Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-24, 07:37   #61
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
I klass med den då

Lähtö 6


2 Beatasine - Risto Airaksinen

”Beatasine sai monta kovaa juoksua ja hevosen annettiin ottaa hieman helpommin Oulun jälkeen. Tamma ei pidä pitkistä automatkoista, vaan se potkii autossa. Matka Ruotsiin sujuu kuitenkin hyvin, sillä laivalla tamma voi olla rauhassa karsinassa. Toivoin kakkosrataa, ja sen saimme. Uskon, että Peter (Ingves) ajaa eteenpäin heti alussa, mutta kuinka nopea on Walmannin hevonen, sitä en tiedä. Beatasine menee kengittä kuten aiemminkin. Minulla on hyvät odotukset, olemme tähdänneet tähän lähtöön kauan.”


JOE LIGHT! kan du översätta!! (Fyran)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 07:45   #62
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
JOE LIGHT! kan du översätta!! (Fyran)

oj det var tydl redan gjort..... tack!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 08:35   #63
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Gör ni fortfarande era spelvärdesbedömningar med det i stort sett godtyckliga måttet streckfördelning här? Det är ju andelen rader som en häst är spelad på som avgör spelvärdet.
Antalet system hästen finns med på kvittar helt eftersom ingen ändå vet hur många rader varje system utgör.

Tillägg till spelvärdesdiskussionen:

Att spika en häst i första 35% tex på ett system på 5000 rader är ett oerhört spelvärde....vilket jag kommer göra... dels så spikar oerhört få första på stora system/för att de är fega och hellre spikar senare avdelningar för att inte spricka). Att vissa inte tycker den är streckvärd pga 35% ist för 15% är så löjligt och visar enbart att man inte fattar något om spel och vad det går ut på. De som har ideer i första och vågar spika i första har en oerhörd nytta av det.... men ta gärna alla i första för att inte spricka... sen har ni inga rader kvar.... Spelvärdessynsättet är bra men man måste ju använda det med sunt förnuft också! Utan det blir det bara ett ORD som är lite inne... en del kan ju inte ens bedöma vad det innebär.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 10:31   #64
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Tillägg till spelvärdesdiskussionen:

Att spika en häst i första 35% tex på ett system på 5000 rader är ett oerhört spelvärde....vilket jag kommer göra... dels så spikar oerhört få första på stora system/för att de är fega och hellre spikar senare avdelningar för att inte spricka). Att vissa inte tycker den är streckvärd pga 35% ist för 15% är så löjligt och visar enbart att man inte fattar något om spel och vad det går ut på. De som har ideer i första och vågar spika i första har en oerhörd nytta av det.... men ta gärna alla i första för att inte spricka... sen har ni inga rader kvar.... Spelvärdessynsättet är bra men man måste ju använda det med sunt förnuft också! Utan det blir det bara ett ORD som är lite inne... en del kan ju inte ens bedöma vad det innebär.
Det verkar inte som du förstod vad jag menade. En 35%are på strecken behöver inte vara mer streckvärd än en 40%are eller mindre än en 30%are med samma bedömda vinstchans eftersom streckfördelningen är ett mått med en rejäl portion godtycke.

Det jag menade är att det är meningslöst att använda streckfördelningen. Två system som består exakt samma enkelrader kan påverka streckfördelningen helt olika beroende på hur spelaren valt att lämna in raderna.

Insatsfördelningen påverkas däremot alltid på exakt samma sätt av samma rader oavsett inlämningsmetod.

Streckfördelningen tar inte hänsyn till om en häst är markerad på 10 rader eller 10000 rader.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-05-24 klockan 11:22.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 10:53   #65
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det verkar inte som du förstod vad jag menade. En 35%are på strecken behöver inte vara mer streckvärd än en 40%are eller mindre än en 30%are med samma bedömda vinstchans eftersom streckfördelningen är ett mot med en rejäl portion godtycke.

Det jag menade är att det är meningslöst att använda streckfördelningen. Två system som består exakt samma enkelrader kan påverka streckfördelningen helt olika beroende på hur spelaren valt att lämna in raderna.

Insatsfördelningen påverkas däremot alltid på exakt samma sätt av samma rader oavsett inlämningsmetod.

