|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 | |
|
Citat:
Vi pratade om spik på Harry Haythrow, Du hade även det spiket.. Och då vart loppsenariet, Att Sune Palema tar ledningen och efter ett tag, Kommer Beckman fram och lägger på tryck. Har fått för mig att Åke och Johnny inte direkt gillar varandra.. Och trycket blir högre.. Där bakom får Harry luckan och spurtar till vinst.. Eftersom Harry är startsnabb och lär följa Sune i rygg, Så hamnar han där i....Vinnarhålet. Och en spik på 10 % är ej fel.. Helt spontant på ditt nya system, Jättestorchans att det sitter. |
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
Att Harry H vann på Jägers den 24/11 berodde på att Takter körde som en biltjuv och bjöd in Harry H. Med en normal kuskprestation då så hade Harry H rankats 5-6 i morgon.Ska man gardera upp Sune och Beckman, så ska man strecka "So here i am" (5). Bra spår,Örjan och grymt bra sist från trist läge.
Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
Men säger ej att du har fel, Vi har bara olika ideèr.. http://atgplay.se/ och Harry!
|
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
V75 lördag.
Väldigt svår omgång efter att ha kollat av information och letat drag i lopparkiven. Jämna lopp i nästan alla lopp, har man kvalat in till finaler är man klart bra. Många spikar Beckman och blir väl "allas" jackpot spik skulle jag tro. Dock tycker jag hästen är bättre över längre distanser desutom lär han få trava utvändigt om en taggad Sune Palema i spets, skulle åke välja annat upplägg kan risken finnas att man blir temo torsk. Var dessutom ett tag sedan han startade bakom bilen. I detta lopp har jag en uträknad vinnare som har en vass speed och toppform, häng med i analysen så förstår ni vem jag snackar om. avd1. Mycket talar för att Dont wear pjs sitter i spets efter 150 körda, inte många i fältet som kan eller har ork att ofta sig för att komma förbi. Mycket talar också för att Örjan får bestämma spets som han vill. True Advantage ser jag som värst emot men hästen kräver tempo, kan givetvis krossa Dont wear pjs från dödens men då måste min spik vara sjuk, för är hon så fin som senast så går det nog inte att vinna utvändigt om henne. Hon ska gå med skor som vanligt och man har siktat på detta loppet. Wallman andas optimism. Jag spikar! avd2. Cleas boko blir favorit men frågan är om Erik kan svara ut toksnabba Mr Big i starten? Risk för att Thomas tänker taktiskt och släpper i sin tur till nr 8 Jonatan Palema, plötsligt har man favoriten i säcken. Mr big har jag imponerats av på slutet och i spets eller rygg ledaren är han bra nog att plocka ner allt sista biten. En bra chans i mina ögon. Skrällarna som kan sätta färg på loppet är framförallt. Peccadillo som flög fram senast och såg ruskigt fin ut över mål, hade sparat i det skedet och kan få en vilsam resa i ryggar för att sedan speeda vasst. Varning! Gabuck behövde loppet senast men han var ändå väldigt fin då, hade allt sparat med tussarna kvar och i träningen att dömma har han varit väldigt fräch och fin. Danne har varit väldigt nöjd med honom han tycker själv att hästne blir allt bättre och om några av de bättre kommer bort kan han vinna loppet. Nougat Ås är vässad i jobb inför detta och danskarna har alltid fina hästar när de kommer ut till finaler. Inte borta trots spåret. avd3. Många låser eller spikar i detta loppet, själv tycker jag det är ett getingbo. Saston kan inte öppna så pass snabbt att han kan ta ledningen och det kan bli som så att han aldrig få se dagens ljus. Spring erom var fin senast och kan vara ledaren oavsett ska det bli en bra resa i andra spår. En häst som jag gillar är Timetosaygodbye som var ruskgit bra den 17 november där han flög till ledningen via 07,5 första 500 och vann på lätta fötter via 08/1100 meter, senaste loppet vann han utvändigt om ledaren och var smidig som en katt, jag fick känslan att han var lika taggad som i november månad om inte bättre. Tar ledningen här och leder loppet runt om till 7-10% (man tackar) Pich Command gick i närkamp med Saston varvet kvar senast och nog inte många hästar som klarar det. Hade dessutom ingen rygg utan gjorde allt jobb själv. Barfota fram är ett plus och med klaff är även han med i matchen. 