Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-19, 19:25   #1
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

V75 Bergsåker 14-01-25


Amaru Boko. Intycket senast skvallrar om toppchans.

Pirro Bi såg väldigt formstark ut som fastlås. Möter en del andra formkort men känns som klar första häst.
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 19:57   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 2032
Standard

Maharajah preliminär anmäld till Prix de Amerique nu Gött nu blir det roligare o åka dit o hejja
martin10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 20:07   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Tycker det ser extremt svårt ut. Många hästar jag aldrig hört talas om i både lopp 1-2 och 4, hoppas ni kommer med några goa tips under veckan



Gillar ju TA, 1-2-4-5-9 åker nog med för min del

Undra hur formen är på Faksen, borde väl runda det här fältet?

Stormysky fick bra spår i sista också, kanske kan vara en spik
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 20:14   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det är ganska bleka tävlingar på Bergsåker. Åke Svanstedt brukade alltid komma med en full buss hästar, det här är ju familjen Svanstedts hemmabana, men nu saknas familjen Svanstedt i startlistorna.

Inte heller någon Örjan eller Jorma. Ingen Björn Goop.

Det blir mycket Bergh, Ohlsson, Adielsson och Jansson i resultatlistorna känns det som.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 20:15   #5
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Kommer troligen bli kallt utav helvete i veckan så banan blir väl stenhård i botten.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 20:29   #6
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ser ganska enkelt ut, blir nog 2-3 megafavoriter
Bränner de snackar vi stålar men....
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 21:45   #7
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Jag hade inget annat för mig idag... så här har ni min grundrad. Orkar inte gå igenom kallblod idag, så jag tog alla tillsvidare.

Avd 1) 4,5,6,7,10,11
Avd 2) 1,2,3,9,10
Avd 3) 5
Avd 4) 1,3,5
Avd 5) ALLA (15st)
Avd 6) 5,9
Avd 7) 3
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-20, 18:49   #8
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martin10 Visa inlägg
Maharajah preliminär anmäld till Prix de Amerique nu Gött nu blir det roligare o åka dit o hejja
Är Kilström frisk nog i ryggen för att köra loppet?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-20, 18:56   #9
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Jag hade inget annat för mig idag... så här har ni min grundrad. Orkar inte gå igenom kallblod idag, så jag tog alla tillsvidare.


Avd 5) ALLA (15st)
Avd 6) 5,9
Avd 7) 3
Jansson är het, och kallblod är han ruskigt bra på.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-20, 21:14   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Avd 1
Måste plugga in hästarna bättre för att rensa mer. Brunello ska vara bästa hästen och har även bästa kusken, men lär bli stor favorit på det också! Lång distans gynnar också bästa hästen, men skulle ha vunnit senast för att få godkänt och har långt mellan starterna nu. Så har vi läget också.

Avd 2
Trailing Edge är väl bästa hästen, men varken läges eller distansgynnad här. Navaronne är det klara förstastrecket för mig här, gasar Olsson som han brukar från start och låter bli att bråka med hästen under vägen så vinner de lätt. Går inte att plocka längder när det går i tufft tempo i 1600 och hästen är van stenhårda upplägg. Synd att inte Sidbäck kör själv, tror hon hade haft minst lika bra chans att vinna och hade blivit understreckad pga kusken. Diaz AE har bästa spåret och lär bli understreckad för att den är tjejkörd, bra häst. Miss Elaza tror jag får ryggen på ledaren och blir loppet som jag tror kanske den kan trycka sig förbi ledaren en bit in på upploppet (om det blir mjölksyra).

Avd 3
Tar ställning för Amaru Boko som såg väldigt bra ut i comebacken (debuten för Bergh) då han bestämde och defilerade hem ett billigt lopp från spets. Tror detta lopp blir en repris då:
1. Han har bästa spåret.
2. Han är bästa hästen.
3. Han har bästa tränaren.
4. Han har en offensiv kusk.
5. Det finns inga andra riktigt offensiva kuskar på framspår, dessutom har de varken motiv att kriga om ledning med favoriten pga medeldistans, eller häst nog att tro de har det.
6. De värsta motbuden har bakspår och jag ser inget som tyder på att någon av dem kommer kliva fram för att pressa sönder en storfavorit som fått billig ledning.
=ytterst sällsynt bra favoritchans, spik på allt!

Avd 4
Pacific Hurricane blir nog favorit och rätt så. Har bästa spåret, har blivit härdad i tuffa lopp och har en av de bättre och mer rutinerade kuskarna. Fred Cobra imponerade så smått i DD-lopp häromdagen när han mosade dem från dödens. Annars tycker jag Börtas Lady, Heart Lini och Mozart Töll är intressanta, det är inget större kusktapp på dem.

Avd 5
Mycket svårlöst kallblodslopp med 15 startande på 1600 volt! Många travsäkra hästar gör att det kan bli svårt för de bästa att ta sig fram på ett enkelt sätt, men det beror som vanligt på vilket tempo de sätter upp där framme också. På start måste Gräft Berra (hyfsad häst, bra kusk och läge) ha bästa chansen. Bakom där måste jag, trots de svåra förutsättningarna, säga att Faksen JR och Stamping lurar först och främst. Svårräknad form på Faksen nu efter långt uppehåll och inte troligt att Sikberg kör särskilt offensivt gör det ändå svårräknat. Loppet kräver många streck, Gräft Berra som A-häst och många bakom.

