Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-19, 06:19   #1
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Uppsnack V75 Axevalla


Örjan om sina chanser på lördag.

V75-1

2 Admiral Sea

Fin häst med bra läge, inte helt borta

V75-2

11 Frozen

Gick bra senast, men dåligt läge och hårdare motstånd

V75-3

4 Pitch Command

Har bra styrka, möjligen ett streck vid gardering

V75-4

9 Noble Knight

Radar upp fina insatser, har chans igen med lite klaff på vägen

V75-7

12 Scarlett Tabac

Hedersmärr som alltid gör ett bra jobb, iskallt läge och hårt motstånd

Örjans överraskning

2 Peak (V75-6)

Har visat fin form på slutet och har ett fint läge, bör med på kupongen då några av favoriterna fått dåliga spår.

Senast redigerad av korpo den 2012-07-20 klockan 07:20.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 07:52   #2
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Bra spik Noble Knight vinner på det långa upplopp
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 10:15   #3
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1363


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stryckningar än så länge
Avd 4 8 Mellby Amiral
Avd 6 12 Royal Neo
Avd 7 8 Torgil

Senast redigerad av bokis29 den 2012-07-20 klockan 15:33.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 11:02   #4
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

kör en liten analys inför v75 också..

AVD1
Ardi Boko får eventuellt överta spets men se upp för "Henke" som får loppet

avd1. Ardi Boko har perfekta förutsättningar den här gången och fick visa lite av sitt kunnande senast efter att det har strulat för honom tidigare lopp. Hästen är kvick ut och passar på distansen. Bra chans i ledningen. Henke Diablo är mycket kvick ut och får säkert en fin resa bakom min tipsetta. Formen är riktigt god. Man matchade hästen snällt förra året för att i år ge honom lite tuffare uppgifter. Balansen bestämmer man först efter värmningen. Spelvärd! Truculent måste vara två längder snabbare om han ska ta sig förbi invändige "henke" annars har man varit väldigt nöjd med hästens utveckling han känns både smidig och snärtigare nu än tidigare. Han gynnas bara om det skulle bli fart i loppet och kan vara en rysare att se upp med. Borga Baron skrev jag om nedan.


AVD2
Dan Åke var super nöjd i vinnarcirkeln senast och det låter fortsatt bra på min "ide"

avd2. Jag brukar faktiskt sällan spika i klass2 försök men Sir Lexington har en skräddarsydd uppgift på förhand. Han är inte bara en hårding, han har även en bra speed i kroppen. Tränaren är nöjd att takter sitter upp för han menar på att hästen tar bara i när det verkligen gäller. Det ryktas om barfota runt om dessutom kan han öppna väldigt snabbt. Toppchans i ledningen annars bara chans.


AVD3
Nahar blir överstreckad. Svårt läge och risk att hamna i maskin... Jag försöker fälla med fyra andra. Bra Pröjs om han bränner.

avd3. Öppet lopp där Nahar blir favorit. Jag tycker han har ställt till det för sig själv på slutet, nu är innerspåret inte optimalt eftersom han är trög från start. Jag försöker fälla honom med några andra. Tipsettan ger jag till Spring Erom som åter har otur i spårlottningen. Hästen trivs att få springa efter att ha pausat en tid och normalt gör han en bra insats här. Bra chans utan strul. Eliott Hall gick det kanske lite för fort för senast på Färjestad, han är ute på mer passande distans för honom nu. En av de som kan vinna loppet. Higlight Brizard är ett av mina miljondrag i omgången. Han galopperade senast eftersom Pelle ville prova ladda med honom från start (olycksfall i arbetet) han börjar kliva in i klassen för varje start och ska idag gå barfota runt om. Fint smygläge och intressant på strecken. Pich Command hästen har fått ett bra läge och är inte borta med klaff.