9%. avd4. Väldigt jämnt lopp, jag tycker inte någon är chanslös här, dock lyfter jag fram en spännande "ide" nämligen Cantab Sisu som har varit väldigt bra en tid, startsnabb och eventuellt ska man rycka alla skorna för första gången i karriären. Janne har kört hästen ganska mycket för att hålla koll på honom, man har siktat på detta loppet och björn vann sist med honom och därför ska han få köra honom igen. Taktiken är att komma till spets och köra där hela vägen. Janne säger dessutom att han håller Cantab sisu ruskigt högt och det är ord som man ska ta till vara på, han sticker sällan ut hakan om han inte vet att det är en eventuellt topphäst med skyhögkapacitet för klassen. 8%. (björn har kört 2 gånger tidigare det har båda resulterat med två vinster) El Mago pellini kördes enkelt till lednigen senast och vann lätt, kommer man förbi min tipsetta det är frågan? oavset har man fart nog och form för att strida om segern. Många med chans därav jag kör utgång på Cantab Sisu och i B ranken kör jag alla. (dvs resten) avd5. Här tror jag ganska mycket på Famous Dream det blir eventuellt barfota fram vilket är plus. Spåret är bra och Pelle laddar säkert för position kan bli ledningen efter en bit. Toppchans isåfall.. Photo princess är utmanaren och klarar hon övernattningen är hon med på fotot. Lås! avd6. Som ni kunde läsa ovan så har jag respekt för beckman men någon spik tycker jag ändå inte att det är, mitt drag heter Harry Haythrow som troligen sitter i rygg på Sune Palema, senast blev det fel för Harry H som gjorde sin första gulddebut mot bl.a Spring erom och company. Loppet gick för långsamt för att han ska komma till sin rätt men avslutningen var godkänd. Sune brukar ofta köra i jämnt och hårt tempo vilket skulle vara gynnsamt för Harry h, kommer luckan in mott upploppet då bör det vara en skratt match för Peter U. 10%. Bakom dessa kryddar det med formstarka hästar bl.a varnar jag för Omellete som har höjt sig flera snäpp på slutet, bör hamna fint till direkt och med klaff kan man vara långt framme.(nu barfota runt om, kan bli tuff att stå emot med björn goop i jollen) Elles p whedo trivs med årstiden och trots en bit ut på vingen tycker jag ändå inte att man ska glömma bort henne. Hon har form för dagen och form slår som bekant klass? (1%) Nimbuls Hackstable är vass på speed när han får gå på rulle och det kan bli fina ryggar härifrån, väl i ordning och barfota runt om om det går. 1%. Conrads Fredrik bör få en fin resa och är inte helt borta med klaff, bortglömd precis som 4-8-9 och 11. avd7. här låser jag på tre streck, Miljondraget heter Dragon Tooma som har visat toppform på slutet, väldigt bra i ordning (vässad inför detta) 13%. Digital Darling är minst lika bra bakifrån, såg mäktig ut senast och är man lika taggad som då som nu bör man vara med i striden. Udo´s Oiler har visat kvalite på fin styrka, tål att göra en del själv och kan krossa samtliga igen, kapacitet och form samt skalle för att avgöra den tunga vägen. Låset bör räcka långt. Öppet bakom... avd1. 1 Dont wear pjs (9-5) avd2. 1-4-6-7-8-12 (2-3) avd3. 1-2-6-8 (7-9) avd4. A 3 cantab sisu B resten avd5. 1-11 (14-8) avd6. A 9 Harry Haytrhow B 1-2-4-8-10-11 avd7. 7-10-12 (4-5) krav 1-2 A DD1. 9 Harry Haytrhow DD2. 7-10-12 * 80 DD1. 4 Omellete DD2, 7-10-12 * 30 God tur! /Mario ps har få andelar kvar i bolaget till nästa vecka om ni är intresserade? Mejla mig på [email protected] allt sker via tillsammans.atg.se |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Såg just att Björn Goop (http://blogg.stallgoop.se/) tror att man kan spika Photo Princess men jag tror ändå på Miss Shape - bra om den får sitt lopp och Goop "trollar" bättre än Lönborg. Tillsammans med Pitch Command (där Goop spikar Spring Erom som han känner väl) och Burning Line Gral ska de ge mig lite av jackpothögen är det tänkt
