Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-12, 22:26   #1
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

13/3 V75 Unionskampen


Imorgon är det dags för V75 igen. Vi svenskar gästar Momarken i Norge och 60 millar i potten.

Hur ska man spela imorgon? Själv blir det nog mest svenska hästar förutom i NS loppet. Återkommer imorgon med kupong.



Hur spelar och tänker ni?





Senast redigerad av dNa den 2010-03-12 klockan 23:38.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 23:59   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hängde en del på Momarken i min barndom, har för mig att det brukar vara mycket spetsvinster där. Har på samma gång för mig att det är ett ganska långt upplopp (stavningen?). Motsägelsen här kan ha att göra med kurvorna att göra, som jag tror är hårt doserade (osäker på om det är rätt term, men de är alltså inte speciellt plana).

Någon som har bättre koll får gärna fylla i och bekräfta eller rätta mig här, minnet är ganska dåligt, men det där med spetsvinster är jag i alla fall hyfsat säker på.

Förutom det med banan är det väl att man ska tänka på att man inte får köra för pisk hos våra grannar i väst, och att en del svenska kusar iom detta kan bli svårare att få igång. Dessutom går volten delvis åt "fel" håll, vilket kan försvåra det för svenska hästar och körsvenner.

Cato Antonsen går sällan segerlös från en dag på Momarken också, och jag tycker det ser ut som en fin uppgift för honom i kallisloppet imorrn.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 06:51   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Lägger in spelarservice förhandssnack här då de sammanfattade det rätt så bra

Citat:
Unionskampen avgörs sedan tre år tillbaka på Momarken denna helg när Sverige och Norge delar V75-omgång. Eftersom femmorna frös inne i båda länderna förra veckan ligger det runt 60 miljoner kronor och väntar på en ensam vinnare. Så svårt brukar det inte bli när svenskarna åker över kölen och hämtar oljepengar, och vi räknar in en säker 5-2 seger. Vi tänker dock lägga beslag på en del av Jackpot-pengarna, men hur mycket bestäms till stor del av hur det går för två favoritspelade ston. Vi försöker jobba in galopp på den ena och tillåter även den andra att bränna när vi bara använder henne som utgång. Båda spikarna är bara bäst i våra ögon men ändå finns chansen att de inte ens blir favoriter, eller bara knappa sådana. Många har gnällt över att omgången ser för svårt ut, men det tycker inte vi som verkligen har gjort läxan. Vi hade i stället problemet att vi hittade så många idéer att vi knappt inte visste hur vi skulle utnyttja dom, men till slut fick vi ihop ett system med ruskig potential. De två tidigare gångerna har det gett bra betalt på i princip en skräll, 120 593 respektive 695 985 kronor.


Prognosen talar om några minusgrader på morgonen och någon plusgrad när solen tittar fram. Framåt kvällen ska det komma lätt nederbörd och bara vädergubbarna har tippat rätt så blir banan tillräckligt bra för att köra barfota. Man har lagt ner resurser på underlaget denna vecka vilket är bra, förra veckan var det nämligen rena gyttjebrottningen i Norge.


Tänk på att:

- det är annorlunda voltstart i Norge.

- körspö inte är tillåtet (flera hästar går inte att ladda lika mycket bakom bilen).

- upploppet är hela 240 meter långt, Axevallas som är Sveriges längsta är 227 meter. I gengäld är det snäva kurvor, speciellt kurvan efter mål.

- innerspåren är normalt lite svårare att spetsa från bakom bilen, speciellt på 1640 meter, även om det blev bättre sedan man byggde om banan.

- V75-spelet slås ihop till en gemensam pool först till lördag morgon, tills dess kan man studera hur spelarna i respektive land har streckat på www.atg.se respektive www.rikstoto.no. Vi redovisar båda i tipsen, och eftersom svenskarna omsätter mest så är det också den streckfördelningen som är viktigare och står först.

- det är senare inlämning, du har till drygt 15.00 på dig att lämna på lördag. Lycka till!

Storavinster.se säger följande kortfattat

Citat:
Upplopp: 240 m (mycket långt)
Open stretch: nej
Banbredd: 20 m (smal)
Tänk på att: körspö är förbjudet, missgynnar tröga hästar.
Spår 2,4 och 5 i voltstart
är mycket bättre än i Sverige. Kurvorna är
snäva, missgynnar osäkra hästar och
upploppet är längre än på någon svensk
bana, vilket gynnar köhästarna.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 07:01   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

De två tidigare gångerna v75 gått på momarken

http://classic.atg.se/ResultatServle...Mo&betType=V75

http://classic.atg.se/ResultatServle...Mo&betType=V75
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 07:53   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

åkes kommentarer

Citat:
Åke Svanstedt har valt Spelarservice.se som enda riktiga mediapartner och vi kommer här att redovisa djupgående intervjuer när Åke har hästar med på V65, V64 eller V75.

Åke har två hårt betrodda hästar på V75 på Momarken och säger så här om dem;

- 14 True Q. (V75-5) var jättebra senast direkt efter uppehåll, men det var ingen överraskning då han alltid går bra efter vila, och även om han är fin efteråt ska man kanske inte utgå från att han går framåt så mycket - men jag hoppas att han är i lika fin form igen. Dessutom siktar vi på barfota runt om nu och det är ett ytterligare litet plus även om han gått bra med skor också i vinter. Distansen har han visat att han gillar och han tål en del jobb, däremot är voltstart ett litet frågetecken. Han har tidigare varit snurrig i volt, men han har haft innerspår de senaste gångerna och då fungerat fint. Spår sju i den norska volten liknar de förutsättningarna och jag hoppas och tror att han ska sköta sig. Jag tror att det är det bästa läge han kan ha i volt - bara han inte blir extra snurrig över att vi ska volta åt fel håll! Felfri ska det vara en ganska bra chans.

