Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-22, 10:01   #31
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 178
Sharp$: 892
Standard

Mina tidiga ideér :

1: Kanske Greve E är en spik t.o.m men skall nog gardera med 3 Elit Sund & 6 Verymuchkiss Karsk + 2 skrällar i form av 7 Com Z & 9 Monas Ragazza

2: Blir några stycken på lappen......
1,2,3,10,11 + skrällen 5 Pacific Hurricane som jag tror det blir Björneffekten på ?

3: SPIK MARRE

4: SPIK MÅNPRINSEN

5: SPIK MAVERICK MAN (Erik får köra "straffsparken")

6: ALLA & Hoppas på SKRÄLL ....Kanske 11 O.U Glide

7: Blir nog 1,3,4,6,10,11 + morgondagens skräll 12 Tell Me No Lies !

LYCKA TILL ALLA MED ERA SYSTEM..........!
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 10:03   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Lär nog bli en Elit vinnare fast kanske inte i första utan sista, det blir min spik iallafall. Innerspår är guld på långdistans! :-)
(Kan bli två, Elit i första är nog inte chanslös ;-) )

Senast redigerad av qwerta den 2013-11-22 klockan 10:05.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 10:06   #33
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Marre och Månprinsen kan så klart inte förlora.... och sen är Julio De luxe i stort sett lika klar. Dessa tre kommer spikas och alla vinner hur lätt som helst. Ni som vill säga emot mig eller spela på annat sätt... gör det... däremot kommer ni inse på lördag att jag hade rätt! och sluta att dra upp gamla saker där jag hade fel.... jag vet att jag hade fel om vissa hästar.... och det vet alla andra här också... däremot har jag rätt denna gång! Kommer bli ruskigt stora marginaler...Ge era egna vinnare ist för att klaga på när mina inte sitter.... och ni som anser att jag aldrig har ett rätt.. dra nytta av det och gå emot allt jag skriver nu..... då har ni ju kanonläge!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 10:27   #34
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Marre är ingen spik..

Omgångens spik hittas i avd 1!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 10:32   #35
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Jag gillar verkligen citroner..ROBUST och ImHappeyAgain.... jag kommer fortsätta skriva och tro på mina ideer.... skulle vara intressant att se hur ni lyckats med era.... visst ni sätter en del ibland men ni har lika ofta fel som jag har.... men jag orkar inte leta fel konstant som ni gör... måste vara jobbigt att ständigt enbart göra det.... För övrigt är ELIT SUND chanslös....
Varför skulle Elit Sund vara chanslös? Tyckte att Erik smygkörde den från spår 12 förra gången... Sen hoppas jag verkligen att Maharajah vinner på lördag för travets skull.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 11:11   #36
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 376
Sharp$: 1838
Standard

http://pokermagazine.se/2013/11/21/c...vles-v75-2311/
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 11:16   #37
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6241
Standard

Ser lätt ut i helgen! Själv sitter jag just nu på Arlanda i en bar och dricker bira, väntar på mitt flyg som tar mig till Marbella över helgen. Fest fest fest fest!!

Marre, Månprinsen och Amiralen är klara! Blir dessa spikar sen köper jag resterande 4 avdelningar.

Pratade precis med Svante, vi har ju Bearhawaii ute idag på Bergsåker. Kommer förmodligen gå med skor igen och vi är glada om han fungerar lika fint i aktionen som förra starten. Om ni ser att han går barfota så rekommenderar jag er att kliva in på honom ikväll. Ang Maverick imorgon så tycker Inte Svante att han är en bra spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5), niveon (+5), Pilkast (+3), andersson79 (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 11:33   #38
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 376
Sharp$: 1838
Standard

Så här får det bli...

1 2 3 5 6 9 10
3
9
4 5 7 8 10
6 9 10
1
1 3 11

Nu inlämnat och känns 96%-igt.

Senast redigerad av mijo14 den 2013-11-22 klockan 16:27.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 12:29   #39
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Ja dom flesta verkar vara överens om att det ser oerhört lätt ut på förhand och på seriösa system spikar man väl i 3.e och 4.e.

Kan dock bli ett kul VM system när man ligger så långt efter att man nu måste chansa extremt för att komma ifatt så där ska dessa två garderas utan att blinka.

Övriga drag som jag har spanat lite på i omgången då.

Hade 12.an i V75-7 som omgångens yrväder i kuponghögen men det var innan jag började läsa här inne, hur ofta har en 1% som var och varannan kotte tror på här inne som skräll vunnit ett V75 lopp? Lär inte hända imorgon heller så då blev det ett streck mindre där iaf och den som får min röst i avslutningen är ist 9 Kimbee Star men fina 4% insats på sig bara.