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Att Solvalla arrangerar rikstotofinaler strax efter jul är en tradition äldre än V75-spelet. Så här har det gått
tidigare: 1993* 2 favoriter 1 skräll 16 000 kr 1994 2 favoriter 1 skräll 167 000 kr 1995 2 favoriter 3 skrällar 1.5 milj kr 1996 4 favoriter 0 skrällar 1 000 kr 1997 1 favorit 4 skrällar 5.5 milj kr (3) 1998 2 favoriter 1 skräll 166 000 kr (1) 1999 1 favorit 1 skräll 411 000 kr (3) 2000 3 favoriter 0 skrällar 13 000 kr (1) 2001* 3 favoriter 3 skrällar 94 000 kr (3) 2002 1 favorit 1 skräll 153 000 kr (2) 2003 1 favorit 0 skrällar 18 000 kr (1) 2004 1 favorit 1 skräll 55 000 kr (3) 2005 2 favoriter 1 skräll 655 000 kr (3) 2006 4 favoriter 2 skrällar 40 000 kr (4) 2007 1 favorit 2 skrällar 2.4 milj kr (2) 2008 3 favoriter 1 skräll 3 000 kr (3) 2009 3 favoriter 1 skräll 31 000 kr (2) 2010* 3 favoriter 2 skrällar 49 000 kr (3) 2011 4 favoriter 2 skrällar 7 000 kr (4) *) Omgången var jackpotförstärkt och hade annars betalt ca hälften Favoritvinster: 32% (43/133) Skrällar: 20% (27/133) B-vinnare (rank 2-4): 47% (63/133) Spetsvinster: 36% (38/105) Medianutdelning: 55 000 kr Vi ser det för finalomgångar typiska mönstret att B-hästarna vinner oftare än annars – nära 5 av 10 mot normala 4 av 10. Andelen spetsvinnare är klart under snittet, kanske beror på årstiden? Men man kan se en förändring i tiden. Förr höll innerspåret på Solvalla ofta undermålig kvalitet, men det var många år sen nu. Sedan man gjorde om banan ser siffrorna annorlunda ut: De senaste åtta åren normala 43% spetsvinnare – tidigare onormalt låga 29%. Den här omgången är en av de som täcks i det kapitlet ”Omgångsspecifik statistik”. På sidan 277 kan man se mer detaljer kring just den här omgången. Bland annat finner man att skrällar är ovanligt sällsynta i de ordinarie klasserna, de segrar bara i 1/6 av loppen, drygt hälften mot ”normalt”. Intressant är också att en klar majoritet (75%!) av de skrällar som ändå dyker upp, gör det i Silver. V75-1: Stoeliten, autostart, kort distans Omgångens allra största favorit och visst är loppet lättlöst om hästarna presterar som vanligt. Och det brukar de göra i de högre klasserna. 1 Don’t Wear Pjs tar spets varje gång hon har framspår, hon har aldrig missat den från innerspår trots att det är ett svårt spår att spetsa från. Motbudet 9 True Advantage (36%) har hon slagit två gånger i rad och är givetvis jättefavorit att göra det igen. Dels står 9 i praktiken med 20 m tillägg, hur ska det gå till att ta det, och dels hade hon varit mycket gynnad av längre distans. Statistiken på sidan 141 talar om 54% grundchans för favoriten. Den loppspecifika statisiken finns sedan på sidan 143. Underlaget är i minsta laget men visar förstås på en liten skrällrisk, minimal/försumba r för de lägst rankade. 5 Canaka BF (4%) är den i loppet som har bättre chans än streckprocenten, men samtidigt är som så ofta omgångens största favorit också den säkraste spiken. Andrahandaren är på 36% egentligen våldsamt överstreckad och ett dåligt spel. V75-2: Klass II, autostart, medeldistans. Struken: 11. 1 Claes Boko svarade för en promilleprestation senast då han vann V75 efter galopp. Förvisso i lägsta klassen men ändå. På sidan 96 finns lite siffror om hur ofta det sker. Hästen är på tok för bra för Klass II och därmed jättefavorit också. Kruxet är bara att han ska komma loss från spår 1, det är inte säkert att han kan spetsa. Statistiken på sidan 102 visar att spår 1 är klart bäst (!) i de här loppen men också att streckfavoriter haft lite svårt. Det blir ofta galopp i spetskörning (och går det att vinna även finalen efter galopp?). 4 Mr Big är andrahandare pga spetschansen. Rätt tänkt. 