Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-17, 10:14   #1
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

uppsnack v86


V86 och en ganska så medelsvår omgång, kan bli miljonutdelning och troligen tar väl Stefan Tarzan Melander två segrar!? Jag kikade igenom arkiven ordentligt igår och har en ganska så klar uppfattning tror jag



avd1. Det låter på Feeming som att han ska sätta på helstängt huvudlag på Matilde Tröjborj som har mött tuffa hästar hela tiden och senast var en skymt av form. Barfota om banan tillåter, fullgasning och fin chans. Fleemings tid är nu i höstrusket. Motbud saknas inte men jag går kort på två hästar och motbudet är Timetosaygodbye som är mycket kvick men troligen kvickast när han har en bit ut på vingen (tar i mer) den utav dessa som tar ledningen vinner troligen. Fleemings häst är nog mer ärlig än Timetosaygodbye som har vikit ner sig tidigare i ledningen. Ska man leta tokskräll varnar jag för Jasper Lane som också är explosive från start men kommer väl inte förbi de två först nämda? Ardi boko är bra men formen?




avd2. Time Machine var ju ett skrik senast, höll bra trots hård öppning, enklare nu och fint läge. Bra vinstchans! Digital Ink har presterat fina tider och från läget kan jag inte räkna bort henne.



avd3. Det är väl ingen ide att gardera Stefans monster Tidead accelerator? går ju från klarhet till klarhet och troligen sitter ekipaget redan i spets efter 400 körda. Värst emot är väl Quick Razz som gör bra lopp mesta dels hela tiden, Carlos Lightning hade varit ett tidigt motbud om formen hade visat sig. Är väl knappast på topp ännu? Vill man gardera ännu mera borde man även plita med 9-10 och 11. Själv tror jag min spik är stenklar!




avd4. Jorma har en vettig uppgift med Ordely som vann på ett snyggt sätt senast, håller jorma upp ledningen är mycket vunnet. Värst emot är väl Le sogno?



avd5. Ganska öppet och här målar jag, 3 åringar skiftar form och intryck gång på gång att spika här är inget jag skulle vilja göra. Jag vill lyfta fram framför allt Yank Kemp som tränaren talar sig varmt om, med stor snorlikhet så kommer hästen att dyka upp i segerstriden. Down Force är bra men jag är lite kluven tror inte han leder loppet runt om. Blir troligen tempo och då kan det skrälla. Rolig ide tycker jag är Quisey som fantom spurtade senast och verkar kunna ännu bättre (har nog mycket mer att ge) Ferrari Hålleryd fick jag lite gåshud av senast, verkar vara en rejäl sort och går framåt med loppet. Bear Beta är ett annat skojigt miljondrag som spurtade vasst senast, första med Björn Goop. "intressant" Lyckyline Broline sitter Jeniffer upp för första gången, känns intressant eftersom kvinnliga körhänder har gjort susen förtur. Jennifer kanske sätter killarna på plats från perfekt läge?





avd6. Det går väl kanske inte att slå Saston? Jag gillar dock Manahattan men Saston kanske är en klass eller två klasser bättre? Duell?




avd7. Också vidöppet. Dragon Tooma har plötsligt ett riktigt bra läge eftersom hästen är explosiv från start. Toppform! Kan dirigera hela vägen. 5%. Chep dealer är en vass spurtare och kommer in om det blir tempo i loppet. Spelvärd! Star brodde är i gott slag och kan vara med där framme. Feast your eyes är kvick ut och leder loppet länge? Exotic sund är en rysare pga läget. Favoriten känns överspelad, tar ändå med den pga Åke men är bara en av flera här. Hobnob kan få loppet om det blir tempo vilket känslan säger. Varning! passa även Janthom kåpe som kanske är något trög i början men stark till slut. Lite bortglömd idag.





avd8. Disney tooma är min spetsfavorit här, tror björn trycker av honom och sitter man i spets efter några 100 körda så bör det vara en kanonchans. Var inne på att spika men eftersom Super Karma har visat så fin form så kunde jag inte utesluta honom. Kommer han till så blir det nog match! Hoppas två räcker.




avd1. 1-3
avd2. 2-4
avd3. 7 Tidead accelerator
avd4. 1 Ordely
avd5. 2-3-5-10-11-12
avd6. 11 Saston
avd7. 1-3-4-5-8-9-10-12
avd8. 7-8
= 96 kr