AVD4
Min tipsetta var läcker senast. Får loppet!?

avd4. Noble Night var väldigt läcker senast. Nu får Örjan välja vilken rygg han vill ta. Med klaff är han med och hugger om segern. Hundredanddfiftyg´s gick 14,9 full väg senast och man tror att han kommer att vara gynnad av körspö. Man tror han kommer gå en 14 tid på lördag men man vet heller inte hur långt det räcker. Skräll!? Mosiaque Face såg rullig ut hela vägen senast, men gjorde det bra ändå. Idag ska han få ett par skor för att få travet att stämma bättre. Coldbreaker är inte så tokig är med och gör upp som segern.


AVD5
Vidöppet stolopp för lärlingar. Här kan det skrälla till....

avd5. Anastasia trott har tänt till på barfota körning, senast galopperade hon men det kan vara orutinen som spökade, från läget kan det bli ledningen och väl där ska det vara bra chans. Unika Karsk vann senast efter att ha svarat en smygkörd på bra sätt över upploppet. Hon är riktigt bra i ordning, men hon är väldigt ojämn. Hon har gått bra med barfota bak de senaste gångerna och man kör så igen. Hon tränar förbättrat och man tror på chans om hon kommer till. Cobol Queen är inte att lita på, gjorde ett bra lopp senast och bör vara bättre med loppet i kroppen, farlig att glömma felfri. Adams Eve var blek senast men det berodde också på att hon var nedsatt av en infektion. Hon är bra för klassen och trivs att attackera bakifrån. Miss Marke fungerar inte på längre distanser, 2140 är betydligt bättre och detta är en bra häst, smyger med och är inte borta med klaff.



AVD6
Ludde kan leda loppet runt om. Passa dock ett roligt miljondrag som är på gång för dagen.

avd6 Armando kievitshof kan öppna ganska bra från start. Men många invändigt som också kan öppna rätt så bra från start så frågan är vad man hamnar i början. Om ledningen så borde det vara toppchans! Eftersom jag tycker att hästen möter lite lättare nu än senast. Jag tager dock med ett roligt Miljondrag som heter Nanny Fine som gjorde det bra senast, men hade bekymmer med banan då man tävlade i bakvarv i Århus. Hon avslutade lite bättre än 13 sista kilometern och det är starka papper eftersom banan inte är känd för att vara så snabb. Hästen har haft en formsvacka ett tag men senaste loppet var ett formbesked. Hon är klart bäst när hon får attackera bakifrån. Om banan tillåter blir det barfota runt om dessutom tror man hon gör en bra prestation och tycker hon är en av de som kan vinna loppet.



AVD7
Det låter ruggigt uppåt i stallet och Jorma kör i medvind för dagen. "ide"

avd7. Här chansar jag med Spinnaker som hade varit borta i 20 månader, men gick 1.12 i andra starten för att följa upp med 13 tid full väg gången efter. Det är nog inte många hästar som klarar av det. Efter Tingsryd starten var han ganska sliten men senaste loppet tog han perfekt. Han satt fast med mycket sparat och var väldigt pigg efter loppet. Göran hade frågat Jorma om man skulle ändra lite i utrustningen eller balansen men han menar att det är perfekt som han tävlar nu. Han gick en 12 tid näst senast och ska kunna gå en 11 tid på lördag. Han är mycket startsnabb och Kontio kör honom gärna i ledningen. Både tränare och kusk låter smått optimistiska trots tufft emot. 14%.



avd1. 1-4
avd2. 6 Sir Lexington
avd3. 3-4-8-9
avd4. 3-4-7-9
avd5. 1-2-8-9-10
avd6. 6-10
avd7. 3 Spinnaker
= 160 kr


DD1. 6-10
DD2. 3
* 75







Lycka till med travet.