8 Jonathan Palema är den tredje som är streckad. Spåret är ett minus, men bara ett svagt sådant, inte så dåligt som Spelarna tror (sidan 102). Statistiken (sidan 102 igen) visar på väldigt bra siffror för rank 1 -3, speciellt i finalerna. Vi tror inte på skräll här; tvärtom är favoritseger det mest sannolika utfallet. V75-3: Guld, autostart, medeldistans ”En av Sveriges bästa hästar, kanske den allra bäste – det vet vi efter V75-3”. ”Spring Erom har visat startsnabbhet några gånger på slutet. Om allt går som beräknat, och det gör det ofta i Guld, sitter han i rygg ledaren. Det är långt ifrån någon skräll o m han sedan vinner, för luckan kommer ju. Det här kan nog vara skandinaviens bästa häst just för dagen. På lördag eftermiddag vet vi.” Ovanstående är citat från analysen inför 2 Spring Eroms senaste start. Hur det gick vet vi nu; hästen vann överlägset och visade just att han är bäst i Skandinavien för dagen. Formen lär inte vara sämre nu, snarare tvärtom. Motståndet är snäppet enklare och hästen är förstås en bra spik. Haken är spåret. Statistiken är tydlig på den punkten, och underlaget på närmare 400 lopp är mer än nödvändigt för att siffrorna ska vara pålitliga. Sidorna 20-21 gäller. Favoritskap är tydligt svårare att infria från spår 2 och ingen ickefavorit har vunnit från det läget sedan 2008 (resultattabell sidan 19). Indextalet 0.59 (sidan 20) innebär att spåret nästan halverar chansen, jämfört med ett neutralt spår. Ett bra spår, som 4, ligger på index 1.64. Tvärtemot vad spelare och tidningsexperter tror, så blir det helt enkelt ofta tunga, utvändiga löpningar för de hästar som lottas till andraspåret. På sidan 21 finns den solvallaspecifika statistiken. Där visar spår 2 än sämre siffror. ”5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0. Så ser resultaten ut för de 12 starter som tredjehandaren Strong Boy DE gjort i gulddivisionen. Han har en smickrande rad nu med många segrar, men brukar inte räcka till riktigt när motståndet hårdnar… i nuvarande topplag kan det räcka till en plats. Men det är knappast realistiskt att han ska rå på favoriterna.” Det där är hämtat ur analysen inför förra V75-starten för 5 Strong Boy DE. Det stämde rätt bra; efter att en av två favoriter (Yarrah Boko) galopperat låg vägen öppen för honom att ta en andraplats från rygg ledaren, hans bästa merit hittills. Hästen är verkligen i sitt livs form. Att han ska räcka här är, trots toppläge och sp etschans, inte u-tipset. 1 Saston har tagit steget in i Guld på ett bra sätt. Galopp i debuten visserligen, men därefter två spetssegrar. Närmast slagna har 5 Strong Boy DE och fyraårige 7 On Track Piraten varit. Nu blir det inte ledningen och motståndet är tuffare. Ingen riktig toppchans den här gången. V75-4: Klass I, autostart, medeldistans 6 Digital Ink var kolossalt förbättrad i förrförra starten, då han vann Klass II-finalen efter en tung löpning i dödens, och samtidigt raderade en fem starter lång segersvit för Overtaker by Sib, som nu är favorit i Brons (V75-7). Digital Ink hade blivit favorit i Brons också, nu är det bara Klass I och då ska han vara ”klar” naturligtvis. Det har Spelarna insett också, och han är jättefavorit. Han har underhållit formen med en enkel seger i Klass I också, med skor på till och med. Han blir bara bättre för varje start, vilket gäller många av stallets hästar för övrigt. Bara galopp emot. Hittills har hästen aldrig galopperat, men spår 6 är ganska dåligt och ökar den risken. Statistik för lopptypen finns på sidan 102. De starkaste favoriterna vinner ”bara” 57% och spår 6 är ett minus, det kan tala mot favoriten. Vinner inte bästa hästen så vinner spetshästen. Haken är, att det väl är en och samma? 5 Manstone’s Classic är snabb ut och har optimalt spår att spetsa från, men inte svarar han stallkamraten/storfavoriten. V75-5: Stolopp, tillägg, medeldistans Det här är en final, och då ser resultaprofilen annorlunda ut än man är van. Fyra finaler har avgjorts tidigare i år, alla har slutat i favoritseger. En specialjämförelse kring det här fenomenet finns på sidan 137. Tilläggshästarna har en tuff uppgift egentligen, normalt ska man inte kunna ta tillägg på hästar kring 600’ intjänat, de flesta i god form dessutom. 