V75-1. 9 och 10 är löjligt lågt streckade med tanke på vad dom kan i sina ljusa stunder.

V75-2. BG från bricka 5 med en häst han har kört En gång förut och som då vann, Norrby har skaplig snurr på stallet det här året och 5% insats är rena guldklimpen.

V75-5. Pettersson blåser bort alla glada som sitter nöjda efter att just ha satt sina 2 självklara spikar. Den slog faktiskt Acai Am och Nissan Broline vid sin senaste seger.

V75-6. Tror att Junior får det här serverat på silverfat med 2.an, kan bli årets öppning i det här loppet.

V75-7. 9 Kimbee Star som har grym kapacitet och gjorde det riktigt bra senast.

En annan notering efter senaste veckorna är att hästar som tidigare var hos svanan innan han drog till staterna eller kördes stadigt av honom har gått som skållade troll.

1. 6,7
2.
3. 10
4.
5. 6
6. 1,7
7. 8

Håll koll på dom.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 13:09   #40
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2499
Standard

Två storfavoriter som sannolikt vinner... Hoppar över denna gång. Lycka till ni som spelar!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 13:19   #41
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Stallkommentarer inför V75-Gävle lördag 23 November

V75-1

1 Bolt Boko (Erik Lindegren) ser det väldigt bra ut på pappret för. Han har ett bra utgångsläge och är i bra ordning för dagen. Med ett bra lopp bör han vara med i slut­striden trots hårt motstånd. Han är väldigt kvick ut från start, jag kommer att köra för ledningen om det inte kostar för mycket. Tror även att en resa i rygg på ledaren är positivt. Bör vara med där framme, säger Erik.

2 Greve E. (Magnus Jakobsson) har bra form och ett bra läge, så jag tycker att det ser bra ut. Vi kör vad som går och siktar på ledning. Klart jag kör där om jag kommer dit. Der ser ut som en bra uppgift, säger Magnus.

3 Elit Sund (Erik Adielsson) har gått bra nu i några starter och har ett intressant läge den här gången. Distansen klarar han också av. Han öppnade bra för två starter sedan när han gick till ledningen från ett sämre spår. Så jag tycker att han kan öppna bra bakom bilen. Som vanligt är jag halvklent påläst men han håller formen och är det inga underdjur där så är han en av dem som räknas, säger Stig H Johansson.

4 Darling (Jimmy H Andersson) hoppas jag att allt är bra med. Om inte den senaste starten har fördärvat någonting ska formen vara bra. Läget är bra men jag vet inte hur vi tänker därifrån, kusken får köra efter sitt eget huvud. Visst hoppas man att man ska vara bland de fyra första, säger Lasse Edlund.

5 That’s My Pal (Björn Goop) har gjort tre starter nu efter en sommarpaus. Hade en kanonsenhöst/-vinter förra året och det kändes inte riktigt som om han räckte i somras. Han fick ta en paus för att träna. Formen kommer allt mer och jag tror att han får en lika fin vinter som förra året. Distansen är ett plus. En av flera i ett jämnt lopp som ska räknas, säger Ola Frisell i Björns stall.

6 Verymuchkiss Karsk (Jorma Kontio) hoppade tyvärr i finalen. Var bra i försöket men sedan fick han begära lite för mycket och då hoppade han nästan direkt efter start, sedan var det slut på den dagen. Det verkar bra efteråt och han har tränat som vanligt. Skillnad på motståndet nu. Om han är som han har varit måste han vara en av dem som kan vinna tycker jag, säger Glen Norman.

7 Com Z. (Tomas Pettersson) har bara tränat på lugnt efter förra starten och jag kan inte hitta några större fel. Kanske skor bak, beroende på banunderlaget. Tufft att hamna långt ut på vingen på V75. Gör hon ett bra lopp är vi nöjda, säger Pelle Holmsten.

8 Main Danger (Erik Svensson) fick ett ur­uselt startspår. Jagar matlapp, säger Erik.

9 Monas Ragazza (Ove Berglin) känns bra, formen verkar hålla i sig. Det blir inga ändringar, vi kan inte ändra på ett vinnande koncept. Det blev ett kanonspår för henne, så att hon får komma bakifrån. Ser ut att bli lite körning fram i. Det är en annan konkurrens än tidigare, får hon rätt resa kan hon tjäna en skaplig slant, säger Hans Östberg.