/ Klanke
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3)

Senast redigerad av Klanke den 2012-07-20 klockan 09:13.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 12:47   #5
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
kör en liten analys inför v75 också..


avd1. Ardi Boko har perfekta förutsättningar den här gången och fick visa lite av sitt kunnande senast efter att det har strulat för honom tidigare lopp. Hästen är kvick ut och passar på distansen. Bra chans i ledningen. Henke Diablo är mycket kvick ut och får säkert en fin resa bakom min tipsetta. Formen är riktigt god. Man matchade hästen snällt förra året för att i år ge honom lite tuffare uppgifter. Balansen bestämmer man först efter värmningen. Spelvärd!



avd2. Jag brukar faktiskt sällan spika i klass2 försök men Sir Lexington har en skräddarsydd uppgift på förhand. Han är inte bara en hårding, han har även en bra speed i kroppen. Tränaren är nöjd att takter sitter upp för han menar på att hästen tar bara i när det verkligen gäller. Det ryktas om barfota runt om dessutom kan han öppna väldigt snabbt. Toppchans i ledningen annars bara chans.





Mer kommer under dagen....
Ja Henke Diablo såg jag ta ledningen under elitloppshelgen. Snabb ut som sagt!!
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 13:25   #6
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Lite tankar kring 75an.
Spoiler:
Avd 1 Tror att Ardi Boko blir omg största fav,och därmed får man en kännsla av att försöka fälla.... Och visst har han en fantstisk vinnarskalle, och han kan säkert vinna utv ledaren också men detta upplopp kan bli väldigt långt när det kommer smygkörda bakom..
(Sen gillar jag inte att spika i första men det är väl bara en grej som man fått för sig )
Håller med om att Henke Diablo är startsnabb och om han vill hålla ledningen som öppnar kanske för andra,tror inte att Ludde är så sen att skicka iväg sin Orione Spin
som vill ha fart på grejorna. Men startsnabb är också min ide i loppet Borga Baron hittar sen en lucka så är det inget fel på speeden. En som blir lite bortglömd är Truculent som kan när han vill . Snart har jag nämnt alla men Stormysky o Admiral Sea den första har bra kapacitet och den andra har spåret och kan mycket väl få till det. Så utg kanske men inget spik för mig.


Avd 2 Tycker jag att det är 3st som har bra chans Uranium,Power M.S oSir Lexington kanske är Diamons of Ace på g med två lopp innanför västen. 3-4 streck

Avd 3 Här kommer mitt SPIK i Eliott Hall änsålänge tycker jag att han ska ha en bra chans att nå spets tidigt och därmed får styra loppet.

Avd 4 Ludde, sitter han på leken med Mosaique Face tänkbar SPIK/utg för mig.

Avd 5 Lärlings och stolopp. Jag gillar inte att spika i dessa lopp men jag tror mycket på Johan Untersteiners styrning Adam's Eve också tänkbart spik eller utg i nuläget. Sen är det spåret som drar ner lite för Opportunity som jag gillar skarpt,men då med Åke. Tycker att det borde vara dags för Cobol Queen som fått bra spår och är super startsnabb. Det vet jag inte om jag kan säga om Anastacia Trot men ska med tidigt.

Avd 6 Här vill jag varna för Peak som jag inte skulle banga att ta som utg men inte chansSpik eftersom jag vill ha med Armando Kievitshof så får det bli några streck Montgomery Hill o True Advantage måste med.

Avd 7 Nu när Torgil är struken sr det bra ut för Harpos Rockland. Men vågar man spika för jag tycker att där är fler om det. Som Jumble As är en svår herre men när han står på benen är han riktigt bra.Sigurd Speed får ett bra lopp om lucka,men jag undrar om inte Spinnaker kan ta spets. Tidiga på min lapp om inte första streck är Strong Reasons o High Leg som jag tycker är rena gottebordet. Så några streck tycker jag att det behövs. Men det är ju bara tankar ännu.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 21:01.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 14:10   #7
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Korpo du får rätta Örjan

2 Peak (V75-7)

Har visat fin form på slutet och har ett fint läge, bör med på kupongen då några av favoriterna fått dåliga spår.


Peak startar i 6e avd (om man ska vara noga)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+3)

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 14:12.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 18:45   #8
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Tankar:
Spoiler:

Avd-1


ARDI BOKO är första häst för mig, men eftersom jag inte tycker ledningen är given så ser jag läge att försöka fälla på 65%.

