Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-20, 15:34   #91
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Intressant att Jokersystemet är nere för underhåll just nu, har skrivit flera ggr till dem senaste 4-5 dagarna, utan att få svar, mitt problem är att jag inte kan välja variabeln kusk som ska vinna antal lopp. Dessutom sparas inga V86-system ö h t. Men det är ingen panik, det börjar ju inte förr än om 4 timmar...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 15:53   #92
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 224
Sharp$: 2269
Standard

Funkar nu. Gör om och nytt system !
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-23, 13:05   #93
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Hmmm, lagom kul detta...senaste odds/insats-uppdatering av Jokersystemet kl. 12.35 idag

Klockan är nu alltså 14.05 men programmet verkar inte klara av att hämta info ifrån ATG...wtf!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-23, 13:24   #94
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det talas ganska ofta, här och på andra ställen, om innovation i de här sammanhangen, men jag ser sällan eller aldrig några konkreta förslag på funktioner man saknar och skulle vilja ha.

Ett publikt forum som detta är väl perfekt för att föra fram och diskutera sådana ideer, är säkert fler än jag som är nyfiken på dessa.
Jag kommer snart att köpa HPT då det är "PC-baserat".
Det jag då tror jag kommer att sakna är snabbval/snabbrank ala ATG.
Jag tror också jag kommer att sakna " snabbval" å reducering tex
0 kusk tar mer än en seger osv.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-23, 13:32   #95
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hmmm, lagom kul detta...senaste odds/insats-uppdatering av Jokersystemet kl. 12.35 idag

Klockan är nu alltså 14.05 men programmet verkar inte klara av att hämta info ifrån ATG...wtf!
Gustaf Björck ifrån Jokerprogrammet skrev följande till mig:

"Hej, jag meddelar tekniker, rekommenderar att du istället använder nya Jokersystemet, där fungerar allt som det ska".

Vad Gustaf uppenbarligen inte vill ta till sig är att man använder PC-versionen av en anledning...att den är bättre än webb-versionen!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-23, 14:36   #96
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Gustaf Björck ifrån Jokerprogrammet skrev följande till mig:

"Hej, jag meddelar tekniker, rekommenderar att du istället använder nya Jokersystemet, där fungerar allt som det ska".

Vad Gustaf uppenbarligen inte vill ta till sig är att man använder PC-versionen av en anledning...att den är bättre än webb-versionen!
Jag fattar inte varför dom inte kan ta åt sig, gör webb-versionen likvärdig med pc-varianten så är det inga större problem!

Nu suger den stenhårt, jag mailade in lite konstruktiv kritik för ett antal veckor sen. Men verkar inte som dom har lyssnat!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-23, 14:42   #97
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Jag fattar inte varför dom inte kan ta åt sig, gör webb-versionen likvärdig med pc-varianten så är det inga större problem!

Nu suger den stenhårt, jag mailade in lite konstruktiv kritik för ett antal veckor sen. Men verkar inte som dom har lyssnat!
Ingen web-version kommer någonsin att kunna bli "likvärdig" med motsvarande stand-alone-version enligt mig.

Det räcker med att det krånglar en enda gång pga cloud-problem för att det ska vara totalt ovärt med en web-version.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-23, 19:13   #98
 
reflexs avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 377
Sharp$: 5999
Standard

Enkelt, överskådligaste programmet för att göra utgångar. ABC kuponger. Kommer aldrig att offra en enda krona för det webbaserade Jokersystemet. Hoppas att fler kommer att göra det så kanske det kommer en fortsättning på PC versionen.
reflex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 09:38   #99
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ingen web-version kommer någonsin att kunna bli "likvärdig" med motsvarande stand-alone-version enligt mig.

Det räcker med att det krånglar en enda gång pga cloud-problem för att det ska vara totalt ovärt med en web-version.
Exakt, och det kommer hända att det krånglar såvida inte ronden lägger ut sjuka pengar för ökad redundans. Jag tror inte dom har kunder som nöjer sig med 99,99% uptime (det motsvarar ca 53 minuter downtime/år eller 1 minut i veckan) då de troliga avbrotten lär bli vid högst belastning dvs spelstopp på v7.

