|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#77 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Goop måste ha menat på banan.
Du lär inte se hundra hästar på banan 1900 utan det blir säkert närmare 3 än 2 timmar. Citat:
|
|
|
|
#78 |
|
15 minuter mellan loppen på samma bana är inget jag förordar. Det blir fruktansvärt stressigt för de aktiva.
Att lägga V86 på lördag och V75 på onsdagar tror jag skulle vara ett utmärkt sätt att för gott döda svensk travsport... |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Jag har sagt det tidigare och säger det en gång till, sluta laborera med alla konstiga spelformer, V54, V64, V65, V86, finns det fler varianter man har testat på Solvallas onsdagstrav? Det gick alldeles utmärkt när man körde en ren V5:a på onsdagar i det som kallades rikstravet, gör samma upplägg, men kör en ren V6:a istället. Inga j-a jackpottar, allt som spelas i omgången ska delas ut, bara en vinstpott, den på 6 rätt och om ingen skulle lyckas hitta alla vinnarna så blir det utdelning på 5 rätt. Det är ATG:s idiotiska jackpothysteri som har förstört mycket av spelet och även gjort det intressant för utländska "robotspelare" att ge sig på potterna.
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
En häst värmer som regel inte mer än 4-5 minuter, så man hinner värma en hel del hästar timmen innan streckspelet börjar.
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Jodå, det har jag. Det är ett vanligt kort som sportens representanter brukar dra, och jag brukar avfärda dem med att:
1: Det går alldeles utmärkt att kommunicera med ägare efter tävlingarna. Det är få idrotter där de aktiva kommunicerar med sponsorer eller media under pågående tävling. Rensa stallbacken från ägare, journalister och andra nyfikna under tävlingarna. 2: Man klarar idag av att köra lopp med 18 minuters mellanrum i slutet av tävlingsdagen när ingen värmning sker. Vi talar alltså om tre minuters kapning av den tiden. 3: Måhända blir det svårt att sådana här dagar köra lärlingslopp, att skötarna rider montélopp eller att ens försteman är ute och kör åt andra tränare i loppen. Personalen kommer att behövas i stallet och ha sin roll. 4: Allt trav kan inte köras i expressfart, jag tror det vore dumt att t.ex. försöka med det på dagar med breddlopp och på V75 där man vill ha det lite lugnare. Men jag ser möjligheter att behålla en del av det man lärt sig från det här experimentet och gå vidare med det för att åstadkomma något bättre. Mer fart och mer show är viktigt.
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Ett alltför högt tempo kräver att det bara är professionell personal som jobbar med hästarna. Inte precis något som gynnar "bredden". För att alla hästar per spelform ska hinna värmas innan streckspelen stängs så måste antalet lopp per spel minskas. Här håller jag inte med dig Viroid.
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#85 | ||
|
Citat:
Citat:
Eftersom de flesta större tränare klarar av att 40-50 hästar körs i jobb på en dag, inkl mockning, utfordring och lastning för att åka på tävlingar på kvällen så är jag övertygad om att den samlade tränarkåren under en tävlingsdag klarar av lite högre tempo i de lite bättre streckspelen. Vi pratar inte om att halvera tiden, utan om att plocka av c:a 3 minuter mellan loppen för att få in travet i människors livstempo och i TV-tablåerna. Få en bättre upplevelse för banpubliken och göra travet till något man vill gå och se. Jag tror att alternativet är att be Gevalia börja göra kaffeburkar som man får be någon sponsor köpa in så att man i alla fall har något att tävla om.
|
|
|
|
#86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Någonstans måste också de inblandade inom hästsporten inse att man MÅSTE modernisera för att bibehålla eller t o m öka nivån.
Det GÅR INTE är inte främjande för utvecklingen, utan man måste ställa sig frågan vad som kan förändras och förbättras. Att sela på en häst tar inte lång tid,det handlar helt och hållet om att ha kunnig personal, att allt är planerat sedan tidigare och finns på respektive plats. Att det finns listor på vilka utselningsdetaljer som ska användas osv. Trångt i stallen? Många gäststallar ska byggas om, man kan också bygga speciella utselningsstallar på banorna som är annorlunda mot sedvanliga gästboxar. Värmningar går utmärkt att hinna med innan första start,därefter kan hästarna skrittas av skötarna någon kvart innan start, eller gå i horsewalker mm. Se möjligheter, inte GÅR EJ, så har vi aldrig gjort förut. Naturligtvis blir det många omställningar, men människor lär sig, annars hade vi varit utdöda får miljoner år sedan. Förövrigt tycker jag Viroids ide om öppna landskap, där smedjor osv är synliga av publiken är lysande. Jag är övertygad om att om besökarna kan komma närmre hästarna och de aktiva, så kommer också intresset öka. Se på galoppens paddock,där hästarna skrittas innan start, där är det ALLTID packat med människor (Galoppen ökar sin publik) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1) |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Förövrigt så kan de banor som arrangerar just v75,v86 där behovet av att snabba upp tävlingarna är som störst, alltid ha ett visst antal personal tillgängliga, som avlönas av ST eller ATG för att underlätta de problematiska områdena.
Det är trots allt STOR skillnad i kapaciteten bland de som håller på med trav, och annan hästsport för den delen. Jag är själv uppvuxen med galopphästar, men har också arbetat med hoppning och har verkligen sett både lallarna och de oerhört proffsiga. Se tex serien som går nu, Ryttareliten på svtplay. Det är skillnad på lallarna och proffsen, men det KAN underlättas om man så vill. Är valet att hästsporten dör sotdöden eller att man moderniserar så tror jag de flesta kan leva med att moderniseras. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Tacka vet jag tiden före ATG Live, Onsdag Xpress, Supersuper-jackpott, Raffes rivjärn och all annan dynga som ploppat fram genom åren.
För bara några år sedan fanns bara V/P, DD och V5 och då var det jävligt mycket folk på Sundbyholm en tisdag i november. Problemet nu är att det finns för många spelformer, för många "experter" och för många tävlingar. Sen kan ju lurendrejarna i ATG-huset kanske förstå ATT GEMENE MAN INTE HAR RÅD att spela så mycket i dessa tider. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
|
|
|
|
|
|
|