Här tror jag det blir lite körning om spets. HENKE DIABLO är inne på att släppa till lämplig häst, läs ARDI BOKO. Om inte ADMIRAL SEA snuvar dom alla och då körs han i ledning? 10% på honom känns ofattbart fint! Med en offensiv kusk som Ludde bakom en vettig utmanare i ORIONE SPIN så känns det som om det kan bli lite körning och tryck i loppet. Vilket öppnar för garderingar.

Intressanta: Uppåt från Åke på LURINGEN PALEMA bortglömd här till 6%(!), mitt tokdrag kommer bakspår och förhoppning om körning, 1% på VIKING BRILJANT där skoryck är att vänta.

Summa summarum: jag garderar så långt tygen håller.

Avd-2
Kommer SIR LEXINGTON till spets är mycket vunnet. A-häst för mig. Distansen och klassen öppnar dock för roliga procentdrag där jag främst vill lyfta fram GETING SÅNNA och FROZEN 6 respektive 10% med duktiga kuskar klart streckvärda i mina ögon.

Avd-3
Här skulle jag kunna kopiera Klankes analys och lägga till EXPRESS TYPE som jag tycker kan vara skrällduglig.

Avd-4
Funderar på ett lås på NOBLE KNIGHT och starke MOSAIQUE FACE. Varnar för MELLBY AMIRAL 6%.

Avd-5
Återkommer. Jag har nämligen läst loppen helt olikt alla som hittills tippat och jag måste kolla om det är jag som är helt fel ute eller inte. Har nosat upp två tokdrag varav en jag vill spika.

Avd-6
Från tokdrag till tokkörning? Ja, det tror jag det blir mellan Flemming och Ludde. Då kliver väl bara TRUE ADVANTAGE in och vinner? NISSE BEAN med i passande ytterläge och på upploppet lägger han speeden.

Avd-7
Jag jagade honom med ett vinnarspel förra starten. Då satt han fast och var okörd men smällfin i mål. Trägen vinner och vi slår in ytterligare en spik i systemet. SPINNAKER. 17%.

Senast redigerad av Misär den 2012-07-19 klockan 19:40.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 21:08   #9
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Nu börjar ramen ta form....

SPIKEN blir avd 4 nr 4 MOSAIQUE FACE

Komp spik avd 5 nr 2 COBOL QUEEN

Utg ELIOTT HALL och STRONG REASONS/ALLA

LÅSET avd 1 ARDI BOKO och BORGA BARON

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 21:11.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 21:35   #10
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

borga baron har toppform eftersom man har valt att inte starta så tätt, man underhåller honom också mycket massage. Hästen har dock inte haft den rätta turen med spåren i år. Det känns som det är några för bra emot men förvisso var det tuff konkurrens sist också så en rysare om det skulle lösa sig från spåret. Hästen tål dödens när det gäller kort distans. Jag rankar den fyra och går kort i loppet. Lycka till Abbe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 09:42   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 993
Standard

V75-6 . körning mellan 1,3,6 som är startsnabba. 2,4 är mindre startsnabba. Blir säker avgång för True advantage från spår 7 och kan lätt hitta ner i ett slagläge då det blir en lucka pga av föregående analys. Kan då anfalla när de kört klart mot varandra där framme. Tål även dödens där den vann senast. fortsatt toppform och vinner detta. Bra spik i mina ögon.
commander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 10:40   #12
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Stormy sky räckte inte i sprintermästarförsöket men är en rätt vass sprinter så jag tar nog med den. 1,4,5,6 lutar det åt.
2a är jag inne på att Uranium vinner. Tycker att hon visat härlig styrka.
3e blir Nahar mycket streckad men skapligt krångel läge där. Spring Erom och Eliott Hall rankas före.
i4e tycker jag att Santiago Wibb är intressant.13 sista varvet senast och full spänst över mål.Gör ett försök att fälla Noble Knight.
5e Tror mycket på nr 1 här också. Står hårt inne men var mycket bra vid segern.
Öppet lopp.Tar nog med alla bakspårhästar också.
6e Som True Advantage såg ut senast så måste jag sätta henne som etta. Trolig spik.
7e känns stängt med 1,2,3,4,10
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 12:47   #13
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Fick en chans till på min lokala spelbutik som andelsskapare... Fick lämna in idag (fredag) denna gång, bättre än sist när det skulle vara inne på onsdagen redan!

