Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-03, 21:35   #46
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Lite info/reklam som kommit.



"Spelvärde.se är på väg att lanseras och många har redan haft åsikter. Vår ambition är enkel men hög: Sveriges bästa tipsprofiler ska erbjuda Sveriges bästa tips till V86 och V75.

Att betala någon tränare eller kusk för intervjuer är – och har aldrig varit – aktuellt. Vi kommer däremot vara offensiva med ny teknik, bland annat genom podcasts där Robert Bergh med flera kommer figurera.

Dessa kommer att fungera som marknadsföring eller ”teasers” för spelvärde.se och därmed vara tillgängliga för alla. Vi tror att ett ökat utbud av information är speldrivande och i slutänden därmed gynnsamt för samtliga inom travsporten.

Håll ögonen öppna, snart drar vi igång!

Gustaf Björck
Jan "Timo" Timonen
Mattias Ludvigsson

Spelvärde.se"

Såg detta nyss...........




Nu blev det korrigerat.


Senast redigerad av Helge den 2014-03-04 klockan 09:39.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-04, 08:10   #47
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Mer om ovanstående här.

http://perssonbloggar.se/2014/03/tra...ett-varv-till/
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-04, 10:19   #48
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Förbundet: ”Kan ta ett grepp om detta”

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18476181.ab
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-04, 15:08   #49
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Nu hoppar Bergh av det hela enligt sin egna blogg.



Robert Berghs blogg







TISDAGEN DEN 4 MARS 2014

Tror det blivit bra

Det blev bara negativ syn på det nya upplägget att jag skulle vara med på med mer information inför V75 och V86.
Det skulle lägga på mig mycke mer jobb och det räcker som det är redan, men det kändes intressant och tyckte att det gynnade travsporten om jag var med på det så därför tackade jag JA.

Betalt ville jag ändå ha för det tar mycket uppbokad tid varje vecka och jobbar man, så vill man ändå få något för det.

Det skulle ingå podcast varje vecka med tankar och tips, mina bloggar skulle läggas ut på denna sida, eftersnack om V75 omgångarna och kände att det kunde bli trevlig och hög stämning på mina podcast och bloggar detta.

Men det har helt dött ut nu så det kommer inte bli något av det och faktum så värderar jag nu känslan av friheten av att inte känna sig så uppbunden för tusenlappar som man klarar sig utan och kan värdera i ledighet istället.

Sorry, till alla som blivit upprörda och jag tänkte tjäna pengar på att arbeta.

Måste säga att det känns riktigt skönt att få tillbaka en massa tid, som man kan ägna sig själv och verksamheten åt framöver och nu har man hjälp travsporten vad jag förstår också, något otroligt mycket, och då är jag också nöjd!

Merci!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1), Migge (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-04, 15:21   #50
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Han försöker inte direkt gömma bitterheten. Med tanke på att det nu har visat sig att det skulle vara gratis så kan man ju fråga sig varför han ska hoppa av nu? Ingen har väl ifrågasatt det eller?
Jag undrar om det från början inte var ett helt annat upplägg som va tänkt som man efter stormen ändrade om.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-04, 15:24   #51
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

Ja, det var ju anticlimax minst sagt. Kollar ss materialet till Bollnäs igår. Inget från R Bergh. Istället några ointressanta intervjuer med andra. Ingen Bergh på ss längre och ingen då på den nya betalsidan heller. Det är ju skit för spelarna. Tänk på alla hästar han anmäler barfota. Det brukarde framgå i ss intervjuerna om det var bara ett spel för galleriet eller ett riktigt skoryck som var på gång. Nu blir det svårare att gissa vad som menas när det ska ryckas skor på alla hans hästar på Norrlandsbanorna och därmed svårare att värdera hans hästar, för intervjuerna med stallpersonalen är inte alls lika tillförlitliga.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-04, 15:30   #52
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Vad Robban och många andra behöver förstå är att spelarna inte accepterar att årligen pynta in 3,5-4 miljarder per år i spelavdrag till en verksamhet om man inte känner att man spelar på något så när lika och överkomliga villkor.

Att det finns en misstanke om att det går att köpa "bättre" tips för relativt stora pengar som inte kreti och pleti har råd med är något som jag tror får spelare att överge travet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-04, 17:17   #53
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37595
Standard

Mycket av skadan är ju redan skedd, men förhoppningsvis kommer Robban m.fl. att vara ärliga om sina chanser i samtliga media, och då kanske de spelare som tröttnat kan komma tillbaka.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 11:26   #54
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard





http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18482006.ab


"Det har också varit en hel del snack om betalsajter och proffstränare som säljer intervjuer till dem. Det har tydligen gått så långt att Svensk Travsport funderar på att titta över det hela.

