Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-27, 17:00   #31
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det finns nog inget som kan kallas normalt.

Du kan kombinera flera olika typer av reducering,
ex.1 av 3 + 1-2A, 1-3B, 0-2C + poängsumma 17 - oändligt.

80% känns rimligt tycker jag, och jag rekommenderar just dessa tre typer av reducering också.

Prova dig fram till något du är nöjd med.

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
Tack båda! Vad är normal reducering på ABCD då? När jag kör på utgångar ligger jag på ca 50%.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 17:08   #32
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
Tack båda! Vad är normal reducering på ABCD då? När jag kör på utgångar ligger jag på ca 50%.
50-75% är "normal" reducering, men det finns egentligen inget bra svar på frågan. Jag har lämnat in och vunnit på system med såväl 20% reducering som 90%.

Jag tycker det är viktigt att man förstår vad man verkligen gör med sin reducering. Så länge man sitter och kryssar i villkor för att få ned summan till något man har råd med skall man ägna sig åt att torrspela, för då förstår man troligen inte vad man gör. Börja istället med att skapa villkor baserade på de risker du är beredd att ta, och anpassa sedan ramen till de villkoren. Ett par hundra torrspel för att lära sig hur villkoren slår är att rekommendera.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10), Imself (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 17:15   #33
 
LudvigBs avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 299
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
50-75% är "normal" reducering, men det finns egentligen inget bra svar på frågan. Jag har lämnat in och vunnit på system med såväl 20% reducering som 90%.

Jag tycker det är viktigt att man förstår vad man verkligen gör med sin reducering. Så länge man sitter och kryssar i villkor för att få ned summan till något man har råd med skall man ägna sig åt att torrspela, för då förstår man troligen inte vad man gör. Börja istället med att skapa villkor baserade på de risker du är beredd att ta, och anpassa sedan ramen till de villkoren. Ett par hundra torrspel för att lära sig hur villkoren slår är att rekommendera.
I så fall tror jag det är bättre att jag håller mig till utgångar, för det är det jag förstår mig på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+10)
LudvigB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 17:22   #34
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Gör det, men stanna inte där.
Läs manualen och prova lite andra sätt utöver det system du lämnar in.
Reducering är ett mycket kraftfullt verktyg, som kommer förbättra ditt resultat markant när du behärskar det.

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
I så fall tror jag det är bättre att jag håller mig till utgångar, för det är det jag förstår mig på.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 17:27   #35
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Jag spelade mycket reducerat i slutet av 80 och början på -90 talet då man gick efter Beijons gamla systemnycklar och skrev ut systemen på hur många lappar som helst. Märkte dock ingen större skillnad i träffsäkerheten på full pot mot de matematiska raderna då man ialla fall i stort sett har en liten matematisk rad i sina krav som i alla fall måste sitta för att ge full pott. Däremot fick man nästan alltid pengarna tillbaka då det nästan är svårt att inte få 5 eller 6 på reducerade system.
Men funderar nu på att börja lite smått igen med Joker eller HPT. Vilket är bäst eller man kanske ska fråga. Vilket är lättast att förstå hur man gör. Jag är gammal och jordnära tänkte jag skriva. Inte så gammal men hatar datorer och använder inte skitet mer än nödvändigt.

Senast redigerad av draken den 2014-07-27 klockan 17:29.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 17:29   #36
 
LudvigBs avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 299
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Vilket är lättast att förstå hur man gör. Jag är gammal och jordnära tänkte jag skriva. Inte så gammal men hatar datorer och använder inte skitet mer än nödvändigt.
Jag har använt båda. Joker är mycket bättre. Lättare att navigera och snyggare design.
LudvigB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 17:40   #37
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag har precis bytt till HPT efter att ha använt Joker i en massa år.
HPT har rätt många funktioner som Joker saknar, det var därför jag bytte.
Men HPT har inget bra sätt att hantera mallar, faktum är att de används på ett helt annat sätt än i Jokern, och det är främst det jag saknar.
Jokern är nog lite lättare att förstå, men det kanske beror på att det inte har lika många funktioner.


Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Jag spelade mycket reducerat i slutet av 80 och början på -90 talet då man gick efter Beijons gamla systemnycklar och skrev ut systemen på hur många lappar som helst. Märkte dock ingen större skillnad i träffsäkerheten på full pot mot de matematiska raderna då man ialla fall i stort sett har en liten matematisk rad i sina krav som i alla fall måste sitta för att ge full pott. Däremot fick man nästan alltid pengarna tillbaka då det nästan är svårt att inte få 5 eller 6 på reducerade system.
Men funderar nu på att börja lite smått igen med Joker eller HPT. Vilket är bäst eller man kanske ska fråga. Vilket är lättast att förstå hur man gör. Jag är gammal och jordnära tänkte jag skriva. Inte så gammal men hatar datorer och använder inte skitet mer än nödvändigt.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 18:32   #38
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
Jag har använt båda. Joker är mycket bättre. Lättare att navigera och snyggare design.
Joker är absolut inte "bättre" sett från vad programmen klarar av.

HPT kan göra allt vad Jokern kan och en hel del extra.


Däremot är förmodligen lättare att lära sig grunderna vid självstudier i Jokern jämfört med HPT. Om man gillar TravGuro med kommentarer från de senaste starterna så är Jokern det ENDA alternativet.

Till HPT's fördel är att det finns en användargrupp på Facebook ( Veckans Reducerade ) , där man alltid kan få snabba svar på sina frågor. Det finns dessutom ett antal videos där delar av programmets funktioner beskrivs på ett bra sätt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 18:44   #39
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
Jag har använt jokersystmet i snart en vecka, jag spelar bara på utgångar. Hur gör ni andra som spelar? Jag förstår inte hur man ställer in kraven till ABCD. Någon som kan förklara mer ingående? Hamnar alltid snett på det.
Efter denna videokursen på åtta avsnitt så kommer din nya titel att vara "Jokerprogramsexperten!"

