Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-01, 13:39   #16
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 117
Standard

Hur löser ni avd 2? Väldigt jämnt streckat..
Alla hästar förutom nr 8 har över 10%?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 14:09   #17

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1369
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Prince Tagg i tredje ett icke-streck - denne tror jag, mer eller mindre, knäcktes i förra årets Elitlopp - trots en del bra insatser efteråt - är inte samma tryck i kusen längre, även om det är bättre hästar han möter nu så känns han inte som innan Elitloppsförsöket 2011.

Jag kan ha fel...
https://www.atg.se/dynamic_files/p.tagg.pdf
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 17:28   #18

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Alla vet att det går bra för Ögat just nu.

Hans två spikar är på Lördag.

On Hold, Avdelning 4
Wiss Rambo, Avdelning 10

Hans DD-förslag är förljande:

10-1,3,4, 12 x 200

4 rader x 200 = 800 kr.

Uppdaterar om det kommer in mer information
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5)
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 17:38   #19
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Undrar om man kan få streckfördelningen hos Phumelela?
Så man kan se hur storvinnaren från Sydafrika lirar....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 17:42   #20
DrD

Standard

Det blåser från Sydafrika:
http://www.expressen.se/sport/trav/d...ljoner-pa-v75/
Gammal 2012-06-01, 18:01   #21
DrD

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marvel Visa inlägg
Alla vet att det går bra för Ögat just nu.

Hans två spikar är på Lördag.

On Hold, Avdelning 4
Wiss Rambo, Avdelning 10

Hans DD-förslag är förljande:

10-1,3,4, 12 x 200

4 rader x 200 = 800 kr.

Uppdaterar om det kommer in mer information
Ögat om "Sydafrika-liret":
http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-mystiskt/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+10)
Gammal 2012-06-01, 19:00   #22

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Första tror jag står mellan de 7 första bakom bilen.
andra är öppet. tycker att jag hittat ett bra drag. Tyvärr fel spår annars hade jag spikat nr 4 Storm Forever. Tyckte den var fin från dödens sist.
3dje tror jag att Yellow vinner med 100 men han har vart usel hittills. Kan vara det igen.
4e har jag lite halvdålig koll på favoriten. Kanske bara är bäst. Arazi Boko vann V75 från spets i dec. Hamras Pirat går bra bakifrån.
5e tycker jag känns stängt på 5st. 1,8, 13,14 och kantbollen nr12.
6e Tror jag att Wiss Rambo vinner men med Ouch:s lopp i Bjerke på näthinnan så blir det en dubbling.
7e bör väl Ludde vinna om han gör i närheten av vad han gjorde sist men många bra emot. Totalt snestreckad tycker jag Edward Ale är. Vann uttagningen till kungapokalen. Sämre i finalen men går han som i försöket så finns en chans iaf.
Rolig omgång
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 22:32   #23

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1916
Standard

Fyndläge i avd.4?! Åtminstone många streckvärda bakom storfavoriten On Hold.
Vill framhålla en trio som rensar rejält: 2 Young Mystic - 4:a senast på V75, bra läge nu(3%), 8 High Bypass - Formstall och proffskusk(4%) och 9 Waypoint - Vann lätt senast, troligen barfota runt om för första gången.(2%).
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 23:27   #24

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Det spelar ingen roll om det är fyndläge i den 4:e avdelningen. Jag ser ingen här som ska plocka ner On Hold från dödens...helt klart omgångens bästa spik.

Däremot i den 2:a avdelningen så hittar vi fina skrälldrag i Rayon Lascaux samt Fayence

Båda dessa har finfin kapacitet och utmanar You Two med en vettig resa
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 00:32   #25

Sharp$: 1773
Standard

5e Är intressant lopp känns som både 13 & 14 drar på sig för mkt streck, Svanens står ju helt fel inne, Peters märr har ju slagit bra hästar, men känns inte som en häst som går runt ett gäng, utan är beroende av att ligga still och speeda, kanske läge att spika 1an? Annars verkar 2,5,6 & 8 vara intressanta.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 07:35   #26

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Sunda förnuftet skriker spik på Mellby Sambuca men helt plötsligt ligger värdet i Friction....

