|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
5 TIPPAR V75
Några kuskar och andra troll tippar 240 rader: 1x1x2x2x3x4x5
OtaBengas förslag: 4 MERGER BLUE SHIP 7 DIGITAL HARD DRIVE 2 SUPER KARMA 10 STARO FIGHTER 1 WELL ARMED 4 OUZO 6 ORECCHIETTI 7 ORACLE 4 DILEVA KÄLL 3 TAMLA CLEBER 8 PARKIN 1 NANTUCKET 2 MELLBY SAMBUCA 8 FETTER´N T.G. 11 CREDIT FAYLINE 3 TWIGS TIFFANY 3 ONLY IN ITS CLASS 9 BRASIL BOKO |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Mina tankar om lördagens V75a, kom gärna med synpunkter! =)
Avd 1) a: 4 b: 3 c: 9,6,5,2, d: 8,7,1 På kupongen: 4 Motivering: Vinner detta loppet iaf 8 av 10 ggr från spets, det räcker mer än väl för att spika trots den höga procenten. Skulle den vara sjuk eller bli struken liknande så är det nummer 3 som gäller bakom, viktig att ha som förstareserv. Bara trams med snack om att procenten motiverar gardering av 4an, har man en spik i en omgång som vinner typ 8 av 10 ggr så ska man vara tacksam, spika och gå vidare. Det är klart har man löst de andra loppen billigt och har råd att dubbla så sätt för all del till nummer 3 med, men jag garderar hellre senare i systemet. Avd 2: a: 2,7 b: 8,11,10 c: 1,5,9 d: 4,3,12 På kupongen: 2,7,8,11,10,1,5,9 Motivering : Jag tycker att 2 Super karma är bästa hästen, vann enkelt senast efter vila och är motiverad favorit. 7 Digital hard drive är min andra a-häst på visad form och ypperligt spetsläge då den är ensam på springspår. Kan dock skrälla i det här loppet då många av hästarna har riktigt bra form! 8 Global limit gillar jag, och den brukar ofta vinna då den tävlar på topp. kan mycket väl ta detta från dödens. 10 och 11 har båda bra form och kan spurta bra från kön om det blir lite tryck på tillställningen. Den som får gå i rygg på den andre har bäst chans. 1 åker med på form och läge för rygg ledaren, 5 vann på bra sätt och fin tid sist och 9 var väldigt duktig från dödens. Måste gå bättre tider nu men det kan gå! Nummer 4 med Goop bjuder jag på om den vinner, tror absolut ingenting på den. Avd 3) a: - b: 6,7,9,3,2 c: 8,4 d: 1,10,5 På kupongen : 6,7,9,3,2,8,4 Motivering: Dagens för mig svåraste lopp där i stort sett alla hästarna kan vinna. Dessa slår varandra hela tiden och löpningsförloppet avgör nog. Kunde rankat de mina 5 b-hästar i vilken ordning som helst så ska inte ens försöka motviera min inbördes ranking där. 8 och 4 kan båda skrälla med rätt lopp, jag tror 4 Dileva käll får rygg ledaren (backas ner i rygg på 1 lr tar sig förbi och släpper till 6 Orecchietti) och 8 Wishing stone har absolut superform! De tre jag rankat sist tror jag får svårt men det är inte fel att ta med dem! Avd 4) a: 2 b: 1,8 c: 9,3 d: 4,7,5,6 På kupongen : 2,1,8 Motivering: Här var jag länge inne på att lämna 2 Melby Sambuca ensam på kupongen, men fegade ur då jag har en bättre spik senare. Klar förstahäst dock, tar enkelt spets och bör hålla hela vägen. Mycket bra att använda som a-häst på reducerade system! Lika givna b-hästar är 1 Nantucket och 8 Parkin som höjer sig klart över de övriga. Dock är Nantucket ojämn av sig och kan inte hålla spets, får lita på turen. Parkin får nog dödens och kan vinna om inte 2 har hittat full form än, men troligen blir nog Parkin tvåa igen. Många tjatar om 9 Lindus key här, och visst har den superform, men är normalt sett inte i samma klass som de 3 jag rankat före. Alla 3 ska underprestera för att den ska vinna och det tror jag inte på. 3 Carambole P har haft superform ett tag, men var lite sämre sist, kanske ett formtapp? tror inte heller den kan slå mina 3 förstarankade. Övriga är chanslösa. Avd 5-7 följer |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
4
