|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
håller helt med dig i övrigt. man ska inte ändra sig bara för att andra gör det. skulle vara otroligt surt om hästen går och vinner i det läget...
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
![]() Vi får hoppas att en sånhär "komunare" som det ser ut att bli går och vinner för engångsskull! |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sitter och funderar på vilken jag ska plocka bort i sista, sitter i nuläget med 1,2,6,8,10,11,12,14,15. Blir nog bort med Spring Erom som jag gillar väldigt mycket men hårt streckad och har nog inte mer än högt räknat 20% vinstchans här.
Elliot Hall streckad på 13%, hur fan tänker folk då!? Har nästan vunnit alla sina stayer-lopp i Sverige. Målfototorsk mot Yellow Eden i Harper Hanovers ifjol.
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Ja och dessutom gått jäkligt bra mot riktigt bra motstånd det senaste. Är inne på att låsa detta lopp på ghetto blaster och Elliot. Börjar man väl plocka på hästar går det inte sluta hehe. Lopp 2 och 5 blir det att strecka på duktigt i. Gulddivisionen blev plötsligt mycket tråkigare utan G.H Nemo, chansen för körning i början sjönk. Vilket säkert öppnar för Alvena Pele. Tycker inget av de "stora namnen" har någon vidare form. Det har däremot I Saw You. Stoeliten står som jag ser det mellan 4 hästar. 3,4,7,8. Jag tar förmodligen alla 4 och hoppas på hårt tempo. Då klipper Olivia dem på upploppet vilket skulle smaka mumma till nuvarande 4%. Risken är väl stor att Åke blir släppt och leder runt om. Kör på samma spik som resten av Sverige i Mr Picolit. Värsta motbudet har det ökande innerspåret på Örebro och Mr Picolit bör komma till spets här. Svårt med en andra spik. Bestämmer aldrig något innan värmningarna men Blue rock såg riktigt vass ut senast. Jag var inne på att spika Ghetto Blaster men till 14% går det inte att ta bort Elliot Senast redigerad av forbannat den 2012-05-04 klockan 20:09. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Statistiken:
Fler än 5 favoriter har det inte blivit under de senaste 26 V7-omgångarna på Örebro. Vanligaste utfallet 1 favorit (10 omgångar) och 3 favoriter (6 omgångar).
|
|
|
|
#36 |
|
Funderar på att helmåla alla och hoppas utgångar och spikar sitter:
Alla utom 2,8 Alla 2,3,4,6,10 4 Alla 7 Alla utom 9,13 Krav: Blue Rock/Kaffir Face/Alvena Pele/Elliot Hall (minst 2)
|
|
|
|
#37 |
|
Ser inte dumt ut Stekel, vad landar du på i rad antal? Det tråkiga är att det är stora favoriter som måste vinna.
Jag helmålar definitivt andra och femte. Lägsta klasserna, volt start, favoriter på taskiga spår (inner eller bakspår). Luktar skrällar lååååång väg här! |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Jag vill höra Ludde uttala sig om Elliot. Någon med intervju?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1) |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Precis som jag tänkte. Valiant Will är inte helt oäven och för en gångs skull kuskförstärkt. Ett skitläge, men 3-4 galopper in i första sväng så kan han tidigt sitta fint i 2-3 ytter. Undrar om inte Firestorm Viking pissvinner klass 2 ändå. Inte förlorat felfri och jag vill minnas att Jorma var mer än lovligt optimistiskt när den skulle starta senast. Roffes steroidhästar går fortsatt som tåget. Mycket vardagstrav är de ute i men 14 segrar på 32 starter sedan rörelsen drog igång är löjligt bra i alla lägen! Jormas kommentar inför starten imorrn på hemsidan. Vem som skriver vettefan, inte är det Jorma iallafall: "Firestorm Viking är en fin travare under utveckling. Senast fick han galopperande konkurrenter framför sig och det blev galopp även för hans del. Han kändes annars fin och det är ingen fara med formen. Nu möter vi tuffare motstånd än tidigare men jag tror inte att han gör bort sig. Tar man med tre, fyra hästar på V75-kupongen kan även han vara värd ne markering."
|
|
|
|
#40 |
|
Haha nä, då hade det låtit något i stil med:
- "Fiin hest, mycke braa. traevar fiint braa fårm"
|
|
|
|
#41 |
|
Nu är ju det lite ot men kör inte Jorma Kontio jävligt mycket galopper sista åren?