Lycka till / Klanke

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-17 klockan 12:47.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 10:39   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tidiedaccelerator får en tung resa därifrån. Sårbar. Slutsålt senast.
Orderly vinner nog. Enda motbudet är albright som är ustark och nu har lopp i kroppen.
Downforce har jag svårt se torska.
Saston likaså.
Tror alltså på en låg utdelning, även om några lopp ser luriga ut.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 10:43   #3
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Omgångens bästa spik: 1 Orderly Startsnabb och spetsar här! Är verkligen i toppform! Bara åkte runt dom sist! Startsnabb, stark men även speedig! Perfekt läge och köra i spets klarar Jorma av! Är lite mera skeptisk till Kontio när han ska anfalla bakifrån! Överlägsen på start och i sådan form och besitter sådan kapacitet att 20-fållan bakom inte har skuggan av en chans!

Bästa skrällbud 1: 11 Carlos Santana står just nu i ofattbart låga 9%! Glöms den bort på grund av läget? För det kan ju knappast anses att stallformen hos Svensson är dålig eller att hästen inte duger? OJ vad den här växlade när luckan kom sista 200 sist! Läget oroar inte mig det minsta! Den här långstegade talangen kan växla det här fältet på 250 meter även om tempot har varit moderat. Blir det lite åka av från start så vinner Carlos med 20 meter! Så bra är den! Ta betalt idag! Matematiken är verkligen på våran sida idag! Jag funderar på att spika!

Bästa skrällbud 2: 12 Hobnob är endast streckad på 4% i nuläget? Jag fattar ingenting. I och för sig tolftespår men två hästar är strukna och om det blir minsta överpace i det här loppet så vill jag gärna ha en smygande Björn Goop med häst i form med på lappen! Hobnob är ingen megastjärna men formen är på topp och den här är ganska flyfotad! Ett jättefynd och måste på varje seriös kupong!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 10:50   #4
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Jorma anser inte att orderly är snabb ut. Men du kanske är bättre påläst.

Lopp 7 ORDERLY Hedman Dimitri, är ett gediget sto med bra löphuvud. Senast avslutade hon sista varvet strax under 1.13 och hon var inte speciellt trött i mål. Hon är ingen blixt från start och vi kan inte vara med i någon körning om ledningen från start. Löser det sig någorlunda med positionerna är hon med och gör upp om segern.
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 10:54   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Omgångens bästa drag är Zlatan blou i första. Den hästen måste vara en av Sveriges mest startsnabbaste hästar, iaf top 3! Själv har jag spikat den utan att tveka. Jackpot

Kolla https://www.travsport.se/hast/visa/571681/resultat vad den stått i och vilka den mött.
Senaste starterna när den haft framspår (äldst först)
Namn inom parantes anger ledaren i loppet.

Tempo: första 500 1.11.0 (6 Zlatan Blou), 1000 1.15.5 (6 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.13.0 (4 Zlatan Blou), 1000 1.16.4 (4 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.07.7 (4 Zlatan Blou), 1000 1.11.1 (4 Zlatan Blou)
sista 500 1.10.0
Tempo: första 500 12.4 (1 Zlatan Blou), 1000 13.0 (1 Zlatan Blou)
sista 500 11.8


Herregud, han kommer ju bara bolla med motståndet.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 11:31   #6
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Omgångens bästa drag är Zlatan blou i första. Den hästen måste vara en av Sveriges mest startsnabbaste hästar, iaf top 3! Själv har jag spikat den utan att tveka. Jackpot

Kolla https://www.travsport.se/hast/visa/571681/resultat vad den stått i och vilka den mött.
Senaste starterna när den haft framspår (äldst först)
Namn inom parantes anger ledaren i loppet.

Tempo: första 500 1.11.0 (6 Zlatan Blou), 1000 1.15.5 (6 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.13.0 (4 Zlatan Blou), 1000 1.16.4 (4 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.07.7 (4 Zlatan Blou), 1000 1.11.1 (4 Zlatan Blou)
sista 500 1.10.0
Tempo: första 500 12.4 (1 Zlatan Blou), 1000 13.0 (1 Zlatan Blou)
sista 500 11.8


Herregud, han kommer ju bara bolla med motståndet.
Det känns lite som det kan bli vild körning. Tänker ändå lite på VICTORY HILL som också är en ruggig sprinter, under elitloppshelgen vann han boko stables speed race på 140m på 1.00.2.