Lilla systemet, 1024 rader/512:-/55:20 per andel
Avd-1: 4 (8,6)
Avd-2: 2,3,4,6,9,10,11,12 (1,7)
Avd-3: 3,8 (1,4)
Avd-4: 4 (9,1)
Avd-5: 1,2,6,7,8,10,14,15 (3,12)
Avd-6: 1,3,6,7 (2,8)
Avd-7: 4,12 (2,1)

Stora systemet, 2100 rader/1050:-/110:- per andel
Avd-1: 1,4,5,6,8 (2,3)
Avd-2: 2,4,6,9,12 (3,11)
Avd-3: 1,3,8 (4,2)
Avd-4: 4 (9,1)
Avd-5: 1,2,6,7,10,14,15 (8,12)
Avd-6: 7 (3,6)
Avd-7: 1,2,4,12 (3,10)

Reserver inom parantes.

Håll tummarna för favoritfall i fjärde, enda avdelningen som känns riktigt chansartad...

BOL
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 17:18   #14
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Lite om Stefan Perssons Hästar
Spoiler:
Många starthästar ja. Närmare bestämt 19 stycken under fredag-lördag-söndag, en bra illustration på att stall Stefan Persson plötsligt blivit en av landets tyngsta aktörer. Fem av dessa tävlar inom ramen för lördagens V75-spel.

Santiago Wibb och Peak är de två jag har störst förhoppningar på. Båda har full form och hade tur med startspåren, säger Persson och avrundar med en genomgång av de fem.


Tournesol (V75-1) är uppe i en hård klass nu och det är svårt att hitta lämpliga lopp åt henne så vi får prova även om jag misstänker att motståndet är lite tufft. Hon spurtade i alla fall riktigt bra senast och visade stigande form.


Go On Pale (V75-3) nöter på bra utan att räcka mot de bästa, mycket på grund av att han är så långsam från start. Han har gått med öppet huvudlag hela sitt liv och jag är sugen på att prova någon form av stängt den här gången. Det kanske kan ge lite effekt på en gamling om det händer något nytt även om jag tycker att han springer så gott han kan.

Santiago Wibb (V75-4) gick riktigt bra i skymundan i ett lopp som gick väldigt sakta första varvet senast. Jag provade honom barfota då, men tycker inte att det fungerade riktigt så nu återgår vi till skor. Han är rätt så bra från början och utan att vara riktigt inläst på motståndet ännu skulle jag gärna prova honom i ledningen.


M.T.Fameandglory (V75-5) har jättefin form och har varit riktigt bra varje gång på slutet. Senast avslutade hon 1.12 sista varvet, men tyvärr räckte det bara till tredjepriset. Det är tufft med tillägg och hon står dessutom lite hårt inne, men är stark och med en väldigt bra kusk ska hon inte vara chanslös.


Peak (V75-6) är en väldigt jämn och säker häst som gör det bra hela tiden. Näst senast skötte han sig fint bakom Friction och förra gången gick han ett snabbt slutvarv utan att räcka hela vägen fram. Jag är inne på att prova även honom med någon form av stängt huvudlag för första gången. Det blir intressant, framförallt hoppas jag att det ska få honom snabbare från början.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 18:15   #15
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

4
2 3 4 6 8 9
2 3 4 8
4
1 2 7 10 13 15
3
1 2 3

Systemet bygger på att Jorma, Ludde och Flemming kommer tills spets relativt smärtfritt. Kanske lite trist att inte fylla systemet med chanslösa 1%are eller spika utfyllningshästar, men V75 är så svårt att man inte behöver göra det ÄNNU svårare.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td