Streckfördelningen tar inte hänsyn till om en häst är markerad på 10 rader eller 10000 rader.
jag vet! mitt svar var egentligen till en annan person! Sorry! du har så rätt!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 10:58   #66
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 314
Sharp$: 525
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Tillägg till spelvärdesdiskussionen:

Att spika en häst i första 35% tex på ett system på 5000 rader är ett oerhört spelvärde....vilket jag kommer göra... dels så spikar oerhört få första på stora system/för att de är fega och hellre spikar senare avdelningar för att inte spricka). Att vissa inte tycker den är streckvärd pga 35% ist för 15% är så löjligt och visar enbart att man inte fattar något om spel och vad det går ut på. De som har ideer i första och vågar spika i första har en oerhörd nytta av det.... men ta gärna alla i första för att inte spricka... sen har ni inga rader kvar.... Spelvärdessynsättet är bra men man måste ju använda det med sunt förnuft också! Utan det blir det bara ett ORD som är lite inne... en del kan ju inte ens bedöma vad det innebär.
Förstår precis vad du menar och håller med fullt ut, jag vågar spika i första på andelssytemet och kör på Global Midnight! Anledning? Jag tror den vinner samt ett extremt spelvärde på ett "större" system. Lite bråttom iväg därför halvslafsigt skrivet
Friskus90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 12:08   #67
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Friskus90 Visa inlägg
Förstår precis vad du menar och håller med fullt ut, jag vågar spika i första på andelssytemet och kör på Global Midnight! Anledning? Jag tror den vinner samt ett extremt spelvärde på ett "större" system. Lite bråttom iväg därför halvslafsigt skrivet

bra... ja vilken spik man väljer är ju helt upp till var och en. lycka till med spelet!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 14:14   #68
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1806
Standard

Nu ska jag ut i solen och gå in mina "Oil Rig-brillor" - slänger in denna genomtänkta rad på vägen...

10 (körs i halsen på Örjan...matchningen har varit mot Elitloppet...toppad)
5 (spets o slut...preparé sist...sistavarvet runt 1.11 ändå...med skor)
4 (hade vunnit sist utan fadäsen på upploppet...vinner nu istället)
1 2 3 4 5 6 9 12
14 (klassskillnad)
2 4 5 9 11
1 2 3 4 8 14

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 14:43   #69
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Nu kan jag släppa bomben! T-shirten är klar och hämtad!!!!!! Svart med vitt tryck! Jag blev obegränsat nöjd! "LAXDASEN SJÖAR OBEGRÄNSAT" på både fram- och baksida! Nu får vi se om en enda till vågar med samma sak!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+30)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 15:22   #70
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Dagens bästa drag i morgon i varje lopp av v7:

PANTHOLOPS: Spets och sluuuuuuuuut! Jobba Johan!
SCOOT TO SCORE: barfota leker hem loppet!
KAKA A.T: Övertar tidigt 6.7 snabbast ut sen släpper...den följer med till spets!
PINK ELEPHANT: Spets och slut!
ASKENS VALENCIA: Bara bäst! dödens tidigt sen slut!
CREDIT FAYLINE:Får bra lopp vinner med minsta tur!
TWIGS TARZAN: Huselius rullar skinn när den krossar allt!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 15:43   #71
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Dagens bästa drag i morgon i varje lopp av v7:

PANTHOLOPS: Spets och sluuuuuuuuut! Jobba Johan!
SCOOT TO SCORE: barfota leker hem loppet!
KAKA A.T: Övertar tidigt 6.7 snabbast ut sen släpper...den följer med till spets!
PINK ELEPHANT: Spets och slut!
ASKENS VALENCIA: Bara bäst! dödens tidigt sen slut!
CREDIT FAYLINE:Får bra lopp vinner med minsta tur!
TWIGS TARZAN: Huselius rullar skinn när den krossar allt!
Har just börjat titta och har bara en rolig än så länge och den har du med,
Credit Fayline. Fick ett lite bättre lopp än Mr Chicaco senast men när Crediten kom till upploppet, Såg han ut som en retad Tiger.
Blev då hindrad av Mr Chicago och tappade fart men spurten bet bra och det blev en andra plats.