Svårt lopp....
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 11:38   #7
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Omgångens bästa drag är Zlatan blou i första. Den hästen måste vara en av Sveriges mest startsnabbaste hästar, iaf top 3! Själv har jag spikat den utan att tveka. Jackpot

Kolla https://www.travsport.se/hast/visa/571681/resultat vad den stått i och vilka den mött.
Senaste starterna när den haft framspår (äldst först)
Namn inom parantes anger ledaren i loppet.

Tempo: första 500 1.11.0 (6 Zlatan Blou), 1000 1.15.5 (6 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.13.0 (4 Zlatan Blou), 1000 1.16.4 (4 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.07.7 (4 Zlatan Blou), 1000 1.11.1 (4 Zlatan Blou)
sista 500 1.10.0
Tempo: första 500 12.4 (1 Zlatan Blou), 1000 13.0 (1 Zlatan Blou)
sista 500 11.8


Herregud, han kommer ju bara bolla med motståndet.

Dessa kortlopp är inte som man tror att det bara är att gasa hela vägen. Få hästar som klarar det och stå emot dom bakom på upploppet. Gick ett liknande lopp på jägersro för ett par veckor sedan där Strogboy DE fångade in Micro Mesh sista 50. Lövgren förklarade mkt bra efter loppet hur det är att lägga upp taktiken för dessa lopp. När det är så jämt som det är idag kommer positionerna vara helt avgörande och den de som kör för hårt i början måste hoppas på att de som ligger precis bakom är av den sämre sorten annars blir det stryk sista biten.

Själv tror jag stenhårt på att Timetosaygoodbye får svårt att få en dålig resa här och kommer nog spela utgång på den om inte strecken blir allt för groteska.


Hur som så tänkte jag bjuda på lite intervjuer som jag sammanställt från diverse sidor och andra medier. Orkade inte lägga in allt men tar dom större tränarna och hoppas någon får glädje av det.

Lopp 1)
1 RAGATA - Timo
Är en tidig och talangfull häst av normal storlek. Hon är stakad till stora lopp i USA nästa sommar och får därför börja starta tidigt. Hon har tränat med äldre hästar de senaste månaderna och skött sig mycket bra. Kvaltiden är det snabbaste hon har gått inför debuten och det fanns krafter kvar i kvalet. Hon är lugn och förnuftig och gör säkert ett bra lopp direkt. Men hur långt det räcker i sådana här tvååringslopp är omöjligt att säga. Det är i alla fall en trevlig häst som jag hoppas får en snäll resa i debuten och jag tror att hon kommer att utvecklas bra framöver.
Balans: Skor runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag


Lopp 2)
3 FINISH FUTURE - Timo
Känns faktiskt som en bra häst som det finns bra kapacitet i. Han har gjort en start för oss och tappade då mycket på galopp. Vi tog den starten som ett litet test och han är bättre i ordning till den här starten. Vi har även fixat till lite smådetaljer och ändrat lite i balansen. Han känns stark i träningen och kommer att gå med fast huva nu. Jag tror också att han kommer att bli ännu finare och bättre framöver med ytterligare ett par lopp i kroppen. Hoppas att han sköter sig nu från ett bra läge och i så fall kan det räcka långt.
Balans: Barfota bak
Huvudlag: Öppet huvudlag

4 Adena Ås - R Wahlmann
Litte bättring senast. Svårt spår och risk för galopp. Om hon går kan det bli en hygglig slant.
Duger inte till seger på Valla.


Lopp 3, 2140
10 Laurentius Romeo – H-O Sundberg
Gör det bra varje gång och som fick sin första välförtjänta seger senast. Han har varit pigg och glad efter och känns normal i jobb så vi hoppas på en framsjuten placering. Motståndet är väl likvärdigt med senast så det känns som en bra platschans.

V86 1)
1 Timetosaygoodbye – MMM
Kom illa till från bakspår i Gulddivisionen på Hagmyren senast och vi kan glömma loppet. Kom loss sent och var inte tom i mål. Formen håller definitivt i sig. Perfekt läge här och han är väldigt snabb bakom bilen. Det finns dock startsnabba hästar utanför så det är ingen spetsgaranti. Ska hur som helst räknas och det blir ingen balansändring.