11 Photo Princess blir favorit ändå, på grund av en osannolik prestation senast. En upprepning av den räcker givetvis. Är det verkligen möjligt att vara så bra igen? U -tipset får bli ja, det här är en befogat stark favorit med jättechans att vinna. Vinner inte favoriten så vinner spetshästen. Senast var det 4 Örbäckens Cruella. Hon räckte inte mot favoriten, men om den kommer bort blir det lätt. Det var ”mil” till trean i mål! Befogad andrahandare. V75-6: Silver, autostart, medeldistans. Struken: 12. Om det blir någon skräll alls så kommer den i Silver, så har det i alla fall sett ut tidigare år (se ingressen och sidan 277). 10 Beckman blir stor favorit efter sex raka segrar för Svanstedt. Statistiken på sidan 41 visar en grundchans om ”bara” 48%, trots att han är så stark, och dessutom ett klart minus för spår 10 – tidigare har bara 19% av favoriterna klarat att infria därifrån, ungefär hälften mot snittet. Däremot är det ett plus att det är en final, favoritfrekvensen är några procentenheter högre då (sidan 42). Motståndet är klent för att vara en silverfinal. Det stora favoritskapet får ändå ses som befogat, det här är ännu ett av omgångens starka spikförslag. Kanske kan man gardera ändå då det finns några spikbud som nog har ännu bättre chanser (avd 1, 2, 3, 4, 5). ATG har som vanligt lagt de öppnaste loppen inom DD -spelet, det är bara en sällsynt lättlöst omgång. 1 Sune Palema (33%) är solklar andrahandare trots att han i tre starter i rad visat att han inte räcker i Silver. Sist bestämde han i spets i ett kortlopp men räckte inte ändå, utan 9 Harry Haythrow (10%) vann i stället sitt första lopp på evigheter. Normalt räcker ingen av dessa nu, då måste favoriten prestera nivåer sämre än tidigare i så fall. Resterande är streckade på ensiffriga procenttal. Favorit-eller-skräll! Bakom favoriten förordar vi 4 Omelette (9%) och 11 Nimbus Hackstable (1%). V75-7: Brons, autostart, medeldistans 4 Overtaker by Sib (57%) och 10 Udo’s Oiler (53%) slåss om favoritskapet. Den senare har de bättre meriterna, men då de möttes senast svarade 4 för den bättre prestationen. Med tanke på skillnaderna i spår nu borde 4 ha den klart bättre chansen av dessa och med stor sannolikhet vara före i mål nu. Hemmaplan nu bör vara ett litet plus också. Men den knappa favoriten är inte så snabb ut, det kan fälla honom. 6 är inte ett idealiskt spår att spetsa från, men tredjehandaren 6 Good Speed (45%) är detta just på grund av att spetschansen trots allt är rimlig. Individen är så pass snabb. Mest sannolikt är vinnaren nu redan nämnd. Det här loppet är ändå det i särklass mest öppna i omgången; det har Spelarna upptäckt och garderar särklassigt hårdast, och ATG också som lagt loppet sist. Eftersom övriga lopp är så lättlösta blir det här loppet övergarderat, alla har ”för mycket pengar kvar” när sista loppet ska lösas, så man målar på och hoppas på skräll. Statistiken finns på uppslaget 64-65. Favoritskapet blir visserligen svagt här, och grundchansen för favoriten är låga 20%, men skrällrisken är ändå liten. 80% vinns av rank 1-4, och att det nu är final är ett extra plus för de högst rankade. Annars vinner någon rankad 5-7, resterande har försumbara chanser. Sammanfattningsvis en sällsynt favoritbetonad omgång. Det kan bli som senast, 5A, men utdelningen bör förstås överstiga 200 kr i alla fall, det är ju jackpot. De sex första avdelningarna innehåller alla starka spikförslag. De allra bästa spikarna bör finnas i Stoeliten (V75-1) och Guld (V75-3) – där finns de bästa spikarna (se tabell sidan 68!). Vi inleder med att tippa 1-1-2-6-11-10 och får i alla fall fyra rätt på den enkelraden? Ungefär på den nivån ligger chanserna. Om analysen är rätt ute, bör man givetvis spela V7 den här gången. Hursomhelst önskar vi som vanligt alla läsare lycka till med spelbesluten, och ett gott nytt spelår 2013! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Länge sedan man skrev något, så det är kanske dags att dela med sig av raderna (som dom ser ut nu).
