Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-15, 20:38   #1
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

V4 Axevalla 16/4


Intressant info från Åke! Har extremt bra procent på de han ger ut som "klara".

spikxallaxspikxalla ? =)

"Åke Svanstedt siktar på att vara tillbaka i jollen under tisdagen när det vankas lunchtrav på hemmaplan och han lovar nästan två segrar på tre starthästar! Den första kan dessutom bli rätt spelintressant. Det handlar om 3 M.T.Invader (V4-1) som inte vunnit ännu i sina två starter hittills men som nog gör det nu som det låter.


- Ja, det ser bra ut. Jag tycker att han har en hel del i sig men han har inte fått upp den rätta farten ännu, han har bra styrka men i en snabb avslutning senast så hann han helt enkelt inte med och han kändes lite för tung i steget. Nu är det enklare emot än senast och dessutom ska vi plocka av honom alla fyra skor för första gången vilket jag tror blir helt rätt på honom med ganska stor effekt att vänta och jag tror faktiskt att han bara vinner ett sådant här lopp. Läget är dessutom bästa tänkbara och han öppnar vettigt.


- 3 Ines Palema (V4-2) gör årsdebut och har tränat på bra inför detta. Hon är mycket jobbad på sanden och har även gått rundbana så jag har inget att anmärka på, men hon behöver också höja sig till i år för att duga. Jag tror också att hon kan ha gjort det lite grann, hon ser grövre och mer musklad ut till i år men det ska ju visas på banan också. Jag tror nog i alla fall att hon gör ett bra lopp direkt och även hon fick ju ett fint läge så det är väl bara att gasa. Hon funkade inget vidare när vi provade barfota ifjol och det blir i alla fall skor runt om som oftast nu i årsdebuten. Ett bud men ingen klaring.


- Däremot tror jag mycket även på 4 Panter Neo (V4-3) som har likvärdig chans med M.T.Invader och jag tycker egentligen att båda de här två borde vinna. Den här är ju riktigt bra och duger i tuffare gäng än detta, nu fick han dessutom ett bra läge för första gången på år och dar och han kan öppna. Om han är ännu bättre med senaste loppet i kroppen? Kanske det, men han har toppchans bara han är som senast och allt tyder på att han inte är sämre i alla fall. Vi kör barfota runt om och ändrar inget, avslutar en alltså för dagen mycket optimistisk Åke."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+20), bomford (+10), V75fahlle (+5)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 07:22   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Dessvärre är ju båda två stora favoriter redan.. får nog bli flerkupong idag!
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 07:32   #3
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Undrar när MCCABE ska få till det
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 07:50   #4
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

ja idag blir det multi minst gånger 10. Ska ta revansch för gårdagen...
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 07:56   #5
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

dagens avslag: Piggelina palema.. i sista... en superlus som ständigt är streckad på ca 15-20% trots att den inte kan vinna.....
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 08:03   #6
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Quantum Eos i sista v4 dagens drag....tror det är dags att avlägga maiden...
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 08:07   #7
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

går på infon från Svanstedt, chansar dock bort honom i avd 2

Registrerat spel

Datum: 2013-04-16
Bana: Axevalla, omg. 14
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3 M.T.Invader (1)
2 2, 5, 10 (3)
3 4 Panter Neo (5)
4 1, 11, 14 (7)

Vadet gäller startnummer

9 rader x 5 x 2,00 kr =
90,00 kr

Kvittonummer: 4308 8610 xxxx 0001
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 08:08   #8
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1018
Standard

Avd2, nr10 Doolydoo Laday, bra i sist efter jobbigt lopp. Blir en rak dubbel mot Svanens i andra.
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 08:11   #9
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

favoriten isista??? vann sist.. hade den ej gjort det hade den varit streckad på max 5% idag inte ett rätt innan... klar favorit på ett lopp...
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 08:16   #10
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Intressant info från Åke! Har extremt bra procent på de han ger ut som "klara".

spikxallaxspikxalla ? =)

"Åke Svanstedt siktar på att vara tillbaka i jollen under tisdagen när det vankas lunchtrav på hemmaplan och han lovar nästan två segrar på tre starthästar! Den första kan dessutom bli rätt spelintressant. Det handlar om 3 M.T.Invader (V4-1) som inte vunnit ännu i sina två starter hittills men som nog gör det nu som det låter.


- Ja, det ser bra ut. Jag tycker att han har en hel del i sig men han har inte fått upp den rätta farten ännu, han har bra styrka men i en snabb avslutning senast så hann han helt enkelt inte med och han kändes lite för tung i steget. Nu är det enklare emot än senast och dessutom ska vi plocka av honom alla fyra skor för första gången vilket jag tror blir helt rätt på honom med ganska stor effekt att vänta och jag tror faktiskt att han bara vinner ett sådant här lopp. Läget är dessutom bästa tänkbara och han öppnar vettigt.