3 Mathilde Tröjborg – Flemming Jensen
Var bra senast och hon känns uppåt. Hon är riktigt rask de första stegen, dessutom kommer hon gå med helstängt huvudlag. Barfota runt om.

4 Cruise Speed – MMM
var matt i senaste starten i mitten av september och har fått en tränings- period efter. Känns bra, men är svårbedömd och inget hett bud denna gang.

5 ARDI BOKO - Timo
Fick ett tufft lopp senast och fick ta igen sig lite efteråt. Han har sedan fått en träningsperiod och jobbats kontinuerligt. Vi har även varit inne på Solvalla och kört lite snabbare med honom och hästen känns stark och fin. Han är väl förberedd och på väg tillbaka till den fina form som han hade i somras. Förutsättningarna här passar bra. Det är en aggressiv häst som bara sticker iväg i starten men det är flera som är snabba ut också. Han kommer med all säkerhet att bara dra iväg och på sin höga kapacitet är han en av de som räknas.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

V86 2)
7 DREW BREES - Timo
Är en fin treåring som har varit lite sen men han utvecklas bra nu. Senast blev det galopp kort efter start då kusken laddade lite för att försöka komma till ledningen. Hästen kom tillbaka starkt och gjorde ett bra lopp. Han har tränat på bra efteråt och går framåt hela tiden. Dåligt läge nu med spår långt ut men han är som sagt fint i ordning.
Balans: Eventuellt barfota runt om
Huvudlag: Helstängt huvudlag

Frankie Ale - Stig H
Han var bra när han var tvåa i sitt försök till det finska Kriteriet. I finalen hoppade han sedan dubbelt utan att körande Akseli Lahtinen hade någon förklaring till det. Nu är han i ett mer normalt gäng igen och har också fått ett bra läge. Här kan vi nog ha vissa förhoppningar om att han ska kunna vara långt framme.

4 Digital Ink - MMM
har utvecklats och gjort det bra på sistone. Läget är fint, men jag vet inte hur snabb han är bakom bilen. Är dock snabb ut med voltstart och bör hitta en vettig posi- tion här. Kan vara långt framme trots tuffare emot nu.
5 Conrads Voldemort – Oscar Florhed
är en riktigt bra häst som kvalade på ett jättefint sätt. Går dock troligen med skor i första starten för oss och behöver nog lopp i kroppen för att räcka till vinst.
6 Lively Accelerator - MMM
har haft en del hyss för sig, men skötte sig senast och vann då efter en fin löpning. Tror dock att Digital Ink är längre fram.



V86 3)
1 CARLOS LIGHTNING - Timo
Var jättefin i vintras då han gjorde ett par bra lopp i tuff konkurrens i Frankrike. Han var även okej i ett par starter ifrån dåliga lägen i V75 i våras. Sedan tappade han formen och fick vila lite. Han har fått en rejäl träningsperiod med sikte på att tävla i vinter och det är inte omöjligt att det kan bli Frankrike igen. Han har varit inne på Solvalla och fått sig en genomkörare inför den här starten men är inte toppad på något sätt. Han är snabb ut men jag vill att han får ett snällt lopp och inte är med i någon körning en längre bit. Hästen känns fin men jag tror att han behöver lopp i kroppen och blir lite förvånad om han vinner direkt.
Balans: Eventuellt barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

6 FOR LIFE - Timo
Kom till oss efter förra starten och har inte varit här så länge. Det känns som en normal häst och vi har tränat på rätt så lugnt. Vi tar den här starten som ett litet test var han står någonstans. Han känns okej i jobben och är lite svårbedömd så här i första starten för oss. Jag är nöjd bara han sköter sig och gör en bra insats.
Balans: Eventuellt barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

8 Adena Boko - Stig H
Hon fick en kanonlopp senast och när hon sedan fick chansen så gick hon riktigt bra. Nu blir det nog värre eftersom hon fått ett trist startspår och det gör att vi nog får välja att ligga lågt.

7 Tidied Accelerator – MMM
var mycket bra vid segern i V75-finalen senast och allt är bara bra inför den här uppgiften. Har tjänat snabba pengar, men räcker ytterligare en bit upp i klasserna. Har som vanligt fått ett tråkigt läge och behöver tur på vägen. Om det klaffar lite kan han vinna igen, sager.

