även denna står ju precis på kronan inne i loppet precis som EVERGREEN VICE... 1 spänn från tillägg, snyggt! Ang intervjuer med Lennartsson, hoppas det framkommer ngt, vet du hur det är med "samköpet" av SpelService här på sidan? Pelle är väl en av "deras tränare"... men man kan även hitta uttalande på andra ställen, inte som Kung Åke som nästan bara går genom SS... vi får leta runt lite. Känns på det hela taget som det är mkt man kan missa denna vecka! Men tillsammans blir vi väl starka... |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Försökt få nån koll på STARLIGHT BRIZARD utan att det går riktigt bra... ser ut att vara "seg-stark"... utan speed, och dessa brukar ju vara sårbara på V75! Men det kan ju vara en annan häst efter en tid hos Lennartsson??? Har ju även varit ute i halvvarma gäng ibland, senast var det ett stolopp med bl.a. Barcelona och då försökte hon gå med i ryggen på vinnande Derby Lady men det var chanslöst, där saknades speedförmågan... vann ngt lärlingslopp med Niclas Westerholm och var även då så där seg-stark... man börjar tveka, det brukar inte fungera på V75....
En annan frågeställning för mig är: - Debora Sund, har förespråkare här, min tveksamhet gäller snarare Larsson, senast skulle han (rätt onödigt) försöka köra ifrån dom typ 600 kvar... med resultat att han blev upphunnen på upploppet... litar inte på kusken... och det får jag pröjsa för ibland! |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Håller med angående Larsson. Verkligen ingen jag gillar, eller hans köregenskaper kanske ska sägas. En sak när Caballion är ute, då är ju hästen så pass bra att man kan köra lite hur som helst men alla hästar är ju inte så bra.
Låter inte som någon V75 vinanre i Starlight Brizard när det är denna info som lyfts fram, brukar ju alltid finnas någon som går fortare över upploppet. Angående Samköpet så tror jag det tar någon vecka till innan det är igång. Ska ju samlas in pengar osv... Nä Lennartsson brukar ju va duktig på prata lite överallt, så hans info kommer ju fram ändå, antar att han inte säger olika saker till olika medier? Att både Evergreen & Starlight är perfekt inmatchade på pengar är alltid intressant, va lite det jag syftade på med Evergreen, kanske inte ville bli bättre än 4:a senast? |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
FÖRST TILL KVARN! Aftonbladet Plus i 3 mån för 1 kr!
Hej travvänner! Fick mail från Aftonbladet idag och på alla hjärtans dag får jag ge bort tre koder som man kan använda till att teckna Aftonbladet Plus för 1 kr (gäller 3 månader). Går utmärkt att använda såväl som i dator som mobil! Finns ju lite extra godis att läsa och inte minst "Dagens bästa spel"! Här är koderna! Det är tre stycken och först till kvarn gäller: O1-QQTM-5NI3 GC-BW26-U3JM U1-XMYW-D1Q1 Glad alla hjärtans dag på er där ute!
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
![]() Tips: Om ni inte vill fortsätta betala automatiskt 29kr/mån efter dessa tre månader så ändra under din profil och stäng av automatisk förnyelse. |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Kiade igenom AB & Expressens tips igår och studerade 5:e lite extra. Självklart är det för dom som för lla andra, tidigt på veckan och mycket kan ändras. Några reflektioner av deras rank & tips.
Aftonbladet spikar 5 Evergreen Vice, Expressen rankar den 11:a och lämnar den helt utanför alla sina spelförslag. Exp rankar 4 Starlight Brizard 2:a, AB sätter den som 6:a. Exp rankar 11 Paragons Legacy 3:a & 7 Moonlight Hills 4:a, de rankas näst sist & sist av AB. Kompletta rankar från AB & Exp: AB: EXP: 5 Evergreen Vice 3 Debora Sund 3 Debora Sund 4 Starlight Brizard 8 Misty Elettra 11 Paragons Legacy 15 Dry Martini 7 Moonlight Hills 10 Miamarie Ennoble 10 Miamarie Ennoble 4 Starlight Brizard 15 Dry Martini 1 Elise Hamp 1 Elise Hamp 14 Fortazela Ås 8 Misty Elettra 13 Beuty Princess 2 Nina Palema 12 Skårs Hanna 14 Fortazela Ås 9 Zandra C 5 Evergreen Vice 6 Melina Beauty 6 Melina Beauty 2 Nina Palema 9 Zandra C 11 Paragons Legacy 12 Skårs Hanna 7 Moonlight Hills 13 Beuty Princess Nog för att det brukar skilja i ranking, men är inte detta extremt? För mig känns det helt sjukt hur det kan rankas så olika... |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Oj, det vart rörigt...