- 4 Clear Sign (V75-7) gjorde debut för mig senast men det blev ett alldeles för tufft lopp och jag tycker att han var lite ursäktad. Det var inget riktigt drag i honom från början och han var inte så snabb som jag hade trott, och när jag sedan provade för tät blev det fel med facit i hand. Han känns normal i jobben, men jag tycker att han fortfarande är svårbedömd i och med att det var så länge sedan han var riktigt bra i lopp. Nu blir det sannolikt barfota runt om den här gången, men exakt hur mycket effekt det ger har jag svårt att bedöma eftersom jag aldrig provat med honom. Med tanke på hur han kändes bakom bilen senast så är det knappast något spetsbud här och vi söker position och hoppas slippa dödens. Han är en av flera som räknas om han fungerar, men känns väldigt svårbedömd, menar Åke.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 08:14   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Moonlight kronos blir min utgångs häst, även om det finns galopp risk

kommer spela 7 st x 320 rader runt den med olika spikar/utgångar

finns inga hästar som står ut direkt, men generelt tror jag svenska hästar håller högre klass,

Cromwell säger att han inte släpper spets till någon annan än bobtail i guld
men jag tror ridgehead cahore laddas från början, så kan bli åka av där
ska bli kul o se hur den håller i guld
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 08:32   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ludde har sagt att han kommer ladda i början, tänk på att ludde tog 3!!! segrar förra året.

Moonlight har startat i volt 2 gånger och galopperat båda, tänk på att i norge så voltar de på annat sätt också. Stabila volthästar kan bli förvirrade men osäkra volthästar kan plötsligt klara sig bättre? Vi får se. Själv kör jag utgång där med men räknar med att moonlight galopperar och spelar utgång med tiffany brodda istället som bara ska vinna sålänge moonlight inte står på benen.




Någon som har koll på nybrinks system?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 09:03   #8
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Micke Nybrinks system
V75-1: 1, 3, 6, 7, 10, 11 (res 9–8)

V75-2: 3, 10 (res 11–4)

V75-3: 1, 3, 5, 7, 12, 15 (res 11–2)

V75-4: 2, 6, 12 (res 7–1)

V75-5: 14 True Q. (res 9–10)

V75-6: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 (res 5–1)

V75-7: 4 Clear Sign (res 1–9

Helgens tips

1. 11 Avalon *Spider (Momarken, V75-1) Hårding. Mot toppformen. Kan *absolut krossa allt.

2. 10 Sune Palema (Momarken, V75-2)

Ruskigt bra på slutet. Bästa norska chansen.

3. 6 Ridgehead Cahore (Momarken, V75-6) Knallform. ”Felanmäld” men *ändå livsfarlig.
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 10:08   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

fidde då sket sig True Q då.

Dags för mig att hitta en ny spik :(
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 10:09   #10
 
johannesvs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Sharp$: 119
Standard

Jag spikar Bobtail, True Q och Tiffany Brodda. Tiffany känns som en roligare spik än Moonlight kronos. Hade spikat True Q sen innan så det är lite synd att True Q har seglat upp som favorit efter Micke Nybrinks system kom upp på aftonbladet.

Bobtail känns härdad i klassen men det kommer bli åka av i det loppet känns det som så känns lite osäkert.

Mitt drag va annars Quantum Winner så lite synd att den blev struken.

En häst som jag absolut tycker ni ska ha med på kupongen är Ricardo Des Ecus i avd 2
johannesv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 10:14   #11
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
fidde då sket sig True Q då.

Dags för mig att hitta en ny spik :(

He He , nej ändra inre för bövelen

Jag tror den vinner lätt idag. Barfota runt om

15 Frigg Elden spikar jag med.

Garderar Bobtail , ludde gasar väl järnet och Bobtail får dödens

9 Maid For Tag draget även 10an åker med på systemet

Lycka Till med dagens jackpott miljoner !
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 10:48   #12
 
jeppa1s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 463
Smile

Egola boy v7-7
Form,långt upplopp,bra kusk
__________________
"Allt är på lek men leken är på blodigt allvar"
jeppa1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 12:43   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

mina system då, lite annorlunda och blev annan utgång efter nybrinks spik på true q som jag också hade spikat från början, istället spikades ekens patrik pga det.
Jag var tvungen att banta bort 7an letter writing i avd 4. Annars är jag nöjd.
Så nu hoppas jag att jag för första gången när jag bojkottar nybrinks idéer får rätt, annars betyder det att jag är otursförföljd. Tidigare har jag valt att köra på ändå, och tro fan att det sket sig

1,3,6,7,9,10,11
11
15
12
3,5,7,9,10,11,13,14
2,3,4,6,7,8,9,10
1,3,4,7,9,12



1,3,6,7,9,10,11
11
15
1,2,3,4,6,12,13,14
14
2,3,4,6,7,8,9,10
1,3,4,7,9,12
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 13:24   #14
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Farsan fick hjälpa mig här, inte gjort reducerade tidigare. De fetmarkade är A-hästarna så en av dom måste vinna. Landade på runt 550kr.

1,3,6,9,10,11
3,4,5,8,9,10,11
15
6,12
14
3,4,6,7,9,10
1,3,4,7


Lycka till nu!!
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 14:10   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nästan så man önska att man inte hade med adielsson i avd1, för tveksamt att han tar 2 raka.
Stackars min spik Ekens Patrick :(
MEN! det har hänt förr!
NU TAR VI DOM ADIELSSON!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td