10 Horton (Per Linderoth) har gjort det bra på slutet men möter tuffare motstånd naturligtvis. Missgynnad av bakspåret också. Han är mycket vassare när han får gå i ledningen. Fyra, femma är realsitiskt, säger Per.

11 Fargo (Daniel Berglund) är allt bra med. Han håller samma form som han har gjort på slutet och den är god. Vi kör som vi gjorde senast. Ett dåligt läge och vi får se vad det blir för väderlek. Jag hoppas på kallt och hårdare bana, det skulle han gynnas av. Vi siktar på pengar, säger Anna Lindman.

12 Lina Liv (Johnny Takter) är formen verkligen i ordning på. Alla säger att hon är bortlottad, kan jag väl hålla med om. Jag är dålig på att chansvärdera men vet att jag har en väldigt bra häst. Fullständigt medveten om att vi får slå ur underläge men hon kommer överraska många, säger Anders Odelros.

V75-2

1 Corleone Boko (Jorma Kontio) är allt jätte­bra med. Vi körde ett jobb med honom i tisdags. Fem 850-metersintervaller mellan 1.19 och 1.25. Han gick kanonbra. Spåret kan bli en liten fälla. Vi har aldrig medvetet kört med honom, alla tror att han inte kan öppna men om man kör på honom så kan han det. Vi har inget att förlora i V75, det är bara att gasa, säger Susanne Richter.

2 Quick on the Draw (Robert Bergh) står hårt inne i loppet men det är en väldigt kapa­bel häst som jag hoppas går med optimal balans på lördag. Barfota bak och helst utan brodd. Då kommer hon att göra en bra prestation. Kan springa en låg 13-tid. Sedan är hon tyvärr väldigt het och jag är tveksam att hon räcker, säger Markus Pihlström.

3 Julio de Luxe (Tony Wallin) är en topphäst för klassen som dessutom är kuskförstärkt.

4 Sundsholms Keynote (Jörgen Sjunnesson) känns på topp. Jag körde jobb i onsdags morse och både han och Let’s Dance kändes som en miljon. Känns som om han fick en växel till nu efter Jörgens styrning, ser väldigt bra ut. Läget spelar inte så jättestor roll. Går den tunga vägen också om det krävs. Alltid svårt på V75, det krävs alltid lite tur för att vinna lopp där, säger Klaus Kern.

5 Pacific Hurricane (Björn Goop) känns jättebra hemma och är i toppform som jag ser det. Läget blev ganska bra och han är hyfsat startsnabb. Det blir nog skor runt om, tror inte att hovarna tål att gå utan. Björn vann med honom från dödens senast men han är snabb ut. Risken är att han inte ser dem, då kan han bli avslagen, säger Kenth Norrby.

6 Mr Concept (Håkan Skoglund) känns det bara bra med. Han har gjort bra lopp på slutet. Blir bättre och bättre. Hårdare motstånd naturligtvis men han känns bra i alla fall. Har inte haft någon tur med loppen hittills men jag hoppas att jag har det nu. Han ska åtminstone räknas bland de tre, säger Håkan.

7 Jennie Lovecroft (Petter Karlsson) verkar som förut. Jag körde henne i tisdags och då kändes hon bra. Kommer att gå som hon har gjort i de senaste starterna. Det är tuffare nu och hur långt det räcker vet inte jag. Hon har ett sämre läge också. Det hänger lite på var hon hamnar naturligtvis, jag törs varken säga bu eller bä, säger Robban Persson.

8 Castor di Quattro (Leif Witasp) tror jag passar på distansen men jag tror att han får svårt därifrån, svårt läge så klart. Jag är nöjd om han får pengar med sig hem, säger Leif.

9 Mogadishu Mejl (Daniel Olsson) tror jag att det är bra med. Och med formen. Inga ändringar. Bra läge och det är jag nöjd med. Men det här är som att gå från division 2 till elitserien, för svårt, säger Lars Nilsson.

10 Quarter of an Hour (Claes Svensson) var jättebra senast i ett V75-lopp på Eskilstuna. Den som vann var bättre, inget att säga om. Jag tror att han duger i klass II. Kan vinna loppet med lite klaff, om han får ett vettigt lopp trots att han har bakspår, säger Claes.