Är det nån som frågat vilken uptime garanti dom har? Brukar bli dyrt när man ska kliva över 99,99%....
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 13:33   #100
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Exakt, och det kommer hända att det krånglar såvida inte ronden lägger ut sjuka pengar för ökad redundans. Jag tror inte dom har kunder som nöjer sig med 99,99% uptime (det motsvarar ca 53 minuter downtime/år eller 1 minut i veckan) då de troliga avbrotten lär bli vid högst belastning dvs spelstopp på v7.

Är det nån som frågat vilken uptime garanti dom har? Brukar bli dyrt när man ska kliva över 99,99%....
Redan vid 99.90% börjar det kosta pengar. Det är knappt 9 timmars avbrott per år, och det brukar de flesta bra hostingföretag klara av att hålla på sin normaltaxa.

99,95% brukar kosta 10 ggr mer än 99.90%.

Det är ytterst få som tecknar avtal på mer än 99,97%, och då brukar det bli rejält dyrt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 18:16   #101
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Joker


Det är ren snålhet som Joker går på online versionen. De täcker flera plattformar med samma utvecklingsarbete.

Problemet är att den plattform de har valt inte stödjer enheter med tangentbord och touchskärm vilket blir mer och mer och vanligt. Så modernt är det ju inte.

Ibland bedrarar snålheten visheten.

Dessutom ser det ut som det har chock höjt avgiften för ett år. Vi får väl se hur det går. Jag siktar in mig på HTP istället. Jag vill aldrig vara beroende av att internet för att kunna göra min system/tips.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 18:21   #102
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Joker


Någon som är duktig på programmering?

Borde vara runt 100-200 timmars programmering för att att bygga upp motsvarande PC version som Joker är idag. Shareware och några 100 kr per år och 500 användare så bär det sig.

Det är väl kunskap kring gränssnittet mot ATG som är det knöligaste.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-25, 11:23   #103
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Någon som är duktig på programmering?

Borde vara runt 100-200 timmars programmering för att att bygga upp motsvarande PC version som Joker är idag. Shareware och några 100 kr per år och 500 användare så bär det sig.

Det är väl kunskap kring gränssnittet mot ATG som är det knöligaste.
ATG kräver även att sina AIS-partners mellanlagrar all spel-info på egna servers. Slutkunderna får inte hämta data direkt från ATG. Det tillför en vissa driftskostnader det med.

100-200 timmar är en rätt så rejäl underskattning av hur mycket tid som går åt. Mycket p.g.a. den teknik som ATG använder för AIS är mycket ålderstigen.

Den dag "nästa generation" av AIS kommer man nog ner i antal utvecklingstimmar men ner till 100 timmar från scratch kommer man aldrig.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-26, 20:23   #104
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Någon som är duktig på programmering?

Borde vara runt 100-200 timmars programmering för att att bygga upp motsvarande PC version som Joker är idag. Shareware och några 100 kr per år och 500 användare så bär det sig.

Det är väl kunskap kring gränssnittet mot ATG som är det knöligaste.
Jag tror iofs att det krävs betydligt mer än 100-200 timmars programmering för att ha en färdig produkt som folk kan tänka sig att betala för.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-26, 20:26   #105
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Redan vid 99.90% börjar det kosta pengar. Det är knappt 9 timmars avbrott per år, och det brukar de flesta bra hostingföretag klara av att hålla på sin normaltaxa.

99,95% brukar kosta 10 ggr mer än 99.90%.

Det är ytterst få som tecknar avtal på mer än 99,97%, och då brukar det bli rejält dyrt.
Jo men hur många av oss kunder nöjer oss med sämre än 99,99% uptime av en så viktig del som joker?

Jag tror även att dina siffror är lite föråldrade då uptime garantin blivit lite billigare på senare år.

Senast redigerad av boozty den 2016-04-26 klockan 20:30.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td