You Two och All Amerian Candy krigar om spets och den som vinner den kampen vinner! Jag låser nog på två!

Dags för Yellow Eden? Lite baisse från stallet och mes-Örjan från bakspår gör nog ändå att jag garderar... Förstår dock ingenting av att Classic Tile och Friction är favoriter...? En eller många?

On Hold har jättechans! Men osäker på hur den hanterar volt så jag vill nog dubbla med 17% på alternativspetsbudet Arazi Boko!

"Jag blir förvånad om den vinner" (ATGs nyhetsbrev), säger Nurmos men det luktar mörkning. Dom som har sett provloppet säger att Miss Beniss är klar! Klassen i gänget på start och vem vill svara? Sen blir det tufft att hinna fram för dom 20 bakom! SPIK!

Draget i sjätte är Nimbus Hackstable! Möter beskedligare motstånd idag och har gått bra som fan i skymundan ett tag. Dags nu! 15% = ett skämt!! Spik på dubbeln men på V75 har jag råd med en klassisk alla!

Opitergium har bra chans men litar sällan på Ludde... Var en rejäl tömning sist också och här kan det smälla? Se upp med Attorney Hanover, Cao Dai och Prawns! Samtliga just nu under 10%! Ghetto Blaster felfri? 9%? Är folk galna? Folk glömmer/tröttnar så lätt...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 09:21   #27

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5959
Standard

Nurmos tror inte på favoriten ”Blir överraskad om hon vinner”

Timo Nurmos har två intressanta nyförvärv med i V75. Miss Beniss är klar favorit i stoloppet – men Nurmos håller inte med spelarna. - Jag blir överraskad om hon vinner, säger han. Solvallatränaren har fyra hästar till start inom V75. Två av dem är spännande nyförvärv men Nurmos ligger lite halvlågt vad det gäller vinstchanserna. Åtminstone på Miss Beniss, en häst som vunnit tre lopp på sex starter och aldrig varit sämre än trea.

- Miss Beniss (V75-4) är en ganska fin typ av häst som har visat bra inställning tidigare. Nu har hon varit borta länge eftersom hon hade en skada när hon kom till oss förra året. Hon har haft en spricka i ett framknä och opererats, säger Timo Nurmos. - Hon var fin i kvalet och hade krafter kvar och har tränat bra en tid. Hästen är väl förberedd men inte toppad på något sätt. Att bli favorit i V75 efter så lång vila tycker jag är fel. Hon kommer säkert att göra ett bra lopp men jag blir överraskad om hon vinner. Hon möter ju hästar som har varit igång och har tävlingsform, det har inte hon ännu. Hästen är på väg mot formen men behöver säkert lopp i kroppen. Jag tyckte annars att det här var ett passande stolopp att anmäla henne till och spåret blev ju bra. Hon kan nog öppna lite och balansen blir eventuellt barfota bak. ”Hade haft bättre chans om kortare distans”

I gulddivisionen dyker ett annat intressant nyförvärv upp för stall Nurmos. Det är meriterade finländaren Express Type som tidigare har vunnit derbyt i Finland och senast var med i Finlandia-Ajo. Han har gjort en start i Sverige tidigare och det var i fjol då han var fyra i Jubileumspokalen.

- Express Type (V75-3) har bara varit hos oss i några veckor och var fräsch och fin när han kom. Han har bara gått lugna jobb hemma på gården men känns bra och det är en fin typ av häst. Han tappade lite kraft av omstarten i Finlandia-Ajo senast men gick bra till slut i en snabb avslutning. - Han har ett bra läge här och är snabb ut. Som det känns nu så provar vi nog i ledningen. Men jag känner inte hästen så bra ännu och det är svårbedömd för mig att uttala sig om chanserna. Det är lite frågetecken för distansen, han hade nog haft bättre chans om det varit kortare distans. Men vi får ta den här starten som ett test så får vi se var han står någonstans. Han kommer att tävla barfota runt om, säger Nurmos. Hostade i tisdagsjobbet Du har ytterligare två hästar med inom V75. Chanserna där?