11 Vacqueyras (Torbjörn Jansson) kan massor. Var under isen i lördags. Svårbedömd.

12 Panic Button (Peter M Andersson) verkar allting väl med. Han var ute och gick sitt finslipande jobb i onsdags. Det är bara lugn körning som gäller nu mellan starterna. Hästen är bra och i form men att vinna från bricka tolv på V75 är svårt. Vi behöver hjälp på vägen med rejäl överpace. Jag måste ligga lågt härifrån, säger Thomas Lönn.

V75-3

1 Disco A.E. (Per Lennartsson) är en topphäst egentligen men i år har han inte fått till det riktigt. Nu har han fått en kortare vila. Om han löper upp till sin förmåga ska han normalt vara ett tidgt bud bakom favoriten.

2 Haraldinho (Johnny Takter) satt fast i lördags och har ibland sett ut att vara på gång. Har hur som helst maximalt en platschans.

3 Premier League (Daniel Olsson) gör det okej men möter alldeles för bra hästar den här gången. Får jaga en slant här. Distansen ska inte vara några problem och läget är bra. Tar han en slant så är vi nöjda. Det blir bar­fota runt om, säger Jörgen Westholm.

4 Francais du Gull (Erik Lindegren) är en jämn och säker häst som alltid gör sitt bästa. Jag är nöjd om han slutar tvåa till fyra i det här loppet, Maharajah blir otroligt svårslagen. Jag kommer att försöka köra invändigt och utnyttja speeden till slut. Spåret är helt perfekt, han är bäst från start när han har spår fyra och fem. Distansen är ingen direkt fördel men jag ser det inte som något problem heller. Kommer att gå med skor runt om den här gången. Absolut ett platsspel, han plockar nog en fin peng, säger Erik.

5 Winning Love (Åke Lindblom) var mycket fin senast när han gick en klart godkänd avslutning bakom Womanizer och Reven d’Amour. Givetvis bara tagit det lugnt i veckan. Det kan bli en fin peng igen, säger Åke.

6 Lord Capar (Petter Karlsson) gick ett jobb i tisdags, och jag läste om Maharajah förut att han kändes bra, men jag undrar om han kändes lika bra som min gjorde. Det tror jag inte. Det är ett halvår sedan han kändes så här bra. Han är lite speciell, har egna ideér och stannar för att glo. Men han tar i och speedar om han vill. Nu var han så där tokvild igen, sprang som en galning i uppförsbacken. Det kändes trevligt, lite nya vibbar där faktiskt, säger Mats Karlsson.

7 Perfectly Enough (Erik Adielsson) blev stressad senast efter den här omstarten som var. Blev alldeles för hetsig då. Han hoppar normalt sett inte utan är snarare travsäker. Tror jag inte ska hända igen. Men nu möter han minst en häst som är honom övermäktig, säger Stig H Johansson.

8 Zlatan Blou (Jorma Kontio) är det inte lätt att hitta lopp åt, så han får testa här. Det är inte helt rätt distans och ett dåligt spår, så i första hand får vi hoppas att han kan få ett bra lopp och att han gör ett bra lopp. Tar han pengar så är det bra, säger Jorma.

9 Maharajah (Ulf Ohlsson) var jättefin i come­backen. Jag var osäker på formen eftersom jag inte hade varit inne och kört banjobb med honom och han mest hade gått hemma. Han vann på ett säkert sätt och glädjande nog känns han också fin efteråt. Då borde det vara så att han har gått framåt en del med det loppet i sig, ska ha hygglig form på lördag. Det är ett bra lopp för honom i och med att han grejar 3 100 meter galant. Bakspåret behöver inte betyda så mycket heller, kan bara vara skönt. Jag är optimistisk, säger Stefan Hultman.

10 Clear Sign (Peter Ingves) verkar formen bra på. Han har gjort två bra lopp på slutet tycker jag. Ett taskigt läge gör att vi får köra för pengar i första hand. Det är klart att jag får ligga lågt, säger Henrik Svensson.

11 Trustworthy Ås (Henrik Svensson) känns det som samma med som för Clear Sign. Formen är okej men det är svårt med ett sådant här utgångsläge, att runda dem i gulddivisionen. Jag tycker att mina två hästar har likvärdiga chanser, den som det stämmer bäst för är nog längst fram. Men ingen av dem är någon segerkandidat nu så klart. Vi jagar bara lite pengar med båda två, säger Henrik.

V75-4

1 Raggmunken (Conny Gustafsson) känns väldigt fin enligt vad farsan har sagt. Skorna ska sitta kvar den här gången. Han är inte så jättesnabb ut men han kan gå med full fart. Slipper backa. Hästen får bestämma själv hur han gör från start. Han är tajt i aktionen och jag vågar inte utmana. Det ser ganska bra ut, när han visat sig från sin bästa sida är han riktigt bra. Lite chans tror jag på men att vinna kan bli svårt, säger Conny.