Avd 6
Pirro Bi såg väldigt fin ut senast när Örjan körde offensivt med den och Reijo har bra flyt på stallet. Brisco Boko är bra och har bästa spåret. De här två är klara A-hästar för mig. Bakom där blir Navigator Sib troligvis bortglömd och därmed mycket streckvärd. Är bättre än raden och kan ta hem det med en fin resa. Tycker loppet är skiktat annars och några hästar sticker ut.

Avd 7
Prestigemöte mellan Stickan och Reijos affisch-kusar Stormysky och Chapeau! Tycker dessa två utgör ett bra lås. Mitt grundtips är att de kommer köra om spets och att den som vägrar ge sig och därmed får ledningen håller hela vägen, det är svårt att hämta in om man kör bra hästar hela vägen på 1600 (jag säger det igen). Om någon av dem får spets lättvindigt tror jag inte heller Per och Erik är dumma nog att strypa tempot såpass att motbuden från bakspår kommer in i matchen.

Ramen:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,11
1,2,4,6,9,10
5
1,2,5,6,7,9
1,2,5,6,8,9,11,13,15
2,4,5,9,10
3,5
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 00:02   #11
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6237
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Avd 7
Prestigemöte mellan Stickan och Reijos affisch-kusar Stormysky och Chapeau! Tycker dessa två utgör ett bra lås. Mitt grundtips är att de kommer köra om spets och att den som vägrar ge sig och därmed får ledningen håller hela vägen, det är svårt att hämta in om man kör bra hästar hela vägen på 1600 (jag säger det igen). Om någon av dem får spets lättvindigt tror jag inte heller Per och Erik är dumma nog att strypa tempot såpass att motbuden från bakspår kommer in i matchen.
Gillar din write-up. Men här har du kanske hamnat lite snett i analysen? Strypa tempot direkt efter spetsstriden är avgjord är nog precis det dom måste göra för att bakspåren inte ska komma in i matchen. Du vill köra långsamt första 1000 för att sen sista 700 trycka på, på det sättet är det svårt för bakspåren att ta längder ute i spåren. Om det går för fort första 1000 så innebär det trötta ben till slut och bakspåren kommer in i matchen. MVH
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10), boppe (+10), mijo14 (+10)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 06:51   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Gillar din write-up. Men här har du kanske hamnat lite snett i analysen? Strypa tempot direkt efter spetsstriden är avgjord är nog precis det dom måste göra för att bakspåren inte ska komma in i matchen. Du vill köra långsamt första 1000 för att sen sista 700 trycka på, på det sättet är det svårt för bakspåren att ta längder ute i spåren. Om det går för fort första 1000 så innebär det trötta ben till slut och bakspåren kommer in i matchen. MVH
Visst kan de strypa tempot, men det jag menar är att de inte ska gå i fällan att göra det för kraftigt så någon vass konkurrent sänder fram till dödens och får slag på ledaren. Och visst kan det bli trötta ben till slut om de kör hårt, men jag har sett så många sprintlopp de senaste åren där man efter stenhård spetskörning fortsätter släppa av hästen och den står till mål trots detta. Blir oerhört svårt för konkurrenterna att få slag på en bra häst som körs på det viset. Om det inte vore för att man bör ta hänsyn till matchning och hästens psyke är jag övertygad om att det är en överlägsen taktik på kort distans.

Glömde tillägga att det är stora plus på Chapeau för att den fick bli kvar med sparat senast, ökar både chanserna fför bra prestation och offensiv styrning. Att det sen är optimala förutsättningar med både spår och distans ökar också på dessa chanser. Sen kan man sia om huruvida man från Stig-Eriks sida tar hänsyn till att Reijo har värsta konkurrenten, lite kanske det gör. Tror dock inte herrarna har ett dugg till övers för stallstyrningar, så hjälpryttaren på bakspår påverkar nog ingenting.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 09:46   #13
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
...

Avd 2
Trailing Edge är väl bästa hästen, men varken läges eller distansgynnad här. Navaronne är det klara förstastrecket för mig här, gasar Olsson som han brukar från start och låter bli att bråka med hästen under vägen så vinner de lätt. Går inte att plocka längder när det går i tufft tempo i 1600 och hästen är van stenhårda upplägg. Synd att inte Sidbäck kör själv, tror hon hade haft minst lika bra chans att vinna och hade blivit understreckad pga kusken. Diaz AE har bästa spåret och lär bli understreckad för att den är tjejkörd, bra häst. Miss Elaza tror jag får ryggen på ledaren och blir loppet som jag tror kanske den kan trycka sig förbi ledaren en bit in på upploppet (om det blir mjölksyra).

...
Håller med dej till fullo om Navaronne. Det kan bli veckans tokspik om den håller sig runt 10-12%. Hade varit fint med Jessika i vagnen för då hade vi nog snackat runt 5-7%. Jag tror inte Trailing Edge kommer in i matchen när Navaronne kör i hårt tempo.

Lycka till!

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 09:50   #14
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 6
Sharp$: 132
Standard

Amaru Boko bästa spiken, eller? Sos?
sulkykungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 10:34   #15
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sulkykungen Visa inlägg
Amaru Boko bästa spiken, eller? Sos?
Ja.
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td