9 Stigaxelsixten – Oscar Florhed
Gör ok lopp mest varje gång men jag tror inte han räcker till vinst
i det här loppet. Kan vara trea-fyra

12 Inhibited - MMM
kan mycket, men löper inte upp till förväntningarna. Iskallt spår här dessutom och vi får ligga lågt.


V86 4)
10 ALBRIGHT - Timo
Återkom efter ett tävlingsuppehåll senast och gjorde ett bra lopp. Hon fick en tuff resa via tredjespår och dödens men höll bra och jag var nöjd. Normalt sett går hon säkert bara framåt med loppet i kroppen och hon har känts fin i träningen efteråt. Hästen är mer stark än snabb och saknar en riktig speed. Därför vill det till att det klaffar med hårt tempo när hon står med tillägg över medeldistans.
Balans: Barfota fram
Huvudlag: Halvstängt huvudlag

15 PASCALA FRONTLINE - Timo
Har utvecklats mycket och gjort jämna och stabila lopp på slutet. Framförallt i de två senaste starterna har hon varit bra och hästen har fin form nu. Nu står hon lite svårt till med tillägg här och hon vinner inte så ofta. Men jag tycker att hon är under fortsatt utveckling.
Balans: Skor runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

4 Titania Broline – R Wahlmann
Stor galopprisk från detta spår. Om hon går finns fart för en framskjuten placering.

13 Recation – H-O Sundberg
Kommer ut i ett stolopp från tillägg, loppet ser öppet ut och hon har blivit lugnare och är därmed bättre för varje start. Vi hoppas på en bra position så ska hon kunna spurta bra även denna gång, platschans.



V86 5)
11 YANK KEMP - Timo
Var med i det finska kriterieförsöket senast och höll helt okej efter en småtuff resa. Han hade inte så mycket rutin inför den starten och med tanke på det gjorde han det klart godkänt. Hästen fick en liten vila efteråt, även om det inte var så lång paus. Han har sedan tränat på och känns riktigt bra i jobben. Jag gillar den här hästen och tycker inte att han är helt borta trots läget. Det är en stabil och fin liten travare med bra inställning.
Balans: Eventuellt barfota runt om
Huvudlag: Helstängt huvudlag

2 Down Force - Stig H
Han skötte sig riktigt bra senast och han har blivit allt bättre efter att ha varit stänkrädd och lite vinglig innan. Han öppnade bra bakom bilen senast och att det är startbil ser jag som en fördel. Läget är också bra och han bör kunna vara med långt framme nu.

1 Super Otto – MMM
vann jag det sista loppet med på Solvalla i onsdags. Han gick runt dem från fjärde ytter och var rejäl. Hästen har utvecklats och har ett fint läge, men vi kan inte slå Stig H:s Down Force. Trea-fyra och jag är nöjd.

4 Trailing Edge - MMM
inledde karriären bra, men har dummat sig i galopp på slutet. Tror han sköter sig bakom bilen och är ungefär jämn- god med Super Otto.

V86 6)
9 BEAU MEC - Timo
Han var lite småtrög senast och höll sin fart hela vägen in i mål även om han inte kunde hänga med täthästarna till slut. Han var ändå förbättrad gentemot starten innan men har inte kommit i toppform ännu. Han är på väg mot den men jag kan inte lova att han är där ännu. Hästen känns annars fräsch och fin när vi tränar och borde normalt sett bara gå framåt med loppen. Han är så pass stark att distansen är ett stort plus. Ju längre desto bättre för han kan springa i samma fart nästan hur länge som helst.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

1 King Express - Stig H
Han kommer nog att klara distansen bra men möter alldeles för bra hästar. Vi får hoppas att han kan vara med och fixa pengar nu.

7 Knifetown Action - Stig H
Han hoppade bort sig senast men har annars ganska bra form just nu. Det gäller samma sak också för honom att det är alldeles för tuffa hästar emot och jag är inte säker på att han tar 40 meter på King Express.

2 Socrate du Noyer – MMM
Är mkt stark men lite seg än så länge. Borde nog vunnit senast för att få överbetyg. Fyra kilometer passar fint men jag kan inte tänka mig att han håller undan för Saston.

8 Global Manhattan – Oscar Florhed
Gjorde ett jättefint lopp utvändigt ledaren senast på en fin tid och detta är en häst som tål att göra en del jobb själv. Täta starter känns som ett litet frågetecken eftersom senaste loppet blev ganska tufft. Hur som helst så är det hårt motstånd och han behöver tur för att vinna och är främst ett platsbud.

