Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-19, 12:43   #1
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Look La Marc vs Oolong


Lördag och V75. Tycker mig ha hittat en HTH med bra värde.

Gävle/Lopp11/2140 Auto
Bolag: Unibet
Odds 2.10

Look La Marc:

En hederlig gammal slitare med bra kapacitet. För 3 starter sedan provades hästen i monte och tog en övertygande seger. Normalt sätt är jag skeptisk att gå från monte till trav, men på gamla hästar kan det ha en positiv effekt med lite omväxling. Starten efter var på V75 på Bergsåker och då var det lite skrik på Look La Marc. Anledningen skrevs jänkarvagn, helstäng och Örjan i jollen. Den starten satt han fast och fick aldrig bruka krafterna, men såg dunderfin ut. Sist var han ut i ett billigt V65 lopp och han spurtvann enkelt till slut efter ett perfekt lopp. Synintrycket var dock lysande. Full spänst och spetsade öron gav dunderplus i min bok. Helstäng och jänkarvagn idag igen. Kusken är nollad i min rank, och ställt mot Örjan får vi minus 0.10 där.

Oolong:

Häst med bra kapacitet. Ruskigt skalle men krävande action. Står stenhårt inne i Bronsdivisionen och har här lottats till ett svårt 7 spår.
Sist var oolong 3a efter hästar som Uno de Jofle och purple Rain Dream.
Hästen fick ett bra lopp och även om Uno var bra så skulle han varit 2a. Hultman skyller på distansen men det köper jag inte.
Synintrycket över mål var klart negativt. Hästen gör nu sin 7start efter en längre bortavaro. Jag tror helt enkelt att hästens action sliter för mkt och det går till en viss gräns när inte löpskallen uppväger detta.
Han har glänst i en del starter, bla näst sist på valla men ha i åtanke att det varit i mkt enklare gäng än idag.
Min bedömning är att det är 25 procent chans att oolong kommer vara ofräsch idag och underprestera. Att han sedan lottas till ett knepigt spår och att han står stenhårt inne i klassen gör det inte bättre.


Sammanfattning:
Mkt plus på Look La Marc, Toppform, jänkarvagn och helstängt, bra spår.

Mkt minus på Oolong. Stenhårt anmäld(mött enkare hästar) Svårt spår, frågetecken både på form, men framförallt fräschör.

Blir avräkning på minus 0.10 på kuskranken, således blir 1.75-1.95 till en slutvärdering på 1.85-1.85
När vi då bjuds på 2.10 är det såklart bra värde.

Spel HTH/ Look La Marc/ Unibet

Odds 2.10 instas 1.5 units av max 2.5

Senast redigerad av kriga den 2013-01-19 klockan 12:46.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 12:46   #2
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Vart lte fel här. Skulle lagt den som REK. Går det att ordna?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 12:49   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Vart lte fel här. Skulle lagt den som REK. Går det att ordna?
Skapa en ny tråd som rek så raderar jag denna sen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 12:52   #4
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Skapa en ny tråd som rek så raderar jag denna sen.
Blir tunt med tid nu inför V75. Vi kör såhär idag då
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 12:57   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Blir tunt med tid nu inför V75. Vi kör såhär idag då
Loppet går om 2 timmar. Gott om tid

Bra h2h faktiskt som jag tror sitter. Spår 7 är överlag mycket dåligt. Speciellt på denna distans. Tyvärr saknar man möjlighet att spela hos dessa bolag nuförtiden. Lycka till!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 16:14   #6
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Sluresultat: Förlust

Look la marc gick väl ungefär som han skulle, kanske lite sparat. Oolong däremot mkt finare än förväntat, och kunde spurta till seger i uselt lopp.
Bara konstatera att jag var fel ute här.

Kriga jobbar nu vidare i speldjungel.

Generellt svårare hitta värde på lördagar och är den dag jag har sämst stats.

Måste faktiskt även erkänna att jag missat att det var 2640, trodde det var 2140!