2,7 4,6,7 1,2,5 3,8,10,11 4,9,10 3,9,11,12 Så ser mitt preliminära ut. Kunde inte undgå att göra ett omvänt "TV-system" denna gång. Då jag känner mig stark i början, dessvärre med en bunte favoriter men man får väl äta dem ibland. Avd 1: Kan verkligen inte se Merger Blue Ship förlora från ledningen. Speciellt som det är ett ihåligt stolopp med i princip bara "smygare". Olivia Lavec är väl den enda som egentligen har potentialen att försvarbart trycka upp tempot men hon har inte varit sig själv liv på slutet på val av spik blev enkelt. Avd 2: Fortsätter med ett klassiskt lås på bästa hästen och spetshästen. Egentligen är jag ruskigt svag för Super Karma men Digital Hard Drive har höjt sig rejält på slutet och när vägen till spets på förhand ser upplagd ut så känns det som jag sitter säkert med ett favoritlås. Avd 7: Av någon anledning så har jag extrem fallenhet för Daniel Redén, konstigt egentligen kanske då han mest har ovilliga jänkare men i Only in it's class verkar jag ha en häst som ger fog till min kärlek. Debuten lovade gott men plockar med en drös till. October Kronos är förmodligen den bästa hästen och är förmodligen där jag kommer vikta på eventuellt DD-spel. Spåret motiverar emellertid vidare gardering och precis som KP så gillar jag Jan Cahoot. Totalt bortglömd denna gången och jag ser gärna att den sänker alla till slut. Dessa avdelningar kommer det inte att ske förändringar i då jag känner mig så pass säker i dem. I övriga fyra kan det dock ske lite förändringar kan det dock ske lite förändringar då jag har ruskig feeling för att Dileva Käll spårar runt om i guld. Peter har länge snackat om att sätta på henne det helstänga och isåfall är inte singelstrecket långt borta. Tror inte det kommer bli tal om någon strid för spets isåfall och därifrån ska hon slås. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Avd 5)
a: 8 b: 2,10,7,9 c: 11,6,14 d: 3,13,1,5,12,15,4 På systemet: 8,2,10,7,9 Motivering: jag tror att 8 Fetter'n gt är bästa hästen i loppet. Bör få mindre jobbigt lopp nu, kanske till och med kan komma fram relativt smärtfritt till dödens, och då vinner den! Med Strul på vägen kliver mina b-hästar in i handlingen, alla i full form! 10 Rigel odin höll bra från spets sist som han ej trivs i, har toppform och spurten biter bra här! 2 Rinde Turbo var oväntat bra senast och kan vinna från spets eller rygg ledaren här. 7 Raggmunken är vass spurtare och måste få vinna snart. 9 Mjölner flaks var mycket duktig sist och till ynka 7% måste den med! Chansar bort 11 Björlifaks då den är för osäker för min smak och 6 Rossi, då jag är osäker på hur den står lång distans. Dessa båda kan dock absolut vinna loppet, inte fel att täcka med dem också. Avd 6) a: 10 b: 11,3,6,2,5 c: 7,4 d: 8,9,1,12 På systemet: 10 Motivering. Omgångens bästa spik sett till procent tycker jag är 10 Quick razz. Spurtade som en demon senast efter ett för en gångs skull passivt upplägg. Tror det passa hästen fint att inte köra offensivt varje gång, Erik gjorde en örjan-styrning kan man säga... Denna gången körs han mer offensivt, och knäcker ledaren lätt från dödens! Spik på allt säger jag. Vill man gardera så är nog 11 Credit fayline först bakom, bra spurtare och det lär bli tempo på loppet med Ludde med bakom 6 Orion kronos! Nämnde 6 kan vinna om han kommer tidigt till spets och får sitta ifred men han är osäker och jag tvivlar på att han kommer lätt till spets. tror både 3 och 5 vill dit med. Båda dessa kan vinna från spets eller rygg ledaren, särskilt om 6an galopperar och någon av dem får spets enkelt. 2 First Lane har haft bra form ett tag nu och sitter nog snart till ett trevligt odds. Dock ej denna gång tror jag! Av övriga gick 4 och 7 bra sist i sina respektive lopp, men tror inte de räcker till här. Avd 7) a:3,9 b:12,15 c: 1,2,13 d: 5,6,11,14,10,7,4 På kupongen: 3,9,12,15,1,2,13 Motivering: Här skriker sig experterna hesa om hur bra 3an är medan tipstjänsterna lanserar 9an. Dessa 2 bör det också stå mellan då övriga är något sämre eller har sämre lägen. Gillar dock inte att gå kort i sista då nästan alla andra gör det, och jag garderar således upp och hoppas på skräll! 12 October kronos var riktigt bra sist och kan absolut gå runt dem om lika bra igen. 15 Bowie Boko hoppade senast men var kusligt bra före det, slog Perfect toll (stod iofs 20 före) och hur många i den här klassen gör det? På läge och procent är 1 Brightman och 2 Änglasjöns ängla intressanta som skrällbud. 13 Uniqe Lover med Bergh kan också mycket och får den draghjälp sista 800 blir den farlig. Har inte bestämt exakt fördelning/upplägg på mitt reducerade jokersystem än, det avgörs imorn efter värmningar. Lutar dock starkt åt spik i avd 1 på 4an och avd 6 på 10an. Samt utgångar på Melby Sambuca, Fettern gt och Superkarma/Digital hard drive i avd 2. Jobbar in skräll i guld och avd 7! Det var iaf mina tankar =) |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