2 Timian Best (Ove A Lindqvist) känns bra men har rest mycket, 350 mil på en vecka. Han verkar bra här hemma i alla fall. Senast körde vi med järnskor men nu räknar jag med att banan blir så bra att vi kör utan runt om. Får försöka komma till ledningen och släppa. Platschans, säger Anders Högberg.

3 Järvsö Rune (Jan-Olov Persson) är vi nöjda med om han får pengar. Tror att Stamping kan få till det, vet inte om han har hunnit ställa i ordning Månprinsen, säger Janne.

4 Månprinsen A.M. (Gunnar Melander) känns pigg och alert. Så formen känns bra. Det har varit dåligt med lopp men han har jobbat på hela tiden, har inte varit några fel alls. Han är väl förberedd och ska vara på. Känns bra, Månprinsen har visat att han är ganska duktig. Det känns som en bra chans. Han är så pass bra och oöm för positioner så som han känns i träning ska han ge dem en match, även från dödens, säger Gunnar.

5 Rino Dox (Bo Landgren) kommer ut i ett jämnt lopp där jag tror att det är tre, fyra stycken som gör upp. Månprinsen kanske ska vara favorit. Det är bara att hoppas på en bra position så kan han vara med i alla fall. Har blivit bättre och bättre från start, vi kör framåt och ser var vi hamnar. Visst är det så att han har kanonform. Det är Rino, Månprinsen och Raggmunken på läget. Sedan har vi Stamping som är på gång, säger Bo.

6 Eldfaksen (Martin P Djuse) tycker jag att allt är bra med, verkar som det ska. Formen tycker jag är bra, han borde vara bättre än senast. Var en månad mellan starterna då. Han tränar inget tufft emellan. Har varit väldigt skör. Jag ska prova att köra honom med norskt här hemma, så får vi se om det blir det på lördag. Vi kör för en liten slant, mer än så förväntar vi oss inte, säger Martin.

7 Voje Nido (Per Linderoth) har spår långt ut på vingen och det är inte bra. Han ska gå i ryggar så länge det bara är möjligt. Han får så klart svårt att vinna nu, säger Per.

8 Myllarfaks (Ingvar Nyberg) är det bra med. Senast hade han en mindre bra dag men gången innan det var han fantastiskt fin. Jag tror att det var en tillfällighet. Det blir rycktussar nu, annars går han precis som vanligt. Spåret var jättedåligt och sänker förhoppningarna en del, säger Ingvar.

9 Jubel Sture (Hasse Bergh) smyger med och hoppas på en slant. Han har de här pengarna på sig och det finns inga propositioner, så vi får prova här, säger Hasse.

10 Höstbo Fredrik (Jorma Kontio) är ingen vinnarkandidat av vad han visat hittills. Vi hoppas att det ska bli bättre men det känns inte som någon toppform. Behöver hitta formen, annars duger det så klart inte i det här sammanhanget, säger Mats Andersson.

11 Stamping (Fredrik Sikberg) är allt väl med, formen är bra och på gång. Spåret hade kunnat vara bättre, men någon måste ha de dåliga spåren också. Kan tänkas att Rino Dox och Månprinsen kör mot varandra, då kan det lösa sig bra trots spåret. Men egentligen är Månprinsen för bra, Rino också kanske. Man får heller aldrig räkna bort Stamping, säger Heino Louhelainen.

V75-5

1 Potemkin (Robert Bergh) har varit ifrån. Behandlad. Vi har kört 1.20 men det känns svårt att vinna på V75 direkt. Trea, fyra kanske han kan vara, bara en platschans i första hand, säger Jimmy Jonsson hos Robert.

2 Diego M.Boko (Kaj Widell) är inte så tokig faktiskt. Var jättefin näst senast när han vann på 13,5 med gott om krafter kvar, senast hade han något skit i kroppen. Ser fin ut i träningen nu. Går inte bara ut och vinner, men vi tar av skorna och hoppas att han ska vara en outsider, säger Stefan Hultman.

3 Joyride Lini (Daniel Olsson) har gått bra i starterna på slutet. Fick inte chansen senast. Duger inte mot de här hästarna, får greja en matlapp, säger Patrik Sundberg.