Spelade nog ingen roll, men stärker ändå min uppfattning om mig själv som en liten skogstomte

Senast redigerad av kriga den 2013-01-19 klockan 16:18.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:13   #7
 
lasselazys avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 843
Standard

he he nu var du ju inte ensam om att missa O, men det var en bra sågning 😀
lasselazy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:20   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du var inte ensam som rök på den kriga.

Följande har statistikjens skrivit i sin tekniska analys om omgången

Citat:
V75-7: Brons, autostart, lång distans
Två hästar utmärker sig. 5 Overtaker by Sib (49%) var näst senast tvåa, slagen med nos, av klasshästen Udo’s Oiler. Detta efter en stor startgalopp, mycket imponerande. Senast var han dålig. Innan hade han en rad av starka prestationer. Formen har varit på topp länge, så det är rimligt att spekulera i formtapp. Men annars, från Drömläget, är han ju ”klar”. Motstånd, distans, läge... det här är ”hans” lopp.
3 Wariner (48%) vann ett enklare bronslopp senast, det var en straffspark. Samma klass nu, men lite bättre motståndare. Ändå utmärker han sig, ihop med favoriten, som snäppet bättre än de övriga.

Tittar man på insatsfördelningen ser man, att dessa två tillsammans har 41% av spelarnas pengar på sig. Det är för lite, det måste vara betydligt mer sannolikt att någon av dem vinner, än att någon tredje gör det.

11 Qangaroo Zet (46%) är nästan lika mycket spelad som favoriterna. Men det kan inte alls vara en chans på samma nivå. Han gör nu första säsongen som äldre, och han vann ogärna redan i 3-4-åringsloppen; blev hellre tvåa. Här är han näst fattigast i loppet, han får antas passa bättre in i Klass I vilken han ligger nära. Och så spår 11 dessutom... nä, överspelad. Tvåa från spets senast, som favorit spelad till 19 för 10 i ett ”vanligt” lopp.

6 Mr QL (17%) kommer från stall i hysterisk form och var jättebra själv senast, vid seger i långlopp på Åby. Han är mer intressant om man garderar favoritduon.
Det här är faktiskt det lopp som Spelarna anser är svårast i omgången, överlägset svårast. Det syns på hur man lägger sina streck, här garderas det i särklass mest. Men Brons är sällan så öppet, tvärtom är det generellt den mest övergarderade klassen och det här loppet är väl ett skolexempel.

12 Abborren (16%) har vunnit fyra lopp sen vintern 2011, alla hemma på Solvalla. Hon har provat på bortaplan fyra gånger, då med resultaten 4-2-5-2. Det följer mönstret för stallets hästar, men den här är riktigt bra och visade form senast. Ska ändå inte glömmas om man går utanför favoritduon.

Den loppspecifika statistiken finns på sidan 68. Underlaget är lite dåligt, då det är sällsynta förutsättningar för klassen. Spåren 10-11-12 är klart missgynnade, värt att tänka på då alla dessa är hårt betrodda här. 3 och 5 har riktigt fina möjligheter...

På sidan 190 finns statistik med stort underlag för 2640a-lopp. Spåren 7, 10 och 12 utmärker sig som särskilt dåliga. 7 Oolong (22%) förresten – räckte inte senast, som favorit, efter smörlöpning i ett billigt lopp hemma på Solvalla. Spektakulärt överstreckad! Chans som en enprocentare.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:48   #9
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vilken tur hästen inte kan läsa
Muppvarning pa Jens och Johan

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du var inte ensam som rök på den kriga.

Följande har statistikjens skrivit i sin tekniska analys om omgången
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:56   #10
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Lördagar V75 är riktigt svårt. Bara toppkuskar och påställd från alla håll. Sönderanalyserat dessutom. Väldigt svårt hitta värde. Har sammanställt mina HTH siffror just på Lördagar V75 och dom är katastrofala i förhållande till andra dagar.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 22:25   #11
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Lördagar V75 är riktigt svårt. Bara toppkuskar och påställd från alla håll. Sönderanalyserat dessutom. Väldigt svårt hitta värde. Har sammanställt mina HTH siffror just på Lördagar V75 och dom är katastrofala i förhållande till andra dagar.
Helt rätt, men Dina h2h had var it bra den senaste tiden
Ingen far in allt
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td