AB: 5 Evergreen Vice 3 Debora Sund 8 Misty Elettra 15 Dry Martini 10 Miamarie Ennoble 4 Starlight Brizard 1 Elise Hamp 14 Fortaleza Ås 13 Beauty Princess 12 Skårs Hanna 9 Zandra C. 6 Melina Beauty 2 Nina Palema 11 Parangons Legacy 7 Moonlight Hills EXP: 3 Debora Sund 4 Starlight Brizard 11 Parangons Legacy 7 Moonlight Hills 10 Miamarie Ennoble 15 Dry Martini 1 Elise Hamp 8 Misty Elettra 2 Nina Palema 14 Fortaleza Ås 5 Evergreen Vice 6 Melina Beauty 9 Zandra C. 12 Skårs Hanna 13 Beauty Princess |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Övrigt som sticker ut:(alltid AB:s rank först)
Avd 1: 9 Rocky Race, AB 3:a Exp 8:a 12 Calvados Crane, AB 8:a Exp 2:a Avd 3: 2 Incredible Kemp, AB 1:a Exp: 6:a 3 O.F.V. Dream, AB 9:a Exp 4:a 5 Flipper Broline, AB 5:a Exp 10:a 10 Atomic Rapida, AB 10:a Exp 3:a Avd 4: 2 Penning, AB 3:a Exp 7:a 7 Feseth Nils AB 4:a Exp 8:a 9 Jenny R.G. AB 9:a Exp 4:a Avd 7: 7: Look La Marc AB 9:a Exp 4:a Detta lilla hopplock gäller hästar som är rankade Topp 6 i någon tidning samt ranken diffar mer än 3 positioner... Sen har jag ingen aning om detta är till hjälp för någon eller ens hjälp för mig själv. Det återstår och se. Eller om det bara virrar till allt
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
... man kan nog ta det som om omgången ser svårt ut!
Det skulle vara kul att få en uppfattning om vad forumets deltagare tycker o tänker om de olika rankarna/"experterna"... Vad gäller "köp-tipsen" så snackas mkt om SS-TT-Snoken-StoraVinster...kanske nån till... sen har vi alla andra typ Expr-AB-DN-Ronden-Guiden... m.fl. Själv har jag en liten känsla av att det kan slå lite olika vecka för vecka mellan SS & TT... däremot tveksam till Snoken och Storavinster vet jag inte mkt om... det är väl den där statistikJohan som bubblar i TV...? |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Calvadosen struken!
Peter Eriksson har tvingats stryka sin spetsälskande Turbo Sund-son för halsinfektion. Eftersom det alltid är fem dagars anmälningsförbud (som dock kan kortas till två dagar med ett veterinärt friskintyg) efter en strykning av veterinära orsaker är det uteslutet att Calvados Crane kan vara med i bronsdivisionsfinalen på Solvalla den 25 februari. Det är anmälan till det loppet på söndag. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Avd:5 OBS! Strecken Onsdag kl.10
nr:4 STARLIGHT BRIZARD som vi snackat om här ovan... streckad till 60% !!!! nr: 1-3-5 till ca 20%.... de andra nästan inget så här långt, men det ändras ju, men ändå, vad är det Pelle selar ut egentligen, förvandlingsnr???? Inte kan man utläsa ngt sådant i Lindas uttalande: – Hon är svårbedömd för oss. Hon fräschades upp när hon kom och ska gå ett ordentligare sulkyjobb under tisdagen, säger Linda Nyman i stallet. Senast redigerad av DrD den 2012-02-15 klockan 10:11. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Såg att hemmakusken Henrik Svensson spikar 7an i andra.Another Thing. Kanske värd att kollas upp.
Senast redigerad av draken den 2012-02-15 klockan 10:12. Anledning: risig stavning |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Stora Vinster har jag väldigt liten erfarenhet av. Aftonbladet har ju ofta någon riktigt felrankad vinnare, ofta sist i ranken. Men Ab tycker jag beror väldigt mycket på vem det är som levererar tipsen. Ronden & Guiden har jag nog för liten egen erfarnhet av för att göra något vettigt uttalande... |
||
|
|
|
|
|
|