Följ dessa fem stegen:
1. gå in på www.atg.se
2. klicka på spel & startlistor
3. klicka på filinlämning
4. till vänster på skärmen så finns "Lira med Lindvall"
5. åtta videoavsnitt med "allt" du behöver veta om Jokerprogrammet!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 19:20   #40
 
LudvigBs avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 299
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Efter denna videokursen på åtta avsnitt så kommer din nya titel att vara "Jokerprogramsexperten!"

Följ dessa fem stegen:
1. gå in på www.atg.se
2. klicka på spel & startlistor
3. klicka på filinlämning
4. till vänster på skärmen så finns "Lira med Lindvall"
5. åtta videoavsnitt med "allt" du behöver veta om Jokerprogrammet!
Tack!
LudvigB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 00:47   #41
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 291
Sharp$: 1409
Standard

Nån som vill dela kod till Jokersystemet? min tog slut precis behöver bara 1
Imself är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 09:52   #42
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

En dag som denna då det verkar bli favoritbetonat så vill jag bara tipsa om ett reduceringsalternativ som jag faktiskt har spelat med framgång (och mestadels floppat med naturligtvis men har ändå genererat stort positivt netto).

Markera samtliga hästar som kan ha chans, jag kan ha upp till 800 000 rader oreducerat, sedan väljer du 1 till 2 utgångshästar per avd och sätter villkoret minst 5 utgångar av 7 om du inte spikar någon avdelning förstås.

Systemet landar på 400-800 kronor kanske. Vitsen är att som alltid är det svårt att hitta vilket/vilka lopp det skräller men med detta så har du råd med två skrällar oavsett avdelning. Jag tänker inte "spelvärde" när jag sätter utgång, jag tänker bara mest troliga vinnare.

Sist jag vann på det här sättet så vann jag nästan 18 000 kronor (se nedan) men då det för mig är lite dyrare insats så spelar jag bara då det luktar favoritbetonat men det ändå bör kunna dyka upp någon rackabajsare i något lopp. Jag har spelat på det här sättet i dagens omgång.

Bara ett litet tips och absolut inget skönlir men det fungerar, kanske 1 gång av 10 och då räcker en vinst som senast långt.

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-07-26
Bana: Bollnäs
Spelform: V75, omg. 37

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 6, 8, 9 (5, 11)
2 2 Roxie Lavec* (1, 12)
3 1, 2, 3, 7, 8 (6, 5)
4 4 Primo Valentino (10, 5)
5 1 Titan Tabac (10, 8)
6 5, 6 (3, 8)
7 2, 4 (5, 8)

Vadet gäller startnummer

100 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr

Kvittonummer: 8580 9188 0011 1241

Utbetalt: 17 740,00 kr
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 10:01   #43
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Joker är absolut inte "bättre" sett från vad programmen klarar av.

HPT kan göra allt vad Jokern kan och en hel del extra.


Däremot är förmodligen lättare att lära sig grunderna vid självstudier i Jokern jämfört med HPT. Om man gillar TravGuro med kommentarer från de senaste starterna så är Jokern det ENDA alternativet.

Till HPT's fördel är att det finns en användargrupp på Facebook ( Veckans Reducerade ) , där man alltid kan få snabba svar på sina frågor. Det finns dessutom ett antal videos där delar av programmets funktioner beskrivs på ett bra sätt.
Jag var förmodligen en av de första användarna på jokersystemet i Sverige och jag hade kontakt med grundaren i Norge Jag skrev ut hundratals bongar manuellt när jag hm på 90-talet drev ett framgångsrikt V75 bolag

Nu sedan flera år tillbaks kör jag HPT och det fungerar klockrent och support omedelbart. Jag har rekommenderat det programmet till alla mina vänner och jag har än inte fått någon feedback på att det inte är bra. V

75-bolaget ligger i träda sedan länge det var för mycket jobb med det och livet förändras

Senast redigerad av joppe59 den 2014-09-28 klockan 10:03.
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 10:31   #44
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Jag var förmodligen en av de första användarna på jokersystemet i Sverige och jag hade kontakt med grundaren i Norge Jag skrev ut hundratals bongar manuellt när jag hm på 90-talet drev ett framgångsrikt V75 bolag

Nu sedan flera år tillbaks kör jag HPT och det fungerar klockrent och support omedelbart. Jag har rekommenderat det programmet till alla mina vänner och jag har än inte fått någon feedback på att det inte är bra. V

75-bolaget ligger i träda sedan länge det var för mycket jobb med det och livet förändras
Roar var mycket behjälplig när man hade frågor och förslag. Mycket saknad.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 17:08   #45
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Det enda som hinrar mig från att gå över till HPT är väl att jag inte gillar gui't, tycker joker känns 100ggr smidigare främst i hur responsivt det är på datorer med mindre kraft. Upplever joker smidigare på en laptop med nån gammal core2duo med 2gb ram än vad HPT är på min stationära i7 med 24gb ram. Den dagen HPT blir lika smidigt och lättanvänt (och fixar travguro) så går jag över helt. Men gissar att det aldrig lär hända =(

Och innan ni börjar hacka på mig, detta är hur JAG upplever det, sen att någon annan upplever det annorlunda hjälper ju inte mig =)

Och när vi ändå surar olika program, är det nån som har koll på vad som händre med gamla Oddshtm pro? Alternativt vet av ett liknande program? Var skoj att leka med =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td