1,4,9 1,2,4,12 2 - Spring Erom 6 - Digital Ink 1,4,11 10 - Beckman Alla 12 216 kr. 1 - Dont Wear PJs 1,2,4,7,8,12 2 - Spring Erom 4,6 11 - Photo Princess 1,2,4,7,9,10 4,5,6,10 144 kr. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Måste bara säga att Spring Erom slog en Elitförsöksvinnare regelrätt. Strog boy om han nu skulle mot förmodan komma till spets så släpper han garanterat till Spring Erom och vem ska döda spring erom från dödens? Du säger att gänget va halvljummet som Spring erom vann över? Saston fick aldrig bevisa att han kunde slå Yarrah men Spring har slagit honom och dem båda va 100m före resten av det gänget...
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-29 klockan 09:26. |
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS (9) 2 4 Mr Big (12) 3 2 Spring Erom (1) 4 6 Digital Ink (4) 5 5 Paisley* (11) 6 9 Harry Haythrow (10) 7 4 Overtaker by Sib* (6) Vadet gäller startnummer 1 rad x 100 x 0,50 kr = 50,00 kr Kvittonummer: ABCA C15C 358D xxxx |
|
|
|
|
|
|
#85 | ||
|
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Senast redigerad av bokis29 den 2012-12-29 klockan 09:55. |
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 4, 5, 9 2 8, 12 3 2 Spring Erom 4 3, 4, 6, 9 5 1, 3, 4, 5, 8, 11, 12, 14 6 1, 4, 9, 10 7 4 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 1 280 rader x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr Kvittonummer: AB68 0792 1B49 0005 |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-29 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 62 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Dont Wear PJS 2 8, 12 3 2 Spring Erom 4 4, 6 5 4, 11 6 10 Beckman 7 4 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 8 rader x 50 x 0,50 kr = 200,00 kr Kvittonummer: 0D0A 0354 1941 8845 |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sharpest
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Mina tidiga tankar denna tidiga lördagsmorgon.
Lopp1: Spik på DWP Lopp2: Cleas Boko bästa hästen, blir A-häst men 4,8,12 ska definitivt med. Kanske lyfter upp 12 som A. I skrällgruppen lägger vi med 6 Gabuck Lopp3: Va ett tag inne på att eventuellt spika 2 Spring Erom, men vill ha med 3 Simb Ruby som jag är svag för. Då åker 1,5,7,8 med. Vid närmare eftertanke kanske Pitchen kan vara ett roligt bud. Jorma lär ju tömma han i alla fall........ Lopp4: Kan vara en chansspik (som 70% ) på 6 Digital Ink. Är säkert bästa hästen, men har sprungit på sig snabba pengar. Nä, här garderas det! 4,5 i första hand. Men 2,7,8 ska definitivt med på lappen också. Svårt!!Lopp5: Jag låser på 3 hästar 1,4,11. Ska jag plocka med några fler blir det 5,9, och de på bakspår- Lopp6 Köper inte riktigt haussen på HH. Han kommer sitta 3-4 in och luckan kommer inte varje gång. Han ska med på lappen men inte som 2-3 streck. Bästa hästen är 10 Beckman. 1 Sune palema lika solklar 2:a. Andra som ska med är 3, 5, 6 Lopp7: Kul lopp och jag ska försöka ha råd med alla. 4 OBS är bästa hästen, tycker jag. Men det är ju roligare med 5 Burning line gral som det låter uppåt på, 2 Pif med framspår kan få en smörresa. 9 Wariner snackas det om inför varje start som fidus, 6% nu!! Med toktempo i början kan ju Gubben i lådan avsluta med 12 DD. Snabbram till joker 1 2,4,6,8,12 1,2,3,5,6,7,8 Alla 1,4,11 1,2,3,5,6,9,10 Alla 97000 rader, hoppas kunna få ner det till runt 10000 rader i reducerad form. Lycka till alla!! |
|
|
|
|
|
|
|