– Vi hade bestämt på förhand att han skulle få ett lite lugnare upplägg senast. Han gick runt 1.11 sista varvet och gav ett härligt formbesked, han var inte speciellt berörd efter loppet heller. Det känns som att Quick Razz är tillbaka i form och jag räds inte motståndet, säger Jacob Croon |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Olivia Lavec – Olivia Lavec har tränat jättebra men har varit lite ojämn i sina prestationer på slutet på grund av brunstproblem. Utgångsläget är inget som avskräcker och jag tycker det här ska vara en bra segerchans. Det blir samma balans som tidigare och att Björn Goop kör är bara positivt säger Riccardo Bianchi i stallet. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lite trött på favoritspelare!!
Alla hästar kan vinna efter som dem e i samma klass med en godkänd startpoäng!! Sen e det djur som kan ha bra dagar, dåliga dagar, resa, brunst, skor, spår, hur loppet blir kört osv. Sen tycker jag att man ska ha som mål att fälla favoriter som är favoriter på grund av media och lite för stor optimism. Hästarna vinner och förlorar mot varandra hela tiden. Så slutpoängen är: om du inte vill dela pengarna med hela folket så bör ni fälla favoriterna!!! Mvh |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tjenixen. Sovit på saken så nu vet jag prexis. Gillar Quarcio du Chene så det får bli den, och så är jag helt inne på att Magnus Jacobsson vinner med Credit Fayline. Och så lite mer Goopar förstås. 288 rader och 144 kronor.
V75:1 3-4-9 V75:2 2-4-5-7-10-11 V75:3 2 Quarcio du Chene V75:4 1-2 V75:5 8-10 V75:6 11 Credit Fayline V75:7 3-9-12-15 God tur till er alla som spelar på forumet.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
9.Olivia Lavec
Björn Goop -Olivia Lavec har tränat jättebra men har varit lite ojämn i sina prestationer på slutet på grund av brunstproblem.Utgångsläget är inget som avskräcker och jag tycker det här ska vara en bra segerchans.det blir samma balans som tidigare och att Björn Goop kör är bara positivt säger Riccardo Bianchi i stallet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. __________________________________________________ __________________ Om man gör som man alltid har gjort så kommer resultatet alltid att bli det samma |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Sharpest
|
Det känns som Tamla Celeber bara är ute efter ett lungt upplägg inför sin kommande USA/Canada resa. Tar bort den.
Min vinnare i loppet är faktiskt, trot eller ej Beanie MM. Toppspår och så vann han det här loppet förra året med. Men då hade han även bättre form. Tror det lossnar nu. Han kan vara ruskigt startsnabb när man laddar med honom och vi har sett honom förr leda hela vägen. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Någon här som lagt 10.000:- vinnare på Brasil Boko?
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sharpest
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
avdI: olivia lavec och simb ruby klart streck värda cruise speed och global kitten är roliga också
4-3-9-6-5 avdII: hoppas på bakspåren 11-10-2-7-8 avdIII: kanske lossnar för pastan äntligen ska bli kul o se loppet, riktigt bra startfält kul att tamla startar här i stället för stoeliten väljar att inte ranka här, alla kan vinna, kör nog ett 2 hästars lås som jag sa i tidigare posten avdVI: kör nog på 3 hästar 2-8-1-3-4 avdV: björklifaks i mål med krafter kvar sist, mjölner röd har väl alltid topform när han kör i sverige,? 11-9-10-8-2 avdVI: halmstads hästarna är riktiga fynd på streck listan, 10-8-11-7-6 avdVII: brazil boko är inte favorit ännu,spikar troligen ifall den står sig som andrahandare, uffes uppsittning är det roliga strecket 9-15-10-6-12 |
|
|
|
|
|
|
|