- Montgomery Gel (V75-6) har varit jättefint i ordning och han torskade på målfoto senast. Tyvärr räckte det inte att komma med i finalen under elitloppshelgen och därför får han gå ut här istället. Han hostade dock lite efter tisdagsjobbet och kommer att kollas i halsen under fredagen. Hoppas att han är frisk för då tror jag på en bra insats och den långa distansen passar bra eftersom han är stark. Men vi får se vad veterinären säger först. Om han startar blir det barfota fram
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 10:25   #28

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Jag feglåser nog i första 1-6

Spiken blir 6 Chicago Jenny sos hoppas jag
Andra spik 3 On Hold samma sos

Utg blir 6 Elliot pga att han har spetschans,
samt 4 Golden Boy

Dragen: avd 2: 3-4-11
avd 6: 6-12
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 11:12   #29

Sharp$: 1373
Standard

Snabbanalys:

1: 1-6
Två bästa hästarna med mil.

2: ALLA
Utan tvekan målar jag på för fullt här. Både 6-7 känns tveksamma så gott hopp om att jobba in en skräll här. 6 mest snack och 7 räcker väl inte ens från spets.

3: 10
10 bästa hästen. Laddades för harpers men kom inte med där. Utnyttjar den uppladdningen till vinst nu istället över perfekt distans och mot lämpligt motstånd. På ett stort system känns 10 som en vettig utgång och så fyller man på med 2-3-4-6-8-12 bakom. Men på ett litet får den agera spik.

4: 3
SPIK. Borde gå felfritt och vinner från alla positioner. Klassblandning!

5: ALLA
Brukar skrälla i dessa lopp och även om 1 såg finfin ut i kvalet ligger man lite halvlågt från stallet. Kan dessutom bli strul från start. Här blir det skräll!

6: 6-7
Köper inte alls 4 som storfavorit. Kan vinna loppet men fel distans och möter två hästar som känns för bra. 6 hoppas och tror jag körs till spets tidigt. Sen får vi se hur Svanen kör med 4 och vad som händer. 7 med Ingves över långt känns som enda motbudet till 6.

7: 3
Lär köras till spets när Ludde vill. Måste ha väldigt stor vinstchans trots att jag gärna vill fälla.

Systemet:
1: 1-6
2: ALLA
3: 10
4: 3
5: ALLA
6: 6-7
7: 3
312 kr. V7 vid utdelning under 50 000 spelas också.

Lite tråkigt system men detta utgår jag ifrån till ett stort bolagssystem. Lycka till alla.

V4-tips. Utgångsraden:
1: 3-10-11. Heltäckt! 3 kanske är klar men garderas på överdrivet stor favorit samt tidigare galoppbenägen.
2: 7. Spets och slut!
3: 4-9. Båda hästarna är riktigt bra. 9 imponerade oerhört senast. Favoriten (nr 2) i detta lopp borde få väldigt svårt att vinna. Fattar inte hur den kan vara storfavorit!
4: 2-10. 10 imponerade stort senast. Toppchans igen. 2 såg inte rolig ut senast men är säkert bättre nu och kapaciteten finns. Dock lite väl mycket streckad.

God tur alla. Nu ska det städas innan allvaret börjar!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 11:24   #30

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5959
Standard

Kilström om sina schanser.

Startnr + Namn på häst

Kommentar
(form, kapacitet, tränarinfo,
personlig reflektion etc.)

Rank:
1=segerstrider
2=platschans
3=matlapp

V75-1

4 Bagley

Två lopp i kroppen, på väg mot formen, speedig med rätt resa men möter ett par hästar som är lite för bra.

2

V75-2

6 You Two

Borde gå framåt med senaste loppet, perfekt läge, ska räknas med chans.

1

V75-3

10 Yellow Eden

Hamnade helt snett på senast, borde vara vassare med det loppet i kroppen, inte borta med lite tur på vägen.

1

V75-4

6 Arazi Boko

Ny bekantskap för mig, har visat hygglig kapacitet och har intressant läge, outsider.

2

V75-5

V75-6

V75-7

Örjans överraskning

7 Thula Sana (V75-5)

Har visat fin form och har bra läge. Om favoriten kommer bort är loppet öppet, då kan Thula Sana vara ett bud.

2
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/12172-uppsnack-v75-2-6-mantorp/
Postat av For Type Datum
Krysset.net | Aktivitetstr This thread Refback 2012-06-05 19:08

td