4 Pineapple Boy (Johnny Takter) har lyft sig en klass på slutet. Han har mycket inombords men det är först nu som han har börjat få till det. Galopprisk finns. Tar han sig iväg på ett bra sätt så tycker jag att det ska vara en vettig platschans, säger Svante Båth.

5 Baron d’Inverne (Claes Eskilsson) provade vi urryckare på i ett jobb i onsdags för första gången och det var riktigt intressant. Vi smyger med, hoppas på lucka och att jag kan rycka tussarna 200 kvar, säger Claes.

6 Maverick Man (Erik Adielsson) har gjort allt rätt så här långt, helt klart är det en lovande sort. Dock orutinerad och nu stöter vi på tuffare motstånd än tidigare. Visst har jag förhoppningar om att han ska dyka upp där framme. Givet streck, säger Svante Båth.

7 Lukas Bris (Mattias Djuse) är en jättefin häst som har gjort ett lopp hos oss. Behöver ett lopp till innan han har den rätta formen. Det känns ändå som att han borde gå framåt mycket med senaste loppet, säger Mattias.

8 Pledge Allegiance (Björn Goop) har visat hög kapacitet men har samtidigt haft en del aktionsproblem. Blir bättre och bättre i travet. Fart finns för att vara långt fram och löser det sig är hon inte borta. Streckas på en garderad bong, säger Svante Båth.

9 Master Hannibal (Jennifer Tillman) har gått bra hela tiden. Satt fast med sparat senast. Fin häst som kan gå hyggligt framöver. Inte förvånad om han dyker upp bland de tre, tufft att vinna, säger Henrik Larsson.

10 Renoir Bi (Peter Ingves) var jättefin i tisdagsjobbet, laddad och fin. Kommer bli en mycket bra häst nästa år. Första långresan för mig. Outsider, säger Calle Göransson.

11 Walk Away (Henrik Svensson) chansade jag att anmäla. Har lite poäng. Synd på läget, känns rätt fin annars, säger Henrik.

12 Dream in Euro (Markus B Svedberg) kommer allt mer, har varit riktigt fin i de två senaste starterna. Det krävs tempo för att hon ska komma till sin rätt. En platsrysare om hon skulle få sitt lopp, säger Svante Båth.

2 160 meter

13 Valuable Sensation (Tomas Pettersson) är på väg upp i form. Gick sådär senast men är påväg åt rätt håll. För mycket hästar på start betyder att läget är väldigt tufft. Får bara smyga med, säger Krister Jakobsson.

14 Let’s Dance D.E. (Jörgen Sjunnesson) känns riktigt pigg och fin. Om han får en bra rygg och kan vänta med speeden till 400 kvar blir han farlig, säger Klaus Kern.

15 Nikita Broline (Ulf Ohlsson) känns jättefin. Minst lika bra som senast. Har fått göra loppen själv förut. Visat att hon pallar det. Förhoppningsfull, säger Greger Hägglund

V75-6

1 Brasil Boko (Robert Bergh) är också ny i vår träning, har bara haft honom tre veckor. Bara kört hemmavid men det känns bra. Fick ett bra läge och förhoppningsvis ska han kunna vara med där framme direkt och slåss i segerstriden, säger Jimmy Jonsson.

2 Latitude Broline (Johan Untersteiner) fick ett för henne helt felaktigt lopp senast. Det är svårt i silverdivisionen men med tempo och ryggar kan det bli en bra prestation men att vinna blir svårt, säger Roger Walmann.

3 Ulm Karsk (Mattias Djuse) håller bra form. Det senaste loppet är bara att glömma, bara att stryka ett streck över det. Annars har han fin form och bra förutsättningar nu. Jag tycker absolut att han ska räknas. Han har haft dåliga lägen. Jag hoppas att det är dags för utdelning på formen nu, säger Mattias.

4 Sandrngham Hanover (Leif Witasp) tror jag är mitt hopp om jag ska kunna vinna något V75-lopp på lördag. Bra läge, form och distansen är okej. Bra förutsättningar. Öppnar han så pass bra så att jag kan ta ledningen så kör jag där. Även om det inte blir ledningen kan han vinna ändå, säger Leif.

5 Chapeau (Erik Adielsson) har gått bra för det mesta. Gick bra även i det tuffa loppet som var i lördags. Känns jättefin, pigg och spänstig efter det. Vilket är positivt. För första gången är det äldre hästar som han möter men samtidigt var det nog tuffare förra gången. På något sätt kan man säga att han har en billigare uppgift på lördag. Sedan vågar jag inte säga om det räcker ända fram, säger Stig H Johansson.