Kan ju vara så enkelt att man vill ha bra kuskar på besvärliga hästar men jag har börjat vägra spika Kontio. Tycker det är ofta han kör galopp, framförallt i starten. Jag är väl medveten om att han har typ 9 000 segrar, men de flesta är väl ändå tagna tidigare år? Har han lagt av sig? |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
Edit: Stadigt på långt över 10k inkört/start också och stadig runt 13% segrar. Visserligen får han bra material att åka med, men kör ju knappast bara för Nurmos som Erik/Stickan t ex, även en del skräp på vardagstrav.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-05-04 klockan 21:34. |
||
|
|
|
|
|
#43 |
SVANENS HÄSTAR.
5 Allaballakaitos
Gick helt in i väggen senast i ledningen och inte hade sin bästa dag. Innan det har han gjort det bra från ledningen även om segrarna blivit småbilliga, och för den delen med att han floppade i finalen senast är att han står kvar i klassen. Det är ingen Quick Razz med nu, som han stångat sig blodig mot på slutet, men spår fem är inte alls bra då hästen tidigare varit knepig och vi är heller inte helt övertygade om hans killerinstinkt i slutstriderna. PÅ plusskontot noterar vi att hästen är kraftigt uppåt i jobb enl Åke, men vi har svårt att se honom till ledningen. 10 Wishing Stone. Som det bara måste vara dags för snart. Det har inte klaffat speciellt bra för honom ännu hos Åke som låter smått frustrerad över det, men på intet sätt orolig, och vi har feeling för att vi kan få se en riktigt bra insats här. Näst senast sköt han till vasst efter en sen lucka och noterade sig för 1,08,7 s 400 m, senast var han inte frisk så den starten är bara att glömma men han hann dra till med en ny 1,08 repa mellan 700 m och 400 m kvar innan det tog tvärstopp. Nu rapporterar Åke hästen "jäkligt pigg i jobben" och fältet blir mindre och mindre. Med minsta lilla överpace blir vi inte förvånade om Wishing Stone sköljer över dem enkelt till slut. Vi anar att han är bättre än visat nu när han i denna regi äntligen är helt fräsch. 4 KLM Prelong. Storfavorit som felfri och från ledningen har hon bra chans. Hon har nämligen övertygat rejält i årets starter innan den senaste. I årsdebuten hade hon lekstuga från ledningen på vass tid och via 1,11 s 700 m, och i starten efter speedade hon ner bland annat Mathilde Tröjborg via 1,10 s 500 m - vilket var riktigt bra gjort med tanke på att hon fick en småorolig resa. Galoppen senast oroar dock en del och frågan är hur hon öppnar, är hon inte med direkt från början så finns en risk att hon inte får allt gratis. Dessutom flaggar Åke lite för att hon kan vara bäst i ryggar. Han kanske inte gör allt för ledningen inledningsvis? Det är svårt att tippa emot henne så klart. 7 Mr Picolit. Har normalt en jättebra chans, och eftersom han dessutom troligen släpps till ledningen så bör det inte vara något snack. Åkes optimism går heller inte att ta miste på.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Preliminär ram, tycker inte det krävs allt för mkt streck denna omgången...
1) 4,7 2) 1,2,4,5,6,7,8,9,10 3) 2,4,5,10 4) 3,4,6,7 5) ALLA 6) 7 7) 6 Utgångar på Västerbrochepoint som jag är inne på "bara" är bäst, Alvena Pele, K.L.M Prelong och 1,10 i 5 för att ta ner det en aning. Fint TV-system. Jag och halva Sverige sitter kvar med samma raka DD men det får man ta |
|
|
|
|
|
|
|