10 Pitch Command – MMM
satt fast med mycket sparat senast och kanske äntligen börjar hitta formen. Måste ha ett lopp i ryggar, annars blir han het. Gillar långt och kan vara där frame.

11 Saston - MMM
Har varit enastående bra på sistone och radat upp segrarna i tuff konkurrens. Känns fortsatt fin i träningen och den dryga distansen är bara en fördel. Måste ha god chans att runda allt och det blir med stor sannolikhet barfota runt om igen.


V86 7)
1 FEAST YOUR EYES - Timo
Har haft en väldig otur med startspåren länge men ändå gjort bra insatser nästan varje gång. Senast spurtade han mycket bra ifrån tolftespåret och formen är så bra den kan vara. Äntligen fick han ett fint läge och han kan öppna rätt så bra utan att vara någon raket ut. Men från det här spåret får han en fin resa och då är han säkert med långt framme igen.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag med murphy

6 Paired – MMM
var tvåa i ett billigt lärlingslopp senast. Visade form, men har för svårt att vinna.

9 Janthom Kåpe – Oscar Florhed
Har visat lite dålig skalle och bromsade bort segern senast. Inga fel hittade på honom och han kan vara trea-fyra med draghjälp på vägen.

V86 8)
7 DISNEY TOOMA - Timo
Var ute i V75-final från spår tolv senast och gick bra till slut ute i spåren mot bra hästar. Hästen gjorde en klart fin insats och har tränat på helt normalt efteråt. Han är bra i ordning och nu är det mer lämpligt motstånd för hans del. normalt sett så duger han bra här men sjundespåret är lite väl långt ut bakom vingen för att man ska vara nöjd. Visserligen är han snabb ut om man laddar men det kan också kosta till slut. Vi får se hur vi lägger upp taktiken men hästen är i alla fall bra.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Eventuellt helstängt huvudlag

9 Digital World – MMM
Inte så tokig när hon fungerar och läget behöver inte vara fel. Tränar bra, men hon är ojämn.

10 Tab Hall – Oscar Florhed
Svek sist och är inget monster till slut för inga fel är hittade på honom. Känns som en sprinter men har tjänat snabba pengar och får tufft att vinna. Ingen het vinstchans även om han var bra häst senast

Lopp 12)
6 PRINCESS BEAT - Timo
Går jämnt och bra i loppen varje gång när hennes hals funkar. Eftersom hon är en halshäst trivs hon bäst med torr och fin luft. Senast spurtade hon bra ute i spåren efter att ha stått med tillägg. Gången innan dess var hon klart godkänt ifrån spets. Hästen är i bra form och har fina förutsättningar här. Den korta distansen är ett plus och hon är snabb ut, men det finns även startsnabba hästar innanför. Hon gick barfota runt om senast och det står fel i programmet.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Eventuellt helstängt huvudlag

Lopp 13)
9 Jagette – H-O Sundberg
Hon gör så gott hon kan varje gång, ser väl ut att vara några bra emot så vi hoppas i första hand på en så bra peng som möjligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GraNiT (+5), hardon (+5)
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 11:47   #8
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Omgångens bästa drag är Zlatan blou i första. Den hästen måste vara en av Sveriges mest startsnabbaste hästar, iaf top 3! Själv har jag spikat den utan att tveka. Jackpot

Kolla https://www.travsport.se/hast/visa/571681/resultat vad den stått i och vilka den mött.
Senaste starterna när den haft framspår (äldst först)
Namn inom parantes anger ledaren i loppet.

Tempo: första 500 1.11.0 (6 Zlatan Blou), 1000 1.15.5 (6 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.13.0 (4 Zlatan Blou), 1000 1.16.4 (4 Zlatan Blou)
Tempo: första 500 1.07.7 (4 Zlatan Blou), 1000 1.11.1 (4 Zlatan Blou)
sista 500 1.10.0
Tempo: första 500 12.4 (1 Zlatan Blou), 1000 13.0 (1 Zlatan Blou)
sista 500 11.8


Herregud, han kommer ju bara bolla med motståndet.
"De är båda väldigt snabba men det är svårt att ta en längd och komma förbi. Så vi satsar på att köra i rygg" (kontio). ...med all respekt för din idé, men inte verkar det som om det ska laddas fullt ut för spets och slut...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 12:02   #9
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
Jorma anser inte att orderly är snabb ut. Men du kanske är bättre påläst.