Tycker även att Magnus Jakobsson kör smart (Spårsnålt)

Och en mycket trolig, Även här samma som dig, Askens Valencia som bara vinner.

(Tänkte bara tipsa om Credit Fayline men Dasen du han förre. )
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 15:49   #72
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Har just börjat titta och har bara en rolig än så länge och den har du med,
Credit Fayline. Fick ett lite bättre lopp än Mr Chicaco senast men när Crediten kom till upploppet, Såg han ut som en retad Tiger.
Blev då hindrad av Mr Chicago och tappade fart men spurten bet bra och det blev en andra plats.

Tycker även att Magnus Jakobsson kör smart (Spårsnålt)

Och en mycket trolig, Även här samma som dig, Askens Valencia som bara vinner.

(Tänkte bara tipsa om Credit Fayline men Dasen du han förre. )
Haha läste Retard Tiger först!1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 16:00   #73
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1397
Standard

De tre senaste åren har en häst från 60 m fållan vunnit.
2012 Winning Love 1.13,8 3160 m Odds: 22,92 ggr
2011 Yellow Eden 1.15,1 3160 m Odds: 6,71 ggr
2010 Yarrah Boko 1.14,3 3160 m Odds: 3,49 ggr

Så du kan få rätt med Twigs Tarzan Dasen.

Känns inte som det kommer att gå lika snabbt som senast när Winning Love vann, Tror den tiden blir mycket svår att slå.
Även om det gick snabbare 2008, När Milestone`s Eager vann på 1.13,6 och även det på samma start 3160 m till oddset: 56,47 ggr.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 16:16   #74
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Tillägg till spelvärdesdiskussionen:

Att spika en häst i första 35% tex på ett system på 5000 rader är ett oerhört spelvärde....vilket jag kommer göra... dels så spikar oerhört få första på stora system/för att de är fega och hellre spikar senare avdelningar för att inte spricka). Att vissa inte tycker den är streckvärd pga 35% ist för 15% är så löjligt och visar enbart att man inte fattar något om spel och vad det går ut på. De som har ideer i första och vågar spika i första har en oerhörd nytta av det.... men ta gärna alla i första för att inte spricka... sen har ni inga rader kvar.... Spelvärdessynsättet är bra men man måste ju använda det med sunt förnuft också! Utan det blir det bara ett ORD som är lite inne... en del kan ju inte ens bedöma vad det innebär.
---------------------------------------------------------------

Helt rätt Laxdasen!

överlag går ju faktiskt streckspelen ut på att försöka göra "tvärtemot" vad kollektivet hittar på. Egna ideér är förstås A och O men rent speltekniskt sett är det rätt att försöka gå kort i inledningen! Merparten av de system som lämnas in sitter "kort" på slutet då gemene man vill "vara med så länge som möjligt och då blir det ju också av förklariga skäl lite streck i slutet... Detta visar ju också streckspelen vecka efter vecka då det rensas i överkurs gentemot strecklistan i de sista avdelningarna! Inte bara V75 utan inom streckspelen över huvudtaget!!

Att våga ta ställning i inledningen ger precis som du säger ett rejält övertag!! V75 är ett grymt spel!, men jag gillar V5 under Lördagar!! Ofta märkligt bra betalt på i sammanhanget en ganska "enkel" rad...

Grymma race i helgen, men jag tror att helgens bästa vinnare finns i lopp 14 på Lördagen! 6 Vendi har verkligen sett ut som en "gummiboll" på slutet!! Jag tror faktiskt inte att det spelar nån roll med snabba innanför när Kim trycker av och med plattan i mattan tror jag att han bara flyger förbi Cayenne Käbb och c.o....Hela vägen! och i och med att det är ett av de sista loppen för dagen innebär det som vanligt att folk letar diverse räddningsplankor!

4-5 ggr känns fullt realistiskt och det är DUNDERBRA!!

Lycka till i helgen alla!!!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 16:17   #75
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 511
Standard

Hörde rykte idag på Valla att Svanstedt har infektion i stallet. Två strukna på V75, favorit i avd 1 på v4an som var kall 200 kvar.... Någon som vet?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
pinkfloyd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td