6 Dragon Tooma (Jennifer Tillman) går bra hela tiden. Var knappt slagen senast. Lite för långt ut på vingen för att jag ska vara helt nöjd, men det är ett öppet lopp och får han rätt lopp kan han dyka upp bland de tre. Han går bra hela tiden och har mött bra hästar hela hösten också, säger Henrik Larsson.

7 Allaballakaitoz (Jorma Kontio) satt fast senast med tussarna kvar. Det blev inget lopp och därför får han gå ut här i Gävle. Han verkar okej. Vi får se om det går att köra barfota runt om. Behöver komma ner någonstans och sedan hoppas vi att de kör åt av helsike det första varvet, då kanske han kan kliva in i matchen, säger Per Fromell.

8 Bell (Lars-Göran Söderberg) fick ett uselt läge. Vi kommer att hamna sist från start därifrån, därför får vi också vara glada om det blir pengar. Bara att ligga lågt den här gången. Hon var jättefin senast men läget gör att vi hamnar sist, sedan blir det svårt att ta in något på 1 600 känns det som. En gammal hederlig bortlottning, säger Lalle.

9 Democrat (Per Lennartsson) gjorde en ny bra insats i lördags. Det är inget optimalt läge nu i och med att han är så startsnabb.

10 Robin Ru (Ulf Ohlsson) är jag nöjd med och formen är som den ska. Han är som han ska och jag kommer inte att ändra på något. Visserligen kallare och vi får se på lördag. Han är bäst barfota. Loppet är som alla silverdivisionslopp, jämna och bra hästar. Han är en av dem som räknas, om vi inte hamnar allt för långt bak, säger Lars Wikström.

11 O.U.Glide (Johnny Takter) har varit lite sämre i de två senaste starterna. Nja.

12 Quangaroo Zet (Daniel Redén) gick bra senast. Det blev för tufft tempo i dödens mot de hästarna. Vi var nöjda med den insatsen och allting verkar bra efteråt. Han ser riktigt på tårna ut i träningen. Att vinna därifrån känns ändå långsökt. Han är för bortlottad. Trea, fyra är vi glada, säger Pär Pergenius.

V75-7

1 Elit Håleryd (Jorma Kontio) kom inte med här hemma i Halmstad och då fick jag ändra planen för honom. Allting ser bra ut med honom. Han fick ett bra läge men det är inte sannolikt att han kan hålla ledningen. Får förhoppningsvis ett bra lopp så får vi hoppas på det bästa, säger Peter Untersteiner.

2 In Rock (Björn Goop) STARTAR EJ

3 Mellby Amiral (Johan Untersteiner) gjorde ett kanonlopp senast och med en liknande insats är Mellby Amiral med och krigar om segern, säger Roger Walmann.

4 Dellvann (Jörgen Westholm) har gått riktigt fint på sistone och är i absolut toppform för dagen. Fick äntligen ett bra läge efter massor av otur och han är snabb ut vid laddning. Han är så pass fint i ordning för dagen att han mycket väl kan dyka upp i striden. Han är ett streck på V75, säger Jörgen.

5 My Ovi (Leif Witasp) möter väldigt bra hästar den här gången. Var dålig senast utan att jag har någon förklaring på det, hoppas att det var banan. Känns fortsatt bra i jobb. Jag är tveksam och tror att det max kan räcka till fjärde-, femtepris här, säger Leif.

6 Eros Tooma (Jennifer Tillman) gick bra senast också, tycker att han känns fin i jobben och han är snabb ut. Det ser intressant ut. Visst är det några bra emot men skulle han få rätt lopp kan han dyka upp bland de tre. Barfota runt om på honom. Jag tror att han kan spetsa, det är svårt att säga men han är snabb ut. Han kan öppna riktigt bra. Vi får prova en bit så får vi se. Jag tycker att Eros Tomma och Dragon Tooma har jämngoda möjligheter på lördag. Båda kan vara långt fram, säger Henrik Larsson.

7 Chip Dealer (Troels Andersen) fick inte det bästa läget men vi får göra så gott vi kan. Kommer att jaga lite pengar helt enkelt. Jag tycker att det är svårt att tro på någon framskjuten placering, säger Troels.

8 Rico Follo (Erik Adielsson) får godkänt för insatsen senast då han blev fast bakom ledaren som tröttnade. Det var väl inte så att han exploderade när han väl fick luckan men jag räknar med att han ska vara vassare nu när han får gå barfota. Tyvärr blev inte läget vad jag önskade och härifrån blir det svårt att vinna. Skulle vi hitta ned i en vettig position så kan han mycket väl dyka upp bland de tre, säger Svante Båth.