Lopp 7 ORDERLY Hedman Dimitri, är ett gediget sto med bra löphuvud. Senast avslutade hon sista varvet strax under 1.13 och hon var inte speciellt trött i mål. Hon är ingen blixt från start och vi kan inte vara med i någon körning om ledningen från start. Löser det sig någorlunda med positionerna är hon med och gör upp om segern.
Låter lite väl negativt? Har sett hästen själv i några starter och den har kommit rätt väl iväg ett par gånger och sedan hade jag för mig att jag läste Aftonbladets startsnabbhetsprocent i startlistan som låg relativt högt så jag kanske drog förhastade slutsatser? Hur som helst tror jag ändå på ledning efter 500 meter! Bra nog att städa av dom rejält från andra positioner också!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 12:26   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Intressant med alla spetsteorier!

Har för övrigt intressant statistikinfo kring kvällens inledande extremsprint. Detta lopp har körts tio gånger tidigare (på solvalla då antar jag).
Vinnarna återfanns från:
Ledningen 3/10
Dödens 3/10
Andra ytter 3/10
Tredje ytter 1/10
Noterbart är att ingen lyckats vinna från rygg ledaren samt att förutom ledarhästen har ingen vinnare kommit från någon som legat på innerspår. Anmärkningsvärt i mina ögon. Men "bara" statistik. Och den är väl till för att brytas...? Viktigaste att ta med sig är annars att ledningen inte är allt som många verkar tro. Räcker mao inte att lösa spetsstriden för att känna sig hyfsat säker (om man ska tro statistiken...).

Läste också att en del tror på spets runt om för Orderly. Vet inte alls vad ni har för lopparkiv men öppnar den som den gjort på slutet är ledningen totalt uteslutet. Sett osäker ut och känns absolut inte stabil från start heller. Även felfri har den ju tappat typ 20 m så skulle den spetsa idag är det bara en otrolig utveckling hos hästen alternativt att innerspåret hjälper oerhört (startat från snäva spår innan). Men att spika Orderly på spets och slut är i princip rent påhitt på förhand. Däremot är ju hästen fantastisk och utan strul måste det vara toppchans. Men litar inte riktigt på hästen. Värst emot är Le Sogno, som Klanke också är inne på, tycker jag. Kan speeda vasst med rätt resa. För mig är det ett utgångslopp på 1-12 med alla bakom.

Fråga till Klanke:
Hur kunde du få gåshud av Ferrari Håleryd senast när du i princip sågar Down Force här som ändå bollade med Ferrari senast? Ferrari fick ett helt ok lopp senast och även om Down Force fick bestämma i spets gled den undan retfullt enkelt med massor av kräm kvar. Jag tyckte det var ett toppintryck! Finns dessutom inte mycket som talar för tempo i detta loppet. Down Force enda bra hästen med framspår (frånsett 5) och spets nås tidigt och förmodligen väldigt smärtfritt. Sen blir den svårtuggad. Värsta motbuden helt klart 10-11-12 samt 5. Men hjärnan säger att 2 i spets har vettig chans rinna undan. Vill gärna gardera då motbuden är streckvärda men V86 är tufft och frågan är om plånboken räcker till. Down Force kan absolut fällas och väl stor favorit men på pappret talar ändå mycket för den.

Vill inte leka besserwisser utan ger er hårda fakta bara. Sen hur ni väljer att hantera den är upp till var och en. Lycka till. Nu ska jag inte jinxa era hjärnor mer.

Egna tips är alltid bäst förutsatt att man är påläst. Glöm ALDRIG det. Betaltjänsterna bjuder inte på facit direkt. Verkar vara en del som tror det ibland när det går dåligt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NoobieClown (+3), jocklon (+5)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 12:45   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Intressant med alla spetsteorier!

Har för övrigt intressant statistikinfo kring kvällens inledande extremsprint. Detta lopp har körts tio gånger tidigare (på solvalla då antar jag).
Vinnarna återfanns från:
Ledningen 3/10
Dödens 3/10
Andra ytter 3/10
Tredje ytter 1/10
Noterbart är att ingen lyckats vinna från rygg ledaren samt att förutom ledarhästen har ingen vinnare kommit från någon som legat på innerspår. Anmärkningsvärt i mina ögon. Men "bara" statistik. Och den är väl till för att brytas...? Viktigaste att ta med sig är annars att ledningen inte är allt som många verkar tro. Räcker mao inte att lösa spetsstriden för att känna sig hyfsat säker (om man ska tro statistiken...).