- 3 Ines Palema (V4-2) gör årsdebut och har tränat på bra inför detta. Hon är mycket jobbad på sanden och har även gått rundbana så jag har inget att anmärka på, men hon behöver också höja sig till i år för att duga. Jag tror också att hon kan ha gjort det lite grann, hon ser grövre och mer musklad ut till i år men det ska ju visas på banan också. Jag tror nog i alla fall att hon gör ett bra lopp direkt och även hon fick ju ett fint läge så det är väl bara att gasa. Hon funkade inget vidare när vi provade barfota ifjol och det blir i alla fall skor runt om som oftast nu i årsdebuten. Ett bud men ingen klaring.


- Däremot tror jag mycket även på 4 Panter Neo (V4-3) som har likvärdig chans med M.T.Invader och jag tycker egentligen att båda de här två borde vinna. Den här är ju riktigt bra och duger i tuffare gäng än detta, nu fick han dessutom ett bra läge för första gången på år och dar och han kan öppna. Om han är ännu bättre med senaste loppet i kroppen? Kanske det, men han har toppchans bara han är som senast och allt tyder på att han inte är sämre i alla fall. Vi kör barfota runt om och ändrar inget, avslutar en alltså för dagen mycket optimistisk Åke."
SpikXalla skulle va ett riktigt fräsigt hästnamn på tal om ingenting!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+5)
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 08:24   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
favoriten isista??? vann sist.. hade den ej gjort det hade den varit streckad på max 5% idag inte ett rätt innan... klar favorit på ett lopp...
Å andra sidan har de andra krakarna knappt varit på plats...är väl 1,11 som visat ngt...men absolut är den ju favorit på att den har en 1a i raden.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 08:58   #12
Banned
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 102
Sharp$: 818
Standard

Spelmässigt börjar Åkes "klartecken" bli ganska intressanta. Public har en tendens att övervärdera kuskinfo. Visst, Åke har haft väldigt bra träffprocent på sina "klara" en längre tid nu.
SS info har spridit sig i spelarkretsar och alla går på Åkes klaringar.

Vad ger oss detta då? Jo , vi finner ett oerhört negativt EV i åkes och hittar värde i princip alla andra.

Det bör vara vår utgångspunkt framöver. Glöm inte att i princip inga hästar skall vara streckade på 80%. Matematikens lagar klarar inte detta.

Ta MT Invader som ett ex.
Hamnar nog runt 80% idag.

Vi leker med tanken att han vinner loppet 9ggr av 10 om allt stämmer.
Men,

Orutinerad häst med bara två starter. Voltstart nu och spår 3. Galopprisk ca 20%

Sjukdom, utrustningsfel, barfota funkar ej, påkörd av lallare. 20%

Överstreckad på Åkes Svanstedt 10 procent

Ungefär så här bör man dissikera en favorit för att få en rimlig streckprocent.

Ni kan ju själva räkna på om han är överstreckad eller inte!

Nu pratar vi strategi över tid och inte just specifika fall. Så snöa inte in på Just MT Invader.

Synpunkter från Sharps eminenta travpanel?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
PEACE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 09:21   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Jo lite får man värdera, jag kommer nog att dubbla MT invader med 9 som slog Svanstedts från dödens i sin debut. Samtidigt så är det "bara" 27% på Mt Invader på insatsfördelningen än så länge.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 09:43   #14
Banned
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 102
Sharp$: 818
Standard

Åkes tankar finns på annat håll och hungern är borta!!


En annan sak bland alla andra jag noterat är att Åke börjar se lite mätt ut.
Detta är inte så konstigt då han kört över allt och alla inom svensk travsport. Smeknamnet Kung Åke är motiverat.

Nu råkar det vara så att en av mina starkaste sidor är att läsa av människor.
Åkes blick har alltid varit tom men nu är den tommare än någonsin.
Jag ser vad andra inte ser.

Varför är då Åkes tomma blick och hans uppebart vikande motivation så intressant?

Jo, han är favorit i väldigt många lopp med många medelmåttiga hästar och det älskar vi.

Det känns som att bara de bästa hästarna i Åkes stall kan få honom att tända till. De mindre bra men ändå spelfavoriter bryr han sig inte lika mkt om.

Ett ex har vi igår. Åke sjukanmälde sig. Enligt uppgift magsjuka. Mina källor säger att han ville vara med familjen, Sarah och deras lille son.

När en vinnarskalle som Åke inte är lika vinstkåt längre börjar det bli spelmässigt intresssant. Jag ha rredan vunnit bra pengariår på att gå emot Åke och tror det kan vara en mkt bra stategi iår.

Många saker som pockar på Åkes intresse just nu nu.

Familjen. Han är tokkär o Sarah och vill vara med sitt lilla barn hela tiden enligt uppgift.

Flytten till Florida. En stor livsförändring och självklart funderar han mkt på detta vilket tar fokus.

Åke är numera ekonomisk oberoende och behöver inte mer cash.

Hur skall hans stall se ut framöver, vilka roller skall sönerna ha? Vem skall ha huvudansvaret?

Osv osv.

Som sagt. Slutsats. Leta överstreckade favoriter (löss) från stall Åke Svanstedt. Här finns det enormt värde när Åke viker!!
PEACE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 09:43   #15
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Verkar inte som att det blir skoryck på MT Invader? Enligt skoinfon alltså.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td