Jag säljer inte mina intervjuer. Jag har en hemsida som alla starthästar kommenteras på. Den är dyr att hålla igång men det är en service som jag hittills har bjudit på. Vi måste försöka ta vårt an­svar och dra vårt strå till stacken.

Spelarna är också våra kunder. I alla fall de som fyller tanken med bränsle för sporten. Men inom travsporten, precis som i alla sammanhang, har vi olika syn på hur saker och ting ska hanteras.

Frågan är bara om man i jakt på kortsiktig inkomst i stället på lång sikt skjuter sig själv i foten?"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 13:10   #55
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Men Aftonbladets Plus-tjänst är väl ändå rätt så rimligt prissatt? 29kr per månad. Jag har inte något emot att den som sätter ihop tränarintervjuer, redigerar krönikor, betalar för servrar och internetkapacitet etc får en lön för sitt arbete och täckning för sina övriga kostnader.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 14:44   #56
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 14:57   #57
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Blir väldigt konstigt när man försöker jämnställa att skriva krönikor i tidningar med debatten om betaltjänsterna.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 15:10   #58
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Blir väldigt konstigt när man försöker jämnställa att skriva krönikor i tidningar med debatten om betaltjänsterna.
Ja det var inte så länge sen man var tvungen att betala för att få läsa tidningen. Hela tidningen var en plus-tjänst som låg bakom en betalvägg a.k.a tobaksaffären.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 15:21   #59
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Lövgrens inlägg i detta, från hans hemsida.
http://www.lovgren.se/2014/03/pirate-bay-here-to-stay/


Pirate Bay, here to stay

Mar 5, 2014 // by Joakim // Blogg // No Comments



Angående den infekterade stormen kring Spelarservice.

Kan man sticka ut genom att vara normal? En fråga som inte har så självklart svar som man kanske hoppas och tror. En trend vi ser runtomkring oss är dock tydlig. Vi vill ha allt, men någon annan ska betala för det. Ett resonemang som är förståeligt hos sexåringar men nu för tiden även gäller i vuxenvärlden. När kommer uppföljaren, frågar sig gratisstreamaren med krävande stämma samtidigt som hen skakar på huvudet åt dårarna som fortfarande betalar för film och musik. Att betala för sig borde väl ses som normalt, men det sticker faktiskt ut. Och den här veckan har vi fått klart för oss att det sticker i ögonen dessutom. Jag syftar på Mathias Anderbergs kritiserade nättjänst Spelarservice. I trettio år har jag svarat på frågor från alla som velat ha tips. Tidningar, spelbolag, privatpersoner, spelsajter. För tio år sedan var det dessutom populärt med 0771-nummer som sålde tipsintervjuer, jag svarade naturligtvis även på deras samtal. En dag när min 8-årige grabb satt i bilen och hörde en papegoja till far sitta och serva tipsjägare samtal efter samtal så tittade han upp från sin Ipad med en ifrågasättande suck; att du orkar..

När vi så gick upp till 100 hästar i träning så räckte inte tiden till att svara på tipsfrågor själv utan jag anställde en person som fick detta på sin lott. Notera att jag anställde. Endast för att få loss tid att hinna träna hästar och serva mina hästägare. Efter en tid ringde Mathias från Spelarservice och ville ha mina personliga uttalanden. Det finns en marknad för det. En marknad som är beredd att betala för det. Det var första gången någonsin en tipsjägare erbjöd en ersättning. Inga stora summor, men ändå. Han visade i alla fall att han förstått att källan med tid för oss travtränare inte är outsinlig. När jag läser alla insinuationer från Nybrink och hans gelikar förstår man var uttrycket, ”Genom sig själv känner man andra” har sitt ursprung. Tvärtemot vad insinuanterna tror så har Mathias aldrig haft några förbehåll, önskemål eller krav på exklusivitet. Spelarservice har jobbat på samma sätt dussintals aktörer gör ute på spelmarknaden, med den lilla skillnaden att visa en artig uppskattning. I min värld normalt, men oj vad det sticker ut.

Och innan det tas in luft och skrivs infantila kommentarer: Jo, jag vet var prispengarna kommer ifrån. Läs texten en gång till..

Jocke
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td