Läste också att en del tror på spets runt om för Orderly. Vet inte alls vad ni har för lopparkiv men öppnar den som den gjort på slutet är ledningen totalt uteslutet. Sett osäker ut och känns absolut inte stabil från start heller. Även felfri har den ju tappat typ 20 m så skulle den spetsa idag är det bara en otrolig utveckling hos hästen alternativt att innerspåret hjälper oerhört (startat från snäva spår innan). Men att spika Orderly på spets och slut är i princip rent påhitt på förhand. Däremot är ju hästen fantastisk och utan strul måste det vara toppchans. Men litar inte riktigt på hästen. Värst emot är Le Sogno, som Klanke också är inne på, tycker jag. Kan speeda vasst med rätt resa. För mig är det ett utgångslopp på 1-12 med alla bakom.

Fråga till Klanke:
Hur kunde du få gåshud av Ferrari Håleryd senast när du i princip sågar Down Force här som ändå bollade med Ferrari senast? Ferrari fick ett helt ok lopp senast och även om Down Force fick bestämma i spets gled den undan retfullt enkelt med massor av kräm kvar. Jag tyckte det var ett toppintryck! Finns dessutom inte mycket som talar för tempo i detta loppet. Down Force enda bra hästen med framspår (frånsett 5) och spets nås tidigt och förmodligen väldigt smärtfritt. Sen blir den svårtuggad. Värsta motbuden helt klart 10-11-12 samt 5. Men hjärnan säger att 2 i spets har vettig chans rinna undan. Vill gärna gardera då motbuden är streckvärda men V86 är tufft och frågan är om plånboken räcker till. Down Force kan absolut fällas och väl stor favorit men på pappret talar ändå mycket för den.

Vill inte leka besserwisser utan ger er hårda fakta bara. Sen hur ni väljer att hantera den är upp till var och en. Lycka till. Nu ska jag inte jinxa era hjärnor mer.

Egna tips är alltid bäst förutsatt att man är påläst. Glöm ALDRIG det. Betaltjänsterna bjuder inte på facit direkt. Verkar vara en del som tror det ibland när det går dåligt...

Jag fick gåshud av intrycket själv tror jag inte att down force leder loppet runt om. (bara en känsla) 3åringar är svåra att lita på, beror på orutinen. Blir det ett speedryck i loppet så kan det kosta massor av energi. Visst kan Down Force vinna. Men loppet är jämnt, jag vill inte falla här...


Ingen lätt omgång idag, det kan bära till miljonutdelning trots att Stefan vinner med Två, och jorma med en



God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 12:48   #12
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Att ingen vunnit från innerspår förutom ledare då, beror väl på att i många av loppen ligger i princip alla på innerspår till ungefär 600 kvar. Dom som då hår ut o andraspår är ofta dom som har mest häst kvar då. För det körs sällan i första och andra spår hela vägen som i vanliga lopp, eller sviker minnet mig? Fö vann stronga boy de från 3e inner, där han låg hela vägen till attacken inne på upploppet.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 12:52   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoobieClown Visa inlägg
Att ingen vunnit från innerspår förutom ledare då, beror väl på att i många av loppen ligger i princip alla på innerspår till ungefär 600 kvar. Dom som då hår ut o andraspår är ofta dom som har mest häst kvar då. För det körs sällan i första och andra spår hela vägen som i vanliga lopp, eller sviker minnet mig? Fö vann stronga boy de från 3e inner, där han låg hela vägen till attacken inne på upploppet.
Observera att denna statistik enbart är över just kvällens lopp, Armbro Keepsakes lopp (som jag antar körts en gng om året endast på Solvalla ?), så statistiken i övriga lopp på andra banor har jag ingen aning om! Denna statistik är från travronden.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 13:00   #14
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 392
Sharp$: 13252
Standard

Tidied Accelerator,, Saston är Onsdags bästa spikar
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 13:37   #15
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Beau mec är det nog dags för idag! Frågan är om den ändå kan slå saston? Jag tror det kan gå!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td