9 Kimbee Star (Per Lennartsson) har fått spår nio. En del tycker att det är dåligt men det tycker inte jag. Han får gå med i ryggar och förhoppningsvis får han en bra position. Hur det än är så är han vindsnabb om han får sitta med i ryggar och gå en speed 300 meter till slut. Tar man med några så ska han så klart med, säger Erik Holm hos Per.

10 Tresor d’Inverne (Robert Bergh) går jämnt och bra tycker jag. Han har bra form och ser ut att hålla den formen fortsatt också. Det var några bra som hade fått bra lägen också men blir det lite körning där framme ska han kunna vara med igen. Bästa chansen på lördag är Brasil Boko men Tresor ska räknas också, säger Jimmy Jonsson.

11 Pirro Bi (Ulf Ohlsson) fick ett dåligt läge men blir det bara körning i loppet kan han vara med där framme någonstans. Men man vet hur det är med elftespår på V75, det är inte så lätt att komma till. Tillräckligt bra för att vara med i striden men det måste givetvis klaffa en del, säger Reijo Liljendahl.

12 Tell Me No Lies (Håkan Skoglund) är bortlottad och det gör att vi får vara nöjda om han får pengar. Det är bara att ligga lågt därifrån. Inga ändringar, säger Håkan.


Källa: Martin Berg/Sportbladet


Stefan "Tarzan " Melander uttalar sig om Stall Melander/Lundsröms fyra V75-hästar på Gävle i Travexpresse.se

Disco AE (V75-3) vet jag inte varför han misslyckats i år, världsrekordhållare i fjol, men steget är inte lätt upp i högsta eliten, känns i alla fall kanon i träning. Körs barfota runt om, öppet huvudlag.

Haraldinho (V75-3) är mycket bättre än formraden, satt fast senast, klarar distansen, skräll om ”Marre” gör bort sig. Utrustning: Eventuellt barfota runt om, helstängt huvudlag.

O.U. Glide (V75-6) får svårt från detta spår. Utrustning: Barfota runt om, troligen öppet huvudlag.

Democrat (V75-6) är riktigt bra i ordning kan om det löser sig bli bra med i striden. Utrustning: Barfota fram troligen öppet huvudlag.
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
narmi (+7)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 13:26   #42
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Jag gillar verkligen citroner..ROBUST och ImHappeyAgain.... jag kommer fortsätta skriva och tro på mina ideer.... skulle vara intressant att se hur ni lyckats med era.... visst ni sätter en del ibland men ni har lika ofta fel som jag har.... men jag orkar inte leta fel konstant som ni gör... måste vara jobbigt att ständigt enbart göra det.... För övrigt är ELIT SUND chanslös....
Oh du milde Graal!

Har du vaknat efter knock outen i onsdags på Random Shot? Den slog ju trots allt en häst i fältet så det är möjligt att den var i ordning för det loppet.

Men jag ska inte ge dig fler pungsparkar för den hästen. Vi får vända blad som kungen!

Nej, vi har inte lika ofta fel som du har och det beror på att (åtminstone jag) inte skriker ut hästar till höger och vänster utan jag skriver mest när jag har något vettigt att skriva - dock gäller det inte alltid. Det gör också att vi inte lika ofta prickar rätt heller.

Vi (jag) letar inte fel, jag konstaterar bara det självklara när någon är helt ute och cyklar i det blå.

Jag håller inte Elit SUnd högst i loppet men när du sågar den borde man nästan luta åt att spika!


EDIT: Och för övrigt gav jag en vinnare tillika spik i onsdags och det var Quiteanotherstory. Enda hästen jag nämnde. Det räcker att nämna en laxdasen när det gäller vinnare. Man behöver inte kasta ut fem stenklara varje omgång. Utöver det så sågade jag Random Shot, men det vet du redan... FYI så satte jag även sju rätt...

Senast redigerad av ImHappyAgain den 2013-11-22 klockan 13:30.
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 13:48   #43
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Chrille hajar i alla fall att om man vill vinna mot spelarkollektivet så lämnar man inte in likadana rader som alla andra.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 14:49   #44
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Chrille hajar i alla fall att om man vill vinna mot spelarkollektivet så lämnar man inte in likadana rader som alla andra.
det behöver man i och för sig inte va nån raketforskare för att förstå...
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 14:52   #45
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Kimbee Star 17 gånger såsen hos bet365 är given!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td